Mulla on tuollanen db mittari näköjään työpaikalla. Voin mitata ratapäivillä 0,50€ per mittaus jonka työnnän suoraan veroja maksamatta omaan kisakassaan. Lisähinnasta joku laiton maassa oleskelija suorittaa mittauksen.
---
eikös jossain nokian puhelin mallissa ollut db mittari
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
Löytyisiko ajatukselle kannatusta, jos jokainen ratailia saisi jonkin tunnisteen per/kausi esim. numeron tarraan, josta olisi tunnistettavissa, jos käy niin ikävästi, että kuski on tiedottomassa tilassa kaadon seurauksena, niin järjestäjällä olisi tieto, kuka kyseessä on ja mahdolliset muut tiedot lanssiin jo nostaessa. Jokainen voisi antaa tietoja haluamassaan määrin.
Ajatus tuli tästä, kun kaadoin botniaringillä org.päivillä viime vuonna ja ehjäksi jäi vaan hanskat ja kengät
Tää on vähän sama kun kaveri sai pysäköintivirhemaksun kun auto oli pysäköity 4.856 metrin päähän suojatiestä. Kaveri tietysti kiisti ja pyysi saada selvityksen käytetystä mittausmenetelmästä, mittalaitteesta ja kalibroinnista. Yllättäen maksu peruttiin.
Eikä tarvitse mennä kuin 90-luvulle niin periaatteessa jokaisen ylinopeussakonkin olisi pystynyt kiistämään. Sen aikaisien tutkien kalibrointi ei kestänyt mitään tieteellisempää tarkastelua, vaikka ne säädettiin näyttämään alle todellisen. Nykyään kestää ja tehdään vielä varmuuden vuoksi vähintään 3km/h varmuusvähennys.
Toi asioiden mittaaminen ei oikeasti ole ihan niin yksinkertaista mitä kuvitellaan. Tieteellisesti kun aletaan asioita tarkastelemaan niin se yleismittarin tai työntömitan viimeisen numeron tuijottaminen saattaa olla aika turhaa. Joskus edellisessä elämässä, kun työskentelin 8 vuotta kalibrointilaboratoriossa, opetti siihen ettei mikään ole totuus ja kaikessa on jonkinmoinen epävarmuus. Se että se epävarmuus viedään pois siltä käytettävältä alueelta maksaa rahaa ja vaivaa. Varsinkin mm. teho, massa, pituus ja vaikkapa äänenpaine on kohtuullisen haastavia suureita.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Siksi tuntolevy (juuri se mikä sotaväessä jaetaan) ja veriryhmän merkitseminen näkyvään paikkaan on pakollinen mm. jossain kilpailuissa ulkomailla. Harvemmin kellään on lompakkoa taskussa tuolla radalla. Sen vuoksi itsekin pidän sitä lätkää. Varsinkin jos sattuu olemaan jotain lääkeallergioita tai vastaavaa niin se on enemmän kuin suositeltavaa.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Noh, itsellä tuo juontaa juurensa tuon kilvanajon lisäksi mm. laskuvarjohyppyyn ja erilaisilla lentolaitteilla liikkumiseen, jolloin henkilöpapereita ei ole mukana. Silloin kun makoilee tiedottomana jonkun onnettomuuden jäljiltä, on mukavampaa että ensihoitohenkilökunnalla on edes yksi ongelma vähemmän. Kyllä noita tajuttomuuten johtavia onnettomuuksia sattuu ihan tavallisillakin ratapäivällä aina silloin tällöin.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
^Totta tietysti tuokin, mutta siitä huolimatta on hyvä muistaa, että radalla tapahtuva ajaminen on aika paljon keskimääräistä katuajelua turvallisempaa puuhaa.
Superbike #7
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Rata on kallis ja mennyt joka vuosi kalliimmaksi. Laskuttavat, tai ainakin yrittävät laskuttaa portin aukaisemisesta, vessasta yms. Vaikea järjestää reissu siten, että lipun hinta pysyisi maltillisena (käytännössä alle 100e/päivä). Mikäli osallistujia olisi enemmän, niin ongelmaa ei olisi. Katsellaan kuitenkin tilannetta, jos hyvä väli löytyy ja hinta olisi kohtuullinen. Eli ei suljeta lopullisesti pois, mutta toistaiseksi ei ole suunnitelmissa.
Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Onkohan ratapäivien myynninaloituspäivämäärä jo selvillä?
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Ratapäivien myynnin aloittamisesta tiedotetaan Motorgin kevätkokouksessa Tampereella lauantaina 25.3.2017. Kokouksen jälkeen tieto päätyy myös foorumille tähän topiciin.
Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Kesän alkupuoliskon ratapäivät tulevat myyntiin maanantaina 10.4.2017 klo 18.00 Motorgin jäsenille ja viikkoa myöhemmin kaikille. Myyntiin tulevat kaikki ratapäivät Alastaron torstaihin 6.7.2017 saakka. Loppukesän ratapäivät myydään myöhemmin ja myynnin aloituksesta tiedotetaan hyvissä ajoin.
Muistakaahan rekisteröityä valmiiksi verkkokauppaan ja hoitakaa jäsen-status kuntoon ennenkuin liput tulevat myyntiin! Tervetuloa ratapäivillemme!
Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Mul olis db mittari stadissa.. jos joku halluu lainata.. saa lainaan jos muistaa palauttaa.. muuten väännän nenästä..
Menossa mukana
www.konetalovainikka.fi
www.eläinlääkäripalvelu.fi
www.pjp-motorsport.com
www.mp-tuki.com
Hoi ratavastaavat
kelpaako ratakäyttöön 7 kpl oheisen kuvan mukaisia ISOJA lippuja?
Vai viskaanko rodariin. Väri on neonkeltainen eli nillittäjien mielestä
ehken hitusen vihreään taittavia.
Käytetty yhdessä tapahtumassa.
Koko on selvästi normirättiä suurempi mutta taatusti näkyy
IMG_5860.jpg
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Ratapäivätuotteet on nyt lisätty verkkokauppaan ja ne ei ole ostettavissa vielä, mutta pääsee tutustumaan, miltä ne näyttää. Viime vuodesta on muokattu siten, että nyt ratapäivien alta löytyy ratakohtaiset omat osiot, joissa näkyy vain ko. radan tuotteet sekä liputtaja-tuotteet on omanaan. Pelkällä ratapäivät-pääsivulla näkyy kaikki myynnissä olevat tuotteet. Hinnat on vielä "mitä sattuu", mutta päivitetään kohdalleen.
Huomaathan, että ratapäivää ostaessasi lipun hinta päivittyy jäsenhintaiseksi vasta, kun lisäät sen ostokoriin.
Liputtajien tuotteista löytyy TestiLiputtaja-tuote, jonka ostamalla "et saa mitään", mutta testaan näin kauppaa ja lahjoitat 1e jäsenenä ja 2e ei-jäsenenä Motorgille. Tällä tuotteella voi harjoitella ostotapahtumaa ja katsoa etukäteen, miten tuotteiden osto tapahtuu. Tuotteen voi siis myös ostaa, mutta huomaathan, että tuotteen ostaminen tulkitaan lahjoituksena Motorg ry:lle.
Ennen myyntihetkeä sivua päivitellään ja tuotteiden hinta, saatavuus ja näkyvyys saattaa vaihdella ja tämä on normaalia. Tuotteet otetaan teknisistä syistä pois näkyvistä hetki ennen myyntiä ja kun ne tulevat myyntiin, niin sitten ne näkyvät kaikki siellä. Eli ei syytä huoleen, mikäli kauppa ja tuotteet tekevät omiaan ennen myyntihetkeä.
Rekisteröitykää kauppaan ennen myynnin aloittamista ja huolehtikaa jäsen-statuksenne kuntoon, näin kaupanteko helpottuu sekä asiakkaan että kauppiaan näkökulmasta.
Tervetuloa ratapäivillemme!
Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Jos et ole vielä jäsen, mutta aiot liittyä ja päästä ensimmäisten joukossa ostamaan lippusi ratapäiville, niin suosittelen ostamaan jäsenyyden ajoissa.
Jäsenstatus ei päivity kauppaan automaattisesti vaan tehdään jokaisen oston osalta käsityönä. Maanantaina kaupassa on muutakin säätöä, joten olisi parempi ettei silloin enää tarvitse noita statuksia siellä vahtia.
Terveisin
Salomon
Jäsenasia- ja kauppavastaava
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Ekalla Alastarolla ainakin on ATIII ja ATIV
Katson muut kun pääsen kotia.
Ilmestyvät tänään kauppaan ennakkokatseltavaksi
Hallitusaktiivi,EVP
Honda CBR1000F 1991
Toyota Celica 1990