Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 80:sta
  1. #1
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Näin näyttävästi yle uutisoi tänään.

    Linkki: http://yle.fi/uutiset/3-9234174

    Saas nähdä mitä oma vakuutusyhtiö on tarjoamassa!
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  2. #2
    Taitaa olla ihan hyvä juttu.
    Ne maksavat,jotka tunaroivat.
    Eikä ole enää autosta kiinni tai moottoripyörästä, kuski kai merkitsee enemmän.

    Ehkä onnettomuuksiin joutumattomien kuskien maksut sitten pienevät.
    Toivottavasti.
    Pekka
  3. #3
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Ne maksavat,jotka tunaroivat.
    Ehkä onnettomuuksiin joutumattomien kuskien maksut sitten pienevät.
    Tai ainakin niiden jotka hallitsevat vastaohjauksen teorian ja käytännön sovellukset eri nopeuksissa?

    Sorry, en voinu vastustaa tuollaista vastapalloa...
    BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
  4. #4
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Ihan hyvä kyllä tuo uudistus, ettei tartte joka autoon kerätä bonuksia erikseen. Tosin vakuutuksen perushinta noussee sen verta, että vaikka olis 90% bonukset niin rahaa menee entiseen malliin.
    Superbike #7
  5. #5
    uutisoinnissa puhuttiin pelkästään autoista, mutta luulempa että koskee myös mopoja
    http://www.smoto.fi/?p=3995
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  6. #6
    Mitenkähän tuo huomioi ajoneuvon käyttäjän?
    Meidän taloudessa se käyttö on fifty/fifty, vaikka ajonevo on vain jomman kumman nimissä.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  7. #7
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Toisaalta tämä on hyvä uutinen, sillä itsellä toistaiseksi virheetön vahinkohistoria. Mutta huonoa tässä on se, että vakuutusmaksut tulevat nousemaan... Ei kukaan, varsinkaan voittoja tavoitteleva sijoittaja, suostu omien tuottojen pienenemiseen vaan tavoite on edelleen voittojen ja tuoton maksimointi.

    Hetkellisesti saatamme päästä nauttimaan hieman edullisimmista vakuutuksista, kun kilpailu asiakkaista alkaa. Mutta 5 vuoden kuluttua taidetaan maksaa enemmän, kuin mitä nykyjärjestelmällä vakuutusmaksut olisivat nousseet. Jää nähtäväksi.

    Onko kukaan vielä lukenut itse lakitekstiä? Avautuuko samalla vakuutusmarkkinat ulkomaisille yrityksille eli onko mahdollista, että syntyy aitoa kilpailua?
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  8. #8
    Aivan sama.
    Vakuutusmaksujen kokonaiskertymä ei pienene.

    Vakuutusyhtiö voi siis halutessaan palkita hyvän asiakkaansa tarjoamalla kaikkiin ajoneuvoihin yhtä hyvät alennukset. Ja jälleen toisinpäin: toheloinnista voi joutua maksamaan kaikkien autojensa vakuutusmaksuissa.

    Toisaalta huonoa kuskia voidaan myös rangaista. Yhden esimerkin mukaan vakuutuksessa on kolme luokkaa: -50 prosenttia, nolla, ja 50 prosenttia.
  9. #9
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Mitenkähän tuo huomioi ajoneuvon käyttäjän?
    Meidän taloudessa se käyttö on fifty/fifty, vaikka ajonevo on vain jomman kumman nimissä.
    Niin jos taloudessa on vaikkapa viisi kulkupeliä, kaikki vaimon nimissä, niin kenen bonarit putoaa jos kolarin ajaa:
    A Aviomies
    B Tytär
    C Naapurin masa

    Siis sellaisen kolarin, jossa edellä mainitujen ajoneuvojen kuljettaja on syyllinen, eli mennään liiknnevakuutuksen puolelle.
  10. #10
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Niin jos taloudessa on vaikkapa viisi kulkupeliä, kaikki vaimon nimissä, niin kenen bonarit putoaa jos kolarin ajaa:
    A Aviomies
    B Tytär
    C Naapurin masa

    Siis sellaisen kolarin, jossa edellä mainitujen ajoneuvojen kuljettaja on syyllinen, eli mennään liiknnevakuutuksen puolelle.
    No tietysti sen bonarit joka vakuutuksen maksaa, eli vaimon, jotta vakuutusyhtiö saa sen rahan jostain. Eihän muilla välttämättä edes ole ajoneuvoa, niin mitä niiden bonusten tiputtaminen hyödyttäisi, jos ei ole edes vakuutuksia.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  11. #11
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Eikse mene niin sitten että mällääjän bonuksista otetaan ja ja jos mällääjällä ei ole vakuutusta niin sitten ei kenenkään bonukset laske, mällääjän vahinkohistoria vaan kasvaa joka sitten vaikuttaa bonuksiin jos joskus ottaa oman vakuutuksen.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  12. #12
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    No tietysti sen bonarit joka vakuutuksen maksaa, eli vaimon, jotta vakuutusyhtiö saa sen rahan jostain. Eihän muilla välttämättä edes ole ajoneuvoa, niin mitä niiden bonusten tiputtaminen hyödyttäisi, jos ei ole edes vakuutuksia.

    Suora lainaus uutisesta:
    Nykyinen, kiinteä bonustaulukko poistuu. Ratkaisevaa on henkilön vahinkohistoria: kuinka olet toheloinut tai ollut toheloimatta pitkällä aikavälillä. Tämä vaikuttaa suoraan bonukseen eli alennukseen.
  13. #13
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Vakuutusyhtiö voi siis halutessaan palkita hyvän asiakkaansa tarjoamalla kaikkiin ajoneuvoihin yhtä hyvät alennukset. Ja jälleen toisinpäin: toheloinnista voi joutua maksamaan kaikkien autojensa vakuutusmaksuissa..
    Tämä on toivottu uutinen mun silmistä...jos tämä toimisi. Olisi hienoa saada vähän alennusta joku vuosi.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  14. #14
    Jos tämä menee niinkuin toivoo, niin suurin hyöty tulee ajoneuvoharrastajalle joka vasta hankkimassa peruskokoelmaa esim. kun yhden mopon pesämunaa kasvattaa kahdeksi autoksi ja kolmeksi prätkäksi. Tällöin näistä jokaisesta ei tartteis aloittaa bonareiden kanssa alusta. Toki sit Sipilän kateusvero viimeistään syö mahdollisen hyödyn.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  15. #15
    Aika pessimististä porukkaa on täällä.

    Ehkä tässä kuitenkin toheloijat maksavat enemmän ja ilman onnettomuuksia ajavat maksavat vähemmän.
    Eli maksujen tasapaino muuttuu.
    Sitä toivon.

    Vakuutusyhtiöt eivät kyllä tee tappiolla tätä hommaa, joten vakuutuksen ottajat maksavat kuitenkin koko homman.
    Joku enemmän, joku vähemmän.
    Pekka
  16. #16
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Aika pessimististä porukkaa on täällä.
    Ehkä elämä on opettanut, mitä kaikenlaiset lupaukset loppupelissä tarkoittaa...
  17. #17
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Suora lainaus uutisesta:
    Nykyinen, kiinteä bonustaulukko poistuu. Ratkaisevaa on henkilön vahinkohistoria: kuinka olet toheloinut tai ollut toheloimatta pitkällä aikavälillä. Tämä vaikuttaa suoraan bonukseen eli alennukseen.
    Tuohan voisi tarkoittaa jo henkilökohtaista vakuutusta.
    Mites noi lauantai-illan ajot sitten suoritetaan, puhumattakaan sunnuntai aamusta? Pitääkö emännälle ottaa sitten joku erillinen viikonloppuvakuutus?
    Aika tylyä olisi, jos olisi yksi ajoneuvo ja perheessä vaikka kolme käyttäjää. Pitäisikö maksaa kolminkertaiset vakuutukset, jotta jokainen saisi ajaa?
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  18. #18
    Saako ajokortiton liikennevakuutuksen omistamaansa autoon ja millä bonareilla.
    Kyseessä olisi todella turvallinen kuljettaja...
  19. #19
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Vaikeetahan tuota on arvailla. Kun ei tiedetä laskukaavaa. Luulen kuuluvani voittajiin, kun ei pariinkymmeneen vuoteen ole vakuutusyhtiöiden tarvinnut harrastusta tukea auto eikä mopo puolella.
    Voihan tämä tarkoittaa sitäkin, että pikku kolhuja ei kannata korjauttaa vakuutuksen piikkin, kun hinnat nousee kaikissa vehkeissä mitkä on omissa nimissä.
    Pitäisiköhän siirtää tyttärien mopot heidän omille nimilleen, ettei tule merkintöjä omaan historiaan.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  20. #20
    Epäilen bonukset tapissa ajelevia eläkeläisiä olevan/tulevan lähivuosina liikaa.. Nämä osin muistisairaat yms. riskikuljettajat eivät vastaa enää 70% bonusvakuutusmaksuillaan maksamaansa osuutta..
    Ei sillä meistä jokaisesta tulee samanlaisia jos elämme riittävän pitkään, mutta suuri ikäluokka tekee tällä hetkellä riskit liikenteessä suuremmiksi..
  21. #21
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Liikennevakuutuksen ottaa joko omistaja tai haltia. Liikennevakuutuksen ottajan harteille jää riski, kenelle ajoneuvon luovuttaa. Jos itsellä useampi ajoneuvo ja hyvä vahinkokehitys hyvillä bonuksilla, niin tulee harkita kenelle ajoneuvon/ajoneuvot luovuttaa. Perheen sisälläkin kannattaa varmaan useamman ajoneuvon kohdalla harkita kenen bonuksilla ajellaan mitäkin ajoneuvoa.

    Liikennevakuutuksen hinnoittelu säännelty, joten kiskonta ei ole mahdollista. On aivan ilmeistä, että vahingon aiheuttajat maksavat jatkossa enemmän ja hyvällä vahinkokehityksellä ajavat kuskit vähemmän. Odotettavissa saattaa myös olla, että henkilökohtaiseen hinnoitteluun vaikuttaa muutkin vakuutuskorvaukset. Riskittömiksi luokitellut vakuutuksen ottajat (kaikki vakuutukset) saattavat olla tämän uudistuksen suuret voittajat.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  22. #22
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Suora lainaus uutisesta:
    Nykyinen, kiinteä bonustaulukko poistuu. Ratkaisevaa on henkilön vahinkohistoria: kuinka olet toheloinut tai ollut toheloimatta pitkällä aikavälillä. Tämä vaikuttaa suoraan bonukseen eli alennukseen.
    Mutta onko henkilö se liikennevakuutuksen ottaja, vai hänen autollaan kolaroiva? Veikkaan ensimmäistä, koska muuten tulisi aika järjetön tilanne. Esim. perheen autot vaimon vakuutukseen, niin mies saa kolaroida niin paljon kuin huvittaa ilman että kukaan kärsii bonusmenetyksistä.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  23. #23
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Pitäisiköhän siirtää tyttärien mopot heidän omille nimilleen, ettei tule merkintöjä omaan historiaan.
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Mutta onko henkilö se liikennevakuutuksen ottaja, vai hänen autollaan kolaroiva? Veikkaan ensimmäistä, koska muuten tulisi aika järjetön tilanne. Esim. perheen autot vaimon vakuutukseen, niin mies saa kolaroida niin paljon kuin huvittaa ilman että kukaan kärsii bonusmenetyksistä.
    Eiköhän se mene niin että vakuutuksen ottaja on aina se jota rangaistaan. Muutenhan tuo olisi hyvinkin tyhmää. Ottaa vakuutukset henkilölle joka ei juuri ajele => aina tapissa.
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  24. #24
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Aika pessimististä porukkaa on täällä.

    Ehkä tässä kuitenkin toheloijat maksavat enemmän ja ilman onnettomuuksia ajavat maksavat vähemmän.
    Eli maksujen tasapaino muuttuu.
    Sitä toivon.

    Vakuutusyhtiöt eivät kyllä tee tappiolla tätä hommaa, joten vakuutuksen ottajat maksavat kuitenkin koko homman.
    Joku enemmän, joku vähemmän.
    Miulle kelpaa kyllä. Minua ei kiinnosta maksaa ratapäivien "kaks pyörää tänä kesänä lunariin"-retostajien harrastusta.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  25. #25
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Miulle kelpaa kyllä. Minua ei kiinnosta maksaa ratapäivien "kaks pyörää tänä kesänä lunariin"-retostajien harrastusta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  26. #26
    Virhe tuossa. Pitäisi olla an art.

    Trolli tai ei, mutta eikös kaskovahinkoihin kerätä rahat kollektiivisesti? Bonus toki vähän tasoittaa. Noita "kaksi pyörää kesässä lunariin"- juttuja olen kuullut ihan livenä. Ei toki kaikkia harrastajia edusta.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  27. #27
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Virhe tuossa. Pitäisi olla an art.

    Trolli tai ei, mutta eikös kaskovahinkoihin kerätä rahat kollektiivisesti? Bonus toki vähän tasoittaa. Noita "kaksi pyörää kesässä lunariin"- juttuja olen kuullut ihan livenä. Ei toki kaikkia harrastajia edusta.
    Kyllä se käy omankin pussin päälle jos tommosta harrastaa. Nykysillään kun taitaa olla kaskossa se min. 50% omavastuu ratalipoissa. Tosin aika marginaalista touhua tuo taitaa muutenkin olla, mutta ainahan noita urpoja riittää.
    Superbike #7
  28. #28
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Virhe tuossa. Pitäisi olla an art.

    Trolli tai ei, mutta eikös kaskovahinkoihin kerätä rahat kollektiivisesti? Bonus toki vähän tasoittaa. Noita "kaksi pyörää kesässä lunariin"- juttuja olen kuullut ihan livenä. Ei toki kaikkia harrastajia edusta.
    Ihan trollausta toi on ... aika harvassa on porukka, jolla on kasko radalla voimassa ja vielä tuhoavat niitä mopojansa, useita.

    Pisaroita meressä.

    Mitä tulee uudistukseen, niin alkuun olen varovaisen optimistinen. Ootellaan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  29. #29
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Liikennevakuutuksen ottaa joko omistaja tai haltia. Liikennevakuutuksen ottajan harteille jää riski, kenelle ajoneuvon luovuttaa. Jos itsellä useampi ajoneuvo ja hyvä vahinkokehitys hyvillä bonuksilla, niin tulee harkita kenelle ajoneuvon/ajoneuvot luovuttaa. Perheen sisälläkin kannattaa varmaan useamman ajoneuvon kohdalla harkita kenen bonuksilla ajellaan mitäkin ajoneuvoa.
    Tätähän voisi noin ollen verrata vaikka sijoitustoimintaan.
    Kaikkia munia ei siis pidä koota yhteen koriin. Perheen nuorimmaisella olisi halvin vakuutus, kun bonuksia ei olisi vielä kertynyt. Vanhemmilla sitten on kalliimmat vakuutukset isoilla bonuksilla. Jos töppi käy vanhemmilla, niin siirretään vakuutukset sille nuoremmalle, joka kenties on jo saanut bonuksia, tai sitten ei.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  30.  
  31. #30
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Miulle kelpaa kyllä. Minua ei kiinnosta maksaa ratapäivien "kaks pyörää tänä kesänä lunariin"-retostajien harrastusta.
    Tuskin tuolla toiminnalla on suurta vaikutusta liikennevakuutuksiin... Vai onko?
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen