Ja vielä se että hallinnollisten maksujen riita-asiat käsitellään hallinto-oikeuksissa, maksua vastaan joka palautetaan jos voittaa juttunsa, eikä käräjäoikeuksissa kuten rikosasiat. Voipi olla kynnys korkealla viedä liikennevirheasia oikeuteen ja maksaa siitä esim. sama kaksisataa euroa kuten pysäköintivirheasioissa nykyään joutuu maksamaan.
Ja kun asiaa vielä vähän laajennetaan niin hallinnollisen maksun - kuten pysäköintivirhemaksun - voi kirjoittaa muukin taho kuin poliisi, esimerkiksi kunta tai yksityinen yritys, jos sellaiselle valvontaoikeus annetaan. Herääkin kysymys että raivataanko tässä tilaa kunnalliselle - tai maakunnalliselle - liikennevalvonnalle.
Viimeksi muokannut: Patukka; 15.02.2017 klo 20:33.
Niin tämä maksuhan tuli sillä, että saavat karsittua pois turhaan kuormittavia päivänselviä juttuja, joita ammattivalittajat tehtailivat vain siitä ilosta, että kaikesta viranomaistoiminnasta voi valittaa. Tietty tässä nyt kärsii nekin, joilla olisi oikea syy valittaa viranomaisen virheestä.
Tässä joku viikko takaperin kuuntelin radiosta Vappu Pimiän vuodatusta siitä kun oli appivanhempien autolla ollut Oulussa ja oli saanut pysäköintivirhemaksun. Oli pysäköinyt auton sellaiselle paikalle missä vaadittiin pysäköintikiekko ja kertoi nostaneensa ovitaskusta tms. kojelaudalle vaaditun pysäköintikiekon, mutta autolle palatessa olikin maksulappu ikkunassa. Lapussa syynä useamman kuin yhden pysäköintikiekon käyttäminen... WTF!!! oli Vappu ajatellut ennen kuin hoksasi, että repsikan puolella kojelaudan syvennyksessä oli toinen kiekko. Vuodatus jatkui tyyliin
"Eikö se parkkipirkko tajunnut, että se kuskin kohdalla oleva kiekko oli se mitä käytin"...
"appivanhempien autolla kun olin liikkeellä, niin en huomannut, että siellä oli toinenkin kiekko"...
"Se toinen kiekkohan oli ihan eri ajassakin"...
"Ikinä en enää tule Ouluun"...
Tässä vaiheessa käänsin kanavaa ja totesin, että olit kuule Vappu lappus ansainnut. Harmittamaan jäi se, että olisi sittenkin pitänyt kuunnella loppuun, jolloin olisi selvinnyt maksoiko lapun kiltisti, valittiko jonnekin ja jos valitti niin minne ja miten valituksen kävi.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Onneksi näin! Ja ISO kumarrus yhä edelleen SMOTOn suuntaan myös kaikille entisillekin puheenjohtajille (ja muille toimijoille) jotka oikeasti jaksaa hoitaa edunvalvontaa omalla ajallaan!!!!
'Eikä se homman maaliin hoitanut ollut Berner! Mutta sehän onkin untuvikko.........ja ihan väärältä alalta..... (kankaiden pariin takaisin)![]()
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tämä pitäisikin toteuttaa noin, tällöin tuo signaali menisi myös toistepäin Arkadianmäelle.
Onhan myös reilua huomioida jotenkin positiivinen päätös, verojen kohtuullistaminen/kohdistus oikein on kuitenkin kaikkien etu.
Vaikkei mulla mitään intressiä ole politikoida tms, niin tiedän että ihminen tykkää kun saa työstään joskus positiivista palautetta
Kuten mm. SMOTO ry nyt meiltä motoristeilta!!!
Muuten joo ihan hyvin, muttakun joku alkaa tuota käyttää väärin kuitenkin, jos linjasta lipsutaan..ja sitten alkaa tulla omilta esimiehiltä valitusta, että miksi ja miksi.
Hienoa lobbausta kaikilta! Tälle kaudelle menee tämän kunniaksi kypärä vaihtoon ja ostan sen ihan Suomesta. Vaihtunut olisi muutenkin, mutta hankintamaa olisi ollut toinen.
Jos ei vertaile niin kaikkeen saa menemään. Lidlistä sai juotinaseman kympillä.
Tuollainen automaattinen parkkikiekko muuten vähentää tuota pysäköintiressiä kummasti, suosittelen
maxresdefault.jpg
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Kyllähän tuohon hallintoon soisi lakien ja asetusten lisäksi myös näppäriä soveltamisohjeita ihan heinäntekojärjellä.
Esimerkkinä että kantatien peltosuoralla satkun rajoituksella auton (ainoan näkyvissä olevan) ohittaminen 40 kilsan ylinopeudella ei voi olla yhtä vaarallista kuin etupyörän säästämien&kolmenkympin ylinopeus koulujen alkaessa koulun suojatiekorokkeesta (neljänkympin rajoitus) pomppua ottaen (auts, toi eka osui...)
Toisena esimerkkinä kuuluisa autolla punaisia päin vrt hetkellinen ylinopeus ohitustilanteessa kunhan ei ohitella kaveria Hangosta Nuorgamiin.
Sakot noistahan eivät valitettavasti ole poliisien vika vaan niiden ketkä käskevät ja ohjeistavat kaiken näköisiä kurkunkäyryysdirektiivejä
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Näinköhän tässä kävi lopulta niin, että tällä säädöllä saatiin putsattua rekisteristä kasa pyöriä joita ei sitten koskaan enää rekisteriinkään palauteta? Pisteet hallitukselle tästäkin taas![]()
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Mää taidankin perustaa sellasen firman; Hyvä Haltija Osakeyhtiön. Kohtuullista korvausta vastaan yritykseni voi alkaa ajoneuvon haltijaksi vastaten samalla näistä ajoneuvolle tulevista palvelumaksuista. Tai olemalla vastaamatta. Pitäisiköhän se firma sitten viedä Viron puolelle tai vaikka Balille...
Ens alkuun vois tietysti kopioida pyörään ensimmäisen näkemäni samanmallisen Kotarin kilven... voi tietty joku Turkkulainen motoristi ihmetellä että miten hän on muka ajanut ylinopeutta Sawon sydänmailla vaikka ei ole siellä koskaan käynytkään... todistappa se sitten. Meinaan aika kova on tuollaisen pellipalan todistusarvo jos sillä aletaan ihmisiä rikollisiksi nimittelemään ja satojen eurojen penalteja heittelemään.
Enivei, MP-veroasiassa aktiivisesti vaikuttaneille:![]()
KTM 1290 Super Adventure S
Topikin nimeks voikin sitten vaihtaa sitten vaihtaa MP-vero on kuollut ja kuopattu...![]()
Kiitos tosiaan kaikille ketkä vaikuttivat asiaan!![]()
Suzuki GSX-R 1000 K8
Ex: Suzuki GSX-R 600 K9 (RIP)
Mie kans luulen, että rekisteristä ei ole montaa rätkää poistettu sen byrokraattisen vaikeuden takia.
Siitä saakka, kun liikennekäytöstä poisto tuli, niin miun kaikki rätkät, ajorätkää lukuunottamatta on olleet aika poistettu liikennekäytöstä.
Nyt kun vakuutuslaki muuttui, kaikista liikennekäytöstä poistetuissa on poistettu myös vakuutukset.
Siellä tilastoissa on ollut iso kasa "pahvilaatikkoprojekteja" joita tuskin palautetaan rekisteriin.
Uusien pyörien myynti on pari vuotta ollut nihkeää, mutta silti ajoneuvomäärät ja ajokorttien määrä on nauttinut koko 2000 luvun myötätuulta. Nyt kumpaankin tullee pieni vekki jonka tilastovaikutuksia seuraavat pari vuotta nautitaan .
Ajoneuvokannan keski-ikä nuoreni, kun muutama tuhat alle tonnin pommia siirtyi kerralla kilvettömiksi mökkimopoiksi.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Ihan kuin olisin tuossa uutisista kuullut, että Soinin Timppa on sairaslomalla loppuviikon. Syy; tapaturma. Ettei vaan olisi ottanut niin koville tuo veron peruminen, että olisi "ottanut" ja telonut itsensä.
No, pikaista paranemista tietenkin toivomme hänelle, eiks je?
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Hienoa että tyhmä ehdotus jäikin sille asteelle. Nyt sitten kaikki ostoksille kotimaisiin mp-kauppoihin, minä en osta uutta pyörää mutta menen kyllä ostamaan jotain uutta ajokamaa ihan kiitokseksi![]()
TRX850 -96
XT500 -80
Hei
Varmaankin tällä asialla (MP/venevero) oli hyvä tarkoitus, mutta epäoikeudenmukainenhan siitä olisi tullut.
Esitysvaiheessa näyttää olevan kiire, ja ehdotus nyt 'tarkemmassa' tarkastelussa osoittautui niin mp kuin veneiden osalta huonoksi.
Tässä asioiden esille tuonnista arvostan suuresti seuraavia tahoja:
-MMAF (Modified Motorcycle Assosiation Finland)
-SMOTO
-Alan lehdet
-Stefanie Brandt-Tallquist
-...ja monen muut
Mukavaa oli se, että osattiin suhteellisen hyvin välttää 'eipäs-juupas' (hallitus vs oppositio -tyyppinen) keskustelu vaan kiinnitettiin selvityksissä huomio välittömiin vaikutuksiin ja arvioitiin välillisiä vaikutuksia. Plussat ja miinukset sitten puntariin niin nähdään/arvioidaan, kuinka kannattaa menetellä.
Esitys pitää tehdä jotta sitä voi käsitellä. Toinen järjestys ei taida vaan olla mahdollista... ;)
Iso kiitos kaikille asiaan vaikuttaneille!![]()
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Kysyin eräältä hallituspuoleueen kansanedustajalta, että tuliko aiheesta postia.
Kyllä kuulema tuli enemmän kuin koskaan ja mistään.
Jopa kirjeitä ja postikortteja.
Joten myös kansalaiset on kiitettävästi osallistuneet käännytystyöhön.
Luinpa paikallisesta aviisista että venekerhon jäsenyyksiä ja laituripaikkoja on irtisanottu.............eli kyllä vahinkoa tuli siellä ehkä enempi kun mp-puolella.
No mitws tämä uusi lakiesitys ?Ajoneuvon omistaja saa katsella kuljettajan kuka hänen ajoneuvollaan on kameratolpan laukaissut......tai maksaa sakot itse......olikos se esitys 400 € kertamaksusta. Todistelu taakka on käännetty päinvastaiseksi.
Tuli heti mieleeen mikäs tähän on johtanut? Harrastuskaveri kertoi jutun että oli saanut kutsun konttorille kun oli onnistunut kameran laukaisemaan. Kansiosta oli näytetty kuvaa ja kysytty tunnistaako itsesnsä.......no jkiistää ei voinut kuva oli parempi kun ajokortissa. Viereisellä sivulla oli ollut kuva jossa mp-pyöräilijä oli ajanut kaksi kertaa kameraan keskisormi pystyssä mustan visiirin takaa ei kasvoja näkynyt.
Nyt jos todistus taakka vaihtuu tietää se sitä että kuva voidaan ottaa takaakin päin jolloin mp:kin on tunnistettavissa. Siinäpä tämän aamun "poikakerhon"anti.