Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Hei

    Viime syksynä jo alkoi niin ettei etujarrukahva palauta ihan eteen ja jarruvalo jää palamaan, no en siitä niin välittänyt kun on talvella aikaa roplata.

    Nyt on roplattu

    Jarrusatuloista on männät tarkistettu ja puhdistettu ja rasvattu, pelaa todella hyvin ja liukkaasti, olivat ihan puhtaat ja siistit.

    Pääsylinterissä oli vähän hapettumaa joka on kiillotettu hiomavahalla pois, sylinterin seinämät ovat sileät ja kiiltävät.

    Ilman nesteteitä jarrukahva liikkuu nätisti edestakaisin (ja mäntä myös), sitten kun laittaa nesteet sisälle ja ilmaa systeemin ainakin suurinpiistein aluksi niin mäntä jää pohjaan ja pysyy siellä.

    Tilasin Jouset.comista uuden palautusjousen mäntään jos vaikuttaisi (tai oikeastaan pari eri langanpaksuuksilla), voi olla tai mistä sitä tietää jos vanha on vaikka vähän väsynyt. Sitä kokeillaan seuraavaksi.

    Jos tämäkään ei auta niin mitä seuraavaksi, onko kellään ideoita? hermot menee...ja kaljaa....

    T JuliusK
    -- Julius K -- R1200R & XL700v --
  2. #2
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Uudet jarruletkut noiden rikkinäisten tilalle. Pitää toimi vakiojousilla.
    Silleen mun pyörässä tokeni. Aamun/päivän eka puristuksessa ei oikein kahva palautunut.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #3
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Vaihda se pääsylkän mäntä tiivisteineen, vika on siinä.
    Superbike #7
  4. #4
    No joo, seuraan mielenkiinnolla mitä keksit. Minulla on samanlainen pyörä, -97 mallia ja sama ongelma. Toistaiseksi CRC purkki on ollut käytössä. Sitä ruiskaus sinne kahvan niveliin ja taas on pelannut muutaman päivän.
    Jyyräkuski
  5. #5
    Mäntä on 3v vanha ja letkut 2v vanhat pro braket.
    -- Julius K -- R1200R & XL700v --
  6. #6
    Lainaa JuliusK kirjoitti Katso viesti
    Mäntä on 3v vanha ja letkut 2v vanhat pro braket.
    Minulla oli vastaava ongelma, joka johtui pääsylinterin kumitiivisteestä. Palautti pidemmän ajan kuluessa, mutta toistuvissa jarrutuksissa ei ehtinyt palauttaa vaan kahva painui koko ajan lähemmäs tankoa.
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
  7. #7
    Tossa saattaa olla itua. Se päätiiviste on aika jäykkä verrarruna siihen männän etummaiseen tiivisteeseen.
    -- Julius K -- R1200R & XL700v --
  8. #8
    Ongelma saattaa olla myös ruuvissa/holkissa, jolla jarrukahva on kiinni: Linkki: http://www.realoem.com/bmw/images/thumb_223b.png

    Osat 5 ja 6 kuvassa.

    tai http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=32_0784

    Holkin pitäisi toimia "liukulaakerina", mutta jos reikään, johon se asettuu, muodostuu ajan kanssa ruostetta/likaa, se puristaa holkkia liikaa ja estää kahvan liikettä eikä se enää paina mikrokytkintä, joka ohjaa jarruvaloa.

    Moska/lika pois hienolla hiontapaperilla tai vastaavalla ja kahva palautuu normaalisti pohjaan. Mikrokytkimen liike on sen verran pieni, että pienikin este kahvan liikkeessä haittaa.
  9. #9
    Holkki on nylkytetty ja kahva pelaa hyvin. Kyllä se varmaan mäntä joka jumittaa.
    -- Julius K -- R1200R & XL700v --
  10. #10
    Mäntä jumissa ja hermot.

    Ongelmat korjattu ostamalla ja asentamalla uusi jarrupääsylinteri.

    JuliusK
    -- Julius K -- R1200R & XL700v --
  11.  
  12. #11
    Nyt kun oli aikaa tutkia ja ahertaa niin vikahan oli siis varmaankin tarvikemännän vääränlainen tai väärää materiaalia oleva ulommainen tiiviste joka oli turvonnut ja siten hirtti sylinteriin kiinni. Nyt jos jollain on tarvetta niin olisi yksi ylimääräinen jarrusylinteri myytävänä josta tod näk saa uudella männällä ihan soivan pelin. Ei sis kahvaa peiliä ym kilkkeitä.

    JuliusK
    -- Julius K -- R1200R & XL700v --