Onko tietoa missä saisi koeajaa kypäriä? Ainakin tuo HJC RPHA 70 kiinnostaisi kovasti. Alright myy HJC:tä, mutta ilmeisesti koeajomahdollisuutta ei tarjota.
Ducati Monster
Tuusmotorilla Tuusulassa on koeajokypäriä tarjolla, ainakin Shoein potat kuuluu valikoimiin.
Aika hieno predator -kypärä
https://www.nlo-moto.ru/en/helmet/predator-original/
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Roofin Desmo päässä tummalla visiirillä näyttää ihan jättiläis kärpäseltä.![]()
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Kypärä hakusessa,kun rupeaa nuo syysalennukset pukkaamaan päälle. Nolan n87 ja hjc is-max2 mietinnässä. Olisiko muita järkeviä vaihtoehtoja tuohon hintaluokkaan?
Viimeksi muokannut: make607; 07.10.2017 klo 09:03.
Caberg Duke 2 ainakin, turvallisessa valkoisessa värissä olisi kokojakin. Sopii hyvin normaalille ovaalipäälle mutta puikula- tai pallopäälle ei oikein, voipi kohta alkaa ahistaa. Sharpin testissä erittäin hyvä luokitus. https://www.louis.eu/artikel/caberg-...list=349842001
Tämä viesti sattui, kun nenä päähän. Hommasin 2014 pyöräharrastuksen alettua tuon GT-Airin. Kypärä sopi malliltaan parhaiten päähän. Ajelu oli tuolloin pelkkää katua, eli potta tuli katsottua sillä ajatuksella (aurinkovisiiri, äänettömyys...). Nyt homma on kääntynyt päälaelleen, eli viimeiset kaksi kesää pelkkää rataa ja kadulle tuskin ainakaan lähivuosina palataan. Tuo GT-Air on ihan ok, pelannut radalla (tosin ei ole mitään vertailupohjaa muihin kypäriin rata-ajossa). Kiinnostusta olisi jossain kohtaa päivittää kypärä paremmin radalle sopivaksi jos tällainen löytyisi. Shoei X-Spirit III olisi toki radalle varmaankin passeli, mutta on hinnaltaan aika kova. Muutama kyssäri mallivaihdokseen liittyen:
1. Istuuko GT-Air ja NXR päähän identtisesti? Uskallanko tilata sovittamatta saman kokoisen NXR potan, kun minulla on tuo GT-Air?
2. Tuoko tuo NXR GT-Airiin nähden selkeää käyttömukavuutta rata-ajoon? GT-Air pottani on hyvässä kunnossa, eli kunnon puolesta ei vaihtotarvetta. Ilmeisesti tuo NXR on kuitenkin tourinkikypärä, kuten GT-Air?
3. Jos lyö kuitenkin ison kasan lappuja peliin ja hommaa X-spiritin NXR potan sijaan niin saako investoinnille selkeää katetta? Ja uskaltaako tuon X-spiritin hommata sovittamatta samaan kokoon, kun nykyinen GT-Air?
4. Onko jotain oleellista mitä en ole osannut ajatella, kun miettii kypärää radalle?
Yamaha R6R 2007
Itsellä on tuo NXR ja GT-Airiakin sovitin. Mieleen ei ole jäänyt isoa eroa istuvuudessa, mutta identtisiä ne eivät ole (liekö eroa mm. siksi että kuori on aurinkovisiirin takia hieman erilainen rakenteeltaan).
En ole sovittanut saati koeajanut X-Spiritiä, joten sikäli tämä on vähän spekulaatiota, mutta spekuloidaan kuitenkin. X-Spiritissä on enemmän tuuletuskanavia, ja ainakin leukaventtiili näyttää selkeästi paremmin säädettävältä kuin NXR:ssä. Jos et ole kärsinyt GT-Airin kanssa kuumuudesta, niin tämä ei liene kovin iso pointti.
Toinen selkeä ero X-Spiritissä on se, että kypärän sisustan asento on säädettävissä jonkin verran. Toisin sanoen pystyt säätämään hieman sitä, kuinka ylhäällä tai alhaalla leukaosa ja visiirinaukko ovat, ja tällähän pyörästä riippuen voi olla merkitystä rata-ajossa. Toisaalta, jos GT-Airissakaan ei ole kokenut ongelmaa siitä, että visiiriaukko rajoittaisi näkemistä, niin jälleen vaikea sanoa, että onko tämäkään "hyvä syy" latoa tuo hintaero tiskiin.
PS. Jos pääsi sattuisi olemaan kokoa XL, eikä "värillä ole väliä" niin helmetcity.co.uk -kaupassa on 1kpl nxr:iä vielä alessa noin 270e, ja jos tilanne on sama kuin elokuussa niin tuo tulee ilman rahtikuluja toimitukseen.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Stormilla olisi X-lite 802RR ihan kohtuu hinnalla.
https://www.storm-motor.fi/ajovarust...-lite-x-802rr/
Köyhällähän ei ole varaa halpaan ja rahamiehelle taas tuo on ihan kohtuullinen hinta hyvästä, omaan
päähän täydellisesti sopivasta ruukusta.
Kannattaa noita kokeilla ja kyöhätä, mutta se jostain kympistä on kiinni, eikä satu joku muu
nasahtamaan päähän selvästi paremmin..... osta pois niin asia on kunnossa ja voi keskittyä muuhun
ilman kiristystä-puristusta-vetoa-vihellystä.... ties mitä.
Se on todella rauhoittava tunne kun ruukku on kohdillaan....
Siinä alkaa kuin huomaamatta hyräilemään Miljoonasateen "Meitä jyrätään".....
"Mutta rakas-rakkain-rakkaimpani... me kyllä pärjätään....
kun vain elämän juoksuhaudassa... saan sun syliisi painaa pään kuin kypärään". Vai kui se nymmeni kään.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ite en oo mikää kypärä expertti, mut 3 asiaa mistä pidän kiinni ku lähen ostaa pottaa:
1. Hinta (vähintää 200 - ei yli 400)
2. Ulkonäkö (totta kai se pitää miellyttää silmää, muodollisesti, värit jne.)
3. Istuvuus
Joka kerta kypärä löytynyt, ihan ''perus'' kypäriä jotka on toiminu ja näyttäny hyvältä! Ja ite oon vähä merkki uskollinen kypärien suhteen joten aina ensin lähetään kattomaan löytyykö AGV:lta.
AGV K4 ja AGV K5 Hero on ollu käytössä, K4 hinta oli 275 euroo ja K5 Hero 330. Ja mielestäni AGV jo brändinä ittestää voi luotetella näihiin vähän parempiin kypäriin.
Mut mun mielestä kypäriäkin on onneks nii helvetimoinen valikoima et täst aiheest löytyy mielipitei varmasti yhtä paljon ku jos puhuttais ihan pyöristä.