Mullakin on kokemusta noista nauhoista, varsin kirkkaana on se tunne alaselän jännäkakkahermotuksessa kun pysähtyessä tajuaa solmun lenkin kiertyneen vaihdekepin ympärille eikä saa jalkaa maahan. Veikuli tunne jossa hermojen hallinta punnitaan. Siitä asti (noin vuosi 1989–1991) suhtautunut vakavasti nauhasten lenkkien piilottamiseen pois roikkumasta.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Lieneekö "nauhaongelma" enempi kyykyssä ajavien ongelma (nauhat roikkuvat riskiasennossa riskipaikalla)?
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
Lähinnä jos jalat on lähellä jalkatappeja/vaihde- tai jarrupolkjinta niin riski ollee olemassa. Astinlautaratkaisut on kai erijuttu. Mulla toi sattu Suzuki PV "50" -mopolla.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Lähistöllä käyttäny maihareita, nauhat siististi sisäpuolella eikä ainakaan vielä ola ollut murheita. Pitemmille reissuille uusia kenkiä. Kävelyominaisuudet siksi että kuitenkin käy jotain maisemia kattelemassa, niin ei tartte aina vaihdella. Mutta hyviä vaihtoehtoja paljon, pitää juosta kaupat läpi ensin jos tärppää![]()
Mun piti kans saada kengät, joilla vois jonkun verran kävellä ja sopisivat kevlarfarkkujen kanssa. No, kokeilin Alpinestarsin Joey lenkkareita. Omaan makuun ihan ok näköiset, mutta jäivät hyllyyn kun en jaksa saamari puljata narujen kanssa. Myös tuo nauhojen juuttuminen väleihin tuntui olevan hyvin todennäköinen tapahtuma. Vedenpitäväthän ne ei olleet niin kuin ei luvattukaan, mutta kun kaikki viima puski monosta läpi niin eipä voinut käyttää kuin kuumimmilla keleillä...
Tästä syystä itseänikin kiinnostaisi löytää nilkkurimalliset ajokengät, joissa pukeminen olis mahdollisimman helppoa/nopeaa ja mielellään edes jonkinlaisella kalvolla/goretexhan olis kai se paras... Tosiaan jonkun verran sais sitä vartta olla, että nilkan peittää, ihan lenkkarimallista en jalkaani laittais..
Kawasaki z1000 2006
Kawasaki zzr1400 2006
Yamaha fjr1300 2007
Kentät tulee ajamiseen, eli tulkitsin tuon niin että ajetaan muutakin kuin korttelirallia.
Sanoisin että vartta sen verran ettei tuuli tuiverra housun puntin ja kengän varren välistä. Jos sinne menee tuuli niin sinne menee myös sadevesi. Vähänkään kylmemmissä olosuhteissa alkaa paleltaa.
Itelläni on Dainesen pitkävartiset Core tex kengät käytössä. Vetoketjulla kiinni, vesi pysyy ulkopuolella, viima ei ota nilkkoihin ja ihan kohtuullisen helppo pukeakin. Samalla on jotain suojaa jalalle jos kaataa pyörän päälle. Ei tosin mitään järeää kuten crossisaappaissa. Noilla kuitenkin kävelee sen mitä viitsii ajokamat päällä ylipäätään kävellä. Ikää on nyt viitisen vuotta ja edelleen viime kesän Norjan reissulla tuli testattua että jalat pysyy kuivana, vesisadetta oli tarjolla pari päivää, aamusta iltaan ja koko päivä ajoa.
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
TCX Infinity GTX. Kestivät mulla 8 kautta, 70 tkm ennen kuin ensimmäinen tikki ratkesi jalkapöydän päältä. Edelleen 100 % vedenpitävät. Melko hyvät kävellä ja nilkan nuppiluiden ja sääriluun suojatkin löytyy. Kaksi solkea, varressa tarra.
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Lajan Motogo kengät, kotimainen tuote, hyvä jalassa, hyvä kävellä. Hyvän näköinen. Vedenpitävä.
Kokolailla samaa murhetta kuin aloittajalla. Paitsi että ehkä jopa laajemmin... maihareilla on kävelty ja ajettu viimeiset viisi vuotta niin kesät kuin talvet niin kaupungissa kuin tunturissa. Nyt on vaan pohjassa reikä, tarttee tehdä jotain. Ja se nauhojen kanssa puljaaminen riepoo välillä. Varmaan kyllä korjautan nuo tai haen uudet, mutta jonkinsortin bootsit voisivat olla jees ? Ongelmana vaan on se, etten oikein tiedä mistä hakea. Netistä löytyy kyllä kaikenlaista elvistelymallia, mutta vähän karumpaan käyttöön soveltuvaa pitäisi olla. Bootfactorykin on Tampesterista katsottuna aika kaukana. Ehdotuksia ?
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Kentucky western bootsit toimii niin kävellen, kuin ajaessa sateessa.
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
Katso Daytonan mallistoa, sieltä löytyy laatusaapasta moneen tarpeeseen. Ei ole halpaa, halpoja kuulemma jo kokeilit ja ymmärtänet ongelman. Mulla meni ekat Daytonat 9 vuotta ja jatkoivat sen jälkeen uudelle omistajalle. Näitä saa Suomesta aika heikosti, mutta pelipaikoille pääsee viikonlopuksi halvalla. Samalla voi ostaa ne muutkin rojut.
1000
Laja Motogo testattu, ei sopinut omaan jalkaan. Alpinestars tällähetkellä voittajan paikalla. Kamalaa tällänen talvi kun on aikaa miettiä kaikkea, eikä vaan syöksy kauppaan lompakko leviänä![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ei sovi mikään mopokenkä leveyden puolesta jalkaan joten piti hakea kunnolliset leveälestiset Cobra -bootsit Boot Factoryltä (http://bootfactory.fi/). Näillä kävelee mihin vaan, mutta sateessa ajossa tulee vesi varmasti läpi jossain vaiheessa, pistetään sitten muovipussia sukan päälle. En ole vielä sateessa ajanut kun hommasin talvella.