Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Morjes!

    Oisko porukalla mitään hajua, että millanen urakka on ottaa imukaulasta kuristukset pois? Onko järkevintä viedä jonnekkin liikkeeseen pois otettavaksi? Yamaha FZS 600cc on kyseessä vuosimallia 2001.

    Kiitos!
  2. #2
    Lainaa fazerrider kirjoitti Katso viesti
    Morjes!

    Oisko porukalla mitään hajua, että millanen urakka on ottaa imukaulasta kuristukset pois? Onko järkevintä viedä jonnekkin liikkeeseen pois otettavaksi? Yamaha FZS 600cc on kyseessä vuosimallia 2001.

    Kiitos!
    Tämä kaikki on nyt mutua joten lue varauksella. Oletan että kyseinen pyörä on rivi4, joloin imukauloja on yleensä 4 erillistä.

    Siis onko tuo pyörä kuristettu 25 tai 35kw? Ei kai siinä imukaulassa vakiona mitää kuristuksia oo.
    Saattaapi olla että imukaula on ns valmis satsi tuota 25 kw kuristusta varten, jotka on tietääkseni yleensä ns kiinteästi kuristettu, eli pitäs vaihtaa koko imukaula(t?).

    Tuntematta pyörääsi/sen rakennetta, sanoisen että ota kaasarit irti, (sitä ennen mahdollisesti katteita, tanki, yms..) ja sen jälkeen imukaula/t jää kiini joko kaasarapakettiin tai moottoriin rakenteeata riippuen. Kuristusten postosta sen verran, että voi olla fiksumpi hankkia kuristamaton versio/t kun tuhota vanhoja.

    Edit: jäi vaivaamaam, joten tutkin hieman pyöräsi tietoja, ja r4 moottorilla näyttäs olevan ja imukaulat/kurkut moottorinpuolelle jäävää mallia. Eli kaasaripaketti irti niin saat ruuvattua imukurkut (4kpl, joka kaasarille oma) irti. Jos et ole pyöriä aikasemmin rassaillut, suosittelen ottamaan jonkun osaavamman kaverin avuksi.. Itse kuristuksen postosta en osaa sanoa muutakuin sen, että vakioina siellä ei ole mitään kuristuksia, mutta jos on vaihdettu 25kw kuristavat versiot, niin saattaa olla hankala poistaa kureja ilman että tuhoat koko osan (jää vuotamaan, virtauksia haittaavia rosoja).
  3. #3
    Kaverilla oli joskus tuollainen kuristettu Fazer ja siihen piti muistaakseni vaihtaa myös luistin kumikalvot jotta luistit nousevat ylös asti.
  4.  
  5. #4
    Tutkin asiaa lisää, niin löyty ainakin kahta erilaista kuristus sarjaa kyseiseen pyörään. Ensimmäinen on kuristus levy imukurkkuihin:
    http://i.ebayimg.com/00/s/ODk4WDE2MDA=/z/X3MAAOSwS7hXATFb/$_1.JPG

    Toinen on sitten kaasarin neulat+jouset+erilainen kuristuslevy:
    http://i.ebayimg.com/00/s/MTEwMVgxMTAx/z/aCwAAOSw1x1UM~z4/$_1.JPG

    Eli kaasarit irti ja katsomaan minkälainen kuristus siellä imukurkussa on ja siitä riippuen sitten joko neulat+jouset myös mahdollisesti vaihtoon.
    En tiedä onko mahdollisesti myös muunlaisia kuristus sarjoja kyseiseen malliin. Ainakin hondaan on semmosia missä vaihdetaan koko imukurkut ja niissä kuristus on kiinteä.
    Liikkeessä osaavat varmasti sanoa miten on kuristettu, kunhan purkavat pyörää ensin niin että kuristukset on nähtävissä.

    Mutta varoitan vielä, että kirjoituksestasi päätellen et omaa paljoa kokemusta pyörän huolto hommista/tekniikasta, joten jos päätät tehdä itse niin ota joku osaavampi kaveri avuksi. Toki järkeä ja korjausopasta käyttämällä onnistuu varauksin myös ensikertalaiselta. Tee niin kuin itse parhaaksi näät.

    En itsekkään ole mikään ammattilainen näitten kakspyörästen suhteen, mutta itse pyrin tekemään kaiken. Tekemällä sitä oppii.