Moro.
Hankinnassa olisi Honda CBR 600f vuosimallia 2004 ja se olisi tarkoitus käyttää isommassa 24tkm huollossa. Pientä tarkouskilpailua olen tehnyt sähköpostin välityksellä, sekä käymässä paikan päällä parissa liikkeessä. Osaisiko joku suositella edullista ja luotettavaa huoltoa Helsinki-Espoo-Vantaa tai lähialueilta?
Tässä muutamia firmoja mistä olen kysellyt:
Bike World Oy (kallein)
R.M. Heino
Prätkäpaja
Start Ajoneuvohuolto Oy (edullisin)
RaceService (ei tarkkaa hintaa, nuin vanha pyörä niin voi olla kuulemma ihan mitä vaan :o)
FrankNyman
StartBike
JL-Bike
Konemestari (selkeä tarjous!)
PJP-huolto (toiseksi edullisin)
MP-palvelu
Metura Motors (ainut joka antoi tarjouksen soittamalla, asiallisen oloinen kaveri)
Power mp shop
Viimeksi muokannut: Elekko; 23.02.2017 klo 15:38.
Ja onko kenelläkään kokemusta nuista kahdesta edullisimmasta: Start Ajoneuvohuolto Oy ja PJP-huolto Oy?
Oma pyörä kävi viimekesänä PJP-huollossa ja kaverilla tuntui silloin painavan ilmeisesti työstressit päälle. Pyörä piti käyttää toistamiseen paikalla ja senkin jälkeen vielä itse kiinnittää yksi huohotinletku ja ilmanputsarin kiinnitysruuvi. Mukavan ja osaavan oloinen jamppa, mutta ilmeisesti kiire ja stressi vei hommasta terän.
Bonuksena näyttäisi siltä, että huolto pitää vielä tänäkeväänä uusia kun sama vika taitaa painaa päälle.
Hinta oli kuitenkin edullinen, joten pisteet siitä![]()
...
JL-bike, en voi kuin suositella.![]()
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Moto-Ville Espoossa Suomenojalla.
Ville on niitä harvoja kavereita tässä maassa, joille uskallan antaa kilpurinkin huollettavaksi. Laatu on ihan priimaa, oheen tulee enempi tietoa pyörästä kuin ikinä tarvitsit eikä palvelu ole hinnalla pilattu.
Superbike #7
Pjp väkertää mun ratalelut.. Pirkka on symppis kaveri ja tekee rakkaudesta lajiin kyseistä hommaa... Ylettömän pätevä kaveri alle 2010 vuotisten mopojen kanssa.. Ja suzuki guru.. Toki tilat ei oo viimisen päälle hienot, mut homma toimii.. Prätkäpajalla taas lequ on muuten loistava.. Alusta-asioissa rataan liittyen motowille.
Menossa mukana
www.konetalovainikka.fi
www.eläinlääkäripalvelu.fi
www.pjp-motorsport.com
www.mp-tuki.com
JL-bikestä ja Prätkäpajasta kokemuksia, voin suositella kumpaakin. JL on vähän kalliimpi, Prätkäpajalla on saanut sovittua kiinteät hinnat. Ja Prätkäpajalla ei ole mtn kuukausien jonoja kesälläkään, taisi olla viikko maksimi minkä lupasivat.
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Listalta puuttuu JV-Motorsport Vantaalla!
Omien kokemusten perusteella voin suositella. Tarkoitus olisi oma pyörä viedä keväällä tuonne huoltoon. Asiallinen palvelu ja laatuun nähden edullinen.
Olin viime kesään asti ajatellut että JL-Bike olisi pk-seudun paras, mutta viime kevään stefojen huollon jälkeen jouduin toteamaan että JL-Bike ei ollut tehnyt yhtä hyvää työtä kuin JV-Motorsport. Esim. JL-Bikessa ei vaihdettu ollenkaan pölysuojia, enkä tätä edes ollut tajunnut
kunnes viime kesällä JV-Motorsportissa huollettiin etuputket, jolloin myös pölysuojat vaihdettiin. Huoltokaveri huomasi myös että edellinen putkien irrottaja oli onnistunut naarmuttamaan putket pitkältä matkalta.
![]()
-Suzuki DL650 V-Strom -06
-ex-Honda CB 500 -01
Meturalta itseltä ja tutulta hyviä kokemuksia, ei ehkä halvin mutta hyvä ja perusteellinen työnjälki.
Kawasaki z1000 2006
Kawasaki zzr1400 2006
Yamaha fjr1300 2007
Samin autopaja
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Soitappa MJL-Huolto, Helsinki (Malmi) ja kysäse huollon hintaa.
http://www.elisanet.fi/mjl-huolto/
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Listalle myös Power MP Shop Oy Vantaan Koivuhaassa, vanhemmat japsit erikoisalaa. Powermp.fi
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Vein pyöräni tuonne Start Ajoneuvohuoltoon. Ensivaikutelma oli kyllä positiivinen. Vaikka meni pyörän vienti yli liikkeen sulkemisajan, oli pomo ottamassa pyörää vastaan. Käytiin yhessä läpi että mitä pyörälle tehdään. Positiivista oli myös että pyörä voi olla huollossa ajokeleihin asti lämpimässä tallissa. Otin vielä huollon päälle perusteellisen pesun, myllytyksen ja nanopinnoitteen. Hintaahan sille kyllä kerty i, mutta olkoon menneeksi... Ajokelejä ootellessa
PJP-huollon Pirkka on muutaman kerran ratailu touhujen yhteydessä korjannut mun mopoa. Upeasti jeesannut vaikka omatkin ajot painaa päälle. Molemmilla kerroilla on ajot jatkunu ja lisäksi on saanut vielä hyviä neuvoja. Jos samalla tavalla toimii liikkeessään niin veisin mopon sinne jos asuisin lähempänä............
Pyörä huollettiin Start Ajoneuvohuollossa ensisilmäyksellä ihan asiallisesti. Kuitenkin hieman myöhemmin huomasin vasemmasta alakatteesta puuttuvan kiinnitysruuvin. Huomasin myös oikeassa yläkatteessa naarmuja, jotka todennäköisesti tulleet huollossa. Niistä en kuitenkaan ole täysin varma. Vaikka asia on pieni niin tein asiasta reklamaation viestillä, koska heti heräsi kysymys että, puuttuuko muualtakin jotakin? Vastaus kuului: "Varmaan päässeet löystymään. Osa pyörän katepulteista puuttui, laitettiin kaikkiin. Lisäksi vastakappaleihin oli tehty virityksiä, pyörähän on joskus kolaroitu. Ajele käymään joskus niin laitetaan pultit paikoilleen."
Ostaessa olivat kaikki ruuvit paikoillaan, tarkistin kuvista ja ostohetkellä katselin kyllä pyörän aika tarkkaan läpi. Väitettiin että pyörä on joskus kolaroitu, vaikka näin ei ole. Vakuutusyhtiö ei ole koskaan omistanut pyörää, eikä pyörässä ole kolariin mitään viittaavaa. Kun kysyin, että mistä päättelitte että pyörä olisi joskus kolaroitu, vastattiin: "tankin jäljet." Tankissa on tosiaan naarmuja istuimen etupuolella tankinsuojatarran kohdalla, mutta eivät sentään sellaisia jotka viittasivat millään tavalla kolarointiin. Ihan tavallisia naarmuja jotka tulleet todennäköisesti takin vetoketjusta. Katselin vielä katteiden vastakappaleet, enkä löytänyt niistä mitään väitettyjä "virityksiä." Varmistan vielä kun käytän katteet kunnolla irti. Esimmäiseen viestiin sain vastauksen, mutta seuraaviin vastattiin hitaasti, tai jätettiin vastaamatta. Pyörää huollosta hakiessa sitä kehuttiin hyväkuntoiseksi, kuitenkin myöhemmin kun tekee reklamaatiota väitetään että tehty jotain "virityksiä" katteiden vastakappaleihin ja väitetään että pyörä olisi joskus kolaroitu. Eikö ole sen vertaa suoraselkäisyyttä tunnustaa mahdollista pientä virhettä? Taisi olla ensimmäinen ja viimeinen kerta kun huollatan kyseisessä puljussa. Tästälähtien huollan pyöräni itse tai huollatan jossaki LUOTETTAVASSA paikassa.
Muista ei kokemusta,mutta pjp huolto vaikuttaa![]()
Rehtiä kaupantekoa.
Varjossa viihtyjä ;)
JV-Motorsport Vantaalla, aivan ehdottomasti hyvä paikka sekä palvelun, työn laadun että kokonaisuuden mittarilla mitattuna.![]()
Kellään kokemuksia Vantaan LA Racingistä? Pitäisi KTM 690 kuristaa A2 tehoseksi. Osaako säätää oikeet asetukset softaan ettei moottori kärsi sitten.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Yamaha DT 125 X -06
Gilera SMT 50 -18
Viime kesänä mulla kävi silleen että käytin zetoria yhdessä toisessa paikassa ohjauksen vemputuksen takia, siellä sanottiin että ei siinä vikaa ole, kovaa ajoo vaan. Silmämääräisestä tarkastuksesta ei tarvinnut onneksi mitään maksaa.
Vein sen jälkeen meturalle ja sanoin et kato nyt sinä, mikä tätä vaivaa? Lisäksi pyydän aina yleisen tsekkauksen, ammattilainen osaa katsoa huollontarpeita ihan eri silmin kuin tämmönen tavan kumin kuluttaja.
Otti työn alle, itse lähdin etelään ja pyörä oli valmis kun reissusta palasin.
Ohjaus oli ihan liian kevyt, ohjainlaakeri porsinut, laakerin stefat murusina, laakeria ilmeisesti joskus ammoisina aikoina yritetty korjata lyömällä rasvaa lisää ja enemmän momenttia mutteriin.
Tämän lisäksi joku huohotinstydeemi oli tukossa, tämän kuulema kuuli ihan käyntiäänestä, se korjattiin. Etupään säätöjä kiristettiin, että osuisivat edes jollain toleranssilla tontille..
Lopuksi sain arvion tulevasta venttiiliensäätöremontista hintoineen, tulevaa ajokautta ajatellen.
Mielestäni yksi parhaita puolia tässä paikassa on se, ettei asiakkaan itse tarvi olla moottoripyörätekniikan tohtori.
Riittää että osaa sanoa osapuilleen et mikä siinä oirehtii, niin kuntoon tulee.
Kawasaki z1000 2006
Kawasaki zzr1400 2006
Yamaha fjr1300 2007
Täällä ei ole uusia päivityksiä, kommentteja....
-Onko PKS huoltorintamalla mitään uutta...?![]()
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Myytävää; <strong>https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912</strong>
Löytyykö Tuusulasta kohtuu hintaista ammattilaista?
1980-luku suzuki A80,suzuki 550 GT,2018- kawasaki er5(2 viikkoa),kawasaki zr-7(2 kk),kawasaki zrx 1200R,suzuki gsx 750 f,Honda cbf 1000FA