Moi,
Otsikon mukaisesti, tänään kauden avaus tyyppien jäljiltä tallin lattialla tikkuaskin kokoinen kostea öljyläikkä. Tarkempi tutkinta osoitti edessä ESA,n iskunvaimennin on märkä ja oli levitellyt kosteutta ympärilleenkin.
Kysymys kuuluukin, mitä raati suosittelisi kustannustehokkaaksi korjaustoimenpiteeksi,
- Vuotavan iskarin korjaus/huolto, missä?
- uuden orginaalin ostaminen?
- Öhlins tai vastaavan hankinta?
- Tai jotain muuta?
WP_20170318_004.jpg
WP_20170318_005.jpg
WP_20170318_007.jpg
Wilberssi jos halvalla haluaa päästä, Öhlins jos raha ei ole ongelma
Kumpikin pää kannattaa uusia samalla kertaa.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
samaa vaivaa takapää vuotaa etupää kostea,sitten viä esan toiminta outoa syksyllä pyörä notkahti alaspäin
esaa säätäessä nyt takapääs vähän eloa edessä ei yhtää ,,huolto sanoi kaikki ok....
itsestä tuntuu että haisee kalliilta ,onko kokemuksia
Kysäse korjausta vaikkapa Koitto Motoservice.
Mulla ei ole sitoutumia firmaan, muuta kuin että omat Öhlinssit pitäisi sinne kiikuttaa.
Oletko GS-911:lla yrittänyt resettiä antaa säätöihin?
Vuotoihin ei kyllä muuta lääkettä ole kuin vaihtoon.
BTW Mulla on hyllyssä käytetty Adventure -09:stä purettu etupään ESA. Ostin sen aikanaan omaan pyörään varaosaksi, nyttemmin jäänyt ylimääräiseksi Öhlinssiin siirtymisen johdosta.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Osanumeron mukaan pitäisi mennä eli on tämä http://www.maxbmwmotorcycles.com/fic...07%20702%20732, kannattaa kuitenkin tsekata oman pyörän vinillä tuo mikä iskari siellä pitäisi olla.
Periaatteessa vaihtoon ei tietokonetta tarvita, mutta hyvä se olisi resetoida. GS-911:lla onnistuu. Vaihdossa sinänsä ei ole muuta ihmeellistä kuin tankki pois niin siihen pääsee käsiksi.
Jos täällä pk-seudulla oleilet, niin tulin juuri tallille missä tätä pääsee livenä ihmettelemään ;)
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Homma kunnossa!
Juvanderilta löytyi sopiva käytetty varaosa, tilat työlle sekä asennusapu. Aikaa ramppaan paloi reilu 3h.
Lisäksi ESA resetoitiin ja kalibroitiin GS-911 kaapelilla.
Kiitokset tästä!
Eipäs kestä
Kuten aina näissä projekteissa niin yllätyksiltäkään ei vältytty:
- kaatumaraudasta yksi ruuvi valmiiksi poikki
- kaatumaraudan yksi pultti ruostunut kiinni vasemmalta puolelta (tämän samaisen ja vielä samalta puolelta sain aikanaan omasta porata pois). Vielä ei tuota väännetty poikki eikä alettu poraamaan.
- Iskari oli toisella osanumerolla kuin siellä alkuperäisenä ollut, kiinnitykset hieman erilaiset, mutta sopivalla mutteri&pultti varastolla tästäkin selvittiin. Rungossa olevat kiinnikkeet oli kuitenkin samanlaiset ja ennen iskarin vaihtoa testattiin että tietokone ymmärtää tuon toisen iskarin säädöt
- Illasta hakemaan unohtuneet tavarat vielä tallilta
Nyt sitten vaan toivotaan että tämä yksilö kestää ajoa.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN