Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Mitä kännyköiden korvanappikuulokkeita suosittelette käytettäväksi kypärän kanssa?
    Mitkä siis mahtuvat korviin, jotta eivät paina ja ovat muutenkin mukavat?

Ajatus on vaihtaa PMR puhelimet kännyköiksi meidän mopokoulussa.
    Mitään Hifi juttuja ei tarvita, mahdollisimman halvat vain.
    Pekka
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Mitä kännyköiden korvanappikuulokkeita suosittelette käytettäväksi kypärän kanssa?
    Mitkä siis mahtuvat korviin, jotta eivät paina ja ovat muutenkin mukavat?

Ajatus on vaihtaa PMR puhelimet kännyköiksi meidän mopokoulussa.
    Mitään Hifi juttuja ei tarvita, mahdollisimman halvat vain.
    Tiedäthän, että korvakäytävään menevät nappikuulokkeet lasketaan hygieniatarvikkeeksi, eikä toisen korvassa olleita nappeja ole ollenkaan suotavaa survoa omiin korviinsa?

Mahdollisimman halvoista sellainen kommentti, että Tokmannilta ostetut alle 10e hintaiset "Maxell"-napit olivat niin kammottavat ääneltään, että niistä ei viitsisi kuunnella edes uutisia.
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tiedäthän, että korvakäytävään menevät nappikuulokkeet lasketaan hygieniatarvikkeeksi, eikä toisen korvassa olleita nappeja ole ollenkaan suotavaa survoa omiin korviinsa?
    Juu tiedän, että ne ovat hygieniajuttuja.

Itse ostin ihan kokeeksi Verkkokaupasta JBL T110 kuulokkeet.
    Kyllä niistä puhe kuuluu.
    Tuollaiset, klik

Tarkoitus on, että oppilaat käyttävät omia kuulokkeitaan, mutta jos homma ei onnistu, niin mopokoululla on sopivat kuulokkeet, jotka putsataan vaikka tuollaisilla saniteettipyyhkeillä jokaisen käytön jälkeen.
    Tokmannin savetit, klik

Tuskin tuosta nyt mikään korvaepidemia tulee.
    Pekka
    Meinaatko ihan vaan mopoja vai myös moottoripyöräkoulutusta. Itellä oli ainakin mp koulussa korvatulpat korvissa melun takia ja silloin sinne ei mitään nappeja survota sekaan. Mopohommissa saattaa vaikka onnistuakin.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
    Lainaa Jagroan kirjoitti Katso viesti
    Meinaatko ihan vaan mopoja vai myös moottoripyöräkoulutusta. Itellä oli ainakin mp koulussa korvatulpat korvissa melun takia ja silloin sinne ei mitään nappeja survota sekaan. Mopohommissa saattaa vaikka onnistuakin.
    Tää on just tätä, HÖH!
    Täällä porukat puhuu mopoista vaikka tarkoittavat moottoripyöriä.
    En ymmärrä.
    Minä puhun ja kirjoitan mopoista, kun tarkoitan mopoja. Siis 50 cc katulaillisia mopoja, joihin noi 15 vuotiaat tarvitsevat kurssin, jotta saavat sen kortin.
    Noita 15 V oppilaita minä yritän kouluttaa ajamaan liikenteessä turvallisesti, ennakoiden ja muut huomioiden.
    Ja opetan heille myös sen ajokokeen vaatimat taidot siellä kentällä, väistöt sun muut.
    Siihen tarvitaan kunnon kommunikointivehkeet, joita minä nyt mietin.
    Aikaisemmin oli PMR puhelimet, mutta niissä on paljon ongelmia.
    Pekka
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Mahdollisimman halvoista sellainen kommentti, että Tokmannilta ostetut alle 10e hintaiset "Maxell"-napit olivat niin kammottavat ääneltään, että niistä ei viitsisi kuunnella edes uutisia.
    Laitanpa nyt tuohonkin vielä yhden linkin, jossa noita minun kokeilemiani JBL T110 kuulokkeita on arvioitu.
    Eivät ne ole kuitenkaan ihan onnettomat. Ja hintaansa nähden ihan kelvolliset kuitenkin.
    Hinta on siis 9.90 €
    Arvioita, klik
    Pekka
    Jos tarkoituksena ei ole käyttää oppilaiden omia kypäriä, niin siinä tapauksessa toki Sena, Interphone, Scala rider tms. kommunikointisetti, jolla se kommunikointi onnistuu kumpaankin suuntaan. Koulun kypäriin mikkikuulokesarjat, joihin sitten tarpeen mukaan itse yksikkö kiinni.
    Itse opetin 4 poikaa mopokorttiin asti. Kaikilla teineillä on kännykkä ja taskut pullollaan kuulokkeita. Itse valitsivat omistaan parhaat, eli pienimmät kypärän alle.

Minusta ei ole kohtuuton vaatimus käyttää omia kuulokkeita.
    KTM Duke
    Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Kokeilin noita JBL T110 kuulokkeita, joissa on siis mikrofoni myös, nyt omassa kypärässäni.
    Siis kouluttajan ominaisuudessa.
    Kuuluvuus vastaanottajalle on ainakin erinomainen vaikka 115 km/h nopeudessa.
    Samoin tuossa samassa nopeudessa kuulin moottoritiellä hyvin sen vastaanottajan puheen.
    No tuota vauhtia ei mopoilla kuitenkaan ajeta.
    Mikrofonin kiinnityspaikalla on kuitenkin väliä ja se vaikuttaa paljon.
    Itse käytin kiinnitykseen kypärän sisällä tarranauhaa.
    Oppilaalla ei mikkiä juuri tarvita, joten pelkät kuulokkeet, vaikka omat, riittävät hyvin.
    Vaihdamme siis PMR puhelimet kännyköihin mopokoulutuksessamme.

Ostetaan vaikka jotkut halvat peruskännykät oppilaiden käyttöön ja kouluttajat voivat käyttää omia kännyköitään.
    Tai jos kouluttaja ei halua omaansa käyttää, niin hänellekin riittää halpa peruspuhelin hommaan.
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 12.04.2017 klo 00:20.
    Pekka
    Lainaa Jote kirjoitti Katso viesti
    Jos tarkoituksena ei ole käyttää oppilaiden omia kypäriä, niin siinä tapauksessa toki Sena, Interphone, Scala rider tms. kommunikointisetti, jolla se kommunikointi onnistuu kumpaankin suuntaan. Koulun kypäriin mikkikuulokesarjat, joihin sitten tarpeen mukaan itse yksikkö kiinni.
    Kannustamme oppilaita hankkimaan omat kypärät ajoissa ja heitä myös käyttämään niitä harjoittelussakin.
    Tuohan on paljon mukavampaa oppilaallekin.
    Siksi tuon systeemin pitää olla helppo laittaa oppilaan omaankin kypärään.
    Pekka
  12.  
    Nokia 105 taitaa olla halvin peruspuhelin tällä hetkellä.
    19.90 €
    Siis tuo, klik

Tuohan sopisi mainiosti hommaan.
    Sitten vaan JBL T110 luurit korviin ja menoksi.
    Pekka