Tuli tilattua Oxford HotGrips Premium Cruiser 1100 DragStariin. Koska kaasukaffaa myydään yhtenä palasena (4XY-26240-00), heräsi kysymys että lähteekö pelkkä kumi helposti (mielellään rikkomatta) irti tuubin päältä? Lähteekö kuvan metallirengas irti vai onko se osa tuubia? Kaikki vinkit tervetulleita.
Voisi arvata että Jammuissa on samankaltaisia kaasukahvoja monessa mallissa. Minulla on Midnight Stariin asennus kesken samanlaisien lämppäreiden kanssa. Ainakin siitä lähti pelkkä kumi irti ihan helposti, tankopaino vaan pois ja sprayrasvaa purkin mukana tulleella pillillä kumitupin alle ja vähän ohuella ruuvarilla avittaen. Kiiltävä metallirinkula jäi siihen kaasukahvaan kiinni.
.
Sain kahvat eilen illalla haettua ja nyt asennettu. Aikaa kannattaa varata enemmän kuin se pari tuntia jos ensimmäistä kertaa asentaa. Opittua: tuo muovinen kromattu rinkula kaasukahvassa josta kysyin pitää ottaa irti, se ei ole kiinni kuin kumisella O-renkaalla, tuubi jää siis paljaaksi. Koska tangoissa on painot ja niitä haluaa käyttää jatkossakin, on gripeissä oleva kierreosa sahattava pois, käytin rautasahaa koska Dremelillä voi tapahtua liian paljon asioita hyvin lyhyessä ajassa. Kuten kuvista näkyy on kahvat asennettu 'epäsymmetrisesti' niin että kytkinpuolella kahvasta lähtevä piuha osoittaa enemmän alaspäin (jotta piuha ei mene äänimerkin eteen mutta ei toisaalta ole siten että osuisi kytkinkahvaan) ja kaasun puolella oleva taaksepäin (jotta jarrun saa varmasti pohjaan kaikissa kaasun asennoissa). Ohjausyksikössä olivat mukana tuleet kiinnikkeen pultit liian pitkät, Dremeliä. Mukana tuleva liima on pikaliimaa sormissa, avaa tuubissa oleva kalvo vaikka naulankärjellä, korkissa oleva terävä pää on liian lyhyt ja sitä pitää puristaa raivolla josta seuraa se että kun reikä tulee niin liimaa tulee sitten roiskumalla. Liima on erittäin juoksevaa ja sitä on helposti joka paikassa, Vasemman puolen 'kohdistaminen' on oma jumppansa, otin löysälle tötsän jossa on vilkun ja muut kytkimet niin ettei se estä kahvan uppoamista tarpeeksi syvälle, kahva on sopivassa kohdassa kun tankopainon saa kunnolla vääntää kireälle ja se osuu grippiin eikä niiden väliin jää tyhjää (joka ei muuten haittaisi, mutta kiva ettei sahattu pinta näy). Stongaan (joka lienee tuuman ja tuhannesosia päälle) sai vasenta grippiä runnoa monta kertaa että sen sai menemään niin ettei liiman kanssa sitten tule ongelmia. Kannattaa kuivaharjoitella ja kokeilla stongan ja kaasukahvan vääntämistä eri asentoihin ja jarrun ja kytkimien käyttöä ettei liimauksen jälkeen (varsinkaan kun se on kuivunut) tarvitse hämmästellä.
Sekava selitys, kuvissa tarkemmin. Piuhat eivät ole lopullisesti kiinni vaan mitenkuten nippusiteillä että sai reitit öbaut kohdilleen, olisin hakenut S -mallisia kiinnikkeitä mutta homonetti oli tänään kiinni, ehkä tiistaina.
Viimeksi muokannut: artoodetoo; 17.04.2017 klo 20:47.