Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 78:sta
  1. #31
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Seurantalaitteistot joiden ei tarvitse kuljettajaa tunnistaa ovatten myös huomattavasti halvempia kuin nykyiset,
    näin ollen voisi ajatella että niitä ostellaan ja asennetaan nykyistä jonkun verran enemmän.

    Tossa yksi esimerkki liikkuvasta systeemistä

    Kyttää myös turvavälejä yms.
    Lähettää tiedot "reaaliajassa" matkapuhelinverkossa, sopivalla automaatiolla lappu on tulostettu ja postissa ennenkuin olet kotiin päässyt, Vielä pari lakimuutosta ja ollaan tilanteessa että joku sata metriä mittauksen jälkeen taskussa kilahtaa ilmoitus että nyt lähti rahat sun tililtä, isoveli kiittää
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  2. #32

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Miksi muuten tuollakin pitää olla kovapalkkasta porukkaa uudistamassa koko ajan jotain? Muuttuuko liikenne puolen vuoden syklillä niin lujaa, että pitää painaa lainsäädännön kanssa tukka putkella johonkin suuntaan menemään?

    Mun silmään täällä maalla kulkee ainakin samat carina kakkoset, millä ajettiin jo 90-luvun lamassa, joten ei tuo muutos tähän mennessä nyt niin hektistä ole ollut Sakotusta tehostettaessa on suuri riski, että porukka ajelee vielä siivommin ja tuotto jää taas saavuttamatta. Kannatan perussakkoa ja valvonnan budjetin minimoimista.

    Pakollisen valvonnan voisi ulkoistaa vaikka pienituloisille eläkeläisille lisätienesteiksi, aikaa ja etenkin intoa valvontaan tuntuisi riittävän. Kannattaako näillä ajatuksilla jo asettua jonkun puoleen listoille ehdolle?
    ---
  3. #33
    Nyt kun Soinin Timpan yritys tappaa moottoripyöräily epäonnistui, ei aikaakaan kun seuraava yritys on jo meneillään. Tällaisista tempauksista seuraa helposti se, että ajaa sillä n. 30 vaihteisella fillarilla mieluummin töihin, kun siinähän kuntokin kasvaa ja pääsee vielä kaupunkialueella kovempaa kuin moottoripyörällä. Kohta on varmaan pyöräilijöilläkin kilpi, jotta maksuliikenne sujuu, häh?

    Ei siinä mitään, että kyttäävät nopeuksia, mutta kun samalla laitetaan toleranssit nollaan, tulee kaikesta moottoriliikkumisesta niin stressaavaa, että jos ei muuta niin sairaslomat lisääntyy. No, sehän on tietysti työllistäjien ongelma, ei meidän palkollisten, heh!
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  4. #34
    Lainaa suopo kirjoitti Katso viesti
    Seurantalaitteistot joiden ei tarvitse kuljettajaa tunnistaa ovatten myös huomattavasti halvempia kuin nykyiset,
    näin ollen voisi ajatella että niitä ostellaan ja asennetaan nykyistä jonkun verran enemmän.

    Tossa yksi esimerkki liikkuvasta systeemistä

    Kyttää myös turvavälejä yms.
    Lähettää tiedot "reaaliajassa" matkapuhelinverkossa, sopivalla automaatiolla lappu on tulostettu ja postissa ennenkuin olet kotiin päässyt, Vielä pari lakimuutosta ja ollaan tilanteessa että joku sata metriä mittauksen jälkeen taskussa kilahtaa ilmoitus että nyt lähti rahat sun tililtä, isoveli kiittää
    Eikös se "Minority Report" tullut jo joskus 2002 ???

    Ei ole ihan vielä homma kädessä, mutta kohti ollaan menossa ja kiihtyvällä vauhdilla
    ihan todellisuudessakin.

    Lisää vauhtia tuuppaavat kaikki, jotka jokaista pientä "suupalaa elefantista" syötettäessä
    toteavat kerta toisensa jälkeen: Ei se minnuu haittaa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #35
    Tuohon sulkuviivan värin uudelleen keksimiseen.----- (valkoiseksi!)

    Mitenkähän se valkoinen sulkuviiva näkyy sieltä lumen ja jään seasta paremmin? Kai täällä suomessa vielä joskus lunta sataa?

    Ei sitten kenelläkään päättäjällä tullut mieleen, minkähän takia norweegiassa on SEKÄ keski-, että sulkuviiva molemmat keltaisia!

    Suojatietkin JOS maalattaisiin keltaisella, voisi niidenkin "suojaavuus" parantua nykyisestä, jossa ne hukkuvat kaista,- ja nuolimaalauksien sekaan....

    Näperrellään kaikkea UUTTA, mutta mitään järkevää ei saada aikaiseksi....muuta kuin lakiesityksiä, joita sitten perutaan ja kielletään että kukaan niitä olisi edes keksinyt?
  6. #36
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Nyt kun Soinin Timpan yritys tappaa moottoripyöräily epäonnistui, ei aikaakaan kun seuraava yritys on jo meneillään. Tällaisista tempauksista seuraa helposti se, että ajaa sillä n. 30 vaihteisella fillarilla mieluummin töihin, kun siinähän kuntokin kasvaa ja pääsee vielä kaupunkialueella kovempaa kuin moottoripyörällä. Kohta on varmaan pyöräilijöilläkin kilpi, jotta maksuliikenne sujuu, häh?

    Ei siinä mitään, että kyttäävät nopeuksia, mutta kun samalla laitetaan toleranssit nollaan, tulee kaikesta moottoriliikkumisesta niin stressaavaa, että jos ei muuta niin sairaslomat lisääntyy. No, sehän on tietysti työllistäjien ongelma, ei meidän palkollisten, heh!
    Voidaanhan sitä "palloa palauttaa takaisin verkon yli".
    Maailma on kuitenkin paikka, jossa "koulukiusattavaksi" joudutaan ilman omaa ansiota, mutta
    siinä roolissa jatkaminen on omissa käsissä, höpöttää kirjaviisaat unelmoijat mitä tahansa.

    Tekniikallahan hoidetaan tietysti myös ajoneuvon maksiminopeuden rajoittaminen kulloiseenkin
    tikkari/aluerajoitukseen sopivaksi.

    Se sitten siitä loistavasta/pomminvarmasta budjetin tulopuolesta .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #37
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Tuohon sulkuviivan värin uudelleen keksimiseen.----- (valkoiseksi!)

    Mitenkähän se valkoinen sulkuviiva näkyy sieltä lumen ja jään seasta paremmin? Kai täällä suomessa vielä joskus lunta sataa?

    Ei sitten kenelläkään päättäjällä tullut mieleen, minkähän takia norweegiassa on SEKÄ keski-, että sulkuviiva molemmat keltaisia!

    Suojatietkin JOS maalattaisiin keltaisella, voisi niidenkin "suojaavuus" parantua nykyisestä, jossa ne hukkuvat kaista,- ja nuolimaalauksien sekaan....

    Näperrellään kaikkea UUTTA, mutta mitään järkevää ei saada aikaiseksi....muuta kuin lakiesityksiä, joita sitten perutaan ja kielletään että kukaan niitä olisi edes keksinyt?
    Sanonko..... Noh, sanon kuitenkin: LATERAALIVIITAT .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  8. #38
    Jäin tuossa hieman miettimään takaapäin kuvausta, miten se voitanee toteuttaa. Edestähän se on helppo pistää vaan anturin maahan ja kun joku menee yli, NAPS! Satimessa on. Vaan takaa päin kun nuo ajoneuvot ovat niin kovin eri mittaisia, eipä olekaan ihan niin helppo case moista anturoida, kellä on kärryä perässä, kuka ajaa prätkällä rinnakkain, jne. Mistä päätellään että tuo takamus on just sen tietyn, nopeusrajoitusta rikkoneen takalisto? Jollain on perässä asuntovaunu, toisella se. Kauanko ootellaan joskos sieltä tulee vielä se yksi akseli lisää joka kuuluu ko. ajoneuvoon? Ja tosiaan entäs jos joku on lainannut sen as.vaunun, sen omistajalle/haltijalleko se maksulappu mukamas sitten lähtee?
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  9. #39
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Jäin tuossa hieman miettimään takaapäin kuvausta, miten se voitanee toteuttaa. Edestähän se on helppo pistää vaan anturin maahan ja kun joku menee yli, NAPS! Satimessa on. Vaan takaa päin kun nuo ajoneuvot ovat niin kovin eri mittaisia, eipä olekaan ihan niin helppo case moista anturoida, kellä on kärryä perässä, kuka ajaa prätkällä rinnakkain, jne. Mistä päätellään että tuo takamus on just sen tietyn, nopeusrajoitusta rikkoneen takalisto? Jollain on perässä asuntovaunu, toisella se. Kauanko ootellaan joskos sieltä tulee vielä se yksi akseli lisää joka kuuluu ko. ajoneuvoon? Ja tosiaan entäs jos joku on lainannut sen as.vaunun, sen omistajalle/haltijalleko se maksulappu mukamas sitten lähtee?
    Se ei ole vaikeaa. Tiedoksi riittää, että asia on maailmalla toteutettu jo vuosia vuosia sitten.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #40
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Se ei ole vaikeaa. Tiedoksi riittää, että asia on maailmalla toteutettu jo vuosia vuosia sitten.
    Joo, olisko ollu 2011 kun viiletin Barcelonan liepeillä yön pimeydessä ja ihmettelin että ukkostaako täällä kun välkkyy niin perkeleesti.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  11. #41
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Jäin tuossa hieman miettimään takaapäin kuvausta, miten se voitanee toteuttaa
    Onhan noita
    Ja näin maalaisjärjellä voisin kuvitella, että se ylinopeutta ajava auto on jollain merkattu siinä kuvassa.
    Ihan samallailla menee kärry kanssa, jos on vuokralla, niin selvitää kuka on vuokrannut jne..
    Tässä muutama hyvä video demostroimaan
    https://www.youtube.com/watch?v=zOx8A-TzHoQ
    https://www.youtube.com/watch?v=wnkp2sT8zkg
    https://www.youtube.com/watch?v=ph-qv4gYAE8

    Myös tämäkin on mielenkiintoinen juttu
    https://www.youtube.com/watch?v=ADj_lnKVRhE
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  12. #42
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    tää asenne mua vähän vituttaa. Esim. viimekeissi, ajan kuten normaalisti 55-62 kilometritolkulla 60 alueella. Sitten siinä juttua iskiessäni alkaa liikenneympyräristeys lähestymään ja alan tarkkailla sitä ja sen ympäristössä liikkuvia autoja, fillareita, jalankulkijoita jne RÄPS saatana. 50-tikkari ja tolppa.
    Niin mitä sitten... ? Et tarkannut tilannetta ja ajoit ylinopeutta joten sait ilmeisesti sakot. Tottakai vituttaa mutta sakkojen tarkoitus on juuri se...

    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Et koskaan edes vahingossa aja ylinopeutta? Et edes kun nopeusrajotus vaihtuu? Tai 30km/h alueella? Tahi pihakadulla? Onnittelen jos näin on, olet lähestulkoon täydellinen ihminen.
    Kyllä, olen ajanut ylinopeutta tahattomasti ja joskus tarkoituksella ja saanut siitä sakotkin mutten ala sen takia kyseenalaistamaan nopeusrajoitusten järkevyyttä...
    juuri nyt pyörätön
  13. #43
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  14. #44
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Niin mitä sitten... ? Et tarkannut tilannetta ja ajoit ylinopeutta joten sait ilmeisesti sakot. Tottakai vituttaa mutta sakkojen tarkoitus on juuri se...



    Kyllä, olen ajanut ylinopeutta tahattomasti ja joskus tarkoituksella ja saanut siitä sakotkin mutten ala sen takia kyseenalaistamaan nopeusrajoitusten järkevyyttä...
    Trollaaminen on kivaa. Minäkin ajan ylinopeutta, mutta en kyseenalaista ainoastaan rajoitusten järkevyyttä toisinaan, vaan myös collikan älyn asian tiimoilta.

    Uutisten mukaan on suunnitteilla, että kohta saa vetää jarrutonta kärryä 100 km/h. Kuinka vaarassa lapset ovat, jos teen sen jo tänään?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #45
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Kyllä, olen ajanut ylinopeutta tahattomasti ja joskus tarkoituksella ja saanut siitä sakotkin mutten ala sen takia kyseenalaistamaan nopeusrajoitusten järkevyyttä...
    Mä taas kyseenalaistan kaikki rajoitukset, vaikka toisinaan noudatankin niitä...
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  16. #46
    Tuon haltijavastuun avulla valtio saisi budjettinsa paikattua alta aikayksikön, kun sakotus helpottuisi. Ei muuta kuin kamera kuvaamaan ruuhka-aikaan motarin tai kehätien varteen ja sakko liikkeelle jokaiselle liian pienellä turvavälillä ajavalle. Turha tuota sakottamista on pelkkään ylinopeuteen rajata, kun maksaja on joka tapauksessa selvillä.

    Valtiollisen kameran lisäksi voisi olla Sipilän ja Bernerin kavereiden ja sukulaisten kamerat, että saisivat hekin voita leivän päälle. Tässähän kaikki voittavat ja liikennekuolemat putoavat nollaan kertarysäyksellä. Onneksi meillä on noin viisas valtionjohto, aiemmat tirehtöörit ovat kyllä olleet täysiä idiootteja, kun eivät noin selkeää ratkaisua valtion talousongelmiin ole keksineet.
    1835
  17. #47
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Trollaaminen on kivaa. Minäkin ajan ylinopeutta, mutta en kyseenalaista ainoastaan rajoitusten järkevyyttä toisinaan, vaan myös collikan älyn asian tiimoilta.

    Uutisten mukaan on suunnitteilla, että kohta saa vetää jarrutonta kärryä 100 km/h. Kuinka vaarassa lapset ovat, jos teen sen jo tänään?
    ANNA MENNÄ, ANNA MENNÄ .

    Tai älä sittenkään.
    Tässähän voi joutua yllytyksestä
    nahkurin orsille.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  18. #48
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Niin mitä sitten... ? Et tarkannut tilannetta ja ajoit ylinopeutta joten sait ilmeisesti sakot. Tottakai vituttaa mutta sakkojen tarkoitus on juuri se...
    Sakkojen tarkoitus on parantaa liikenneturvallisuutta, tässä tapauksessa siis turvallisuutta ei edistä edessä olevan kiertoliittymän liikenteen havainnointi, vaan olisi pitänyt keskittyä kyttäämään tolppaa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  19. #49
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Sakkojen tarkoitus on parantaa liikenneturvallisuutta, tässä tapauksessa siis turvallisuutta ei edistä edessä olevan kiertoliittymän liikenteen havainnointi, vaan olisi pitänyt keskittyä kyttäämään tolppaa.
    Ja kesällä opetetaan ajamaan nopeusrajoituksen mukaan ja talvella kelin mukaan?
    Miksei kesällä saa ajaa kelin mukaan?
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  20. #50
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Sakkojen tarkoitus on parantaa liikenneturvallisuutta, tässä tapauksessa siis turvallisuutta ei edistä edessä olevan kiertoliittymän liikenteen havainnointi, vaan olisi pitänyt keskittyä kyttäämään tolppaa.
    Kai alkuun pitäisi selvittää kuinka moni tuon tolpan kohdalla ajaa ylinopeutta, yksi kymmenestä, yksi sadasta tai peräti yksi tuhannesta tolpan ohi ajaneesta joka sai kameran välähtämään...
    juuri nyt pyörätön
  21. #51
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Sakkojen tarkoitus on parantaa liikenneturvallisuutta, tässä tapauksessa siis turvallisuutta ei edistä edessä olevan kiertoliittymän liikenteen havainnointi, vaan olisi pitänyt keskittyä kyttäämään tolppaa.
    https://play.google.com/store/apps/d...roid.map&hl=fi
    Tuo ei maksa mitään ja menee päälle automaattisesti, kun se havaitsee bluethooth receiverini.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  22. #52
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Kyllä, olen ajanut ylinopeutta tahattomasti ja joskus tarkoituksella ja saanut siitä sakotkin mutten ala sen takia kyseenalaistamaan nopeusrajoitusten järkevyyttä...
    Jos moottoritielle määrättäisiin 30km/h rajoitus ja hidastetöyssy 10m välein, etkö kyseenalaistaisi järkevyyttä?
  23. #53
    Lainaa Ratt kirjoitti Katso viesti
    Jos moottoritielle määrättäisiin 30km/h rajoitus ja hidastetöyssy 10m välein, etkö kyseenalaistaisi järkevyyttä?
    Esittämäsi esimerkki on täysin järjetön ja kyllä, kyseenalastaisin sen järkevyyden mutta jos laki tuommoisen määräisi, sen mukaanhan sitä pitäisi ajaa...

    (se että onko tieliikennelaki nopeusrajoitusten suhteen ajantasalla ja järkevä yleensä tai peräti joillakin yksittäisillä tieosuuksilla, sitähän ei ratkaista tällä foorumilla... se keskustelu käydään jossain muualla ja siihen saakka tavan kansalaisen pitää elää sen mukaan...
    täällä on ihan turha kitistä siitä jos sakot tuli, perustellen "kun se rajoitus ei ollut minun mielestä järkevä siinä kohtaa"... jokainen vastaa teoistaan itse...)
    Viimeksi muokannut: collikka; 16.02.2017 klo 20:06.
    juuri nyt pyörätön
  24. #54
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Esittämäsi esimerkki on täysin järjetön ja kyllä, kyseenalastaisin sen järkevyyden mutta jos laki tuommoisen määräisi, sen mukaanhan sitä pitäisi elää...
    Ei. Ei pitäisi. Sitä pitäisi rikkoa, asiasta protestoida, ja jos ei muu auta, muiluttaa asiasta päättäneet hevon vittuun.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  25. #55
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    kyllä, kyseenalastaisin sen järkevyyden mutta jos laki tuommoisen määräisi, sen mukaanhan sitä pitäisi elää...
    Aiemmin sanoit, ettet aina edes pyri noudattamaan nopeusrajoituksia. Miten tällöin omasta mielestäsi lakien ja asetusten mukaan eläminen sujuu?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  26. #56
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Esittämäsi esimerkki on täysin järjetön ja kyllä, kyseenalastaisin sen järkevyyden mutta jos laki tuommoisen määräisi, sen mukaanhan sitä pitäisi ajaa...

    (se että onko tieliikennelaki nopeusrajoitusten suhteen ajantasalla ja järkevä yleensä tai peräti joillakin yksittäisillä tieosuuksilla, sitähän ei ratkaista tällä foorumilla... se keskustelu käydään jossain muualla ja siihen saakka tavan kansalaisen pitää elää sen mukaan...
    täällä on ihan turha kitistä siitä jos sakot tuli, perustellen "kun se rajoitus ei ollut minun mielestä järkevä siinä kohtaa"... jokainen vastaa teoistaan itse...)
    Ongelmana vaan on se että monessa kohdassa rajoitus ei ole järkevä. Suurin syy rajoitusten jatkuvaan pienenemiseen on RAHA eikä mikään muu. Tosin sitä kautta että alemman nopeuden tielle saadaan alempi kunnossapitoluokka jolloin ei tarvitse niin tiuhaan reikiä asfaltissa täyttää tai maalauksia uusia, puhumattakaan talvikunnossapidosta. Kaikissa näissä toimissa säästyy rahaa ja bonuksena siihen vielä hämäävän alhaisten rajoitusten tuomat sakkotulot. Jatkuva puhuminen turvallisuudesta on suurimmaksi osaksi puhdasta sitä itseään.
    Suzuki GSF1250SA Bandit
  27. #57
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Ei. Ei pitäisi. Sitä pitäisi rikkoa, asiasta protestoida, ja jos ei muu auta, muiluttaa asiasta päättäneet hevon vittuun.
    Tuohon ei ole paljon sanottavaa, kansalaistottelemattomuus saattaa tuottaa joskus hyvääkin...

    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Aiemmin sanoit, ettet aina edes pyri noudattamaan nopeusrajoituksia. Miten tällöin omasta mielestäsi lakien ja asetusten mukaan eläminen sujuu?
    Hyvin, niinkuin sanoin joskus ajanut tahattomasti ylinopeutta ja saanut sakotkin siitä ja tarkoituksella (syytä en tähän laita) ja sakot maksanut...
    juuri nyt pyörätön
  28. #58
    Juha_H:n avatar
    Liittyi Oct 2010
    Bonn, Deutschland (Tampere)
    Lainaa zpete kirjoitti Katso viesti
    Poikkeaako tämä jotenkin olellisesti esim. Saksan käytännöstä?
    Ei käsittääkseni vastuiden osalta, rekkarin perusteella tulee lappu kotio, kääntöpuolelle voi kirjoittaa selvityksen ajajan henkilöllisyydestä, mikäli eri kuin rekisteröity ajoneuvon omistaja.

    Eroa käytännössä on pienten (alle 20km/h) ylitysten kanssa, niistä ei ropise virhepisteitä vaan pelkästään rahankulua.
  29. #59
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Tuohon ei ole paljon sanottavaa, kansalaistottelemattomuus saattaa tuottaa joskus hyvääkin...



    Hyvin, niinkuin sanoin joskus ajanut tahattomasti ylinopeutta ja saanut sakotkin siitä ja tarkoituksella (syytä en tähän laita) ja sakot maksanut...
    Pakko muuten kysyä, että satutko kuulumaan siihen ihmisryhmään joka lähtee motarilla ohittamaan 110km/h ajavaa 111km/h nopeudella? Ja vauhtia ei vahingossakaan lisätä vaikka kontissa roikkuu kilometrin letka?
    Superbike #7
  30.  
  31. #60
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen