Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Hyvin palvelleessa BMW R1100GS pyörässäni hajosi bensapumppu eilen.
    Ihmettelin, kun pyörä ei lähde käyntiin. Mikä ihme on?
    Vasta 232.000 km ajettu pyörä ja aina toiminut mainiosti.

    Tarkistin kipinän, OK
    Tarkistin bensan ruiskutuksen suuttimesta, EI OK!
    Pumppu ei myöskään pitänyt surinaa, kun virran käänsi päälle.
    Pumppu siis sökö, minkä tarkistin purkamalla pumpun tankista ulos ja testaamalla sitä pöydällä antamalla akusta virtaa.

    No, kävin hakemassa Motonetistä uuden pumpun tänään.
    Audi 100/80 auton pumppu, Motonetin tuotenumero 28-1477.
    Ihan samanlainen liitäntöineen jne.
    Asennus oli helppo homma.
    Hinta oli 69.- euroa suoraan hyllystä.
    BMW pumppu maksaa jotain 400 € ja toimitus kestää varmaan viikon tai kaksi.

    Nyt pyörä toimii taas mainiosti.
    Tuota samaa pumppua käytetään aika monissa muissakin Bemareissa, eli siis noissa, kliketi klik
    Pekka
  2. #2
    Vasta 232 000!


    You make me sick i make music
  3. #3
    Ai mistä tiesin, että Audi 100 auton pumppu käy tuohon suoraan?
    Olen seurannut eri BMW nettipalstoja jo aika pitkään.
    Esimerkiksi tuota:
    http://www.ukgser.com/forums/forumdi...-1150-Oilheads
    ja tuota
    http://advrider.com/index.php?forums/gs-boxers.3/

    Noista jää käteen aina jotain mielenkiintoista tietoa.
    Pekka
  4. #4
    Lukeminen kannattaa aina...
  5. #5
    Minkä merkkinen oli tuo Motonetin pumppu?
  6. #6
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Minkä merkkinen oli tuo Motonetin pumppu?
    Se oli
    Hans Pries Topran Germany

    Bensapumppu Topran_1024x576.jpg
    Pekka
  7. #7
    Ei kuitenkaan Judas Priest. Saksalaista laatua kuitenkin.
    Boschin pumppu Ebaystä maksoi 100 € kuluineen, kun viime kesänä varalle ostin. Oletettavasti ei piraatti, vaikka halpa olikin.
  8. #8
    Tuleeko noihin pumppuihin sama ongelma kuin Hondan Deauvillessä, vika on katkojankärjissä, ne vaihtamalla käy ja kukkuu?
  9. #9
    Tossahan on ruisku joten pumppu on mallia "pyörivä" (3bar) eli ei oo niitä kärkiä.
    Noi pyörivät on herkkiä ainakin kuivana käynnille eli jos löpö loppuu niin ei kande koittaa turhaan käynnistellä.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  10. #10
    Lainaa Hsippe kirjoitti Katso viesti
    Tossahan on ruisku joten pumppu on mallia "pyörivä" (3bar) eli ei oo niitä kärkiä.
    Noi pyörivät on herkkiä ainakin kuivana käynnille eli jos löpö loppuu niin ei kande koittaa turhaan käynnistellä.
    Näin on.
    Deauvillessä on kyllä ruisku ymmärtääkseni myös, mutta siinä on nuo hajoavat hiilikärjet pumpun päässä.

    Hall-anturi antaa signaalin Bemarin bensapumpulle, joten kärkiä ei tarvita.

    Vika siinä pumpussani oli loppuun kuluneet moottorin hiilet.
    Tuossa se on purettuna.
    Bensapumppu osina_508x768.jpg
    Pekka
  11. #11
    Lainaa battaglin kirjoitti Katso viesti
    Tuleeko noihin pumppuihin sama ongelma kuin Hondan Deauvillessä, vika on katkojankärjissä, ne vaihtamalla käy ja kukkuu?
    Villeissä on kärjellinen pumppu ainoastaan kaasutinmalleissa ( NT650V ) 1998 - 2005. 2006 tuli NT700V joka on ruiskumalli ja siinä on hiiliharjamoottori, kuten BMW:ssä.

    Tuo Bemariin sopiva Audin pumppu on Boschilla tuotenumero 0 580 314 068 ja Pierburgilla 7.18259.50.0. Molempia löytyy maailmalta alle satasella posteineen. VDO tuotenumero on 405-052-003-002Z, tätäkin löytyy satasen pintaan.

    Kaasutinmallin Villeen taas paras korjaus on vaihtaa pumppu Facetin 40104:jään joka on kärjetön mäntäpumppu.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 21.03.2017 klo 13:04.
  12.  
  13. #12
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Villeissä on kärjellinen pumppu ainoastaan kaasutinmalleissa ( NT650V ) 1998 - 2005. 2006 tuli NT700V joka on ruiskumalli ja siinä on hiiliharjamoottori, kuten BMW:ssä.

    VDO tuotenumero on 405-052-003-002Z, tätäkin löytyy satasen pintaan.
    Jaa, se kärkisysteemi olikin siis tuohon kaasutinmallin Hondan pumppuun.

    VDO pumppu se alkuperäinen tosiaan oli.
    Pekka