Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 43:een 43:sta
    Noista lukoista ja lukitsemistarpeesta yleensä....

Aina löytyy pyörälle turvallinen parkki kun vain esittää tarpeensa.

Vaatii tietenkin pientä karsintaa ja valintaa, mikä selviää kyllä yleisesti majapaikan kuvauksissa.

Yksi yö pyörä saman kadun reunassa, pimeällä sivukadulle ...iso riski...seuraava yö, pyörä samoilla sijoilla....huomattavan suurempi riski.

Melkein väittäisin, että jos pyörä on lähteäkseen, se kyllä lähtee. Jarrulevylukko ei oikeestaan edes hidasta, koska eipä niitä ajamalla pöllitä.

Jokapäiväiseen käyttöön kypärää varten eräs erittäin toimiva vaihtoehto, nopea ja helppo käyttää sekä kulkee vaivattomasti taskussa.

https://www.bikester.fi/468824.html

Ps...noista jarrulevylukoista

Löytyykö ketään, joka ei olisi vielä kaatanut pyöräänsä unohdettuaan lukon paikoilleen
    Lainaa TuppervaariNG kirjoitti Katso viesti

Ps...noista jarrulevylukoista

Löytyykö ketään, joka ei olisi vielä kaatanut pyöräänsä unohdettuaan lukon paikoilleen
    82-327_xl_1.jpg

Ilman 1,5 € sijoitusta olis ollut kyljellään varmaan useammankin kerran. Löytyy siis ainakin yksi kaatamaton
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    ^^ Jep, Montehegroon pitäis vielä joskus päästä, joku väitti maailman kauneimmaksi maaksi.
    Pari kertaa Kroatiassa, viimeksi pikkukylässä nimeltään Senj. Siitä Montenegroon, niin olis tullut reissulle tuhannen kilometriä lisää. Ei vaan tahdo aika riittää ja kun tekee mieli tehdä muutakin kuin olla tien päällä.

Mielestäni ja jos matkalla haluaa nähdä muutakin kuin huoltoasemia sekä hieman lomailla perilläkin niin joku +15 pv olis mulle minimi. Sekin vähän siitä kiinni, mihin päin Kroatiaa olisi tarkoitus mennä. On melkosen pitkä maa sekin.. Kroatian rantatiellä on hienot maisemat, mutta keskinopeus jää melko pieneksi.
    Tiukkaa aikataulua ei tosiaan kannata tehdä. Huonojen kelien tms. sattuessa kohdalle, ajohalut ja ajomatkat / pv saattavat jäädä yllättävän lyhyiksi.
    Monte maailman kaunein, no ei ole. Kroatiassa pärrällä ja kotilolla, pari v. sitten Trogirissa yli viikko ja sieltä sukkuloiden, hieno paikka kun mikä! Vuosi sitten Montenegrossa yli viikko yhessä kylässä kun oli sen hotellisaaren tykönä minne rahvaalla ei ole mitään asiaa. Krotiakin kokonaisuutena fiksumpi kuin Monte... ja molemmat jää kokonaisuutena vaikkapa Teneriffalle. Toukokuussa Kreikan pohjoisen pään länsirannikolle ja viikko, lennot, hyvä hotelli ja lentokenttäkuletukset 355 egede hlö, nii ei jaksa alkaa stressaamaan monimutkaisia pärräsuorituksia. Toki niissä on se oma juttunsa, mutta se taas on toinen juttu. Anteeks osa OT:tä,, mut ku porukka heittelee lungisti, mm. että Monte... maailman kaunein.
    <p>.</p>
    Aloittajalle vielä. Menoaiktaulu on tiukka. Hiukan höllentämällä ja kerkiää katsomaan Puolan kuuluisimpia paikkoja = suolakaivokset. Ja jos koukkaa Slovenian kautta, tippukiviluolastot ovat must. Ja Kroatiassa sen rantatien ajaminen pärrällä on suurta juhlaa, ei mulla muuta, paitsi että ekakertalaiselle tuommoinen reissu on suurta juhlaa. Takaisin ainakin Dolomiittien kautta Italia ja GG Iv. on ihan must miksei Deutsche Alpenstrasse Saksassa ja montaa muuta.
    <p>.</p>
    Lainaa M58 kirjoitti Katso viesti
    Monte maailman kaunein, no ei ole.
    Joo, sorry tuli ajatusvirhe. Euroopan kauneimmaksi olen siis kuullut Montea sanottavan. Se ei ole oma mielipide, enhän ole koskaan siellä edes käynyt.
    Kaunein ja vaikuttavin paikka jonka olen kokenut, on ehdottomasti Grand Canyon. Sellaisia maisemia ja mittasuhteita ei mahda olla missään muualla. Kuvat ei kerro edes osatotuutta, se on nähtävä.

Komppaan M58:n suolakaivosvinkkiä, on näkemisen arvoinen paikka. Luulisin, että tarkoitti tätä (en tiedä onko Puolassa muitakin)
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Wieliczkan_suolakaivos

Ja jos tässä aletaan yleensä matkailusta ja kohteista kirjoittelemaan, niin suosittelen Islantia ja saaren ympäriajoa. Tehtiin siellä kahden viikon lento / mini-retkeilyvuokra-auto reissu viime vuoden heinäkuussa. Karua ja kaunista, maisemat ja sää muuttuvat hetkessä. Kivoja pikku kaupunkeja, vanhat rakennukset maaseudulla, mp, auto- ja traktorimuseot, kuumat uimalähteet keskellä ei mitään, isommat luonnonuimalat, vaellusreitit, savuava maaperä, rikkilähteet, geysirit, geotermiset voimalat, valasristeilyt, mahtavat putoukset jne..
    On todellakin erilainen ja upea matkailumaa Miinuksena vain hintataso - ei kuitenkaan niin mahdoton, että tuo pari viikkoa olisi konkurssiin vienyt. Eiku toisena miinuksena kolminumeroiset tiet. Niille ei ole henkilöautolla, eikä katupyörällä mitään asiaa, ne on tehty nyrkinkokoisista irtokivistä. Saaren läpi kulkevista, vain kesällä avoimista "teistä" puhumattakaan.

Kelit suosivat niin, että mopomatkakin olisi onnistunut vallan hyvin. On vaan hieman mutkan takana se mopon vienti ja matkoihinkin kuluu melkoisesti aikaa. Laivalla pääsee vain Tanskasta (ainakin viime kesänä) ja laivamatka kestää 2 vuorokautta.
    Paljon siellä silti näki autoja ja pyöriä ulkomaan kilvissä ja muutenkin turistien määrä oli melkoinen. Turismi on moninkertaistunut muutamassa vuodessa, luin jostain..
    Viimeksi muokannut: J@ck; 23.02.2017 klo 15:13.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Teimme vastaavan reissun 2015 vaimoni kanssa yhdellä mopolla. Matka kesti 3viikkoa josta 3vrk olimme Opatijassa pohjois Kroatiassa. Hotellivarauksia emme tehneet juurikaan etukäteen, mutta aina löytyi järkevä hotelli. Viime kesänä käytin hotels.comia puhelimella ja voin suositella sitä. Muutama tunti ennen kun ajopäivä on päätöksessä, puhelin esille ja hotelli varaukseen. Silloin ei ole niin riipuvainen säästä yms. kun aamulla varatuissa hotelleissa.
    Ensi kesänä olisi tarkoitus lähteä kattelemaan tarkemmin tuota Kroatiaa.
    Opatija on ehdottoman loistava lomamesta, oli mun vakiorantamesta yli 20 vuotta Alppireissun yhteydessä. Nykyiseen omaan asuinpaikkaan suhteessa se on nyt vähän "väärällä puolella" kartalla mutta kyllä vielä joku päivä pitää sinne mennä takaisin fiilistelemään.
    Kerran Kroatian Dubrovnikista rantaa pitkin Sloveniaan ajaneena tulis mieleen että käytä aikaa. Mulla tossa meni 8vrk. Halpaa paitsi D:n keskustassa. Majoituksia on laidasta laitaan ja hintahaitari on iso. Käytännössä kaikki rannan kaupungit on katseen kestäviä. Krk:n putoukset kävin kanssa katsomassa. Ihan jees ja helppo maa matkailla. Rantatie ei ole edes kummoisen liukas. Vanhat asfalttitiet sitten on ja sen huomasi ensimmäisessä mutkassa kun Udvarista hypättiin Kroatian puolelle.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Olen tuolla Kroatian/Slovenian suunnalla viettänyt aikaa jonkun verran joten laitan omat mietteet seutukunnasta.
    Aikataulusta sen verran että lähes poikkeuksetta olen arvioinut omat päivittäiset ajomäärät liian pitkiksi ja sitten joutunut loppupäivästä painamaan hampaat irvessä kohti määränpäätä. Eli kannattaa arvioida ne päiväetapit todella alakanttiin niin loma menee huomattavasti rattoisammin.

Koillis-Italiassa Dolomiitit ovat ehdottomasti käymisen arvoiset. Mahtavilla maisemilla varustettua hyväkuntoista tietä löytyy pilvinpimein. Alue on muuta Italiaa selvästi rikkaampi ja se näkyy hinnoissa. Hyvä puoli alueessa on että hotelleja verotetaan tähti-luokituksen perusteella joten tuolla alueella esim. jo 2-tähden hotelli on monesti todella hyvä. Friuli-Venetsia Giulian alue ei mielestäni ole kovin kummoinen eikä anna hyvää kuvaa Italiasta joten ajaisin sen läpi suoraan Sloveniaan. Jos tykkää luolista, Triesten lähellä on valtava Grotto Gigante. Varsinkin kuumina kesäpäivinä luolaan on mukava mennä vilvoittelemaan. Nova Goricasta menee useita hienoja pikkuteitä Ljubljanaan joka on mielestäni yksi viihtyisimmistä pääkaupungeista maailmassa. Pieni ja idyllinen.

Ljubljanasta suuntaisin Krk-saarelle josta löytyy todella hienoja rantoja ja paljon 4-/5-tähden camping-alueita. Pulassa on hienoja rantoja myös mutta pidän enemmän Krk-tunnelmasta. Eri saarille pääsee myös lautoilla. Plitvitce on aivan mahtava paikka ja kääntöpuolena onkin että siellä on aivan valtavasti ihmisiä kulkemassa jonossa. Kannattaa varata aikaa ja hyvät hermot Plitviceen menemiseen. Zagrebin jättäisin suosiolla välistä, perus itä-eurooppalainen neuvostoaikainen kaupunki. Split on aika suosittu rantalomakohde ja meno sen mukaista. Dubrovnik on tunnissa nähty ja mielestäni ylihehkutettu ylipäätään. Montenegron rannikko on mahtava, yhtenä esimerkkinä voin suositella Herceg-Novia.

Itävallassa riittää myös mutkaista tietä näkymättömiin. Grossglockner on tietysti kaikkien tuntema ja onhan se ihan kiva. Aika kallis tosin ja loma-aikaan ruuhkainen. Salzburgin alueella muita hienoja paikkoja esim Hochkönig, Postalm, Hallstatt, Zell Am See jne.
    ...
    Aloitttajan kyssäreihin multakin joku kommentti, tuolla suunnalla myös käyneenä ja monet muutkin reissut tehneenä...
    Kukin tyylillään, mutta itse suosin Ruotsin läpiajoa ja sieltä sitten Tanskan kautta Saksaan ja eteenpäin. Ei vaan jaksa ohittaa viittä miljoonaa rekkaa Balttiassa ja Puolassa. Vähän näkemistäkin.

Lähtiessä kannattaa miettiä minimimäärä kamaa mukaan. Pakkaa kerran, vähentää puolet, pakkaa uudestaan, vähentää puolet...
    Palatessa on hyvä laskea tuliko kaikkia mukana olleita kamoja tarvittua, itse olen oppinut siihen että kaikkia mitä mukaan otetaan tarvitaan vähintään kerran reissun aikana. Ja matkalta voi hankkia lisää, harvemmin tulee ylimääräistä poisheitettyä...Matkustan kuitenkin mopolla aina ilman parempaa puoliskoa, jotta siinä mielessä sulla on haastavampi tilanne...

Et laittanut millä vehkeellä aikomus on matkaa taittaa, mutta varoitukset liian pitkistä taipaleista kannattaa miettiä omalta kannaltaan, miten penkissä hanuri kestää on tietty vähän pyörästäkin kiinni ja mitä vauhtia pitää.
    Sadekeli syö ajohaluja ja kylmä rasittaa kroppaa ihan sairaasti, mutta yhtälailla paahtava helle pakottaa pysähtelemään enemmän, nestetankkausta ja sitten vessaan...Tankkaustauot, syömiset, kahvit ja röökitauot, puet sadekamppeet, riisut sadekamppeet - välillä on tuntunut ettei matka etene lainkaan.

Itse suosin ankaria päivämatkoja, 1000 km molemmin puolin. Vietän sitten perillä laatuaikaa ja matka on enemmän siirtymistä, mutta ajamisesta kuitenkin täysillä nauttien. Matkan varrella pysähdykset, tankkaukset ja syömiset suunnittelen etukäteen, taukoajan minimoiden. Esim. yöpaatti Tukholmaan, aamiainen paatilla, klo 6 maissa, välipala Helsingörin lautalla, myöhäinen lounas Gedserin tai Rödbyn lautalla ja sittenhän jaksaa vielä pari tuntia istahtaa. Alkuillasta hotellilla, illallinen ja nukkumaan. Näin matka etenee. Kaikki hotellit varaan aina etukäteen, suosin samoja missä olen aiemmin käynyt. Palvelu paranee.
    Sadekamppeita en juuri koskaan enään vedä niskaan, Euroopan sateet on enempi kuuroluonteisia...Tosin yks kesä se kuuro kesti mulla 3 viikkoo...
    Ja niin monta kertaa väsyneenä, nälissään, tankki tyhjänä, läpimärkänä ja kusihädässä hotellia etsineenä ei vaan viitti jättää sen varaan et löytyy se kuitenkin...Matkan varrella nähtävyyksien tsiigailu on vähän niin ja näin ajokamppeissa, varsinkin kuumalla.

Kroatiassa voi olla tosi kuuma. Itse satuin oleen perillä viikon, lämpö huiteli 40 C-asteessa kokoajan ja hotellissa / majapaikassa on pakko olla A/C, muuten ei jaksa. Dubrovnik, Trogir ja muut vanhat kaupungit on hienoja. Liikenne on hidasta.
    Kannattaa majoittua johonkin pidemmäksi aikaa ja kierrellä lähistöllä vaikka yleisillä ettei tarvii ajovermeissä yrittää turistina olla.

Kroatiassa musta ihan parasta on se meri, saaret ja luonto. Merivesi on aivan tajuttoman kirkasta ja lämmintä. Niin että prätkä ja tamineet majapaikkaan, paatilla johki lähisaareen, uimaan, sukeltaan ja piknikille! Must!

Mutta ennenkaikkea mukavaa ja turvallista matkaa! Kukin tyylillään!
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    Aloitttajan kyssäreihin multakin joku kommentti, tuolla suunnalla myös käyneenä ja monet muutkin reissut tehneenä...
    Kukin tyylillään, mutta itse suosin Ruotsin läpiajoa ja sieltä sitten Tanskan kautta Saksaan ja eteenpäin. Ei vaan jaksa ohittaa viittä miljoonaa rekkaa Balttiassa ja Puolassa. Vähän näkemistäkin.

Lähtiessä kannattaa miettiä minimimäärä kamaa mukaan. Pakkaa kerran, vähentää puolet, pakkaa uudestaan, vähentää puolet...
    Palatessa on hyvä laskea tuliko kaikkia mukana olleita kamoja tarvittua, itse olen oppinut siihen että kaikkia mitä mukaan otetaan tarvitaan vähintään kerran reissun aikana. Ja matkalta voi hankkia lisää, harvemmin tulee ylimääräistä poisheitettyä...Matkustan kuitenkin mopolla aina ilman parempaa puoliskoa, jotta siinä mielessä sulla on haastavampi tilanne...

Et laittanut millä vehkeellä aikomus on matkaa taittaa, mutta varoitukset liian pitkistä taipaleista kannattaa miettiä omalta kannaltaan, miten penkissä hanuri kestää on tietty vähän pyörästäkin kiinni ja mitä vauhtia pitää.
    Sadekeli syö ajohaluja ja kylmä rasittaa kroppaa ihan sairaasti, mutta yhtälailla paahtava helle pakottaa pysähtelemään enemmän, nestetankkausta ja sitten vessaan...Tankkaustauot, syömiset, kahvit ja röökitauot, puet sadekamppeet, riisut sadekamppeet - välillä on tuntunut ettei matka etene lainkaan.

Itse suosin ankaria päivämatkoja, 1000 km molemmin puolin. Vietän sitten perillä laatuaikaa ja matka on enemmän siirtymistä, mutta ajamisesta kuitenkin täysillä nauttien. Matkan varrella pysähdykset, tankkaukset ja syömiset suunnittelen etukäteen, taukoajan minimoiden. Esim. yöpaatti Tukholmaan, aamiainen paatilla, klo 6 maissa, välipala Helsingörin lautalla, myöhäinen lounas Gedserin tai Rödbyn lautalla ja sittenhän jaksaa vielä pari tuntia istahtaa. Alkuillasta hotellilla, illallinen ja nukkumaan. Näin matka etenee. Kaikki hotellit varaan aina etukäteen, suosin samoja missä olen aiemmin käynyt. Palvelu paranee.
    Sadekamppeita en juuri koskaan enään vedä niskaan, Euroopan sateet on enempi kuuroluonteisia...Tosin yks kesä se kuuro kesti mulla 3 viikkoo...
    Ja niin monta kertaa väsyneenä, nälissään, tankki tyhjänä, läpimärkänä ja kusihädässä hotellia etsineenä ei vaan viitti jättää sen varaan et löytyy se kuitenkin...Matkan varrella nähtävyyksien tsiigailu on vähän niin ja näin ajokamppeissa, varsinkin kuumalla.

Kroatiassa voi olla tosi kuuma. Itse satuin oleen perillä viikon, lämpö huiteli 40 C-asteessa kokoajan ja hotellissa / majapaikassa on pakko olla A/C, muuten ei jaksa. Dubrovnik, Trogir ja muut vanhat kaupungit on hienoja. Liikenne on hidasta.
    Kannattaa majoittua johonkin pidemmäksi aikaa ja kierrellä lähistöllä vaikka yleisillä ettei tarvii ajovermeissä yrittää turistina olla.

Kroatiassa musta ihan parasta on se meri, saaret ja luonto. Merivesi on aivan tajuttoman kirkasta ja lämmintä. Niin että prätkä ja tamineet majapaikkaan, paatilla johki lähisaareen, uimaan, sukeltaan ja piknikille! Must!

Mutta ennenkaikkea mukavaa ja turvallista matkaa! Kukin tyylillään!
    Matkaa on tarkoitus taittaa zzr 1400: lla. Päivämatkat sovitellaan vähän kelin mukaan. Yksin ajelen kyllä myös tonnin siivuja helpostikin mutta kaksisteen tyydytään lyhyempiin. Matkalla on tarkoitus nähdäkin jotain. Ei kuitenkaan jokaista tien varrelle osunutta paikkaa vaan valikoiden fiiliksen mukaan. Lopullisena kohteena Opatija, Funtana? Ei olla vielä lopullisesti päätetty.
    Zzr1400, xx, sf600,zzr1100,gsx + muutama muu
  13.  
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    Hieno mesta. Kelit lämpimät.
    Zzr1400, xx, sf600,zzr1100,gsx + muutama muu
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12