Ei huomaa jos ei ole kokemusta isommista pyöristä. Minuakin hämäsi ajoittain, vaikka takaraivossa olikin tunne, että jotain on pielessä. Tuo "vika" ilmeni kuitenkin selvimmin sellaisella alueella jossa normaalisti ei kai pitäisi kauheasti olla ja jos on eka pyörä alla, niin menihän tuo nyt silti aika hyvin tukossakin, niin tunne varmaan oli ns. riittävä.
Retired
Juu, ei todellakaan oo kova kaveri kyseessä. Melkein sai kalsarit vaihtaa tämän päivän testien jälkeen.Sepä siinä onkin kun eipä tuo tukkoisenakaan hyytynyt, mutta näin nyt verraten niin sellainen "raivo" puuttui. Nyt ei todellakaan tarvitse odotella kierrosten nousemista... Noihin ex pyöriin kun vertaan ja haarukoin, niin teho "kuristettuna" oli jossain 100-120hv välillä, ehkä likempänä jälkimmäistä. Eli K100 jäi selvästi sekä vakiona (90hv), että viritettynä (n. 100hv), mutta R1200S meni vikkelämmin (muistaakseni 122hv). Nyt voin sanoa, että ei olisi Ärrällä mitään jakoa (mutta pidän moottorista silti siinä enemmän).
Retired
OK, pitää testata tuota killeriä, kun aamulla ennen kuutta pitää välillä lähteä kerrostalon pihalta... Mulla on tuo käyttöohje, pitää nyt lukea se vielä uudelleen, kun en muista saaneeni vastausta siitä tähän ongelmaan. Huollossa sanoivat, että riittää deaktivointiin, että avain on virtalukossa, mutta mulla ei kyllä riitä, pitää olla virta päällä.
Joo, siis mulla oli manuaalinen, mutta kake toimi niin epämääräisesti - joskus otti ekalla painalluksella, joskus vaati useita ennen kuin meni päälle jne. - että ohjelmoin automaattiseksi. Nyt ongelmana on se, että se on niin automaattinen, että en saa lainkaan pois päältä sitä jos ei ole virta päällä. Jos ei oteta huomioon huoltamista tai esim. pakkaamista reissua varten, niin tuohan toimii ihan OK.
Retired
Kyllä manuaali neuvoo miten hälytin ohjelmoidaan, on turha alkaa tulkkaamaan täällä. Jos akku on pitkään irti, niin asetukset saattavat palata taas johonkin oletustilaan.
Sitten kun vielä isokuutioinen kone tukkoisellakin putkella vääntää alakierroksilla tukevasti, niin todella vaikea sitä ylärekisterin puutetta on huomata, jos ei ole riittävää omakohtaista vertailukohtaa. Esim itse vaihdoin z1000sx:n noin 140 hevosvoimasta mt-09:n 115:n, enkä silti välttämättä uskaltaisi noita tehojärjestykseen yrittää laittaa jos en tietäisi lukuja...
Mutta tämä tarina oli kyllä erinomainen opetus siitä, miten yllättävällä tavalla pyörästä voi hukata merkittävästi tehoja. Vaikka vanha vitsi onkin virityksen onnistumisesta jos tehot eivät putoa kymmeniä prosentteja, niin harva sellaista osaa aavistaa mallikohtaisesta tunnetun valmistajan lisävarusteesta.
Siitä hälyttimestä jotain muisteluja.. Muistaakseni hälyn saa deaktivoitua määrätyn ajan kuluttua vain avaimella.. Lähes varma muistikuva, ettei pelkkä avain virtalukossa ei riitä, vaan virta on kytkettävä päälle. Niin harvoin tuli käytettyä, etten enää ihan muista sen logiikkaa - vaikkakin se joskus tuli opeteltua.. Automaattisesti päälle ohjelmoituna en muistaakseni koskaan edes kokeillut..
Kiva, että kadoksissa olleet pollet löytyivät![]()
Viimeksi muokannut: J@ck; 14.05.2017 klo 12:14.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Joo, liiketunnistin pitäisi olla mahdollista saada pois päältä yksinään kakesta. Vielä en ole onnistunut, mutta taisin keksiä miksi en. Ilmeisesti pitää ensin laittaa häly päälle ja sitten 15s. aikana painaa vasenta nappia uudelleen. Täytyy testata, viimeksi yritin väärässä kohdassa (eli siinä ennen hälyn aktivoitumista).
Vaimentimen peräosan db killeri on nyt paikoillaan ja jää myös. Mä en huomaa eroa muuten kuin äänissä. En usko, että omassa laitteessa ainakaan yli 5hv lähtee karkuun, mutta se on mutua. Äänet on nyt Ok. Nosti myös reilusti keulaa kertaalleen kakkosella, joten ihan kuin killerin kanssa olisi tullut vääntöä lisää jollekin alueelle. Yhtä hyvin voi johtua kuun asennosta.
Yhtä kaikki olisi todella mielenkiintoista laittaa pyörä dynoon kaikilla setupeilla alkaen prikka + killeri ja päättyen suoraan putkeen.
Retired
Ihan mielenkiinnosta, uteliaisuutta, mihin maahan tuo sun kampe oli ensirekisteröity? Aika erikoinen putkiviri, joka saatta liittyä tehon kuristuksiin ja k.o. maan vakuutus-/veronmaksukäytäntöön. Voihan se olla teekkareiden jäynäkin, mutta enemmän uskoisin tohon ensimmäiseen skenaarioon, onks tietoo?
MAD (mean absolute deviation)
Hyvä, että tuli kuntoon ja kadonneet ponit löyty![]()
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Viroon ensirekattu uutena, mutta siitä ei ole tietoa, että koska on LeoVince laitettu ja missä - originaali vaimennin tuli kyllä pyörän mukana, jotenkin voisi ajatella, että se ei olisi matkannut Suomeen asti tuolta, mutta en kyllä tiedä.
Itse epäilen, että on vain kasattu putki ohjeiden mukaisesti, eikä ole osattu ajatella mitä se prikka siellä aiheuttaa. Ja tosiaan on hyvä, että on kunnossa, kyllä tuo - nyt kun taas eilen ja tänään ajelin - kaikinpuolin terveemmin menee nyt, taitaa bensaakin kulua vähemmän.
Uutena ongelmana on nyt tullut se, että kiihdyttäessä ei tahdo pysyä penkissä paikoillaan... Pitänee hommata jokin kitkajuttu satulaan tai paremmat housut...
Retired
Nahkapöksyt on yhteensopivat Güntherin tekemän pyörän kaa![]()
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
On se tallessa, mutta ei tuu kyllä pyörään enää!Tosin voisi se olla keväisin ihan ok...
Tuo kitkaspray ei siis suttaa? En usko että kyse on siitä, etten osaisi tarpeeksi pitää vastaan, kun tuon ex Kawan kanssa ei ollut vastaavaa ongelmaa. Noi Scottin housut ja Koon satula ei vaan sovi yhteen. Tai jos en osaa, niin en tiedä opinkokaan enää. 13. kausi isommilla menossa ja reilu 100tkm takana 16 erilaisella pyörällä väliltä 600-1800cc ja takapyörätehoilta noin 40-171hv. Menetetty tapaus siis... Toki sekin auttaa kun saa taas vähän kilsoja alle pyörän kanssa tällä setupilla. Tänään taas töiden jälkeen.![]()
Retired
Kyllähän se penkki on aika liukas. Itse kyllä pärjäsin sen kanssa, mutta kun oli kyytiläinen kyydissä, pelotti painaa jarrua kun kyytiläinen rojahti kiinni minuun ja senhän tietää missä välissä munat sitten oli![]()
Antti
ex-BMW K100RS -85
ex-BMW K1200S -05
Sivuhuomautuksena en kuulu siihen enemmistöön, joka luulee olevansa keskimääräistä parempi kuljettaja. Autolla ehkä keskitasoa, pyörällä vähän alle. Ainoa missä koen olevani ehkä keskimääräistä parempi on liikenteeseen / ajamiseen keskittyminen.
Retired
Penkin liukkaus oli suurin syy miksi tuli hommattua tarvikesatula Buimuriin. Kuluneena se on vielä entistäkin liukkaampi. Sopiva tarvike-päällinenkin voi auttaa.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
En kokenut alkuperäistä satulaa itselle liukkaaksi, mutta kyytiläinenhän kyllä luisteli, koska R:n penkki on vielä huonompi kuin S:n. Nahkahousut eivät myöskään mielestäni ratkaise mitään. Geelisatula siis lähinnä kyytiläisen vuoksi, vaikkakin edelleen tarvitaan lisäksi luistamaton geelipäällinen, jotta matka sujuu.
Kitkaspray ei jätä mitään jälkiä, kokeilin sitä aikanaan tankin kylkiin. Muistaakseni Bilteman kamaa. Se on tarkoitettu kai lähinnä vetohihnojen luistamisen estoon.
Kyykkypyörässä on alkuperäinen luistava satula, mutta en ole kokenut tarvetta tehdä sille mitään. Ja nahkapuku on päällä sen kanssa, silti liukas.
Bemarissa on tilavampi ajoasento kuin kyykkypyörissa tyypillisesti. Itse koin liukkauden sen takia isommaksi ongelmaksi, kun enemmän tilaa luisua joka suuntaan. Lisäksi omassani satula ehkä oli jo ensimmäisne omistajan toimesta käsitelty jollain väärällä aineella ja oli sen takia aivan ...karin liukas. Kitkasprayta en tajunnut kokeilla. Montaa muuta puhdistusainetta kylläkin.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Nahkahousut (tai ajofarkut) on olleet joissain ex pyörissä paremmat kuin nuo yleensä käyttämäni Scottin housut. Pitää kokeilla tuota kitkasprayta seuraavaksi kun tallilla käyn.
Bensankulutuksesta. Nyt on ensimmäinen kuristuksen jälkeinen tankillinen ajettuna (n. 280km) ja jo siitä, että bensavalo syttyi noin 30km myöhemmin kuin ennen, tiesin että vähentynyt on. Ennen vei noin 6,5l / 100km ja pahimmillaan yli 7, niin nyt vei - ja edelleen testailua oli mukana - tasan 6 litraa sadalla. Ainakin puolisen litraa pienemmällä menee nyt.
Retired
Toi 6 litraa on tasan se mitä mulla vei. Kummallisinta, riippumatta ajotavasta normaaliliikenteessä Saksan autobaanat mukaanlukien.
Antti
ex-BMW K100RS -85
ex-BMW K1200S -05
Laitetaan vielä ketjun loppuun Horstin kuva, että tiedätte varoa liikenteessä - joskin pyörä on edellistä sukupolvea.
Edit: Linkki ei toimi, poistettu.
Viimeksi muokannut: TwinTenox; 21.04.2018 klo 17:27.
Retired
On kyllä erikoista ettei saksan autobaanallakaan vie yli 6 litraa jos oikeesti kovaa mennään...
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Ei siellä päiväsaikaan välttämättä niin äärettömän kovaa mennä.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Oliko hälytin syynä tehon puutteeseen, polttoaineen kulutukseen ja liukkaaseen satulaan ?![]()
Fireball
Valitettavasti viestiketjun otsikkoa ei pysty itse muokkaamaan.
Joku Mode voisi tietysti muuttaa tuon johonkin tarkoituksenmukaisempaan muotoon. K1200S asioita?
Retired