Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 131:sta
  1. #31
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Kun kerran moottoripyörät ovat välttyneet ajoneuvoverolta, niin mikseivät välttyisi myös gps-nopeusvalvonnaltakin?
    Koska moottoripyöriä on niin vähän autoihin verrattuna, niiden ylinopeusmaksukertymä olisi pienempi, eikä siten kannattaisi alkaa niiden nopeuksia valvomaan. Lisäksi se rokottaisi yhtä harrastusta kohtuuttomasti +muut argumentit, joilla mopoverokin saatiin estettyä.
    Ainut argumentti, johon mopovero oikeasti kaatui oli se, että sen tuotto olisi ollut rankasti negatiivinen. Toki lobbauksessa kaikki aseet on sallittuja, mutta tuo olis se ratkaiseva tekijä.
  2. #32
    No joo.. Mopoauto itsessään on yhtä vaarallinen kuin paperiroskis tuossa pöydän alla.

    Kuitenkin - ja kuskista riippumatta - niiden käytöstä aiheutuu vaaratilanteita niin kaupungilla, kuin maantielläkin. Ja vallankin maanteillä sellaisia, että siellä niiden käyttö tulisi kieltää. Todellisuudesta ei pääse mihinkään, vaikka sanoja vääntelisi kuinka solmuun tahansa.
    Vai onko jollain oikeasti jäänyt näkemättä mitä maantiellä tapahtuu, kun mopoauto vetää perässän kilometrin letkaa? Tai ylipäätään mopoautojen ohitukset, jotka tapahtuvat ihan missä paikassa ja tilanteessa tahansa. Ei mitään väliä, vaikka näkyvyyttä olisi 10 metriä, tai rekka tulisi vastaan. Perkele, saatana, vitun mopoauto ja ohi missä vaan - sellaisia me ollaan..

    Lisäksi mopoautot ovat paperia ja tekniikaltaan kiinan halpismopoihin verrattavia. Siis täysin onnetonta tekoa, niin turvallisuutta ajatellen kuin teknisestikin. Päältä kuin karkki, sisältö ala-arvoista ..skaa. Siitäkään ei pääse mihinkään ja jokainen, joka on yhtään niiden kanssa ollut tekemisissä, tietää tämänkin.
    Omille teineille en olisi ikinä mopoautoa hommannut. Onneksi ne tekivät vasta tuloaan siihen aikaan, kun jälkikasvu oli mopoiässä.

    Jos jostain syystä olisi pakko hommata liikenteeseen laillinen, hitaasti kulkeva nelipyöräinen, niin se olisi laadukas traktorimönkkäri lämmitettävällä ohjaamolla. Rajoitetusta nopeudesta aiheutuu samat vaarat, mutta tekninen toteutus on eri planeetalta.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 23.02.2017 klo 15:01.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  3. #33
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    Pointtihan mulla oli että sijaintipäivitys esim tunnin välein = mahdollisuus nopeusvalvontaan.
    Pointtihan mulla oli että sijaintipäivitys niin harvakseltaan, ettei mahdollisuutta nopeusvalvontaan -> esim. tunnin välein.

    Entä sitten sijainnin päivitys kerran vuorokaudessa?
    -No entä jos sijainti muuttuu 3600km vuorokaudessa...
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  4. #34
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Pointtihan mulla oli että sijaintipäivitys niin harvakseltaan, ettei mahdollisuutta nopeusvalvontaan -> esim. tunnin välein.

    Entä sitten sijainnin päivitys kerran vuorokaudessa?
    -No entä jos sijainti muuttuu 3600km vuorokaudessa...
    HENGITÄ!
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #35
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    No joo.. Mopoauto itsessään on yhtä vaarallinen kuin paperiroskis tuossa pöydän alla.

    Kuitenkin - ja kuskista riippumatta - niiden käytöstä aiheutuu vaaratilanteita niin kaupungilla, kuin maantielläkin. Ja vallankin maanteillä sellaisia, että siellä niiden käyttö tulisi kieltää. Todellisuudesta ei pääse mihinkään, vaikka sanoja vääntelisi kuinka solmuun tahansa.
    Vai onko jollain oikeasti jäänyt näkemättä mitä maantiellä tapahtuu, kun mopoauto vetää perässän kilometrin letkaa? Tai ylipäätään mopoautojen ohitukset, jotka tapahtuvat ihan missä paikassa ja tilanteessa tahansa. Ei mitään väliä, vaikka näkyvyyttä olisi 10 metriä, tai rekka tulisi vastaan. Perkele, saatana, vitun mopoauto ja ohi missä vaan - sellaisia me ollaan..
    Näin se juuri menee, vaikka asia ei kaikille aukene suuremmallakaan määrällä rautalankataidetta.

    "Hidas nelipyöräinen" on LIIKENTEESSÄ liikkuessaan nopeuseronsa vuoksi riskitilanteita lisäävä värkki.
    Yksi lysti millä statuksella mikäkin nelipyöräinen tuolla liikkuu parhaimmillaan puolella
    nopeudella "normaaliin rytmiin" verrattuna.

    Hihojen palamisen lisäksi pientä "momenttia" syntyy myös mutkaisessa/mäkisessä maastossa, jossa
    äkkiseltään on joku jaloissa 40-50kmh nopeuserolla.

    Jos tilaa riittää, eikä vastaantulijoita ole, noista useimmiten selvitään pienellä kiroilulla, mutta
    tuossakin kohtaa riskikerroin pompsahti taas kun hinnat bensiinstasjuunilla klo 21.00 illalla.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #36
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Todennäköisesti olisi ajettu paljon enemmän kuin ajoneuvon sijainnin muutos linnuntietä mitattuna.
    Eikös sitä normaalisti siirrytä paikasta toisaan (tai jopa paikasta samaan paikkaan takaisin) satojen mutkien kautta samassa ajassa, joka kuluisi suorinta ja nopeinta tietä rajoitusten mukaan ajellessa.

    Luetun ymmärtämistä helpottamaan tähän loppuun tällainen hymiö?

    Että semmoista.
    Dodih! Jos nyt on hengitelty syvään peilin edessä, voidaan aloittaa.

    Kysytäänpä näin:

    Oletko sitä mieltä, että värkin sijainnin muututtua tunnissa 150 km / 3600 km vuorokaudessa,
    se ei ole liikkunut VÄHINTÄÄN 150 kmh nopeudella ????

    Edelleen: Jos ei ole edetty linnuntietä tuota 150/3600 km, käytetty nopeus ei olisi yli 150 kmh ????

    Hieman tässä jo joutuu hengitystä pidättelemään.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #37
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Dodih! Jos nyt on hengitelty syvään peilin edessä, voidaan aloittaa.

    Kysytäänpä näin:

    Oletko sitä mieltä, että värkin sijainnin muututtua tunnissa 150 km / 3600 km vuorokaudessa,
    se ei ole liikkunut VÄHINTÄÄN 150 kmh nopeudella ????

    Edelleen: Jos ei ole edetty linnuntietä tuota 150/3600 km, käytetty nopeus ei olisi yli 150 kmh ????

    Hieman tässä jo joutuu hengitystä pidättelemään.
    Ok

    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Todennäköisesti olisi ajettu paljon enemmän kuin ajoneuvon sijainnin muutos linnuntietä mitattuna.
    Jos tätä nyt on pakko jatkaa, niin lasketaan suurin mahdollinen sijainnin muutos Suomessa: Hangosta Nuorgamiin n. 1170km.
    Googlen ehdotus lyhyimmäksi reitiksi on 1420km, jonka ajaessasi 24 tunnissa, jää nopeutesi alle rangaistavuuden - ellet aja mopoautolla.

    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  8. #38
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Näin se juuri menee, vaikka asia ei kaikille aukene suuremmallakaan määrällä rautalankataidetta.

    "Hidas nelipyöräinen" on LIIKENTEESSÄ liikkuessaan nopeuseronsa vuoksi riskitilanteita lisäävä värkki.
    Yksi lysti millä statuksella mikäkin nelipyöräinen tuolla liikkuu parhaimmillaan puolella
    nopeudella "normaaliin rytmiin" verrattuna.

    Hihojen palamisen lisäksi pientä "momenttia" syntyy myös mutkaisessa/mäkisessä maastossa, jossa
    äkkiseltään on joku jaloissa 40-50kmh nopeuserolla.

    Jos tilaa riittää, eikä vastaantulijoita ole, noista useimmiten selvitään pienellä kiroilulla, mutta
    tuossakin kohtaa riskikerroin pompsahti taas kun hinnat bensiinstasjuunilla klo 21.00 illalla.
    Juuri näin (mikä tahansa hidas kulkine), itse miltei joka aamu (paitsi koulujen lomien aikaan) kohtaan näiden ohittamisen tarpeen, välillä Pälkäne Kangasala. Lahti - Tre tie on aika vilkas ja lähialueiden "jonnet ja jennit" ajelevat amattikouluun Kangasalle ja kuka mihinkin. Välillä oli aiemmin myös pätkä satkun rajoitusta mutta se pudotettiin viime kesäksi kasikymppiin, joskus noiden säksättimien perässä on pitkät jonot, yleensä ei. Teinit osaavat ajaa hienosti ihan tien laidassa ja jonon kertyessä ihan asfaltin reunassa jolloin ohi pääsee hyvin. Joskus toivoisi kanssa-autoilijoilta malttia odottaa se pieni hetki että pääsee turvallisesti ohi, jotkut höyrypäät ohittavat kyllä missä sattuu ja monesti sulkuviivan kohdalla.
    Aikoinaan kun näitä Ligierejä ja chatönettejä alkoi tulla markkinoille olin töissä huoltoliikkeessä jossa myös näitä ravistimia huollettiin ja korjattiin. Paskaa tekniikka (ja ylihintaista) ja surkeaa ämpärimuovia on mun mielipiteeni, mietin jo silloin että kuka stana on nämä saanut suomen liikenteeseen, mieluummin smartit, puntot tms kuristettuina olisi parempi vaihtoehto.
    Alkuun ajokulttuurikin oli aika villiä (on kyllä vieläkin) töihin mennessäni tuli stoppimerkin takaa suoraan eteen kaksi likkaa mopoautolla, onneksi itsellä oli vauhtia vähän kun valmistauduin kääntymään, hyppäsin jarrulle ja soitin torvea, molemmat pirulaiset näyttivät mulle keskaria
    J@ck tuossa totesi että "No joo.. Mopoauto itsessään on yhtä vaarallinen kuin paperiroskis tuossa pöydän alla." tuohon voisi lisätä että "vaarallinen ja turvaton"
    Älä korjaa ehjää....
  9. #39
    Täytyy ottaa vielä kerta kiellon päälle nuo nopeuserojen aiheuttamat riskin nousut.

    Suuret nopeuserot nimittäin tuppaa, vaikka asia äkkiseltään monesta suharista tuntuu merkityksettömältä,
    aiheuttamaan turhan paljon "uppistarallaa" tilanteita.

    Niitä vaan "syntyy" tuolla juuri lyhyen näkemän ja vaihtelevan maaston osuuksilla.

    Toisaalta näkee myös kuskin täysin itse aiheutettamia "tukka pystyyn" juttuja.
    Yksi normisetti on kun ladataan miljoonaa = n.250kmh motarirampista liittyen.

    Hieno homma ajella tuossa kohtaa perässä ja todeta kaverin kääntävän päätä takaviistoon
    koittaen katsella "tulleeko sieltä kettään tännään" .

    Aika mellevät voittokertoimet saa tuossa pelissä ihan vaan pitämällä nenän tiukasti menosuuntaan.
    Kaikki lähimainkaan edessä olevat nimittäin peruuttavat 120-130kmh silmille siinä kohtaa.

    Vilken Överraskning sitten siinä kohtaa kun kohtalainen, ihan itse aiheutettu nopeusero
    alkaa jakaa omille kintuille.

    Aivan sama millä ja miten turvallisella tai turvattomalla vehkeellä tuossa vedetään, tai kuinka
    monta kummirenkhastha alla pyörii. NOPEUSERO luo sen "tilanteen".

    Yllätys yllätys! Vielä ihan samaan suuntaan liikuttaessa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10. #40
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Ok

    Jos tätä nyt on pakko jatkaa, niin lasketaan suurin mahdollinen sijainnin muutos Suomessa: Hangosta Nuorgamiin n. 1170km.
    Googlen ehdotus lyhyimmäksi reitiksi on 1420km, jonka ajaessasi 24 tunnissa, jää nopeutesi alle rangaistavuuden - ellet aja mopoautolla.
    Aika pakko on kyllä nyt.

    Tuohon voisi sujuvasti jatkaa vaikka näin:

    Lyhytkin siirtymä, vaikka mennen tullen 12metriä 24:ssä tunnissa, liikut millä tahansa, johtaa hyvin
    todennäköisesti erittäin tuntuvaan rangaistukseen.

    Ei tartte muuta kun peruutat värkkis omasta parkkiruudusta pois ja laitat sen naapurin ruutuun.

    Alkaa äkkiä sattumaan leukaan ja aika kovin vaikka ei Juhaksi kutsuttaisikaan
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  11. #41
    Muistanko oikein, että 8kympin lätkä poistettiin käytöstä jotta ei provosoisi muita autoilijoita ja näinollen ei aiheuttaisi turhaa kränää ja vaaratilanteita. Tilannehan oli se että lätkäläisen ohi oli päästävä.

    Jos muistan oikein niin tuohon voisi perustaa keskustelun mopoautoista kuristettuhin pikkukokoluokan henkilöautoihin siirtymisestä.

    ps....jos 16v voittaa SM rallin ja Latvian rallit niin eiköhän nuoriso opi yhtdellä NissanMicralla ajaan seittemääkymppiä leveellä asfalttitiellä...

    Mietityttää vaan, että minkäniminen segmenttinimi tälle ryhmälle keksittäisiin: kun on ne motoristit, lahjakorttilaiset, ne stanan pyöräilijät, ne vtun jalankulkijat, prkeleen bussikuskit, mlkut taksikuskit jne......
    Vfr12f,250exc
  12. #42
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Muistanko oikein, että 8kympin lätkä poistettiin käytöstä jotta ei provosoisi muita autoilijoita ja näinollen ei aiheuttaisi turhaa kränää ja vaaratilanteita. Tilannehan oli se että lätkäläisen ohi oli päästävä.

    Jos muistan oikein niin tuohon voisi perustaa keskustelun mopoautoista kuristettuhin pikkukokoluokan henkilöautoihin siirtymisestä.

    ps....jos 16v voittaa SM rallin ja Latvian rallit niin eiköhän nuoriso opi yhtdellä NissanMicralla ajaan seittemääkymppiä leveellä asfalttitiellä...

    Mietityttää vaan, että minkäniminen segmenttinimi tälle ryhmälle keksittäisiin: kun on ne motoristit, lahjakorttilaiset, ne stanan pyöräilijät, ne vtun jalankulkijat, prkeleen bussikuskit, mlkut taksikuskit jne......
    Miksei nuori autoilija voi ajaa ässä mersulla?
    Vai onko siinä liikeenerkiaa liikaa jo 45 km/h nopeuksillakin?
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra
  13. #43
    Lainaa Kimi70 kirjoitti Katso viesti
    Miksei nuori autoilija voi ajaa ässä mersulla?
    Vai onko siinä liikeenerkiaa liikaa jo 45 km/h nopeuksillakin?
    Oishan se komeeta, kun Bentleyssä olisi punainen kolmio takapuskurissa...
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  14. #44
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Oishan se komeeta, kun Bentleyssä olisi punainen kolmio takapuskurissa...
    antaa vaan jälkikasvulle noi parkkipojan avaimet nii ei kulje kuin 40 ja tehoa käytös vain 30%
    olis varmasti turvallisempi ja kokonaistaloudellinen vaihtoehto ... tietty mopoauto kauppiaat vittuuntus...
    kuten nyt ne jotka jonottaa kolmerintasin ajavan mopoauto porukan takana .....
    eli turvallisuus ei riipu vehkeistä vaan käyttäjästä ja käyttöpaikasta.sais käyttää vain sellasta ajoneuvoa jonka
    rakenteellinen nopeus ylittää tien nopeusrajoituksen.. jäis pois isot nopeuserot
  15. #45
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    --snip--
    .sais käyttää vain sellasta ajoneuvoa jonka
    rakenteellinen nopeus ylittää tien nopeusrajoituksen.. jäis pois isot nopeuserot
    Tuo on toiveajattelua. Lähes joka päivä saavutan jonon 80 alueella ja sen jonon kärjessä on tavallinen henkilöauto joka ajaa 62 gps:n mukaan. Bonuksena takasumuvalot osalla, näkyvyys vaivaiset +10km . Kuiva asvalttitie, toki hiukan liukkautta paikoin mutta ei mitään ihmeellistä.

    En ymmärrä noita, jos pelottaa ajaa rajoituksen mukaan niin miksei voi väistää pysäkille jotta jono pääsee ohi ?
    Enkä kyllä oikein ymmärrä sitä jonossa toisena ajavaa joka ei pääse ohi hitaammasta. Kiva se on sitten olla 4. jonossa, sieltä turvallinen ohitus vaatii jo hiukan pelisilmää. Eilen tuollainen jono meni 65, alkoi ohituskaista , yritin ohi mutta oli pakko lopettaa kun 2 ekaa nosti nopeuden 100, ei kantti kestänyt. Seuraavassa kaarteessa mentiin taas 60, siinä pääsi helpohkosti ohi kun oli 2 kaistaa. Mopoautot ei mun kokemuksen mukaan ole ongelma vaan ne muuta jotka ei pääse ohitse edes 80 alueella noista. Meilläpäin olen nähnyt mopoauton väistävän pysäkille, köröttelijät taasen vilkuttelevat valoja jos erehtyy ohittamaan.

    Ehkä tämä kuuluisi paskanjauhantaan(kiukuttelu osastolle
  16. #46
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    En ymmärrä noita, jos pelottaa ajaa rajoituksen mukaan niin miksei voi väistää pysäkille jotta jono pääsee ohi ?
    "Minulla on oikeus."
    Jos mietit, mikä pyörä pitäisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minäkin tekisin.
  17. #47
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    "Minulla on oikeus."
    suomessa annetaan ajokortti että pääsee baariin sisään ei siksi että osaisi ajaa .. toiset kyl luulee osaavansa.
    iästä ja sukupuolesta riippumatta..
  18. #48
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    En ymmärrä noita, jos pelottaa ajaa rajoituksen mukaan niin miksei voi väistää pysäkille jotta jono pääsee ohi ?Enkä kyllä oikein ymmärrä sitä jonossa toisena ajavaa joka ei pääse ohi hitaammasta. Kiva se on sitten olla 4. jonossa, sieltä turvallinen ohitus vaatii jo hiukan pelisilmää. Eilen tuollainen jono meni 65, alkoi ohituskaista , yritin ohi mutta oli pakko lopettaa kun 2 ekaa nosti nopeuden 100, ei kantti kestänyt. Seuraavassa kaarteessa mentiin taas 60, siinä pääsi helpohkosti ohi kun oli 2 kaistaa. Mopoautot ei mun kokemuksen mukaan ole ongelma vaan ne muuta jotka ei pääse ohitse edes 80 alueella noista. Meilläpäin olen nähnyt mopoauton väistävän pysäkille, köröttelijät taasen vilkuttelevat valoja jos erehtyy ohittamaan.
    Joo on se kumma kun ohi ei holdaa mennä, sitten kun mennään, niin ihan väärässä paikassa, väärän aikaan.
    Mutta tietä en anna, itse nykyään annan tilaa jos on tarvetta takana tulevalle, jos hänellä on kiire...
    Myös tuo ohittaminen on vaikeaa vähän kauempaa, niin kuin sanoit, kun ei ajeta turvaväleillä vaan puskurissa kiinni, niin siihen on kiva sitten yrittää survoa ja se kenen eteen meet, ottaa herneen nenää
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  19. #49
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Tuo on toiveajattelua. Lähes joka päivä saavutan jonon 80 alueella ja sen jonon kärjessä on tavallinen henkilöauto joka ajaa 62 gps:n mukaan. Bonuksena takasumuvalot osalla, näkyvyys vaivaiset +10km . Kuiva asvalttitie, toki hiukan liukkautta paikoin mutta ei mitään ihmeellistä.

    En ymmärrä noita, jos pelottaa ajaa rajoituksen mukaan niin miksei voi väistää pysäkille jotta jono pääsee ohi ?
    Enkä kyllä oikein ymmärrä sitä jonossa toisena ajavaa joka ei pääse ohi hitaammasta. Kiva se on sitten olla 4. jonossa, sieltä turvallinen ohitus vaatii jo hiukan pelisilmää. Eilen tuollainen jono meni 65, alkoi ohituskaista , yritin ohi mutta oli pakko lopettaa kun 2 ekaa nosti nopeuden 100, ei kantti kestänyt. Seuraavassa kaarteessa mentiin taas 60, siinä pääsi helpohkosti ohi kun oli 2 kaistaa. Mopoautot ei mun kokemuksen mukaan ole ongelma vaan ne muuta jotka ei pääse ohitse edes 80 alueella noista. Meilläpäin olen nähnyt mopoauton väistävän pysäkille, köröttelijät taasen vilkuttelevat valoja jos erehtyy ohittamaan.

    Ehkä tämä kuuluisi paskanjauhantaan(kiukuttelu osastolle

    Suomen liikenteessä on yhä enemmän ja enemmän alisuorittamista...valitettavasti.
    Eniten minua harmittaa se, että alisuorittajien tahattomat töppäilyt, jotka oikeasti aiheuttaa vaaratilanteita katsotaan läpi sormien, mutta auta armias, jos ajat 87km/h 80 alueella, niin pamppuaputkaavankeutta.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  20. #50
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    suomessa annetaan ajokortti että pääsee baariin sisään ei siksi että osaisi ajaa .. toiset kyl luulee osaavansa.
    iästä ja sukupuolesta riippumatta..
    Niinpä. Itse suoritin B-kortin heti 35 vuotta A-kortin jälkeen, (baariin pääsi myös A-lapulla) ja väitän, että ajokortteja ylipäätään myönnetään heppoisilla perusteilla. Ajokoe kesti puoli tuntia, josta n. 25 minuuttia köröteltiin neljääkymppiä syrjäkylillä ja 5 minuuttia surautettiin moottoritiellä. Tämän "kaiken" jälkeen insinööri totesi minun olevan riittävän taitava kuljettamaan autoa yleisessä liikenteessä, toisten ainakin yhtä "taitavien" seassa.
    Voi herran pieksut sentään. Omaa ajotaitoani tai pikemminkin taidottomuuttani arvioimatta, väitän että yli 80 prosenttia näistä taitureista seilaa tuolla liikenteessä ihan pelkän tuurin avulla. Poikkeuksen muodostaa sitten nämä "kallerovanperät" ja muut asiaan vihkiytyneet, jotka osaavat tositilanteessa tehdä muutakin kuin sulkea silmät ja laittaa kädet ristiin.
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  21. #51
    Täällä pk seudulla on kyllä sanottava, että tuntuu olevan ajo-osaaminen parempaa kuin muualla. Osataan ennakoida ja tehdä tilaa, nopeudet on maltillisia max tikkari ja pahalla kelillä mennään hiljaa. Iso kulkuneuvomäärä pakottaa. Kolareitakin näkyy joka viikko, koko ajan pitää olla hereillä ja ajaa hyvin, muuten sattuu.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  22. #52
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Täällä pk seudulla on kyllä sanottava, että tuntuu olevan ajo-osaaminen parempaa kuin muualla. Osataan ennakoida ja tehdä tilaa, nopeudet on maltillisia max tikkari ja pahalla kelillä mennään hiljaa. Iso kulkuneuvomäärä pakottaa. Kolareitakin näkyy joka viikko, koko ajan pitää olla hereillä ja ajaa hyvin, muuten sattuu.
    Tämä on kyllä totta. Manskulla saat heti tilaa kun vain laitat vilkun päälle, kai siihen on totuttu koska muuten homma ei toimi ja kaikki tietävät sen.

    Lisäksi pääset suojatien yli vaikka ei olisi minihametta päällä.

    Kumpikaan noista ei toimi esim. Tampereella tai jos joku antaa tilaa, niin 0,5sek päästä soi jo jossakin töötti.
    Yamaha MT-01 vm.2008

    Ex: Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  23. #53
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Täällä pk seudulla on kyllä sanottava, että tuntuu olevan ajo-osaaminen parempaa kuin muualla. Osataan ennakoida ja tehdä tilaa, nopeudet on maltillisia max tikkari ja pahalla kelillä mennään hiljaa. Iso kulkuneuvomäärä pakottaa. Kolareitakin näkyy joka viikko, koko ajan pitää olla hereillä ja ajaa hyvin, muuten sattuu.

    Kun koko ajan ympärillä tapahtuu, niin täytyy oikeasti keskittyä ajamiseen.
    Täällä maalla taas pelkästään vastaantuleva auto aiheuttaa monelle "tilanteen"...

    Jotenkin tuntuu, että ajaminen on siviseikka.
    Mennään autoon, lähdetään liikkeelle ja mennään oman maalaisjärjen mukaan.
    Suoritetaan, mitä suoritetaan välittämättä siitä, miten se niin kuin omasta mielestä meni...
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  24. #54
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kun koko ajan ympärillä tapahtuu, niin täytyy oikeasti keskittyä ajamiseen.
    Täällä maalla taas pelkästään vastaantuleva auto aiheuttaa monelle "tilanteen"...

    Jotenkin tuntuu, että ajaminen on siviseikka.
    Mennään autoon, lähdetään liikkeelle ja mennään oman maalaisjärjen mukaan.
    Suoritetaan, mitä suoritetaan välittämättä siitä, miten se niin kuin omasta mielestä meni...
    oli varmaan sit maatiainen se mummu joka veti keimolan nesteen kohdalla 45 keskellä ja kutoi samalla
  25. #55
    Mopoauton vika on se, että koska siinä on painoraja, niin ei siitä voi tehdä turvallista oikein millään. Pakko käyttää keveitä rakenteita ja ylimääräisiä rakenteita ei voi laittaa turvaksi.

    Vähän sama kuin joskus mopossa oli 50kg painoraja, niin aika huonoja ne olikin. Nyttemmin kun mopo saa painaa enemmän, niin laatu on parantunut.

    Yhteiskunnallisesti ne on aika älyttömiä. Huonosti tehtyjä ja kalliita vehkeitä, joista ei ole hyötyä enää ajokortti-iässä tai muille perheen jäsenille.

    Lisäksi ilmansaasteita nuo pukkaa paljon enemmän kuin henkilöautot. Joku katsastusmies sanoi, että taso on sellainen 80 luvun auton saastutus taso.
    we cannot tolerate zero tolerance!
  26. #56
    Eiks ne ole jotain ykspyttyisiä 500 kuutioisia dieseleitä ne mopoautokevytnelipyörät? Muistanko väärin taas...
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  27. #57
    Kolmepyttysiä Kubotan moottoreita noissa on aika laajasti. Samaa ku käytetään pienissä traktoreissa ja rekkojen kylmäkoneissa.
  28. #58
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Eiks ne ole jotain ykspyttyisiä 500 kuutioisia dieseleitä ne mopoautokevytnelipyörät? Muistanko väärin taas...
    Toiset on 2-sylinterisiä..Kyllä ihmetyttää että mopo saa olla 50cc, mutta mopoauto eli kevytnelipyörä 505cc..
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  29. #59
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Toiset on 2-sylinterisiä..Kyllä ihmetyttää että mopo saa olla 50cc, mutta mopoauto eli kevytnelipyörä 505cc..
    No nehän onkin kaksi täysin eri ajoneuvoluokkaa. Ja olisihan se aika tyhmää rajoittaa kevyet nelipyörät 50-kuutioisiksi, eihän ne kulkisi mihinkään. Ja juuri tästä syystä vastustan nimitystä mopoauto, kun ei siinä niitä yhtymäkohtia mopon kanssa ole juuri ollenkaan, ajokorttivaatimuksetkin eroavat.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  30.  
  31. #60
    voi paskan kökkö... adville:n avatar
    Liittyi Jun 2008
    Nokian parkkitalon takapiha
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ve_stone kirjoitti Katso viesti
    Kolmepyttysiä Kubotan moottoreita noissa on aika laajasti. Samaa ku käytetään pienissä traktoreissa ja rekkojen kylmäkoneissa.
    ´kyllä ne on kaikki 2 pyttyisiä kubotan ja lombardinin diiseleitä 400-505 kuutioisia, kolmipyttyisiä on niissä euroopan nopeissa jotka kulkee yli 80km/h ja voivat olla nelipaikkaisia

    suomessa kevyt nelipyörä saa olla enintään 50cc bensakoneella tai sähkö tai dieselmoottorilla joiden kokoa ei ole rejoitettu ,mutta tehoa saa olla enintään 4kw..

    omapainoa mokomalla saa olla enintään 350 kiloa, johon sähkömoottorivehkeessä ei lasketa akkuja.

    eli ei se voi olla kovin tukeva rakenteinen ton maksimipainon takia, tän painon takia Bernerin mielestä pienistä henkilöautoista on mahdotonta tehdä mopoautoja...
    HRD vh125 silverhorse -86
    V-max 1700
    GSX-R 1100
    huskyTE410
    Yamaha XJ650 Turbo -84
    Triumph Legend TT -01
    600sec V12
    Jaguar xj6
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen