Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Elikkäs pitäs pitäs lähtee toukokuussa parin viikon retkelle eurooppaan ja tuossa mietin kuinka noilla kyseisillä laitteilla sais bluetooth yhteyden navigaattoriin kätevimmin ? En ole ehtinyt kokeilla edes vielä kypäräpuhelinta, kun työmatkat esteenä. Käsittääkseni tuossa tom tomissa ei ole bluetooth yhteyttä mahdollista edes muodostaa.Onko puhelin ja google maps ainut vaihtoehto ?. Vai meneekö ilman ääniohjausta näytön tihrustamiseksi?
  2. #2
    Lainaa jylppyfrt kirjoitti Katso viesti
    Elikkäs pitäs pitäs lähtee toukokuussa parin viikon retkelle eurooppaan ja tuossa mietin kuinka noilla kyseisillä laitteilla sais bluetooth yhteyden navigaattoriin kätevimmin ? En ole ehtinyt kokeilla edes vielä kypäräpuhelinta, kun työmatkat esteenä. Käsittääkseni tuossa tom tomissa ei ole bluetooth yhteyttä mahdollista edes muodostaa.Onko puhelin ja google maps ainut vaihtoehto ?. Vai meneekö ilman ääniohjausta näytön tihrustamiseksi?
    Mites HERE WeGo? Siinä ainakin ääniohjaus bluetoothin yli


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  3. #3
    Tarviiko sitä ääniohjausta? Mulla on äänet aina pois autonavista ja mopossa ei oo ollu BT yhteyttä, en oo koskaan edes kaivannut sitä. Jos navi on sopivasti näkökentässä, sitä voi vilkuilla aika ajoin.
  4. #4
    Toikin ihan hyvä pointti... ehkä asia selviää parhaiten kokeilemalla
  5. #5
    Mun kännykkää ei saa mun mopoon sillai että aurinko ei tekisi kartasta lukukelvotonta, siksi itse käytän ääniohjausta mopossa


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  6. #6
    Lainaa cmug kirjoitti Katso viesti
    Mun kännykkää ei saa mun mopoon sillai että aurinko ei tekisi kartasta lukukelvotonta, siksi itse käytän ääniohjausta mopossa


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sitä just aattelin että käykö siinä niin...Mulla siihen sellanen kapan teline johon voi laittaa sit autonavin tai puhelimen kumman nyt sit haluu.
  7. #7
    Euroopan rtkellä olen kokeillut molempia, pelkkää kuuntelua (iPad repussa ja langalliset napit korvissa) sekä näköä (autonavi stongassa). Pelkällä äänellä pystyi kyllä reissun tekemään, mutta jotenkin se näköyhteys loi varmemman tunteen, kun siitä pystyi aina halutessaan katsomaan ollaanko oikealla tiellä jne. Reppuversiosta tuli tiedot vain kun oli edessä kääntyminen.
    Jos olisi pakko valita vain toinen, niin näköyhteys veisi niukasti voiton.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  8. #8
    Lainaa jylppyfrt kirjoitti Katso viesti
    Onko puhelin ja google maps ainut vaihtoehto ?. Vai meneekö ilman ääniohjausta näytön tihrustamiseksi?
    Google maps sitten vaatii koko ajan nettiyhteyden esiladattuja karttoja lukuunottamatta (ja niitä ei paljoa muistaakseni mahtunut).

    Eri asia miten nyt roamingmaksujen poistuminen vaikuttaa todellisiin hintoihin ja nettiyhteyden käytettävyyteen ulkomailla.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  9. #9
    Lainaa Tero-75 kirjoitti Katso viesti
    Google maps sitten vaatii koko ajan nettiyhteyden esiladattuja karttoja lukuunottamatta (ja niitä ei paljoa muistaakseni mahtunut).

    Eri asia miten nyt roamingmaksujen poistuminen vaikuttaa todellisiin hintoihin ja nettiyhteyden käytettävyyteen ulkomailla.
    HERE WeGo sallii vaikka koko planeetan tallentamisen offline käyttöä varten kunhan laitteessa riittää tilaa


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  10. #10
    HERE ei taida mahdolistaa välietappien lisäämisä reitille? Ainakin iOS-versiossa onnistuu vain A-B - navigointi.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  11. #11
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Euroopan rtkellä olen kokeillut molempia, pelkkää kuuntelua (iPad repussa ja langalliset napit korvissa) sekä näköä (autonavi stongassa). Pelkällä äänellä pystyi kyllä reissun tekemään, mutta jotenkin se näköyhteys loi varmemman tunteen, kun siitä pystyi aina halutessaan katsomaan ollaanko oikealla tiellä jne.
    Kaupungissa tuo pelkällä korvakuulolla navigointi on ihan syvältä. Ahdistus syvenee liikaa viimeistään siinä kohtaa, kun opastus sanoo, että "käänny vasemmalle", ja toteat että siellä on vaikkapa neljä vaihtoehtoista kaistaa, joista jokaiselta matka jatkuu pakotettuna eri määränpäähän niin ettei kaistavalintaa voi korjata enää ensimmäisen käännöksen jälkeen...
  12.  
  13. #12
    Lainaa Sami@Vespa kirjoitti Katso viesti
    HERE ei taida mahdolistaa välietappien lisäämisä reitille? Ainakin iOS-versiossa onnistuu vain A-B - navigointi.
    Totta tuo


    Sent from my iPhone using Tapatalk