Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Mulla on ollut tapana ladata akku ylläpitolaturilla 3 kk:n välein ja latasin sen nyt yön yli. Tässä ei liene yhtä totuutta koska osa porukkaa pitänee akkua milteipä jatkuvasti ylläpitolaturissa, mikä lie sitten se paras tapa? Vai onko tuollakaan nyt mitään väliä? Yleensä olen käynnistänyt mopon pari kertaa talvella mutta nyt se jää tekemättä ja kuuntelen sulosointuja vasta keväällä-sehän no muuten heti ja kohta!
  2. #2
    Mulla on -07 FJR ja ylläpitolaturi (ei C-tec) kiinni 24/7 kun pyörä tallissa. Akku on alkuperäinen, että mun kokemuksen mukaan ei siitä ainakaan haittaa ole ollut.
    FJR -17
  3. #3
    Vain 6 vuotta vanha C-tekin ylläpitolaturi meni rikki eli mode-näppylä on hengetön, en siis saa mitään moodia päälle. Jos "laatumerkkien" iät on tuota luokkaa niin voisin tilata seuraavan Kiinasta. Jossain on pistokkeen navat littanoita, haitannookos tuo? Olisiko suosituksia ja jännite pitää tietysti passata meille. https://goo.gl/22MPHx Toimisiko tämä? Littanat pistokkeet mutta sopivan pienet hauenleuat että saisin ne paremmin kiinni koska akku on pikkaisen ahtaassa paikassa. https://goo.gl/bFVtE9 EDIT Onko nuo pistokkeen navat liian lähekkäin vai onko näköharha? EDIT Voisihan sama laturi samalla käydä autollekin. Tässä on mp:n kuva mutta Ah-lukemat on kuitenkin 20-80 eli eikö tää ole kuitenkin autoille? https://goo.gl/6gphQd
    Viimeksi muokannut: tst; 18.01.2017 klo 12:01.
  4. #4
    Muistelen että siellä ctekissä on tämän näköinen kytkin sisällä:

    http://www.digikey.com/product-detai...1133-ND/525822

    Ainut ongelma lienee että siinä oli tuo napin korkeus muistaakseni vähän tavallista korkeampi mutta varmaan jos jaksaa haeskella kytkintä tai liimata siihen väliin jonkun sopivan korokkeen niin tuskinpa on ongelmaa.

    Joten jos kolvi pysyy kädessä niin ei tuon korjaaminen ole kyllä mitenkään paha rasti, jos laite on muuten ehjä. Pitäisi varmaan omakin korjata, mutta ei ole jaksanut kun sen kytkimen sai rämppäämällä vielä toimimaan

    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
  5. #5
    Kiitoksia jahonen! Avasin sen silloin ja laitoin viritelmän että painaisi alemmas mutta ei auttanut. Täytyy nöyrtyä ja kaivaa tuo vielä esille. Tuntuu siis että C-Tek tekee tietoisesti sutta jotta asiakas ostaisi kohta heiltä uuden, ovelia ovat. No hyvä tietää mutta kyllä mulla merkki vaihtuu jos ei virittely auta ja moinen valmistajan kikkailu jää kyllä mieleen. EDIT jahosella taitaakin olla kuuluisa nimikaima.
  6. #6
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    Vain 6 vuotta vanha C-tekin ylläpitolaturi meni rikki eli mode-näppylä on hengetön, en siis saa mitään moodia päälle. Jos "laatumerkkien" iät on tuota luokkaa niin voisin tilata seuraavan Kiinasta. Jossain on pistokkeen navat littanoita, haitannookos tuo? Olisiko suosituksia ja jännite pitää tietysti passata meille. https://goo.gl/22MPHx Toimisiko tämä? Littanat pistokkeet mutta sopivan pienet hauenleuat että saisin ne paremmin kiinni koska akku on pikkaisen ahtaassa paikassa. https://goo.gl/bFVtE9 EDIT Onko nuo pistokkeen navat liian lähekkäin vai onko näköharha? EDIT Voisihan sama laturi samalla käydä autollekin. Tässä on mp:n kuva mutta Ah-lukemat on kuitenkin 20-80 eli eikö tää ole kuitenkin autoille? https://goo.gl/6gphQd
    Mulla on joku vastaavanlainen älylaturi ja siinä ei saa mitään modea päälle jos akun jännite on laskenut liian alas, eli piti kaivaa vanha Matti esiin ja survoa sillä virtaa akkuun hetken aikaa, tämän jälkeen älylaturi osasi taas hommansa. Kannattaa tosiaan mitata akun jännite ensin jos ei ole ihan varma että C-tek on hajalla.

    -Pera
  7. #7
    lähtee lataamaan tyhjää akkua kun huijaa alussa 9v patterilla....
  8. #8
    Täsmennetään vielä että pelkkä koroke vaihtamatta kytkintä ei riitä, se kytkin oli ainakin itsellä sellainen ettei se tehnyt kontaktia painaessa lainkaan, mutta kun yhdisti johdolla (en suosittele kokeilemaan, koska sähköturvallisuus) sopivat jalat niin moodi vaihtui ok. Eli tuo koroketemppu on vaan uuden matalamman kytkimen kanssa.

    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
  9. #9
    Latasin veljen vastaavalla Ultimate Speedillä ja akku oli täysi. Täytyypä tyrkätä ensin piuhat palovaroittimen paristoon ja katsoa josko tapahtuisi ihme.
  10. #10
    Lainaa pera230 kirjoitti Katso viesti
    Mulla on joku vastaavanlainen älylaturi ja siinä ei saa mitään modea päälle jos akun jännite on laskenut liian alas, eli piti kaivaa vanha Matti esiin ja survoa sillä virtaa akkuun hetken aikaa, tämän jälkeen älylaturi osasi taas hommansa. Kannattaa tosiaan mitata akun jännite ensin jos ei ole ihan varma että C-tek on hajalla.

    -Pera
    Ainakin minun C-tekit lähtevät lataamaan jopa syväpurkautunutta akkua. Malleja muista, mutta toinen se pienin ja toinen pykälää isompi. Isommassa on lisäksi jonkinmoinen syväpurkautuneen akun elvytystoiminto. Aikoinaan minullakin oli automaatti-matti. Sillä ei saanut purkautuneen akun latausta käyntiin, vaan herättäjäksi tarvittiin ilman automatiikkaa oleva perusmatti.
    Noihin kiinan ihmeisiin en puuttuisi, ne ei ole mitään C-tek vastaavia. Varmaan vastaaviakin on, mutta en ole hankkinut, kun en tiedä mikä se vastaava olisi. Täytyy kyllä myöntää, etten tiedä missä ruotsalaiset C-tekit valmistetaan
    Yhden halpis-sähköfillarin (lyijy)akut sain tuhottua, kun tuollainen halpis-"automaattilaturi" unohtui muutamaksi viikoksi päälle. Uudet akut kustansivat 1/4 pyörän hinnasta.

    Tällaisia (vanhempi ja hieman erinäköinen malli) olen käyttänyt Abikoiden puristamiseen. Ei ole pihdit hinnalla pilattu, mutta tekevät kunnollisen puristusliitoksen http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ka...it-2000016796/
    Samasta kaupasta löytyy myös kelvollisia kuorintapihtejä.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 18.01.2017 klo 15:51.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  11.  
  12. #11
    Lainaa jahonen kirjoitti Katso viesti
    Muistelen että siellä ctekissä on tämän näköinen kytkin sisällä:

    http://www.digikey.com/product-detai...1133-ND/525822

    Ainut ongelma lienee että siinä oli tuo napin korkeus muistaakseni vähän tavallista korkeampi mutta varmaan jos jaksaa haeskella kytkintä tai liimata siihen väliin jonkun sopivan korokkeen niin tuskinpa on ongelmaa.

    Joten jos kolvi pysyy kädessä niin ei tuon korjaaminen ole kyllä mitenkään paha rasti, jos laite on muuten ehjä. Pitäisi varmaan omakin korjata, mutta ei ole jaksanut kun sen kytkimen sai rämppäämällä vielä toimimaan

    t. Janne
    Noniin, vaihdoin omaan XS3600:een tuon kytkimen. Alkuperäisessä kytkimessä on irroitettava (lähtee vetämällä irti) pyöreä hattu sen itse kytkimen päällä. Itse kytkimessä on kolo mihin hattu kiinnittyy. Tuossa mainitussa korviketyypissä ko koloa ei ole joten jätin sen kokeeksi pois. Korkeus osoittautui juuri sopivaksi ja nappi toimii käytännössä hyvin ilman tuota hattuakin.

    Hatun voisi ehkä saada paikalleen madaltamalla tuota kytkimen painikeosaa hivenen jollain (tai käyttämällä matalampaa versiota tuosta kytkimestä) ja poraamalla siihen sopivan reiän (ei läpi!), mutta en katsonut tarpeelliseksi, koska noinkin toiminta oli varsin hyvä.

    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16