Meinasin vielä kuitenkin laittaa huomenna yhden kierroksen sähköpostia menemään ikään kuin pisteeksi i:n päälle.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Heh,samaan asiaan kiinnitin huomiota......(Kaikkosen kommenttiin viittaan).
Itseasiassa pidän nyt ensikertaa aivan mahdollisena ,ettei kaavailtua mp veroa tulekkaan.
Voineehan olla niinkin ,että tietyillä perussuomalaisilla on erityinen syy tuoda oma kantansa esiin tässä mp verossa...
Syyhän on tietysti ensi kesän puoluevaalit...,ei todellakaan ole selviö että Soini jatkaa puolueen johdossa.
KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
Kumma juttu, että tästä ei ole uutisoitu nyt muualla kuin Hesarissa ja YLEllä![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Se on aivan turha Sampo Terhon kiistää etteikö mp- ja venevero olisi persujen keksintöä. Maaseudun tulevaisuus tänään aamulla:
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/p...akana-1.178320Perussuomalaisten rummuttama vene- ja moottoripyörävero ei ole tällä tietoa kumoutumassa.
Puolueen puheenjohtajan Timo Soinin mukaan koko hallitus – ei vain perussuomalaiset – on sitoutunut veroon.
Kaksi päivää Köningstedissä teki todellakin hyvää hallituksen yhtenäisyydelle.....
Viimeksi muokannut: Patukka; 10.02.2017 klo 23:17.
Timo soini juuri lähtetti vaimolle viestiä että Sampoi
Terho kaatoi esityksen.
Voisko tästä ptäätellä et esitys tosiaan on kaatunut?
TErv,
Mastercutor
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Ei vielä korkata kuohuvaa, mutta näin Soini vastas emämmälle
Voise olla et joukko voimalla on merkitystä?
S: Moottoripyöräverolle EI !
Lähettäjä Soini TimoAdd contact
Vastaanottaja XXXXXXXX.fiAdd contact
Päiväys Tänään 21:11
Viesti 8/9 < > change-formatchange-format
Perussuomalaisten Sampo Terho kaatoi veron tänään.
Ystävällisin terveisin Timo Soini
Lähetetty Windows Phonesta
Taitaa olla totta:
http://www.iltalehti.fi/politiikka/2...68968_pi.shtml
![]()
Honda CB1300F
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Kirjoitin aiemmin toiseen ketjuun, että maitoa on pikkaisen pillattu vaikka vero ei koskaan näkisi päivänvaloa. Seuraava on pelkästään meikäläisen tilanne edellisiin vuosiin verrattuna:
Mikäli veroesitys menee läpi, pyörä ei mene liikennekäyttöön enää (ainakaan tänä vuonna; en ole lopettamassa harrastusta). Jos veroesitys ei mene läpi, saatan ottaa pyörän liikenteeseen mutta pelkästään pahimmassa poltteessa ja max. kahdeksi kuukaudeksi.
Ilman tätä keskustelua verosta ja sen vaikutuksista pyörä olisi ollut normaaliin tapaan vakuutuksissa ympäri vuoden ja otettavissa ajoon koska tahansa. "Saatanan tunarit" ovat saaneet lärpätilärpätillä aikaiseksi kassavajeen, jota paikkaamaan tulee todennäköisesti polttoaineveron korotus, joka jättää kokaisuuden tod.näk. samalla viivalle kuin jos koko keskustelua ei olisi koskaan käytykään. Well played boys, now fuck off! Tämän sanominen repii sielua mutta hallitus kaipaisi Iiro Viinasen politiikkaa tiedottamatta jättämisen osalta.
Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)
- Turvaton karkulainen -
Tero Kiiran yhteenveto tapahtumista:
Moottoripyörien ja veneiden omistusvero poistuu!
Julkaistu Eilen 19:02
Bike-lehden tietojen mukaan verokeskustelussa on saavutettu melkoinen käänne. Motoristeja edustavan Project MP työryhmän jäsenet Anu Åberg ja Stefanie Brandt-Tallqvist ovat tavanneet torstaina perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtajan, kansanedustaja Sampo Terhon.
Saamiemme tietojen mukaan tapaaminen oli sujunut hyvässä hengessä. Sampo Terho on ymmärtänyt motoristien tuskan asian suhteen. Sampo Terho on tullut julkisuuteen tänään asian tiimoilta Suomen Uutiset nettisivuilla:
"Keski-Uusimaa julkaisi tänään 10.2. kokoomuksen kansanedustaja Eero Lehden kolumnin, jossa hän väittää moottoripyöräveroa perussuomalaisten kiihkoilemaksi. Vastaavia väitteitä on kuultu aiemminkin", painottaa perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Sampo Terho.
Terho jatkaa:
"En kuuntele näitä hallituskumppaneiden perättömiä syytöksiä enää. Perussuomalaiset ei ammattitaitoisena hallituspuolueena kampanjoi yhdessä sovittua hallitusohjelmaa vastaan, mutta sen voin ilmoittaa, että eduskuntaryhmämme ei moottoripyöräveroa halua. Meidän puolestamme sen voi mieluusti jättää toteuttamatta, jos hallituskumppanit tähän suostuvat."
Project MP:n edustajat ovat esittäneet hallitukselle Norjan-mallia. Siinä moottoripyörien ”autoveroa” eli ostohintaa pudotettaisiin. Mitä ilmeisemmin Terho on esityksen kannalla, sillä hän kommentoi ajatusta Suomen Uutisten nettisivuilla:
"Tuottamatonta veroa moottoripyörille ei kannata toteuttaa. Autoveron kohdalla itse asiassa veron alennus lisäsi verotuottoa. Henkilökohtaisesti olisin valmis pohtimaan, toimisiko sama moottoripyörien suhteen."
Muutkin hallituspuolueet tuntuvat myös olevan veron kuoppaamisen kannalla. Keskustan kansanedustaja Antti Kaikkonen kommentoi Terhon ulostuloa juuri hetki sitten Facebookissa:
"Keskusta ei jää moottoripyöräveroa kaipaamaan, jos hallitus vain löytää korvaavat tulot muualta. Asia on syytä ratkaista pian."
Kokoomus niittaa veron lopullisesti
Tavoitimme juuri hetki sitten kokoomuksen kansanedustajan Timo Heinosen. Hän on tullut tunnetuksi moottoriurheilun ja moottoripyöräilyn puolestapuhujana.
"Kokoomus on ollut alusta asti omistusveroa vastaan. Kun pääministeripuolue keskusta ja perussuomalaiset ovat kääntyneet samalle kannalle kuin kokoomus, niin asia on käsittääkseni selvä. Moottoripyöriä ja -veneitä koskeva vero perutaan, jos kehysriihessä löydetään vaihtoehtoisia tuloja tai säästökohteita", kertoo kansanedustaja Timo Heinonen.
Tällainen tulokohde voisi olla esimerkiksi yhden sentin verokorotus polttoaineen litrahintaa kohden. Se tuottaisi enemmän kuin nyt suunniteltu vero.
http://www.bike.fi/uutiset/yleiset/m...usvero-poistuu
Noniin.
100 000 rätkää poistettu liikennekäytöstä.
Mitä luulette, kuinka monta rätkää ilmoitetaan takaisin liikennekäyttöön, kun on huomattu, että tässäkin voi säästää...?
ja pikkasen alkoi pelottaa että mitä seuraavaks tulee
tuskin "korvaava tuote" on ainakaan parempi kuin alkuperäinen![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Ei ole aiemmin ollut tarvetta poistaa.
Poistin kolme. Varmasti tulee yksi takaisin. Yksi on mennyt palasiksi, eikä taida tänä vuonna kasaantua ja toinen taitaa jäädä odottelemaan vastaavan projektin alkua.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Vanhan mallin etu oli helppous kun vakuutusmaksu on käsittääkseni monella yhtiöllä ajokausi painotteinen.
Talvella muutama kymppi ja kesällä jokunen satanen.
Tasasummajengi lienee tehnyt liikennekäytöstä poiston (noin 10.000pyörää), mutta tämä 100.000 oli selvä protesti (joka onneksi toimi). Ja nyt moni useamman pyörän omista on tässä kerinnyt punnitsemaan harrastuksensa mielekkyyttä ja hintaa. Joten heillä tullee jonkinlainen vaihtorytmi, että vain osa kalustosta palautuu ja seuraavana kesänä ajellaan taas jollain muulla pyörällä.
Kokonaiskuvassa kuitenkin vakuutuspotti pieneni varmasti. Sopii vain toivoa ettei vakuutusmaksut pahasti nouse, koska onneksi jo pidemmän aikaa vakavat onnettomuudet ja kuolonkolarit ovat olleet laskussa.
Harrastajamäärän kehitykseen ja uusien korttien määrään tullee joka tapauksessa notkahdus tämän vatuloinnin takia.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Tätä juuri tarkoitin.
Kun kansalla oli pelko verosta, niin etsittiin vaihtoehtoiset tavat.
Nyt ne on opittu, joten miksi palata takaisin vanhaan?
Rätkä pois liikennekäytöstä ja vakuutusten irtisanominen (kaskon voi halutessaan jättää), niin ei tarvitse huolehtia.
Sitten, kun on aika ajella, niin vakuutusyhtiöiden hintatarkastus ja baanalle.
Ennen ei näin tarvinnut tehdä, mutta luulen, että aika moni jatkossa tekee.
Ei pienentynyt, ainakaan paljoa.
Vakuutuksia on kappalemääräisesti suurin piirtein saman verran kuin prätkiä, noin 260 000 kpl. Ne voidaan jaotella kolmeen ryhmään:
1. Vuodenaikahinnoitellut, jotka ovat olleet vähintään yhden päivän liikenteessä vuoden aikana, noin 140 000 kpl.
2. Seisonta-ajalliset, jotka ovat olleet vähintään yhden päivän liikenteessä vuoden aikana, noin 70 000 kpl.
3. 0-vakuutetut, jotka eivät ole olleet liikenteessä yhtään päivää vuodessa, noin 50 000 kpl.
Ryhmissä 2 ja 3 liikennekäytöstä poistaminen näin talvikaudella ei vaikuttanut vakuutusyhtiöiden tuloon mitenkään: eihän niistä seisonta-ajalta ole muutenkaan vakuutusmaksua maksettu. Ja niitä on yhteensä noin 120 000 kpl, siis enemmän kuin liikennekäytöstä poistettuja.
Kaikenlaista tornihuhua liikkuu tämän verojutun ympärillä muutenkin aika paljon. Mutta nyt niinkin arvovaltaiset tahot kuin eduskuntaryhmien puheenjohtajat ovat julkaisseet statementit, joiden mukaan veroa ei kaivata. Sillä on merkitystä, vaikka SOS:n ulostulo vielä puuttuukin.
Sopisikohan toivoa, että järki voittaisi sittenkin?
High Stuck Are Wit To
Silmiinpistävää tässä asiassa on että nyt näin kuntavaalien alla kaikko puoluteet ovat yksissämielin veroa vastaan eikä kukaann ole sitä alulle edes laittanut. Eli tämä mopo ja venevero on pumpsastanut aivan tyhjästä, ihan kuin Jäätteenmäen faksit aikoinaan.
Ikävä kyllä tämä taitaa taas kuntavaalien jälkeen pompsahtaa takas asialistoille ihan niinkuin tämän korvaavakin vero eli ne tulee molemmat, näin meitä kusetetaan.
Vakuutusyhtiöiden tulot pieneni minun osalta reilu 50€, kun Turvalla oli tapana periä 18€? vuosimaksu, vaikka rätkällä ei ajettu metriäkään vakuutuskauden aikana.
Nyt, kun liikennekäytöstä poiston yhteydessä on mahdollista irtisanoa kaikki vakuutukset, niin jatkossa vain niissä rätkissä joilla ajetaan, on vakuutus.
Joten usean rätkän omistajalle tämän talven opit jää pysyvästi käyttöön.
Bonus siirtyy mukana vakuutusyhtiöstä toiseen, kun se on nykyään henkilökohtainen, joten räkien vakuutukset ei tarvitse olla samasta yhtiöstä, vaan sieltä, kuka sillä hetkellä halvimmalla myy.
Ennen tätä vero-episodia tuskin olisin ihan näin tarkkaan toiminut.
Arvelisin, että takaisin liikenteeseen tulee ensi kesäksi noin 20 - 30 tuhatta mopoa!
Mutta paljonko valtio häviää vakuutusmaksujen veroissa sekä muissa, koska osa niistä jotka on sel halvan mopon laittanut liikenmnekäytöstäpoistoon kun on ajellut parina viikonloppuna jättää nekin vähän ajot ajamatta, koska laiskuus on hyvä lahja ja ei viitsi sitä ottaa liikenteseen?
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Tämä on ihailtavaa, joskin aika naiivia optimismia. Uskallan väittää, että aikaisempi "olkoon nyt vakuutuksissa" on muuttunut muotoon "tarpeen vaatiessa" varsinkin kakkos- ja kolmospyörien osalta. Kansalle on tarjottu mahdollisuus ottaa löysä raha pois kuljeksimasta ja kun veroehdotus on tehty noinkin hutiloiden, on vittuiluun vastattu vittuilulla. Tieto lisää tuskaa tässäkin tapauksessa ja kyynisyys lisääntyy mitä enemmän tuota hallituspuolueiden toilailua seuraa.
Nykyään on muotia itkeä lehtien palstoilla miten suomalaiset ovat negatiivisia uusille ehdotuksille ja torppaavat kaikki "kivat" ideat. Tuo jos mikä on kansalaisten totaalista maahanpolkemista kun poliitikkojen oma historia on täynnä toinen toistaan valmistelemattomampia esityksiä. Asiasisällöllä on tapana hukkua paskaan jos määrä korvaa laadun.
Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)
- Turvaton karkulainen -
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout