Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Elikkkäs on tolllanen 530exc ja ei enää suostu lähtemään käyntiin. Oli seissyt pari vuotta kun hävitti kipinän. No kipinä viimenään löyty kun vika oli cdi boxin liitimessä ja muutamalla polkaisulla käyntiin ja kävi tyhjäkäyntiä ihan normaalisti ja lisäsin pikkusen kaasua ja viimenään tukehtu ja sammu ja sen jälkeen ei enää lähe käyntii vaikka kuinka polkee tai sähköstartilla pyörittää. Kaasarin olen nyt putsannu kahteen kertaa ja kipinän antaa ja bensaa saa mutta ei mitään pientäkään merkkiä että yrittäis lähtee käyntii vaikka laittaa bensaa tulpanreijästä sisään.
    Eli missähän se vika piilee kun muutaman kerran oli käynnissä ja eikä saanut edes kierroksia kunnolla ennen ku sammui ja halvaantui siihen??
  2. #2
    Koita uudella tulpalla.

    Joskus tulppa, joka näyttäisi antavan kipinää, ei puristuspaineessa kipinää annakaan.
  3. #3
    On uusi tulppa ja katottu että ei venttilit ainakaan kanna.
  4. #4
    Kokeile starttipilottikäynnistysspraytä.

    Jos sillä hörähtää, niin vianetsintä on huomattavasti helpompaa.

    Mitenhän monessa vikatopicissa olen mainostanut starttipilottikäynnistysspraytä... Aika monessa, mutta kun se on vaan niin suuremmoinen apuri.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  5. #5
    Onkohan vähä turhan jämerää tavaraa tollasee.. Breakcleania vähä suihkautin mutta ei hörähtäny silläkää. Ja puristuksia kyllä on ku meni nilkkakin melkein sijoiltaan kun polki käyntii. Pari kertaa se on pienen poksahuksen antanu kaasarista pihalle että voiko sielä nyt olla että on sytkä päässy menemään pieleen vaikka ihan tyhjäkäynnillä oli muutamia minuutteja ja silloin lähti käyntii senku polkas.
  6. #6
    Lainaa Ipiii kirjoitti Katso viesti
    Onkohan vähä turhan jämerää tavaraa tollasee..
    Ei se ole, kun pitää huolta annostelumäärästä.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  7. #7
    ... Kehtaisiko tuollaista yrittää hinata auton perässä käyntiin?

    Käytännössä siis mäkistartti, mutta työntämisen sijaan vedetään.
    Yamaha MT-01 vm.2008

    Ex: Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  8. #8
    Lainaa tumb1 kirjoitti Katso viesti
    ... Kehtaisiko tuollaista yrittää hinata auton perässä käyntiin?

    Käytännössä siis mäkistartti, mutta työntämisen sijaan vedetään.
    Kyllä ehjä vehje lähtee käyntiin ilman mitään varttimailin hinauksia.
    Ei se rikkonainen vehje lähe käyntiin, vaikka sen hinaisi kuuhun.

    Kun on oikea-aikainen kipinä sytyttämässä palamiskelpoista tavaraa riittävästi puristettuna, niin vehkeet käynnistyy.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  9. #9
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kyllä ehjä vehje lähtee käyntiin ilman mitään varttimailin hinauksia.
    Ei se rikkonainen vehje lähe käyntiin, vaikka sen hinaisi kuuhun.

    Kun on oikea-aikainen kipinä sytyttämässä palamiskelpoista tavaraa riittävästi puristettuna, niin vehkeet käynnistyy.
    Samaa mieltä.
    Ite vaihtasin tulpan vielä kertaalleen. Saattaa olla että kipinä näyttää hyvälle, mutta paineen alla ei ole kuitenkaan riittävä sytyttämään seosta.
  10. #10
    Lainaa Tykkipekkajr kirjoitti Katso viesti
    Samaa mieltä.
    Ite vaihtasin tulpan vielä kertaalleen. Saattaa olla että kipinä näyttää hyvälle, mutta paineen alla ei ole kuitenkaan riittävä sytyttämään seosta.
    joo voi olla kaupan uusikin tulppa rikki noin .. tai puola tullut elämänsä iltaa eikä vaan jaksa paineen alla toimia
  11. #11
    No voihan sitä ny vielä kokeilla. Silloin ku oli käynnissä niin toimi vanhalla tulpalla. Nyt ei lupaa kummallakaan enään.
  12. #12
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kyllä ehjä vehje lähtee käyntiin ilman mitään varttimailin hinauksia.
    Ei se rikkonainen vehje lähe käyntiin, vaikka sen hinaisi kuuhun.

    Kun on oikea-aikainen kipinä sytyttämässä palamiskelpoista tavaraa riittävästi puristettuna, niin vehkeet käynnistyy.
    Aijaa Jos sen saa hinaamalla käyntiin niin kyllä sekin rajaa mahdollisia vikakohteita pois versus se että ei lähde ollenkaan käyntiin. Tuollaista ei kovin kauaa jaksa polkea eikä tuo akun tehokaan noissa mikään kummoinen ole. Miksi startpilot suihke olisi ok ja tämä ei?
    Yamaha MT-01 vm.2008

    Ex: Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  13. #13
    Onko kipinä niin kirkas, että näkyy päivänvalossa?

    Starttispraytä minäkin suosittelisin ennen isompaa purkamista...
  14. #14
    Kyllähän se aika kirkas on. Ihmettelen vaan kun muutman kerran jo käynnissä oli ja sitten sammu ku anto kaasua vähän enemmän eli tukehtu ja ei pitäny mitää epämääräisiä ääniä kun oli käynnissä tai kun sammui
  15. #15
    Lainaa Ipiii kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän se aika kirkas on. Ihmettelen vaan kun muutman kerran jo käynnissä oli ja sitten sammu ku anto kaasua vähän enemmän eli tukehtu ja ei pitäny mitää epämääräisiä ääniä kun oli käynnissä tai kun sammui
    Yhdessä omassa tapauksessa oli vähän vastaavat oireet ja oli polttoaineduodatin totaalisen tukossa.
    Se lähti käyntiin välillä vaivalloisesti, kun lähti niin pyöri tyhjäkäyntiä, mutta kaasua kun anto niin sammui. Vaihdoin pa suodattimen ja samalla huoltomielessä tulpan ja ilmanputsarin alkoi toimia.

    Mutta kuten moni on sanonut, niin se tulppa ja pilotti/tms vois auttaa. Tosin järkeä sitten sen pilotin kanssa

    Edit: tuli vielä mieleen että katsoitko oliko tulppa märkä kun sammui?
  16. #16
    Taitaa se vika piilee tuol magneeton puolella ku magneeton kiila poikki mikä tulee kampuraa
  17. #17
    Se ei riita, etta on kipina. Se pitaa olla oikeaan aikaan.
    Hyva, etta vika loytyi.

    Ps. Joku takavarikoinut a:n ylpuolella olevat pisteet...
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  18. #18
    Joo.. Sitä starttipilottia suihkautin vähän ja ampus kaasarin kautta melkosen kotin ja tuntu että puristukset vähän hävis mutta ei ollu männässä eikä sylinterissä mitään jälkiä. Jos uuet renkaat tilais ainaki samal vai oisko päässy vaurioittaa venttiileitä.
  19. #19
    Lainaa Ipiii kirjoitti Katso viesti
    Taitaa se vika piilee tuol magneeton puolella ku magneeton kiila poikki mikä tulee kampuraa
    Mulla kuoli tuo mönkkäri jokunen vuosi sitten just vastaavasti. Eli kiila katkennut, hiukanaikaa sai etsiä vikaa
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
    CBR 125R 07/2016 jälkikasvulla ajossa
  20. #20
    Ei se kaasariin tai putkeen ampuminen ainakaan männänrenkaille mitään tee, vähemmän painetta sylinterissä kuin normaalissa käynnissä kun purkautuu kaasarin kautta pihalle.. Eivät venttiilitkään yhdestä paukusta miksikään mene. Voisivat palaa jos välykset pielessä ja käynnissä kunnolla vuotaisivat. Onhan jakoketjulle oma kiila? Ettei venttilien ajoitus ole päässyt pieleen? Sitten voi jotain jo tapahtuakin
  21. #21
    Lainaa Ipiii kirjoitti Katso viesti
    Joo.. Sitä starttipilottia suihkautin vähän ja ampus kaasarin kautta melkosen kotin ja tuntu että puristukset vähän hävis mutta ei ollu männässä eikä sylinterissä mitään jälkiä. Jos uuet renkaat tilais ainaki samal vai oisko päässy vaurioittaa venttiileitä.
    Millä konstilla tuon sylinterin ja männän tarkastit? Endoskoopilla tulpan reijästä? Purkamalla ?

    Tärkeintä on nyt katsoa, ettei murtunut kiila ole murjonut kartioita naarmuille ja sitten kiristää kasatessa vauhtipyörän mutteri oikeaan momenttiin. Siis pitäen vauhtipyörästä vastaan riittävän vahvalla (ktm)työkalulla. Ei siis sillä lukkoruuvilla, joka on moottorin pohjassa. Eikä pulttipyssyllä. Ja kattoa ettei kiila kanna tms.
    Kiilan voi jättää poiskin, jos pystyy ilman sitä kohdistamaan vauhtipyörän akselille.
  22. #22
    Purkasin koko yläkerran. Nyt uusia osia osotellessa ja toivottavasti ne puristukset sinne tulee takasin kun kasaa ja ei ollut murtunut kiila aiheuttanu mitään.
  23. #23
    Myöhäistä kai kysyä, mutta maltoitko kattoa ettei automaattipuolipuristin aiheuttanut puristusten häviämistä?
  24. #24
    Ventiilin vahingot voit katsoa helposti kaatamalla bensaa asetoonia tms imu/pakokurkun täyteen ja seurata vuotoa.Jotain pientä hikoilua on sallittavissa mutta jos sitä tippatouhulla tulee niin ovat entiset.

    Puristuksia on hiukan vaikea todeta puolipuristimen takia,en lukenut minkä vuosimallin pyörästä on kyse.Mutta katso että ajoitus tulee kohdilleen,useimmissa kotarin yksimukisissa koneissa tämä on vaatinut erikoistyökalun joka asettaa nokat kohdilleen.Tämän työkalun pystyy kyllä tekemään itsekkin ihan laattaraudasta.
    Nokat lukitaan työkalun avulla asentoon,samaten kampiakseli lukitaan männän ollessa yläkuolokohtaan(työkalu/pystyy tekemään itse).Nokkaakselin rattaat kiinnittyvät kaartiopuristuksella nokka-akselille,joten rattaat kevyesti akseleiden päälle,slakki pois ketjusta ja rattaat kiristetään paikoilleen.
    They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
  25.  
  26. #25
    Millä periaattella tuo automaattinen puolipuristin toimii. Voi olla että alko toimimaan sen pilotti pamauksen jälkee koska aikasemmin on saanut polkea ihan tosissaan käyntiin ja vieläkin on nilkka kipeä ku pääs polin potkasemaan takasin. Nyt ku on kansi irti niin kyllä se puolipuristin menee päälle ku kääntää nokkarattaasta ja ne rattaan päässä olevat osat herkät ja ehjät kaikki niinkuin kannessa kaikki muutkin osat