Keväällä ku lämpötilat ovat vielä alhaiset, niin viima ja kylmyys tunkee takin sisään reijitetystä nahasta läpi. Olisiko vinkkejä miten noi saisi helposti tukittua?![]()
Riippuu lämpötilasta (ja matkan pituudesta). Joissakin nahkarotseissa (mm. Dainese) tulee mukana lämpövuori, joka auttaa jonkin verran. Kun on oikeasti viileetä (esim. alle 5C) niin lämmitettävä välitakki on ainut vaihtoehto nahkarotsin kanssa. Markkinoilta löytyy eri valmistajien takkeja. Mulla kokemusta Klanista ja Gerbingistä. Klan on ohut mutta lämmitystehoa ei riittävästi. Mahtuu hyvin esim. ratanahkojen alle. Gerbing lämpiää jopa erittäin kuumaksi muttei välttämättä mahdu ratanahka tiukkuuden rotsin alle.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Minulla on halpa softshelltakki aina repussa. Lämmittää hemmetin hyvin nahkatakin päällä. Vettäkin pitää jonkun verran.
Mulla on haltin kuoritakki lancelotin alla tuulenpysäyttäjänä nakulla ajellessa. Sen alla sähkötakki ja rukan alusasu. Se on mulla aina mukana, tiä koskaan miten kelit muuttuu. Tai reissu venyy.
Menee nyrkinkokoiseen tilaan kun ei tarvi. Vaikuttaa 3-4 astetta mukavuuslämpötilaan.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Tuuletusreikien teippaus auttoi omalla kohdallani merkittävästi.
Tiksteksiä ilman suojia ja vuoria olen myös käynyt nahka-asun päällä.
Myös Sweepin windstopperi oli aivan hyvä. Tuulenpitävää tietysti kannattaisi laittaa päällimmäiseksi.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Minulla on Haltin omaan taskuunsa pakkautuva Windstopper takki.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Kuoritakki rotsin päälle ja tuulenpitävä alusasu rotsin alle niin tarkenee vähän viileemmässäkin. Itellä käytössä MP-Asun Unit 2&3 takit. Toisessa on vuori, toinen on pelkkä veden/tuulenpitävä kuori ja menee tosi pieneen tilaan. Olen tuota kuoritakkia käyttänyt radallakkin viileellä kelillä nahkojen päällä. Esim. epävakaisella kelillä loistava koulutuksia vetäessä.
Superbike #7