Katso äänestykset tulokset: Ylinopeus moottoripyöräillessä?

Äänestäjät
368. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Ajan aina nopeusrajoituksen mukaan

    5 1,36%
  • Pyrin aina ajamaan nopeusrajoituksen mukaan

    54 14,67%
  • Lipsun usein ylinopeuden puolelle

    62 16,85%
  • Ajan säännöllisesti tarkoituksella ylinopeutta mutta alle sakotusrajan

    150 40,76%
  • Ajan säännöllisesti tarkoituksella ylinopeutta mutta alle kortinlähtörajan

    63 17,12%
  • Ajan säännöllisesti huomattavaa, kortinlähtöön johtavaa ylinopeutta

    34 9,24%
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 70:sta
  1. #31
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa HöyläSoikkeli kirjoitti Katso viesti
    Käsittämätön on tuo ihmistein yleinen asenne lakeja ja asetuksia kohtaan, jotka on säädetty meidän jokaisen turvallisuuden vuoksi. Osoittaa melkoista piittaamattomuutta yhteiskunnan sääntöjen noudattamisesta.

    Eli saa helposti semmoisen käsityksen, että lakia saa rikkoa kunhan siitä ei jää kiinni/saa rangaistusta. Itse ainakin pyrin AINA noudattamaan voimassa olevaa rajoitusta. Jokaiselle toki sattuu virheitä, keskittyminen herpaantuu tai jokin toinen liikennetilanne vie huomion nopeudesta. Tällöin olen valmis maksamaan oman virheeni myöntäen mahdollisen sanktion valtion yhteiseen kassaan.
    Ilmeisesti nämä "taparikolliset" ovat sitten sitä mieltä, että myös tappaa ja raiskata saa, kunhan kiinnijäämisriski tai rangaistus on tarpeeksi pieni?

    Lupaan henkilökohtaisesti toimittaa mullan alle sen piittaamattoman paskiasen joka tuollaisella piittaamattomuudellaan minun lapseni koulutiellä kulkeissaan tappaa. Ja kyllä istun rangaistukseni alusta loppuun asti valittamatta.
    Mikä on rangaistusasteikko, jos vaikka vain reisiluu murtuu? Lasten luut kurovat kuitenkin aika nopeasti umpeen.

    Edit: Perhana... tuli hampaita harjatessa lisäkysymyksiä mieleen, koska oma henki on kuitenkin kyseessä. Mitähän koulua lapsesi käy, tai jos asian kääntää, niin käykö hän Eerikkilän Urheiluopistoa? Mikäli ei, niin hän on aika turvassa, paitsi mitä nyt joku lastaan kouluun kuskaava perheenäiti voi kolata epähuomiossa yli, kun on kiire, ja puuterirasia tipahti.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #32
    Kyllä se sinne yli 200 tuppailee menemään hyvillä mutkapätkillä kovin useasti
    Ducati 1098 "Racing Evo"
  3. #33
    Mitä ei rikosrekisterissä lue ni sitä ei ole tapahtunu... ;)

    Mutta off the record: rajotus ku rajotus niin lähtökohtasesti vauhti on rajoitus + 20km/h... riippuen tiestä, kelistä jne jne voipi olla sitten enempi...
  4. #34
    Lainaa HöyläSoikkeli kirjoitti Katso viesti
    Lupaan henkilökohtaisesti toimittaa mullan alle sen piittaamattoman paskiasen joka tuollaisella piittaamattomuudellaan minun lapseni koulutiellä kulkeissaan tappaa.


    Oletko muuten sattunut bongaamaan viimeaikaista uutisointia siitä, kuinka ihmiskunta tyhmenee hiljalleen, sillä hengissä lisääntymisikään säilyminen on muuttunut liian helpoksi?
    Jos mietit, mikä pyörä pitäisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minäkin tekisin.
  5. #35
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Minulle opeteltu, että nopeusrajoitukset koskevat vain autoja...

    Nopeus sen mukaan mikä hyvältä tuntuu, vaarantamatta muita liikkujia. Korttia ei ole kertaakaan viety, viimeisistä sakoistakin jo toistakymmentä vuotta.

    Kuulun varmaan tuohon 70% vastuulliseen joukkoon.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  6. #36
    Lainaa Peltsii kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se sinne yli 200 tuppailee menemään hyvillä mutkapätkillä kovin useasti
    Sä selkeesti käytät jotain Turun motaria mutkapätkänä?
  7. #37
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Sä selkeesti käytät jotain Turun motaria mutkapätkänä?
    Kyllähän tuon ottaa helposti jollain mukavalla pelto aukea suoralla

    Ihmisten ilmoilla tulee ajettua rajoitusten mukaan, mutta joskus tulee vedettyä ns täysiä jollain syrjäisellä ja tutulla pätkällä
    Ducati 1098 "Racing Evo"
  8. #38
    Lainaa Peltsii kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän tuon ottaa helposti jollain mukavalla pelto aukea suoralla

    Ihmisten ilmoilla tulee ajettua rajoitusten mukaan, mutta joskus tulee vedettyä ns täysiä jollain syrjäisellä ja tutulla pätkällä
    Tässä muuten kiteytyy se "dynamiikka" ajamisessa. Ihan vakavasti!

    Jos rento humppatahti jouheasti polveilevalla tiellä (ja lähes poikkeuksetta max. 80 rajoitus)
    pyörii jo 30-40 yli sallitun, tuossa matkustetaan jo silloinkin helvetin monessa suoremmassa kohtaa
    juuri sitä tuskastuttavaa mutkasta mutkaan rautaperseilyä.... ja sanktio on kova kohdalle osuessa.

    Siitä 100/120 tasosta kun sitten "töräyttää" jollain muulla kuin toivottomalla korppusahalla,
    HOPLAA..... Alun kolmatta sataa on samoin tein lasissa ennen ankkurin
    heittoa seuraavaan taittoon.

    Tuossa mennään jo sitten, ihan järjelläkin liikuttaessa, säännösten valossa tasolla....
    Pamppua ensin kunnolla, ellei ammuta heti lentoon. Sitten lehti/uutisotsikoihin.
    Lopuksi vielä 10v keinutuolia ja munat valtiolle.

    Nohh.... Mistä oli perimmältään kyse? Ihan vaan "dynaamisesta ajosta"
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #39
    seuraan rajoitusta niin että en ajaisi sen alle.

    Tämä johtuu siitä, että nopeusrajoitus on asetettu lowest common denominator perusteella, eli huonoin kuski, raskain ajoneuvo, huonoimmilla ajo-ominaisuuksilla ja raskaillammalla kuormalla pystyy sitä ajamaan. Joten kokeneena kuskina ja kevyellä, hyvin pysähtyvällä ajoneuvolla, se on sopiva miniminopeus. Sen alle ajaminen olisi rikollista.
    we cannot tolerate zero tolerance!
  10. #40
    Autolla tulee ajettua aina +10 tikkarin, koska nopeudet on jossain paikoissa liian alhaiset, pyörällä on vielä vaikeampaa ajaa, esim jossain tuolla sivu päätiellä, missä on se 40 vaikka voisi mennä 80 ainakin.
    Mutta nykyään tulee kyllä nopeusrajoituksia noudatettua, koska tuo sakko(rahan määrä siinä), mutta aina tulee sovitettua nopeus jos ajaa ylinopeutta, että en roiku toisen puskurissa, koska se on tyhmintä mitä voi tehdä, koska miksi se edellä ajavan pitäisi rikkoa lakia.

    Naurattaa tuo HöyläSoikkeli kommentti..Et selvästi ole ihan selvillä asoista, mene katsomaan noita koulujen lähistöjä, millaista vauhtia isät ja mammat vetää aamusin, kun on kiire töihin ja mukuloita viedä kouluun ja tarhaan, myös miten paljon puhelinta siellä ratin takana käytetään...
    Viimeksi muokannut: Husky510; 17.02.2017 klo 11:18.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  11. #41
    Tilanteen mukaan, taajamassa rauhallisemmin.
    Pyrin olemaan mahdollisimman vähän kenenkään tiellä, kaupassa en jää maitohyllyille/ovensuuhun pitämään palaveriä vaikka pysähtymistä ei ole liikennemerkein kielletty. Eli joskus ohitetaan, joskus mennään virran mukana, joskus jelpitään toisen ohitusta.
    Jos ei poliisia näy, on stop-merkit kolmioita, jos on tarvis pysähdyn kolmiollekkin....ei sitä mun tähden tartte stop-merkiksi muuttaa.
    Vähän olen sitä mieltä, että jos ihan joka automatkalle osuu kahjo kanssakulkija ei ehkä olla luomassa sitä joustavaa (turvallista) liikennekulttuuria.

    Vaikka kaikki nopeuskyltit revittäisiin puis varmaan ajelisin taajamassa samaa vauhtia kuin nytkin, ulkopuolella tod.näk. reippaammin, tuskin(motaria lukuunottamatta) kuitenkaan huomattavasti reippaammin (ainakaan kotilolla).
    Sprint RS
    ex.VFR750F (lunastettu)
  12. #42
    Tarkkislaiset tulleet (vastausten perusteella) uskoon? Tai sit ne vaan yrittää vakuutella vaihtoehtoista totuutta (itselleen)...
    Otsikon termi hieman karkea, joskus harvoin tulee käyttäydyttyä paheksuntaa herättäen. Normi ajeluvauhti keskim. tikkari +20 joka ei vielä paheksuttavaa. Paitsi lapsimerkillä varustetut alueet.
    MAD (mean absolute deviation)
  13. #43
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Miljoonia kilometreja?
    Veikkaan että ammattimaisesti ajavalla tulee noin 80-100tkm vuodessa (joillain enemmänkin). Noin kymmenessä vuodessa tulee ehkä miljoona. Kymmenissä vuosissa tulee sitten miljoonia.
    Minä en ole ammattilainen mutta kyllä ensimmäinen miljoona on jo varmasti reippaasti takana, kymmenissä vuosissa. Sen verran mullakin tulee kilometrejä. Tänä vuonna virallisesti 40v kaksipyöräisellä.
  14. #44
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Tarkkislaiset tulleet (vastausten perusteella) uskoon? Tai sit ne vaan yrittää vakuutella vaihtoehtoista totuutta (itselleen)...
    Otsikon termi hieman karkea, joskus harvoin tulee käyttäydyttyä paheksuntaa herättäen. Normi ajeluvauhti keskim. tikkari +20 joka ei vielä paheksuttavaa. Paitsi lapsimerkillä varustetut alueet.
    Keitä ne sellaset tarkkislaiset on? Jotain tarkkaavaisia uskovaisiako? Niitäkö kaikki nopeusrajoituksia (tarkasti) noudattavat on?
    Aprilia RSV4 Tuono (-11) + KTM 350 EXC-F SD
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  15. #45
    Lainaa Karkov kirjoitti Katso viesti
    Keitä ne sellaset tarkkislaiset on? Jotain tarkkaavaisia uskovaisiako? Niitäkö kaikki nopeusrajoituksia (tarkasti) noudattavat on?
    No jos sä nyt sen tuolla lailla haluat sanoin kuvailla? Mut todnäk ei kait sit kuitenkaan...
    MAD (mean absolute deviation)
  16. #46
    Risteyksissä en ohittele enkä aja ylinopeutta (splittaan kyllä hitaasti jonon kärkeen)
    Päin punaisia en ajele.
    Poliisia en aja karkuun.

    Muista säännöistä voin vähän joustaa

    Kyykypyöristä vaihdoin supermotoon 2012, kun tiedän itsekkin etten osaa/malta käyttäytyä lelulla joka niin helposti kulkee 200kh ja kiihtyy siihen vauhtiin ajatuksen voimalla hetkessä.
    En paheksu sporttipyöriä mitenkään. En vaan itse osaa käyttäytyä.

    Ratatouhut on sitten erikseen ja 10+ ratapäivää tulee joka kesä.
    Aina mutkia matkassa.
  17. #47
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    seuraan rajoitusta niin että en ajaisi sen alle.

    Tämä johtuu siitä, että nopeusrajoitus on asetettu lowest common denominator perusteella, eli huonoin kuski, raskain ajoneuvo, huonoimmilla ajo-ominaisuuksilla ja raskaillammalla kuormalla pystyy sitä ajamaan. Joten kokeneena kuskina ja kevyellä, hyvin pysähtyvällä ajoneuvolla, se on sopiva miniminopeus. Sen alle ajaminen olisi rikollista.
    Tähän voisin lisätä, että en häiritse liikennettä hidastelemalla ja tykkään, että ympärillä on reagointietäisyyttä myös taakse päin.

    Välillä toimin sääntöjen suhteen luovasti, jos liikenteen tilanne edellyttää. Ei aina jaksa vaan nyhertää ihmisen laatiman sääntökirjan puutteista kärsien.
  18. #48
    25-vuotta ajokortti,yks kamerasakko(sekin vaimolle kun sen kotilo alla). Nykyään tulee ajettua kotilolla aika tarkkaan se mitä tikkarissa,rikesakkokin jo sen suuruinen et kirpaisee. Mopolla pitää muistaa aurinkolasit ettei salama häikäise,niitä ilmoja odotellessa.
    Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
  19. #49
    Pyrin noudattamaan sekaisin moraalikoodiani, tervettä? järkeä sekä lainsäädäntöä, jonka kiemuroista en aina ole selvillä.Jos tapan näillä eväillä jonkun kärsin rangaistukseni mukisematta
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  20. #50
    Lainaa HöyläSoikkeli kirjoitti Katso viesti
    Käsittämätön on tuo ihmistein yleinen asenne lakeja ja asetuksia kohtaan, jotka on säädetty meidän jokaisen turvallisuuden vuoksi. Osoittaa melkoista piittaamattomuutta yhteiskunnan sääntöjen noudattamisesta.

    Eli saa helposti semmoisen käsityksen, että lakia saa rikkoa kunhan siitä ei jää kiinni/saa rangaistusta. Itse ainakin pyrin AINA noudattamaan voimassa olevaa rajoitusta. Jokaiselle toki sattuu virheitä, keskittyminen herpaantuu tai jokin toinen liikennetilanne vie huomion nopeudesta. Tällöin olen valmis maksamaan oman virheeni myöntäen mahdollisen sanktion valtion yhteiseen kassaan.
    Ilmeisesti nämä "taparikolliset" ovat sitten sitä mieltä, että myös tappaa ja raiskata saa, kunhan kiinnijäämisriski tai rangaistus on tarpeeksi pieni?

    Lupaan henkilökohtaisesti toimittaa mullan alle sen piittaamattoman paskiasen joka tuollaisella piittaamattomuudellaan minun lapseni koulutiellä kulkeissaan tappaa. Ja kyllä istun rangaistukseni alusta loppuun asti valittamatta.
    Hassua, miten jotkut uskovat, että tilanne ei kääntyisi päälaelleen, mutta tämä on lienee VMP osastoa
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  21. #51
    Lainaa HöyläSoikkeli kirjoitti Katso viesti
    Käsittämätön on tuo ihmistein yleinen asenne lakeja ja asetuksia kohtaan, jotka on säädetty meidän jokaisen turvallisuuden vuoksi. Osoittaa melkoista piittaamattomuutta yhteiskunnan sääntöjen noudattamisesta.

    Eli saa helposti semmoisen käsityksen, että lakia saa rikkoa kunhan siitä ei jää kiinni/saa rangaistusta. Itse ainakin pyrin AINA noudattamaan voimassa olevaa rajoitusta. Jokaiselle toki sattuu virheitä, keskittyminen herpaantuu tai jokin toinen liikennetilanne vie huomion nopeudesta.
    Miten mustavalkoinen maailma joillekin voi ollakaan. Itse lakkasin sokeasti uskomasta nopeusrajoituksiin ainoana totuutena viimeistään silloin, kun erillisen kevytväylän ja katuvalaistuksen lisääminen alkoi muuttaa tien kuin tien niin turvattomaksi, että nopeusrajoitus piti pudottaa 80 -> 50.

    Yli 20 vuotta ja noin miljoonaa kilometriä olen "tulkinnut" nopeusrajoitusta järjen, oman liikennesilmän ja olosuhteiden mukaan. Kertaakaan virkavallalla ei ole ollut huomautettavaa ajostani, ja ainoat onnettomuudetkin ovat tapahtuneet, kun perääni on törmätty joko stopmerkillä tai punaisissa valoissa seistessä. Siitä huolimatta tiedostan kyllä sen, että melkoisella varmuudella sekin päivä vielä koittaa, että väärässä paikassa vastaan tuleva mustavalkoisesti asiat näkevä viranomainen sen nopeuspikavoiton langettaa. Melkoisella varmuudella voin kuitenkin todeta, että se tuskin muuttaa suhtautumistani rajoituksiin yhtään mitenkään.

    Kaikki aina naureskelevat amerikkalaisten "älä kuivaa kissaa mikroaaltouunissa"-tasoisille käyttöohjeille, mutta kovin harva taitaa tajuta, kuinka lähellä samaa asiaa tämä meidänkin holhousyhteiskuntamme alkaa olla...
  22. #52
    Kyl mä kaasuu väännän
    kun kurvissa käännän.
    Tiukas kurvis laskee nopeus
    ei vaivaa silloin ainakaan vauhtisokeus.
    Joskus peltosuoralla mis ei taloi
    kokeilen söpösti tehoi.
    En oo pahis
    eikä oo edes mahis.
    Sen verran siviileitkin varmaan liikkeel
    ei tarttis sit lappuun nimmareit piirrel.
    Onhan se mahdollista et käsketään visiiri nostamaan pois
    kun äsken juuri hymyä ois.
    Moottorin äänestä nauttien
    toivottavasti menee ens kesäkin söpöillen
    Suzuki GSF600S

    Kohtele muita siten kuin toivoisit itseäsi kohdeltavan.
  23. #53
    Parempi jättää mopo talliin ja säästää bensaa ellei vedä kunnon vauhtia.
    Eli tämä - "Ajan säännöllisesti huomattavaa, kortinlähtöön johtavaa ylinopeutta"
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750
  24. #54
    Taajamissa aina rajoitusten mukaan. Maanteillä sitten neula on 5-10 yli rajoituksen. Pyörällä ajettaessa ei vielä ole poliisi pysäyttänyt - tosin ei ole tutka-auto sattunut vielä vastaan. Maijat tyynesti jatkaneet matkaansa (taitaa olla muuta tekemistä kuin lähteä pysäyttämään ja lappua kirjoittamaan).

    Viimeisin saatu lappu on viime vuosituhannelta.
    R 1100RS -93
  25. #55
    aina vähän ylinopeutta.. En ole piittaamaton liikennesääntöjen suhteen, vaan suurpiirteinen
    Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -06
    Yamaha Yzf-R1 - 06
    Honda CBR 1100 XX -00
    Honda CBR 1100 XX -97
    Yamaha R1-99
    Suzuki GSX 750 R-94
    Suzuki GSX 750 F-90
    Yamaha FZR 1000-89
    Yamaha RD125
  26. #56
    Tuo nyt on vähän määrittelykysymys, että ajaako lujaa vai pyöriikö maapallo alla. Niin tai näin niin mitään en myönnä. Tietenkin niin ajetaan ettei keneenkään satu, mutta kuitenkaan kone ei sakkaa.
    Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä motoristeista.
  27. #57
    Kyllä sitä liikenteen mukana yleensä ajetaan, eli tarkoittaa sitä että vauhtia on vähän yli rajoituksen.
    Everyone dies... today or 50 years from now, what does it matter?
    - Achilles, Troy -
    (my words exactly)
  28. #58
    taajamissa/kaupungeissa suurinpiirtein rajotusten mukaan mutta niin etten aiheuta vaaraa muille liikkujille. mutkapätkillä vähän reippaampaa. aina tuurista kiinni onko kortti taskussa kotiin päin tullessa suomen nopeusrajotukset (taajamien ulkopuolella) on tehty sen mukaan että valtio sais mahdollisimman paljon sakko tuloja ei minkään muun takia.
  29. #59
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Olen paatunut taparikollinen.
    Se on helppoa nyt kun maailman paras meriselityskin on keksitty:

    Arvopohjamme eivät kohtaa, mistä syystä en ole velvollinen noudattamaan voimassaolevia nopeusrajoituksia.


    Tuon kun heität niin poliisi painuu marginaaliin kuponkeineen ja taas saa ajella rauhassa.
    Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä motoristeista.
  30.  
  31. #60
    Mittatappioita
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen