Seurantalaitteistot joiden ei tarvitse kuljettajaa tunnistaa ovatten myös huomattavasti halvempia kuin nykyiset,
näin ollen voisi ajatella että niitä ostellaan ja asennetaan nykyistä jonkun verran enemmän.
Tossa yksi esimerkki liikkuvasta systeemistä
Kyttää myös turvavälejä yms.
Lähettää tiedot "reaaliajassa" matkapuhelinverkossa, sopivalla automaatiolla lappu on tulostettu ja postissa ennenkuin olet kotiin päässyt, Vielä pari lakimuutosta ja ollaan tilanteessa että joku sata metriä mittauksen jälkeen taskussa kilahtaa ilmoitus että nyt lähti rahat sun tililtä, isoveli kiittää![]()
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Miksi muuten tuollakin pitää olla kovapalkkasta porukkaa uudistamassa koko ajan jotain? Muuttuuko liikenne puolen vuoden syklillä niin lujaa, että pitää painaa lainsäädännön kanssa tukka putkella johonkin suuntaan menemään?
Mun silmään täällä maalla kulkee ainakin samat carina kakkoset, millä ajettiin jo 90-luvun lamassa, joten ei tuo muutos tähän mennessä nyt niin hektistä ole ollutSakotusta tehostettaessa on suuri riski, että porukka ajelee vielä siivommin ja tuotto jää taas saavuttamatta. Kannatan perussakkoa ja valvonnan budjetin minimoimista.
Pakollisen valvonnan voisi ulkoistaa vaikka pienituloisille eläkeläisille lisätienesteiksi, aikaa ja etenkin intoa valvontaan tuntuisi riittävän. Kannattaako näillä ajatuksilla jo asettua jonkun puoleen listoille ehdolle?
---
Nyt kun Soinin Timpan yritys tappaa moottoripyöräily epäonnistui, ei aikaakaan kun seuraava yritys on jo meneillään. Tällaisista tempauksista seuraa helposti se, että ajaa sillä n. 30 vaihteisella fillarilla mieluummin töihin, kun siinähän kuntokin kasvaa ja pääsee vielä kaupunkialueella kovempaa kuin moottoripyörällä. Kohta on varmaan pyöräilijöilläkin kilpi, jotta maksuliikenne sujuu, häh?
Ei siinä mitään, että kyttäävät nopeuksia, mutta kun samalla laitetaan toleranssit nollaan, tulee kaikesta moottoriliikkumisesta niin stressaavaa, että jos ei muuta niin sairaslomat lisääntyy. No, sehän on tietysti työllistäjien ongelma, ei meidän palkollisten, heh!
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Eikös se "Minority Report" tullut jo joskus 2002 ???
Ei ole ihan vielä homma kädessä, mutta kohti ollaan menossa ja kiihtyvällä vauhdilla
ihan todellisuudessakin.
Lisää vauhtia tuuppaavat kaikki, jotka jokaista pientä "suupalaa elefantista" syötettäessä
toteavat kerta toisensa jälkeen: Ei se minnuu haittaa.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Tuohon sulkuviivan värin uudelleen keksimiseen.----- (valkoiseksi!)
Mitenkähän se valkoinen sulkuviiva näkyy sieltä lumen ja jään seasta paremmin? Kai täällä suomessa vielä joskus lunta sataa tä?
Ei sitten kenelläkään päättäjällä tullut mieleen, minkähän takia norweegiassa on SEKÄ keski-, että sulkuviiva molemmat keltaisia!
Suojatietkin JOS maalattaisiin keltaisella, voisi niidenkin "suojaavuus" parantua nykyisestä, jossa ne hukkuvat kaista,- ja nuolimaalauksien sekaan....
Näperrellään kaikkea UUTTA, mutta mitään järkevää ei saada aikaiseksi....muuta kuin lakiesityksiä, joita sitten perutaan ja kielletään että kukaan niitä olisi edes keksinyt?![]()
Voidaanhan sitä "palloa palauttaa takaisin verkon yli".
Maailma on kuitenkin paikka, jossa "koulukiusattavaksi" joudutaan ilman omaa ansiota, mutta
siinä roolissa jatkaminen on omissa käsissä, höpöttää kirjaviisaat unelmoijat mitä tahansa.
Tekniikallahan hoidetaan tietysti myös ajoneuvon maksiminopeuden rajoittaminen kulloiseenkin
tikkari/aluerajoitukseen sopivaksi.
Se sitten siitä loistavasta/pomminvarmasta budjetin tulopuolesta.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Jäin tuossa hieman miettimään takaapäin kuvausta, miten se voitanee toteuttaa. Edestähän se on helppo pistää vaan anturin maahan ja kun joku menee yli, NAPS! Satimessa on. Vaan takaa päin kun nuo ajoneuvot ovat niin kovin eri mittaisia, eipä olekaan ihan niin helppo case moista anturoida, kellä on kärryä perässä, kuka ajaa prätkällä rinnakkain, jne. Mistä päätellään että tuo takamus on just sen tietyn, nopeusrajoitusta rikkoneen takalisto? Jollain on perässä asuntovaunu, toisella se. Kauanko ootellaan joskos sieltä tulee vielä se yksi akseli lisää joka kuuluu ko. ajoneuvoon? Ja tosiaan entäs jos joku on lainannut sen as.vaunun, sen omistajalle/haltijalleko se maksulappu mukamas sitten lähtee?![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Onhan noita
Ja näin maalaisjärjellä voisin kuvitella, että se ylinopeutta ajava auto on jollain merkattu siinä kuvassa.
Ihan samallailla menee kärry kanssa, jos on vuokralla, niin selvitää kuka on vuokrannut jne..
Tässä muutama hyvä video demostroimaan
https://www.youtube.com/watch?v=zOx8A-TzHoQ
https://www.youtube.com/watch?v=wnkp2sT8zkg
https://www.youtube.com/watch?v=ph-qv4gYAE8
Myös tämäkin on mielenkiintoinen juttu
https://www.youtube.com/watch?v=ADj_lnKVRhE
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Niin mitä sitten... ? Et tarkannut tilannetta ja ajoit ylinopeutta joten sait ilmeisesti sakot. Tottakai vituttaa mutta sakkojen tarkoitus on juuri se...
Kyllä, olen ajanut ylinopeutta tahattomasti ja joskus tarkoituksella ja saanut siitä sakotkin mutten ala sen takia kyseenalaistamaan nopeusrajoitusten järkevyyttä...
juuri nyt pyörätön
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Trollaaminen on kivaa. Minäkin ajan ylinopeutta, mutta en kyseenalaista ainoastaan rajoitusten järkevyyttä toisinaan, vaan myös collikan älyn asian tiimoilta.
Uutisten mukaan on suunnitteilla, että kohta saa vetää jarrutonta kärryä 100 km/h. Kuinka vaarassa lapset ovat, jos teen sen jo tänään?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuon haltijavastuun avulla valtio saisi budjettinsa paikattua alta aikayksikön, kun sakotus helpottuisi. Ei muuta kuin kamera kuvaamaan ruuhka-aikaan motarin tai kehätien varteen ja sakko liikkeelle jokaiselle liian pienellä turvavälillä ajavalle. Turha tuota sakottamista on pelkkään ylinopeuteen rajata, kun maksaja on joka tapauksessa selvillä.
Valtiollisen kameran lisäksi voisi olla Sipilän ja Bernerin kavereiden ja sukulaisten kamerat, että saisivat hekin voita leivän päälle. Tässähän kaikki voittavat ja liikennekuolemat putoavat nollaan kertarysäyksellä. Onneksi meillä on noin viisas valtionjohto, aiemmat tirehtöörit ovat kyllä olleet täysiä idiootteja, kun eivät noin selkeää ratkaisua valtion talousongelmiin ole keksineet.
1835
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
https://play.google.com/store/apps/d...roid.map&hl=fi
Tuo ei maksa mitään ja menee päälle automaattisesti, kun se havaitsee bluethooth receiverini.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Esittämäsi esimerkki on täysin järjetön ja kyllä, kyseenalastaisin sen järkevyyden mutta jos laki tuommoisen määräisi, sen mukaanhan sitä pitäisi ajaa...
(se että onko tieliikennelaki nopeusrajoitusten suhteen ajantasalla ja järkevä yleensä tai peräti joillakin yksittäisillä tieosuuksilla, sitähän ei ratkaista tällä foorumilla... se keskustelu käydään jossain muualla ja siihen saakka tavan kansalaisen pitää elää sen mukaan...
täällä on ihan turha kitistä siitä jos sakot tuli, perustellen "kun se rajoitus ei ollut minun mielestä järkevä siinä kohtaa"... jokainen vastaa teoistaan itse...)
Viimeksi muokannut: collikka; 16.02.2017 klo 20:06.
juuri nyt pyörätön
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Ongelmana vaan on se että monessa kohdassa rajoitus ei ole järkevä. Suurin syy rajoitusten jatkuvaan pienenemiseen on RAHA eikä mikään muu. Tosin sitä kautta että alemman nopeuden tielle saadaan alempi kunnossapitoluokka jolloin ei tarvitse niin tiuhaan reikiä asfaltissa täyttää tai maalauksia uusia, puhumattakaan talvikunnossapidosta. Kaikissa näissä toimissa säästyy rahaa ja bonuksena siihen vielä hämäävän alhaisten rajoitusten tuomat sakkotulot. Jatkuva puhuminen turvallisuudesta on suurimmaksi osaksi puhdasta sitä itseään.
Suzuki GSF1250SA Bandit
Ei käsittääkseni vastuiden osalta, rekkarin perusteella tulee lappu kotio, kääntöpuolelle voi kirjoittaa selvityksen ajajan henkilöllisyydestä, mikäli eri kuin rekisteröity ajoneuvon omistaja.
Eroa käytännössä on pienten (alle 20km/h) ylitysten kanssa, niistä ei ropise virhepisteitä vaan pelkästään rahankulua.
Kohta myös suomessa?
Uusi rahankeruuväline yksityisautoihin asennettavat yksityistutkat
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"