Ajan aina nopeusrajoituksen mukaan
Pyrin aina ajamaan nopeusrajoituksen mukaan
Lipsun usein ylinopeuden puolelle
Ajan säännöllisesti tarkoituksella ylinopeutta mutta alle sakotusrajan
Ajan säännöllisesti tarkoituksella ylinopeutta mutta alle kortinlähtörajan
Ajan säännöllisesti huomattavaa, kortinlähtöön johtavaa ylinopeutta
Mikä on rangaistusasteikko, jos vaikka vain reisiluu murtuu? Lasten luut kurovat kuitenkin aika nopeasti umpeen.
Edit: Perhana... tuli hampaita harjatessa lisäkysymyksiä mieleen, koska oma henki on kuitenkin kyseessä. Mitähän koulua lapsesi käy, tai jos asian kääntää, niin käykö hän Eerikkilän Urheiluopistoa? Mikäli ei, niin hän on aika turvassa, paitsi mitä nyt joku lastaan kouluun kuskaava perheenäiti voi kolata epähuomiossa yli, kun on kiire, ja puuterirasia tipahti.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kyllä se sinne yli 200 tuppailee menemään hyvillä mutkapätkillä kovin useasti![]()
1199S Panigale
Mitä ei rikosrekisterissä lue ni sitä ei ole tapahtunu... ;)
Mutta off the record: rajotus ku rajotus niin lähtökohtasesti vauhti on rajoitus + 20km/h... riippuen tiestä, kelistä jne jne voipi olla sitten enempi...
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Minulle opeteltu, että nopeusrajoitukset koskevat vain autoja...
Nopeus sen mukaan mikä hyvältä tuntuu, vaarantamatta muita liikkujia. Korttia ei ole kertaakaan viety, viimeisistä sakoistakin jo toistakymmentä vuotta.
Kuulun varmaan tuohon 70% vastuulliseen joukkoon.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Tässä muuten kiteytyy se "dynamiikka" ajamisessa. Ihan vakavasti!
Jos rento humppatahti jouheasti polveilevalla tiellä (ja lähes poikkeuksetta max. 80 rajoitus)
pyörii jo 30-40 yli sallitun, tuossa matkustetaan jo silloinkin helvetin monessa suoremmassa kohtaa
juuri sitä tuskastuttavaa mutkasta mutkaan rautaperseilyä.... ja sanktio on kova kohdalle osuessa.
Siitä 100/120 tasosta kun sitten "töräyttää" jollain muulla kuin toivottomalla korppusahalla,
HOPLAA..... Alun kolmatta sataa on samoin tein lasissa ennen ankkurin
heittoa seuraavaan taittoon.
Tuossa mennään jo sitten, ihan järjelläkin liikuttaessa, säännösten valossa tasolla....
Pamppua ensin kunnolla, ellei ammuta heti lentoon. Sitten lehti/uutisotsikoihin.
Lopuksi vielä 10v keinutuolia ja munat valtiolle.
Nohh.... Mistä oli perimmältään kyse? Ihan vaan "dynaamisesta ajosta"![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
seuraan rajoitusta niin että en ajaisi sen alle.
Tämä johtuu siitä, että nopeusrajoitus on asetettu lowest common denominator perusteella, eli huonoin kuski, raskain ajoneuvo, huonoimmilla ajo-ominaisuuksilla ja raskaillammalla kuormalla pystyy sitä ajamaan. Joten kokeneena kuskina ja kevyellä, hyvin pysähtyvällä ajoneuvolla, se on sopiva miniminopeus. Sen alle ajaminen olisi rikollista.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Autolla tulee ajettua aina +10 tikkarin, koska nopeudet on jossain paikoissa liian alhaiset, pyörällä on vielä vaikeampaa ajaa, esim jossain tuolla sivu päätiellä, missä on se 40 vaikka voisi mennä 80 ainakin.
Mutta nykyään tulee kyllä nopeusrajoituksia noudatettua, koska tuo sakko(rahan määrä siinä), mutta aina tulee sovitettua nopeus jos ajaa ylinopeutta, että en roiku toisen puskurissa, koska se on tyhmintä mitä voi tehdä, koska miksi se edellä ajavan pitäisi rikkoa lakia.
Naurattaa tuo HöyläSoikkeli kommentti..Et selvästi ole ihan selvillä asoista, mene katsomaan noita koulujen lähistöjä, millaista vauhtia isät ja mammat vetää aamusin, kun on kiire töihin ja mukuloita viedä kouluun ja tarhaan, myös miten paljon puhelinta siellä ratin takana käytetään...
Viimeksi muokannut: Husky510; 17.02.2017 klo 10:18.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Tilanteen mukaan, taajamassa rauhallisemmin.
Pyrin olemaan mahdollisimman vähän kenenkään tiellä, kaupassa en jää maitohyllyille/ovensuuhun pitämään palaveriä vaikka pysähtymistä ei ole liikennemerkein kielletty. Eli joskus ohitetaan, joskus mennään virran mukana, joskus jelpitään toisen ohitusta.
Jos ei poliisia näy, on stop-merkit kolmioita, jos on tarvis pysähdyn kolmiollekkin....ei sitä mun tähden tartte stop-merkiksi muuttaa.
Vähän olen sitä mieltä, että jos ihan joka automatkalle osuu kahjo kanssakulkija ei ehkä olla luomassa sitä joustavaa (turvallista) liikennekulttuuria.
Vaikka kaikki nopeuskyltit revittäisiin puis varmaan ajelisin taajamassa samaa vauhtia kuin nytkin, ulkopuolella tod.näk. reippaammin, tuskin(motaria lukuunottamatta) kuitenkaan huomattavasti reippaammin (ainakaan kotilolla).
Sprint RS
ex.VFR750F (lunastettu)
Tarkkislaiset tulleet (vastausten perusteella) uskoon? Tai sit ne vaan yrittää vakuutella vaihtoehtoista totuutta (itselleen)...
Otsikon termi hieman karkea, joskus harvoin tulee käyttäydyttyä paheksuntaa herättäen. Normi ajeluvauhti keskim. tikkari +20 joka ei vielä paheksuttavaa. Paitsi lapsimerkillä varustetut alueet.![]()
MAD (mean absolute deviation)
Veikkaan että ammattimaisesti ajavalla tulee noin 80-100tkm vuodessa (joillain enemmänkin). Noin kymmenessä vuodessa tulee ehkä miljoona. Kymmenissä vuosissa tulee sitten miljoonia.
Minä en ole ammattilainen mutta kyllä ensimmäinen miljoona on jo varmasti reippaasti takana, kymmenissä vuosissa. Sen verran mullakin tulee kilometrejä. Tänä vuonna virallisesti 40v kaksipyöräisellä.
Risteyksissä en ohittele enkä aja ylinopeutta (splittaan kyllä hitaasti jonon kärkeen)
Päin punaisia en ajele.
Poliisia en aja karkuun.
Muista säännöistä voin vähän joustaa
Kyykypyöristä vaihdoin supermotoon 2012, kun tiedän itsekkin etten osaa/malta käyttäytyä lelulla joka niin helposti kulkee 200kh ja kiihtyy siihen vauhtiin ajatuksen voimalla hetkessä.
En paheksu sporttipyöriä mitenkään. En vaan itse osaa käyttäytyä.
Ratatouhut on sitten erikseen ja 10+ ratapäivää tulee joka kesä.
Aina mutkia matkassa.
Tähän voisin lisätä, että en häiritse liikennettä hidastelemalla ja tykkään, että ympärillä on reagointietäisyyttä myös taakse päin.
Välillä toimin sääntöjen suhteen luovasti, jos liikenteen tilanne edellyttää. Ei aina jaksa vaan nyhertää ihmisen laatiman sääntökirjan puutteista kärsien.
25-vuotta ajokortti,yks kamerasakko(sekin vaimolle kun sen kotilo alla). Nykyään tulee ajettua kotilolla aika tarkkaan se mitä tikkarissa,rikesakkokin jo sen suuruinen et kirpaisee. Mopolla pitää muistaa aurinkolasit ettei salama häikäise,niitä ilmoja odotellessa.![]()
Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
Pyrin noudattamaan sekaisin moraalikoodiani, tervettä? järkeä sekä lainsäädäntöä, jonka kiemuroista en aina ole selvillä.Jos tapan näillä eväillä jonkun kärsin rangaistukseni mukisematta
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Miten mustavalkoinen maailma joillekin voi ollakaan. Itse lakkasin sokeasti uskomasta nopeusrajoituksiin ainoana totuutena viimeistään silloin, kun erillisen kevytväylän ja katuvalaistuksen lisääminen alkoi muuttaa tien kuin tien niin turvattomaksi, että nopeusrajoitus piti pudottaa 80 -> 50.
Yli 20 vuotta ja noin miljoonaa kilometriä olen "tulkinnut" nopeusrajoitusta järjen, oman liikennesilmän ja olosuhteiden mukaan. Kertaakaan virkavallalla ei ole ollut huomautettavaa ajostani, ja ainoat onnettomuudetkin ovat tapahtuneet, kun perääni on törmätty joko stopmerkillä tai punaisissa valoissa seistessä. Siitä huolimatta tiedostan kyllä sen, että melkoisella varmuudella sekin päivä vielä koittaa, että väärässä paikassa vastaan tuleva mustavalkoisesti asiat näkevä viranomainen sen nopeuspikavoiton langettaa. Melkoisella varmuudella voin kuitenkin todeta, että se tuskin muuttaa suhtautumistani rajoituksiin yhtään mitenkään.
Kaikki aina naureskelevat amerikkalaisten "älä kuivaa kissaa mikroaaltouunissa"-tasoisille käyttöohjeille, mutta kovin harva taitaa tajuta, kuinka lähellä samaa asiaa tämä meidänkin holhousyhteiskuntamme alkaa olla...![]()
Kyl mä kaasuu väännän
kun kurvissa käännän.
Tiukas kurvis laskee nopeus
ei vaivaa silloin ainakaan vauhtisokeus.
Joskus peltosuoralla mis ei taloi
kokeilen söpösti tehoi.
En oo pahis
eikä oo edes mahis.
Sen verran siviileitkin varmaan liikkeel
ei tarttis sit lappuun nimmareit piirrel.
Onhan se mahdollista et käsketään visiiri nostamaan pois
kun äsken juuri hymyä ois.
Moottorin äänestä nauttien
toivottavasti menee ens kesäkin söpöillen![]()
Mitä yhteistä on sairaalla ja M.A Nummisen äänellä?
Kummallekin toivotaan pikaista paranemista.
Parempi jättää mopo talliin ja säästää bensaa ellei vedä kunnon vauhtia.
Eli tämä - "Ajan säännöllisesti huomattavaa, kortinlähtöön johtavaa ylinopeutta"![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Taajamissa aina rajoitusten mukaan. Maanteillä sitten neula on 5-10 yli rajoituksen. Pyörällä ajettaessa ei vielä ole poliisi pysäyttänyt - tosin ei ole tutka-auto sattunut vielä vastaan. Maijat tyynesti jatkaneet matkaansa (taitaa olla muuta tekemistä kuin lähteä pysäyttämään ja lappua kirjoittamaan).
Viimeisin saatu lappu on viime vuosituhannelta.
R 1200R '08. ex R 1100RS '93
aina vähän ylinopeutta.. En ole piittaamaton liikennesääntöjen suhteen, vaan suurpiirteinen![]()
Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
Suzuki SV 1000 S -04
Yamaha Yzf-R1 -06
Honda CBR 1100 XX
Honda CBR 1100 XX
Yamaha Yzf-R1
Suzuki GSX 750 R
Suzuki GSX 750 F
Yamaha FZR 1000
Tuo nyt on vähän määrittelykysymys, että ajaako lujaa vai pyöriikö maapallo alla. Niin tai näin niin mitään en myönnä. Tietenkin niin ajetaan ettei keneenkään satu, mutta kuitenkaan kone ei sakkaa.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Kyllä sitä liikenteen mukana yleensä ajetaan, eli tarkoittaa sitä että vauhtia on vähän yli rajoituksen.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
taajamissa/kaupungeissa suurinpiirtein rajotusten mukaan mutta niin etten aiheuta vaaraa muille liikkujille. mutkapätkillä vähän reippaampaa. aina tuurista kiinni onko kortti taskussa kotiin päin tullessasuomen nopeusrajotukset (taajamien ulkopuolella) on tehty sen mukaan että valtio sais mahdollisimman paljon sakko tuloja ei minkään muun takia.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Mittatappioita![]()
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness