Hain pyörän tänään talvisäilöstä ja kytkimelle oli talven aikana tapahtunut jotain. Se irrottaa vasta, kun kahva on pohjassa ja tietysti ottaa myös kiinni heti kun kahvaa vähänkään liikauttaa. Nestettä on "silmän täydeltä" eikä vuotojakaan ole havaittavissa. Syksyllä kytkin toimi, niin kuin pitääkin. Mitähän talven aikana on tapahtunut, ja mitä tuolle osaisi alkaa tekemään?
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
Systeemissä on ilmaa. Paina (ja pidä) kytkin pohjaan, ja avaa varoen kytkimen työsylinterin läheltä ilmausruuvia: sieltä saattaa napsahtaa ilmakupla ulos. Hyvällä säkällä pääset tuolla ongelmasta eroon. Ellei tuo auta, tee kunnon ilmaus systeemiin.
.
Kuinka vanhat liemet? Ei ole jarrunesteen hinta niin kova, ettei myös kytkinpuolelle vuosittain voisi vaihtaa. Itsellä -06 xx:n kykinpuolelta mystisesti syksyllä nesteen vajausta, ei kuitenkaan selvää vuotoa missään. Koko systeemin purku, uudet tiivisteet sekä työ-, että pääsylkkyyn. Yllätyksenä, että työsylinterin alaosa oli ollut selvästi veden kanssa tekemisissä. 2000:lla hioen ja eiköhän taas ole kuin uusi.
Ilmaahan siellä oli, kertapruuttaus ilmaruuvista poisti ongelman. (toinen pruuttaus pelkkää nestettä) Lienten iästä ei tietoo, mutta taas toimii![]()
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
Kannattaa ne tarkistaa ja vaihtaa välillä. Itellä oli ihan jäätävää skeidaan koko kytkimen työsylinteri täynnä. Alkaa vaan sitte vuotaa jossain kohtaa ja turhaa hapettaa pultteja sun muita mennessää.