Tulokset 1:st 18:een 18:sta
  1. #1
    Onkos kukaan suunnittelemassa "omatoimista" ryhm tuonne rapakon takaiseen cruisailuun ?
    Valmismatkojahan lytyy kyll , mutta ehk jollakin tavalla tyyriit noi valmis matkat esim.route 66 jrkkjill. Jos joku on jrkkmss niin saattas olla kiinnostusta hypt messiin. Voishan tuon vaikka ton route 66:sen yksinkin hurhauttaa, vaan oishan se jonkun verran messevmp ryhmss. Eihn se ole kuin lennot varata Suomesta Jenkkiln, vuokrata pyr ja kattella majoitukset :-).
  2. #2
    mhn sanoin... adville:n avatar
    Liittyi Jun 2008
    Nokian parkkitalon takapiha
    MotOrg ry jsen
    mulla on ajatuksena ett lhtis tekemn pikku kierroksen jossain vaiheessa loppukes.

    aattelin sellasta ett lentis Chicagoon ja lhtis siit alaspin kohti Miamia ja tulis jostain keskemmlt takaisin sillai ett loppumatkan ajelis Route 66 pitkin

    pyrn kun palauttaa samaan paikkaan mist ottikin ,saattaa saada huomattavasti edullisemmin.

    majoituksista en kauheeta stressi ottais , kyll sielt aina tyynyn jostain lyt
    HRD vh125 silverhorse -86
    V-max 1700 "Tohatsu"
    GSX-R 1100
    huskyTE410
    Yamaha XJ650 Turbo -84
    Triumph Legend TT -01
    600sec V12
    Jaguar xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
  3. #3
    ideana lhte kesll ensin Kanadaan , ja sielt valutella jotain kautta etel kohti..ja sitten etel-amerikan puolelle. Sattuuko olemaan tiedossa hyv sivustoa josta nkisi parhhat reitit / nhtvyydet usa:sta?
  4. #4
    Jos ei ole jenkeiss aiemmin ajellut, niin kannattaa ymmrt, ett ne etisyydet ovat siell todella pitki. Useimmat meist katsovat maailmankarttaa, jossa hiirenkakan kokoinen pohjoinen Suomemme on projisoitu suhteettoman isoksi ja sen vuoksi pihimme on piirtynyt kuva, ett parin jenkkiosavaltion lpi suhaa samalla tavoin, kuin ajaisi vaikka Turusta Lappeenrantaan. Totuus on jotain ihan muuta.

    Olimme pari vuotta sitten Kaliforniassa kahden viikon ajan, jossa meidn meidn ajoreittimme oli "vain" Los Angelesista rannikon 1-tiet pitkin ja Yosemiten kautta San Franciscoon koukaten. Liikuimme autolla ja silti ji olo, ett ji paljon nkemtt. Jos ajosuunnitelma on yhtn kunnianhimoisempi ja alla on viel moottoripyr, jolla kuitenkin joutuu pit useammin taukoja, niin vitn hommasta menevn maku aika pian. Rautaperseit noin kauas on turha lhte ajamaan.
    "Vrt harrastukset, jos kaikki rahat eivt mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  5. #5
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Jos ei ole jenkeiss aiemmin ajellut, niin kannattaa ymmrt, ett ne etisyydet ovat siell todella pitki. Useimmat meist katsovat maailmankarttaa, jossa hiirenkakan kokoinen pohjoinen Suomemme on projisoitu suhteettoman isoksi ja sen vuoksi pihimme on piirtynyt kuva, ett parin jenkkiosavaltion lpi suhaa samalla tavoin, kuin ajaisi vaikka Turusta Lappeenrantaan. Totuus on jotain ihan muuta.

    Olimme pari vuotta sitten Kaliforniassa kahden viikon ajan, jossa meidn meidn ajoreittimme oli "vain" Los Angelesista rannikon 1-tiet pitkin ja Yosemiten kautta San Franciscoon koukaten. Liikuimme autolla ja silti ji olo, ett ji paljon nkemtt. Jos ajosuunnitelma on yhtn kunnianhimoisempi ja alla on viel moottoripyr, jolla kuitenkin joutuu pit useammin taukoja, niin vitn hommasta menevn maku aika pian. Rautaperseit noin kauas on turha lhte ajamaan.
    Just nin, plussana viel suurkaupunkien ruuhkat. Saksalainen stau on viel pient kun sattuu sopivaan aikaan esim los angelesiin kun se hollywood kyltti pit saada kuvaan. Google maps antaa aika realistisia aikatauluja suunnittelun avuksi.

    Ohjatuilla reissuilla on usein jrkevsti suunnitellut pivmatkat, ja isona plussana huoltoauto joka tuo matkalaukun. Tietysti noita on monen hintaisia ja laatuisia mutta joskus kannattaa palvelusta mys maksaa. Mutta onhan siin omassakin reissussa puolensa.




    Sent from my iPad using Tapatalk
    XX
  6. #6
    Jeps. Tuotapa juuri tarkotinkin, jotta jenkkilss kun on astetta muhkeemmat ruuhkat / etisyydet ent esim.Suomessa = ei ois paha jos lytys porukka jossa ainakin osalla ois vhn kokemusta noista reiteist jne. On tullut muutaman kerran ittel jenkkilss kyty, mutta enp lhtis vlttis ihan tll kokemuksella yksin prrl sinne ajeleen. Tai kait se onnistuski, ainakin jollakin tavalla.
  7. #7
    Lainaa Mikko_1 kirjoitti Katso viesti
    Jeps. Tuotapa juuri tarkotinkin, jotta jenkkilss kun on astetta muhkeemmat ruuhkat / etisyydet ent esim.Suomessa = ei ois paha jos lytys porukka jossa ainakin osalla ois vhn kokemusta noista reiteist jne. On tullut muutaman kerran ittel jenkkilss kyty, mutta enp lhtis vlttis ihan tll kokemuksella yksin prrl sinne ajeleen. Tai kait se onnistuski, ainakin jollakin tavalla.
    Mun mielest missn muualla ei moottorimatkailu onnistu niin hyvin ja ole niin helppoa kuin Jenkkilss ja Kanadassa. Ne maat on tehty sit varten. Kandee tosiaan vaan vhn kattoo kellonaikoja millon menee sisn stadiin ja millon ulos. Ajamisen mielekkyydest loputtomilla suorilla en sano mitn mut voisin kuvitella et ylempn mainittu reitti Kanadasta Tijuanaan tois ajamisenkin iloa. Siel lnsirannikolla on vaan pirun kylm ennenku psee Friscon etelpuolelle. Mut eksymn ei tuolla kyl pahemmin pse..sen verran hyvin merkattu tiet. Paitsi jos ajaa liittymn ohi vahingossa ni seuraavaan voi olla matkaa
    Vfr12f,250exc
  8. #8
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Ajamisen mielekkyydest loputtomilla suorilla en sano mitn
    Sen verran uskaltaisin kommentoida, ett "motoristin taivas" se ei ole..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  9. #9
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Sen verran uskaltaisin kommentoida, ett "motoristin taivas" se ei ole..
    Harvinaisen hyvin todettu. Sinns ei tuo nyt niin isokaan maa ole ellei halua jokaisen kaupungin kaikkia kortteleita kiert, toisaalta aika hyvin tuollapin on tiet (ja osalvaltioiden rajat) piirretty viivoittimella. Sit kun ltktt vakkarilla niin saattaa jopa pitkstytt.
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitiss
    CBR 125R 07/2016 jlkikasvulla ajossa
  10. #10
    Olemme muutaman kerran ajaneet Jenkeiss niin eukon kanssa kuin porukkamatkoillakin. Voimme sanoa ett hyvt puolet on molemmissa. Yksin (eukon kanssa) ajaminen on tottakai paras vaihtoehto. Silloin vaan pit olla aikaa. Vhemmn ajaneelle porukkamatka voi olla helpompi kokemus.
    Olematta kenenkn agentti, olemme olleet mys valmismatkoihin tyytyvisi. Vaikka hinta vaikuttaa ensialkuun isohkolta, se sislt lhes kaikki kaljanjuontia ja suveniirien ostoa lukuunottamatta. Porukkareissulla vaan tytyy toivoa ett sattuu mukava sakki, kuten meille on onneksi kynyt.

    Suunnittelen juuri Alaskanreissua ensi kesksi. Eagle Rider on suuressa viisaudessaan keksinyt seuravaa: Jos varaat pyrn ja haluat ehdottomasti tietyn mallin, firma veloittaa, ainakin minulta USD 500 ja risat. Vuokrauspyklisshn seisoo ett jos varaamaasi mallia ei satu olemaan vuokrauksen alkaessa, firmalla on oikeus tarjota toista mallia. Persjalkaisenahan en voi ajaa kaikilla malleilla joten onhan se maksettava.

    Jos aikoo vuokrapyrll lhte Meksikoon, kannattaa selvitt, saako sit vied USA:n ulkopuolelle. Kun kvimme Tijuanassa, jouduimme jttmn Eagle Riderin pyrn USA:n puolelle parkkiin. Kanadaan meno ei ole ollut ongelma, olen kuitenkin vuokraajalle ilmoittanut ja saanut mys luvan ajaa Kanadan puolelle.

    Baja California reissulla vuokraaja, ei eagle rider, jrjesti pyriin valmiiksi meksikolaiset vakuutukset ja paperit vaikka lhdimme Anaheimista USA:n puolelta.
    USA on todella iso maa joten jonkunlainen alustava reittisuunnitelma on hyv tehd koska kaikkea ei kuitenkaan kerke nkemn kuukaudessa eik kahdessakaan.

    Kotka
  11. #11
    Omalla pyrll lhdetn vaimon kanssa liikkeelle. On tietty pitkt vlimatkat, mutta tll kertaa on aikaakin kytettviss sen verran kuin tarttee. Luultavasti ainakin vuosi menee tien pll.
  12. #12
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Sen verran uskaltaisin kommentoida, ett "motoristin taivas" se ei ole..
    "se"?? USA?
    En nyt ihan varma ole, mit tuolla tarkoitit...mutta t on vhn samanlainen kommentti kuin se mit olen useasti jenkeilt kuullut: "Olen ajatellut lomailla Euroopassa, mithn kannattaisi ottaa mukaan..." Tolla tarkkuudella vuodenajasta riippumatta varmaan aurinkorasvaa, simmarit, untuvatakki ja karvahattu.

    Toki jenkeiss (varsinkin Trumpin vankimmilla kannatusalueilla keskisess maassa) on paljon tyls suoraa tiet. Mutta miksi menn sinne? Itsell jnyt jenkki reissut autolla ajeluun, mutta paljon on paikkoja, joihin olisi makee pst pyrll rallattaan...ja paljon tosiaan paikkoja joihin ei ...
    Esim. North-Carolinassa, jossa viimeksi tuli kyty, on aivan sairaan hienoja alueita ja mutkateit...
    On siell jenkeiss muutakin kuin route 66.

    MUOKS: Totta kyll, ett ketjun avauksessa puhuttiin juurikin route 66....
  13. #13
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    "se"?? USA?
    En nyt ihan varma ole, mit tuolla tarkoitit...mutta t on vhn samanlainen kommentti kuin se mit olen useasti jenkeilt kuullut: "Olen ajatellut lomailla Euroopassa, mithn kannattaisi ottaa mukaan..." Tolla tarkkuudella vuodenajasta riippumatta varmaan aurinkorasvaa, simmarit, untuvatakki ja karvahattu.

    Toki jenkeiss (varsinkin Trumpin vankimmilla kannatusalueilla keskisess maassa) on paljon tyls suoraa tiet. Mutta miksi menn sinne? Itsell jnyt jenkki reissut autolla ajeluun, mutta paljon on paikkoja, joihin olisi makee pst pyrll rallattaan...ja paljon tosiaan paikkoja joihin ei ...
    Esim. North-Carolinassa, jossa viimeksi tuli kyty, on aivan sairaan hienoja alueita ja mutkateit...
    On siell jenkeiss muutakin kuin route 66.

    MUOKS: Totta kyll, ett ketjun avauksessa puhuttiin juurikin route 66....
    W-P kirjoitti
    Ajamisen mielekkyydest loputtomilla suorilla en sano mitn


    Se = oli tosiaan tuo lainattu teksti ajamisen mielekkyydest esim. Route 66 loputtomilla suorilla. Voisin viel list - Route 66 ja aavikot yliptn - voivat ksittmttmss paahteessa ja kuumuudessa olla suorastaan "motoristin helvetti". Olosuhteisiin voi toki vaikuttaa ajankohdan valinnalla.
    Samaa mielt siit, ett jenkeiss on varmasti muutakin kuin Route 66 ja varmaan motoristille sielt se taivaskin lytyy. Tuskinpa tulee kuitenkaan toiste mopolomalle jenkkeihin lhdetty. Kaukana ja turhan arvokasta leikki. Mieluummin mys omalla, vaikkakin sitten lhempn.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 16.03.2017 klo 11:28.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  14. #14
    Kyll noita loputtomia suoria lytyy joka puolelta pallukkaa, varsinkin venjlt. Jos on varattu vuokramopo kuukaudeksi ja haaveissa on ollut jatkuvaa maisemien ilotulitusta, niin pettyyhn siin. Sinne pitkin menn ajan kanssa ja katsoa paikat rauhassa. Ehkp pohjoinen reitti lhell Kanadan rajaa olisi paras kesll lntt kohti? Vlttisi pahimmat helteet ja tylsemmt ptkt?
    Venjll on tullut koettua se motoristin helvettikin. Kaspian meren kupeessa viime kesn 46C viisi piv putkeen..ei muuten naurattanu
  15. #15
    mhn sanoin... adville:n avatar
    Liittyi Jun 2008
    Nokian parkkitalon takapiha
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Mikko_1 kirjoitti Katso viesti
    Jeps. Tuotapa juuri tarkotinkin, jotta jenkkilss kun on astetta muhkeemmat ruuhkat / etisyydet ent esim.Suomessa = ei ois paha jos lytys porukka jossa ainakin osalla ois vhn kokemusta noista reiteist jne. On tullut muutaman kerran ittel jenkkilss kyty, mutta enp lhtis vlttis ihan tll kokemuksella yksin prrl sinne ajeleen. Tai kait se onnistuski, ainakin jollakin tavalla.

    tll omilla kylill on kiroillut kun saavat keskustaan ruuhkan 3 auton voimin, mutta siihen tuli pikkuisen erilainen perspektiivi kun ajoi etumaisena 9 pyrn letkassa santa monica pierilt 38 mailia pyrvuokraamoon palauttamaan pyr ,kolme ja puoli tuntia , nelj kaistaa kumpaankin suuntaan ja aivan tukossa autoja, ei jnyt muuta mahdollisuutta kuin menn vlist vaan ,niin ne teki paikallisetkin...

    hurjaa touhua

    Route 66 on Chicagosta lhtien ihan kiva ptk siihen suunnilleen puolen vlin etapille saakka ja sitten taas just ennen Losia, kukkuloilla on hienoja mutkateit ja lyttmn kokoisia kpyj

    Gran canyon ,death valley ,30malia pitkt suorat, onhan niiss oma viehtyksens, mutta kun ne on kerran nhty niin ei niit uudelleen jaksa kyd ihmettelemss.

    se alkup musta oli hienointa koko reissussa kun kaikki oli uutta ja ihmeellist eik liikenne ollutkaan niin pelottavaa milt se taksissa kentlt hotellille tullessa tuntui.

    siina alussa oli hienoja pikkukyli ja mutkaista kyltiet miss tienvarret tynn kaikenlaista pikku tilaa ,vanhaa autoa ja tykonetta ,museoita ja kaikenlaista nhtv ja kytv.

    jenkit on yllttvn sosiaalista ja mukavaa porukkaa ,ja tykkvt kertoa kaikenlaisia juttuja ,kyll siell sais ajan kulumaan vaikka pidempnkin
    HRD vh125 silverhorse -86
    V-max 1700 "Tohatsu"
    GSX-R 1100
    huskyTE410
    Yamaha XJ650 Turbo -84
    Triumph Legend TT -01
    600sec V12
    Jaguar xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
  16. #16
    mhn sanoin... adville:n avatar
    Liittyi Jun 2008
    Nokian parkkitalon takapiha
    MotOrg ry jsen
    HRD vh125 silverhorse -86
    V-max 1700 "Tohatsu"
    GSX-R 1100
    huskyTE410
    Yamaha XJ650 Turbo -84
    Triumph Legend TT -01
    600sec V12
    Jaguar xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
  17. #17
    Heinkuussa mopolle rahti Frankfurt - Toronto. Kustantaa air canadan kautta 1200e jos lennot muualta. Jos taas nitten lentoliput niin 900e tuo vli. Niitten kautta pelaa shkpostin vaihto mallikkaasti, ja lytyy selket ohjeet koko hommaan .
    Vinkiksi vaan jos jollain aikomus omaa peli sinne raahata..
  18.  
  19. #18
    Onko muita Suomalaisia jenkeiss kuin min? Tuli ajettua Torontosta New Yorkiin, maan lpi St. Louisiin, yellowstoneen, Badlandsiin, Mount Rushmoreeen, Las Vegasiin, San Fransiskoon, Los Angelesiin, San Diegoon. Nyt tll El centrossa ja huomenna Meksikoon.
    Onhan nuo etisyyset tll pitki, mutta ei ne niiin pitki ole..kannattaa tm maa joskus lpi ajaa, sen verran komeita paikkoja lytyy. Liikenne on turvallista, ainoa poikkeus lnsirannikon 4-8 kaistaiset tiet..niiss kannattaa olla varuillaan "kaistapujoittelijoitten" takia.