Näin näyttävästi yle uutisoi tänään.
Linkki: http://yle.fi/uutiset/3-9234174
Saas nähdä mitä oma vakuutusyhtiö on tarjoamassa!
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Taitaa olla ihan hyvä juttu.
Ne maksavat,jotka tunaroivat.
Eikä ole enää autosta kiinni tai moottoripyörästä, kuski kai merkitsee enemmän.
Ehkä onnettomuuksiin joutumattomien kuskien maksut sitten pienevät.
Toivottavasti.
Pekka
Ihan hyvä kyllä tuo uudistus, ettei tartte joka autoon kerätä bonuksia erikseen. Tosin vakuutuksen perushinta noussee sen verta, että vaikka olis 90% bonukset niin rahaa menee entiseen malliin.
Superbike #7
uutisoinnissa puhuttiin pelkästään autoista, mutta luulempa että koskee myös mopoja
http://www.smoto.fi/?p=3995
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Mitenkähän tuo huomioi ajoneuvon käyttäjän?
Meidän taloudessa se käyttö on fifty/fifty, vaikka ajonevo on vain jomman kumman nimissä.
BMW R 35
BMW R 1100RS
Toisaalta tämä on hyvä uutinen, sillä itsellä toistaiseksi virheetön vahinkohistoria. Mutta huonoa tässä on se, että vakuutusmaksut tulevat nousemaan... Ei kukaan, varsinkaan voittoja tavoitteleva sijoittaja, suostu omien tuottojen pienenemiseen vaan tavoite on edelleen voittojen ja tuoton maksimointi.
Hetkellisesti saatamme päästä nauttimaan hieman edullisimmista vakuutuksista, kun kilpailu asiakkaista alkaa. Mutta 5 vuoden kuluttua taidetaan maksaa enemmän, kuin mitä nykyjärjestelmällä vakuutusmaksut olisivat nousseet. Jää nähtäväksi.
Onko kukaan vielä lukenut itse lakitekstiä? Avautuuko samalla vakuutusmarkkinat ulkomaisille yrityksille eli onko mahdollista, että syntyy aitoa kilpailua?
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Aivan sama.
Vakuutusmaksujen kokonaiskertymä ei pienene.
Vakuutusyhtiö voi siis halutessaan palkita hyvän asiakkaansa tarjoamalla kaikkiin ajoneuvoihin yhtä hyvät alennukset. Ja jälleen toisinpäin: toheloinnista voi joutua maksamaan kaikkien autojensa vakuutusmaksuissa.
Toisaalta huonoa kuskia voidaan myös rangaista. Yhden esimerkin mukaan vakuutuksessa on kolme luokkaa: -50 prosenttia, nolla, ja 50 prosenttia.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Eikse mene niin sitten että mällääjän bonuksista otetaan ja ja jos mällääjällä ei ole vakuutusta niin sitten ei kenenkään bonukset laske, mällääjän vahinkohistoria vaan kasvaa joka sitten vaikuttaa bonuksiin jos joskus ottaa oman vakuutuksen.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Jos tämä menee niinkuin toivoo, niin suurin hyöty tulee ajoneuvoharrastajalle joka vasta hankkimassa peruskokoelmaa esim. kun yhden mopon pesämunaa kasvattaa kahdeksi autoksi ja kolmeksi prätkäksi. Tällöin näistä jokaisesta ei tartteis aloittaa bonareiden kanssa alusta. Toki sit Sipilän kateusvero viimeistään syö mahdollisen hyödyn.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Aika pessimististä porukkaa on täällä.
Ehkä tässä kuitenkin toheloijat maksavat enemmän ja ilman onnettomuuksia ajavat maksavat vähemmän.
Eli maksujen tasapaino muuttuu.
Sitä toivon.
Vakuutusyhtiöt eivät kyllä tee tappiolla tätä hommaa, joten vakuutuksen ottajat maksavat kuitenkin koko homman.
Joku enemmän, joku vähemmän.
Pekka
Tuohan voisi tarkoittaa jo henkilökohtaista vakuutusta.
Mites noi lauantai-illan ajot sitten suoritetaan, puhumattakaan sunnuntai aamusta? Pitääkö emännälle ottaa sitten joku erillinen viikonloppuvakuutus?
Aika tylyä olisi, jos olisi yksi ajoneuvo ja perheessä vaikka kolme käyttäjää. Pitäisikö maksaa kolminkertaiset vakuutukset, jotta jokainen saisi ajaa?
BMW R 35
BMW R 1100RS
Saako ajokortiton liikennevakuutuksen omistamaansa autoon ja millä bonareilla.
Kyseessä olisi todella turvallinen kuljettaja...![]()
Vaikeetahan tuota on arvailla. Kun ei tiedetä laskukaavaa. Luulen kuuluvani voittajiin, kun ei pariinkymmeneen vuoteen ole vakuutusyhtiöiden tarvinnut harrastusta tukea auto eikä mopo puolella.
Voihan tämä tarkoittaa sitäkin, että pikku kolhuja ei kannata korjauttaa vakuutuksen piikkin, kun hinnat nousee kaikissa vehkeissä mitkä on omissa nimissä.
Pitäisiköhän siirtää tyttärien mopot heidän omille nimilleen, ettei tule merkintöjä omaan historiaan.
MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
Valtiovarainministeri
Epäilen bonukset tapissa ajelevia eläkeläisiä olevan/tulevan lähivuosina liikaa.. Nämä osin muistisairaat yms. riskikuljettajat eivät vastaa enää 70% bonusvakuutusmaksuillaan maksamaansa osuutta..
Ei sillä meistä jokaisesta tulee samanlaisia jos elämme riittävän pitkään, mutta suuri ikäluokka tekee tällä hetkellä riskit liikenteessä suuremmiksi..
Liikennevakuutuksen ottaa joko omistaja tai haltia. Liikennevakuutuksen ottajan harteille jää riski, kenelle ajoneuvon luovuttaa. Jos itsellä useampi ajoneuvo ja hyvä vahinkokehitys hyvillä bonuksilla, niin tulee harkita kenelle ajoneuvon/ajoneuvot luovuttaa. Perheen sisälläkin kannattaa varmaan useamman ajoneuvon kohdalla harkita kenen bonuksilla ajellaan mitäkin ajoneuvoa.
Liikennevakuutuksen hinnoittelu säännelty, joten kiskonta ei ole mahdollista. On aivan ilmeistä, että vahingon aiheuttajat maksavat jatkossa enemmän ja hyvällä vahinkokehityksellä ajavat kuskit vähemmän. Odotettavissa saattaa myös olla, että henkilökohtaiseen hinnoitteluun vaikuttaa muutkin vakuutuskorvaukset. Riskittömiksi luokitellut vakuutuksen ottajat (kaikki vakuutukset) saattavat olla tämän uudistuksen suuret voittajat.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Virhe tuossa. Pitäisi olla an art.
Trolli tai ei, mutta eikös kaskovahinkoihin kerätä rahat kollektiivisesti? Bonus toki vähän tasoittaa. Noita "kaksi pyörää kesässä lunariin"- juttuja olen kuullut ihan livenä. Ei toki kaikkia harrastajia edusta.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tätähän voisi noin ollen verrata vaikka sijoitustoimintaan.
Kaikkia munia ei siis pidä koota yhteen koriin. Perheen nuorimmaisella olisi halvin vakuutus, kun bonuksia ei olisi vielä kertynyt. Vanhemmilla sitten on kalliimmat vakuutukset isoilla bonuksilla. Jos töppi käy vanhemmilla, niin siirretään vakuutukset sille nuoremmalle, joka kenties on jo saanut bonuksia, tai sitten ei.
BMW R 35
BMW R 1100RS