Minusta se ei (sei) jää rajoittajaa vasten tasasesti menemään, mutta hyytyy kyllä ku veto loppuu ja taas kiihtyy uudelleen.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Jos jako on vaikka yhdenkin hampaan pielessä näkyy varmasti vedoissa.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Joo, ilmeisesti jotain tosiaan on, koska ei tuo kyllä ota 11200rpm kolmosella... (edit: Ottaa se.) Myyjäliikkeen vastaus oli, että koeajettu syksyllä 2016 kun liikkeeseen tuli ja silloin toimi normaalisti. Ei kuitenkaan ole ajettu (ymmärrettävistä syistä) tammikuun takaisinkutsuhuoltojen jälkeen. Eli pitää varmaan olla yhteydessä Espoon R.M. Heinoon ja kysyä miten toimitaan. (spostia laitettu)
Edit: Ainoa muu mitä tulee mieleen on, että pyörässähän oli 5dl liikaa öljyä kun sen ostin ja ehdin ajamaan jonkun verran ennen kuin sen huomasin ja ylimäärän otin pois. Eli onko tuo voinut tehdä jotain, esim. tukkia ilmanputsarin (eikö ne ylimäärät usein sen kautta poistu)?
Edit2: Nyt kun tsekkasin miten putsari(t) vaihdetaan, niin maalaisjärjellä ajatellen tuon öljymäärän ei pitäisi vaikuttaa mitenkään. Näen itse kaksi vaihtoehtoa. 1. jokin meni pieleen nokkaketjun kanssa 2. Kaasu ei avaudu kokonaan kahvasta. Tunne on näin soffalla ajatellen ajaessa juuri tuon jälkimmäisen mukainen.
Viimeksi muokannut: TwinTenox; 10.05.2017 klo 17:10.
Retired
Puoliahan noissa jonkin verran on menny. Mulla esim meni vaihtoon omassa entisessä. Alkava puolavikahan joissain pytyssä voi aikaansaada tehojen puutetta. Sen luulis näkyvän myös sytytyskatkoina piuhan nokassa käytettäessä.
Sitte, kun puola on kunnolla jo rikki sen huomaa toki kun ei enää käy kunnolla. Jos vain osa kipinöistä jää lyömättä niin vaikeampi huomata.
Se liika öljymäärä ei varmasti tuossa kuivasumppuratkaisussa heti vaikuta mitään.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Heinolta tuli vastaus, että nokkaketjun ohjainta vaihdettaessa ei saa jakoa sekaisin ja että muutkaan takaisinkutsussa tehdyt asiat ei pitäisi vaikuttaa suorituskykyyn, mutta pyysivät käymään näyttämässä pyörää. Pitää mennä kun vaan saan aikataulut sopimaan. Myyjäliike on myös ollut erittäin asiallinen joten eiköhän tähän selvyys saada jossain vaiheessa.
Retired
Piuhan nokassa käytettäessä, siis testerinkö?
Sillain jänniä saattaa nuo puolaviat olla, että vikamuistiin ei välttämättä jää jälkiä. Näin kävi omassa 2,0 Skoda Superbissa pari vuotta sitten. Sen ensimmäisen puolan piti hajota lopullisesti, ennen kuin vika paljastui. Sitten menikin seuraava hetken päästä. Vian jo tiesi ja loput puolat osasin vaihtaa itsekin, ilman ihmeempiä diagnooseja.
Autossa 5 min homma, riittäneekö 12 / 13 ässissä 5 tuntia?
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Jäähdytin tulee aika pahasti eteen ässässä. Joutuu irrottaan sen vähintäänkin letkujen varaan.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Kokeilin tänään lumisateiden välissä pyörää ja tuossa omassa kakkosella kyllä kierroslukumittari tosiaan pysähtyy 11200rpm (eli kiertää sittenkin rajoittimelle asti), mutta rajoitin toimii kyllä niin sivistyneesti, että sitä ei oikeastaan edes huomaa. Tuntuu kuin kierrokset vain pysyisivät tuossa tapissa, mitään hyytymistä tai uudelleen kiihtymistä ei tapahdu.
Askelmoottori pitää naksnaksnaks äänen kun kaasua kääntää pyörän ollessa virta päällä, ei käynnissä.
Lisähuomautuksena pyörä yrittää keventää itseään. Yksi kateruuvi ja yksi peitelevy perästä on jo pudonneet (ja uusittu) ja nyt slipari olisi lähtenyt ellei olisi yhdellä jousella alapuolelta kiinni... Ilmeisesti kiinni vain sillä ja pannalla, joten pantaa pitää kiristää.
Tänään oli kyllä kiva ajaa ja on vähän outoakin, että pyörä toimii niin pirun hyvin tavallisessa ajossa ja käytössä, ainoastaan tuo yläpää tuntuu vajaalta. Vai onko sittenkin kuskin yläpää vajaa?![]()
Retired
Käy kokeileen jossain toista vastaavaa pyörää. Tonnisiin kyykkyihin sitä ei voi verrata kulkupuolella. Joku 750 Gixxeri on aika lähellä.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Kaasuläppien liikettä rajoittava askelmoottori pitää selkeän surinan sitä mukaa kun kaasua kääntää, ei naksumista. Siis virrat päälle ja kääntää hitaasti kaasua, niin liikkeen alkuosalla kuuluu surinaa, joka loppuu jos kahvan liike pysähtyy. Kun kahvaa palauttaa, sama surina.
Siellä on sellainen ulostyöntyvä tappi, joka rajoittaa läppien maksimiliikkeen.
Oman K1200R:n veto jatkuu helposti rajoittimeen vaihteilla 1-4, eli noin 210 nelosella. Radalla ja todellista nopeutta. Rajoitin vain pysäyttää kiihtymisen, ei mitään aaltoilua tai muuta outoa.
Ei S1000RR-kuskit kuulemma päässeet ratasuoralla ohi, kun peräkkäin lähdettiin mutkasta. Nimenomaan suoralla tuo kulkee hyvin, mutkat on sitten toinen juttu. Mulla on kyllä shifteri ja virkistetty muutenkin, 163 takapyörällä. Omistan myös gsxr 1000:n, jossa ei liene juuri enempää potkua ja on hankalampi lähettää, mutta toimii mutkissakin radalla.
Tajusin, että imuputkista näkee aika hyvin ilmanputsarit. Molemmin puolin kuiva siistin näköinen elementti paikoillaan. Vaikka ihan alas ei näekään, niin ei varmaan maksa vaivaa purkaa puolta pyörää noiden parempaan tarkastamiseen?
Samalla kurkkasin sliparin sisälle ja siellä on sellainen reikälevy.
http://s1065.photobucket.com/user/ra...064b9.jpg.html
http://s1065.photobucket.com/user/ra...fb15a.jpg.html
Mahtaako tuo ahdistaa? Näyttää kovin tukistavalta kyllä. Liekö helppo poistaa vai onkohan hitsattu sinne?
Surina tai naksuminen. En tiedä, jotain ääntä pitää kaasukahvan liikkeen mukaisesti.
Viimeksi muokannut: TwinTenox; 10.05.2017 klo 17:12.
Retired
Viime kauden ajoin ZX10R:llä jossa täys Akrapovic ja PC. Minusta se oli paljon nopeampi ja erityisesti kierrosherkempi, mutta toki se olikin kevyempi pyörä ja yli 180hv penkitetty. Toisaalta voin myös muistaa aivan väärin tai että kyse on enemmän fiiliksestä ja todellinen kiihtyvvyys näillä pyörillä suht samanlaista.
Retired
Uskon, että pitkästä akselivälistä johtuen (ei keuli) tuo Ässä (ja Ärrä) toki kiihtyy aika nopsaan varsinki sinne sataseen ja vähä yli. Kuitenkin nuo tonniset kyykyt vetäää moottorin puolesta reippasti kovemmin oli kyseessä mikä tahansa tonninen rivinelonen kyykky - Bemussa moottorissa vähempi vetoja ja enempi painoa. Lyhyestä akselivälistä johtuen niillä kyykyillä on vaikeampi kiihdyttää ja paikaltaan lähtö ja hitaasta nopeudesta lähtö varsinkin hankalaa vrt. Bemu.
Hyvä pyörähän se silti on ei siinä mitään.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
"Samalla kurkkasin sliparin sisälle ja siellä on sellainen reikälevy"
Mikä hiton keksintö tuo on? Kun putkesta otetaan killeri pois, niin siellähän pitää olla suora torvi! Käsittämätön toteutus, joka laskee virtausta rajusti. Onko tuo slipari bemariin kuuluva? En löytänyt moista haulla.
Viimeksi muokannut: hidas57; 10.05.2017 klo 17:55.
Killeri on siis pois ja sehän on tuossakin normaalisti tuolla putken persiissä. Slipari on Bemariin ja nimenomaan tähän malliin tarkoitettu, noita reikälevyjä (ilmeisesti front baffle) on kyllä muissakin slipareissa, myös ilmeisesti muissa kuin LeoVincen tekemissä. Nuo aiemmin linkkaamani kaksi kuvalinkkiä, niistä en tiedä mikä vaimennin on kyseessä, mutta reikälevy on identtinen oman kanssa ja siksi nuo laitoin.
https://www.dropbox.com/s/gv83e5zf6b...S_002.jpg?dl=0
Tuossa on omasta pyörästä kuva. SBK on kait tuon malli. Kuvassa putken päässä oleva normaali db killeri on paikoillaan, nyt tällä hetkellä se siis ei ole.
Rivien välistä varovasti luin, että mielestäsi tuo saattaapi olla haitaksi tuolla.
Edit: Ilmeisesti tämä, mutta ilman hiilaripäätä.
http://www.oppracing.com/product_dis...arbon-end-cap/
Edit: http://www.ebay.co.uk/itm/8488-MUFFL...-/271728621000
Tuossa eri vaimentimen (myös LeoVince) kaaviokuva, tuossa osa on nimetty db killeriksi ja on nähtävästi irroitettavissa. Jos omassa on samalla tavalla, niin voisin kyllä ottaa sen kokeeksi pois. Olisko tässä nyt löytynyt se vika mikä tuon yläpään tukkii?
Viimeksi muokannut: TwinTenox; 15.05.2017 klo 10:08.
Retired
Jos tuon pyöreän reikälevyn läpi tulee kaasut ulos, niin aika tukkonen on. Omassa koko akrassa on killerissä yksi 38mm reikä, ja sekin on tukkoinen, koska 16 hepoa ilmestyy paikalle kun sen ottaa pois. Tosin killerin kanssakin on ihan virkeä.
Putkessa on siis killeri etu- ja takapäässä? Ja testeissä edelleen etupään reikälevy kiinni? Ota nyt se pois jos saat, takapään killeriä voi pitää jos haluaa hiljaisen äänen. Outo kapistus.
Viimeksi muokannut: hidas57; 10.05.2017 klo 20:21.
Sen läpihän ne kaikki sieltä tulee, noiden tänäisten testien jälkeen slipari oli siirtynyt noin 7cm taaksepäin, en tiedä olisiko siirtynyt jos ei olisi tuota levyä tuolla vastustamassa. Toki pantakin on päässyt löystymään. Putkessä on killeri etupäässä (takapäähänkin sellaisen saa) ja näissä testeissä etupään killeri, eli tuo reikälevy, on ollut paikoillaan. Huomasin sen olemassaolon vasta tänään, ihan sattumalta, kun olin noita ilmanputsareita taskulampun kanssa tsekkailemassa.
Ja joo. Jos tuo vaan lähtee helposti, niin otan ASAP pois sen.
Viimeksi muokannut: TwinTenox; 11.05.2017 klo 08:56.
Retired
Kymmenen vuotta sitten mp-maailmassa oli sliparitesti, jossa testimopona oli kilogigseri.
Leo Vincen putkessa oli juurikin tuollainen reikälevy ja sen vaikutus oli dramaattinen - nimittäin tehot melkein puolittuivat.
Eli takis tehoksi mittasivat 95hp ja ilman prikkaa puski162hp.
ZH2 2020
Itse oletan, että tuo on irroitettava ja se on siellä siksi, että sen ja peräosan killerin kanssa saadaan melutasot OK ja sitä kautta E hyväksyntä. Sivutuotteena kuristetaan tehot samalla. Ajatus varmasti on, että tuo jätetään asennettaessa pois...
Ja itse ajattelin heti 1. lenkin jälkeen, että kylläpäs tämä on laiska siihen nähden mitä pitäisi tehoa olla. Eli en ajellut tyytyväisenä. Sitä ihmettelen, että 1. Suomen omistaja ei ole asiaa huomannut - toisaalta hän ajoi pyörällä 2013-2016 noin 2tkm... Voipi olla, että riitti kun ääntä oli enemmän?
Retired
Voihan jeesuksenv***u sentään. En yhtään epäile jos joku sanoisi, että tuonne ylärekisteriin, sanotaan 7000rpm eteenpäin tuli juuri 50hv lisää. Tuohan lähtee niin, että ei tahdo ensin pysyä eturengas maassa ja sitten kakkosella tuntuu että loppuu takarenkaasta pito. Ihan käsittämätön laite kertakaikkiaan. Ymmärrän nyt täysin nuo kommentit, että jotain vikaa täytyy olla, tai että käsien pitäisi venyä jne. yms. Vähän on sellainen tunne, että mahtaako ZX10R pysyä perässä suoralla. Ja ei - sitä kaasua ei todellakaan voi avata kakkosella mutkassa, ehkäpä ei kolmosellakaan ihan huolettomasti.
Pyörä siis muuttui ylärekisterin osalta aivan kuin eri pyöräksi tuon "prikan" poiston jälkeen. Alhaalla ei eroa ole ainakaan hanuriin huomattavasti. Nyt tulee rajoitinkin vastaan aivan eri tavalla, ei enää lainkaan niin sivistyneesti. Tää on nyt suorastaan hilpeän pelottava kampe. Ainoa huono puoli on, että ääniä tuli myös reippaasti lisää - tosin äänet on nyt matalammat kuin ennen. Pitää harkita sitä peräosaston db killerin laittamista kuitenkin paikoilleen. Vähän liian äänekäs näin - toisaalta jos se vie paljon tehoa, niin ei sekään kivaa ole nyt kun on kokenut tuon.. Sellainen muutos tuli myös, että moottorijarrussa vähän paukuttaa, mitä ei kuristettuna tehnyt.
Summa summarum. Vika on korjattu, ongelma ratkaistu. Kiitos kaikille ketjuun kirjoittaneille, teistä oli paljon apua etenkin sen tulkitsemisessa, että millainen pyörän kuuluisi olla. Itse korjaus oli helppo, vaimennin irti, pihdeillä baffle irti vaimentimesta ja vaimennin takaisin.
Siihen liittyen tosin voisin palata ketjun alkuperäiseen aiheeseen vähäsen. Nimittäin miten tuon hälyttimen saa pois päältä ilman, että täytyy pitää virrat päällä? Jos laitan kakesta hälyn pois, se palaa takaisin 26s. kuluttua itsestään. Sama jos käytän virrat päällä ja jätän avaimen paikoilleen, niin 26s. ja vilkut vilkahtaa kahdesti. Kai tuon jotenkin nyt saa ohjelmoimatta niinkin, että ei aina ole häly päällä. Huoltaminen on nyt vähän hankalaa, etenkin kun akku ei ole parhaassa terässä.
Loppuun vielä pari kuvaa projektista ja etenkin siitä kiusankappaleesta.
https://www.dropbox.com/s/dtyk4lps2t...fle_1.jpg?dl=0
Kuva ennen projektin alkua putken suulta
https://www.dropbox.com/s/pvrwbjk79o...fle_2.jpg?dl=0
Ankeuttaja yhä paikoillaan
https://www.dropbox.com/s/n7963kam57...fle_3.jpg?dl=0
Mittasuhteita. Aika pienestä rööristä pakokaasut ulostautuivat
https://www.dropbox.com/s/fyukg0mqkjl66rc/Free.jpg?dl=0
Loppu hyvin, kaikki hyvin
Retired
No niin. Itsellä toinen K13S alla ja palstaa lukiessa olen ihmetellyt että on kyllä kova kaveri kun ei laite tunnu missään. Omasta mielestä tuo kulkee niin jeesuksen perkeleesti eikä se meno todellakaan ihan vielä siinä satasen paikkeilla hyydy.
BMW K1300S -13
Ducati Multistrada 1200S -15
BMW R1200GS -13
BMW K1300S -09
BMW R1200GS -07
BMW R850R -04
Yamaha RD 125 -85
Tunturi Start -??
Se putken takapään killeri ei vie tehoja lainkaan niin paljon kuin se etupään prikka. Mutta häviää siinä yläpäästä selvästi, alhaalta ei niinkään. Ja ääni on varmasti riittävän hiljainen.
Hälyttimen osalta tee haku sanoilla "bmw dwa 6 alarm manual". Valitse sopiva käyttöohje.
Viimeksi muokannut: hidas57; 11.05.2017 klo 21:20.
Saa ohjelmoitua automaattiseksi, tai manuaaliseksi.
Mulla parisen viikkoa sitten omituisesti häly alkoajon aikana piippailemaan (ei siis huutamaan). Kaken toinen nappi oli niin herkkä, että pieni hipasu sai aktivoimaan.
Viime sunnuntaina häly ei sammunutkaan kun laittoi avaimen lukkoon, alkoihan tuo huutamaan, eikä saanut tuolla avaimella sammumaan. Toisella avaimella sit sammui. Eikä päässyt ohjelmoimaankaan. Muutaman tunnin päästä tuo ekakin avain toimi. Omituinen vekotin![]()