Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
    Tossa pähkäillyt noiden kahden pyörän välillä, vuosimallina 2007 ainakin hinta osuu osapuilleen omaan haarukkaan (hinnaston alapää siis) tosin oon katsellut kyseisten mallien pienempiä eli 600cc niidenkin specsit on suunnilleen samoissa ja vakuutukset varmaankin jonkin verran halvemmat

Nyt kaivattais käyttökokemuksia kyseisten pyörien eroista, Käyttökuluista etc etc.

Oliks tarpeeksi epäselvästi kirjailtu.
    Ei taidolla vaan tuurilla.
    Lainaa Bartti kirjoitti Katso viesti
    Tossa pähkäillyt noiden kahden pyörän välillä, vuosimallina 2007 ainakin hinta osuu osapuilleen omaan haarukkaan (hinnaston alapää siis) tosin oon katsellut kyseisten mallien pienempiä eli 600cc niidenkin specsit on suunnilleen samoissa ja vakuutukset varmaankin jonkin verran halvemmat

Nyt kaivattais käyttökokemuksia kyseisten pyörien eroista, Käyttökuluista etc etc.

Kawa ajettavuudeltaan terävämpi/raaempi siinä missä suzuki taas mukavampi sekä helpompi ajaa ja hallita. Vakiona kawan jousitus ei ole oikein tasapainossa vaan keula on hyvä ja takaiskari kuraa. Suzuki taas on tasapainoisempi jo vakiona, mutta aavistuksen veltompi ja kömpelömpi. Kawan jarrut on ihan ok vakiona ja suzukin jarrut taas on selvästi huonommat. Gixxerin ajoasento on hieman leppoisampi ja penkki pehmeämpi, siinä missä kawa taas ei mukavuudella juhli.

Kawassa moottori on kierrosherkkä ja tehokas, kuitenkin jo hieman ylävireinen. Suzukin pidempi iskuinen moottori taas on vielä asteen parempi ja potkii koko kierrosalueelta riskin oloisesti, eli tuntuu vielä tonniselle eikä doupatulle raivopää kusiaiselle kuten uudet hieman tehokkaammat kiloset.

Tuossapa noita omia mietteitä äkikseltään. Tosin Gen2 kymppiä minulla ei ole ollut vaan kolmonen. Kilosia gixxereita on ollut K1-K8 välillä. Tuo K7-8 on mielestäni paras kaikista sekalaiseen käyttöön, tosin moottori pitää säätää ja katti hävittää että kone toimii, eli vakiona on jo hieman enemmän kastroitu kun vanhemmat. Tietysti jos haluaa aavistuksen haastavamman ja vikuran pyörän ajaa ja säätää, niin Gen-3 kymppi on kyllä hyvä...

Luotettavuudessa ei ole ollut koskaan mitään sanottavaa itsellä näissä. Käytännössä viattomia pyöriä olleet jokainen, varsinkin kun vertaa vaikkapa kotarinpaskoihin jollainen nytkin yksi on tallissa osina...
    Supermoto
    On jo sen ikäisiä vehkeitä, että erot yksilöissä korostuu, etenkin hinnaston alapäässä. Esim. ajettavuusfiiliksetkin voi olla mitä sattuu jos ei ole alustaa huollettu ikinä (todennäköisyys suuri tälle, koska huolto-ohjelmassa se ei ole).

Uutena olleet mm. tällaisessa testissä: http://www.motorcycle-usa.com/2007/0...-smackdown-iv/
    K7/8 gixxeriin varmaan kannattaa varautua päivittämään eteen jarrusatulat (tosin tämä temppu ei montaa satasta maksa ja saa toimivat mihin käyttöön tahansa). oliko Kawa Gen2:ssa muuttuva kurkkuinen imu?
    Kiitos vastauksesta jaulis tämän tyylistä vastausta haettiin.
    Salaa ehkä toivoin toisenlaista vastausta koska Suzuki olis vastauksen perusteella helpompi järjellä perustella mutta ku Kawassa on jotain mikä kiehtoo Cebari eikä R1 puhuttele millään muotoa mutta minkäs ihminen luonnolleen voi
    Ei taidolla vaan tuurilla.
    Lainaa HPi kirjoitti Katso viesti
    K7/8 gixxeriin varmaan kannattaa varautua päivittämään eteen jarrusatulat (tosin tämä temppu ei montaa satasta maksa ja saa toimivat mihin käyttöön tahansa). oliko Kawa Gen2:ssa muuttuva kurkkuinen imu?
    Mikä vika noissa K7 jarrusatuloissa on? Miten ilmenee ja missä?
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Gixerin jarruissa paria edellistä vuosimallia lukuunottamatta on kaikissa samat ongelmat:

1) Tuntuma on heikko
    2) Vaativat selkeästi enemmän jarruvoimaa kuin hyvät jarrut.
    3) Jarrut hiipuvat rata-ajossa niin, että pahimmillaan kesken setin joutuu ruuvaamaan kahvaa kauemmas.

Hiipumisongelma korostuu jos paloissa on alle 60% pintaa jäljellä.

Tuntumaongelma ja jarruvoiman tarve johtunee pääasiassa huonosta vakiosta jarrupääsylkästä, koska sen pystyy korjaamaan helposti esim. Brembon RCS19-pääsylkällä (itselläni käytössä).

Hiipumisongelma liittynee siihen, että Tocikon jarrusatulat eivät johda lämpöä pois riittävän tehokkaasti ja/tai satuloiden jäähdytyksen suunnittelussa ei olla onnistuttu, joten ajoviima ei jäähdytä niitä riittävästi.

Itselläni tuossa K9 mallissa on pykälää uudemmat Tocikon satulat kuin K7-8:ssa, mutta eivät ne paljoa paremmat ole. Jos jarrusatuloita lähtee vaihtamaan niin aika edullinen (150-250€) vaihtoehto on hankkia R6R:n jarrusatulat. Istuvat paikoilleen kun tekee pienen spacerin satulan ja iskarin nilkan väliin. Isompi parannus tulee kuitenkin pääsylkän vaihdolla, esim. tuo Brembo maksaa n. 250€.
    Viimeksi muokannut: Nitrous; 27.01.2017 klo 13:11.
    Superbike #7
    Eiköhän noi sukisukin vakijarrut ole melko tehottomat. Tuli joskus vaihdettua kilvettömään K5 tilalle brembot.
    Ei maksanut ihan maltaita ja jarruteho / tuntuma parantui dramaattisesti.

jaa, nitro ehtikin jo
    HP4
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Itselläni tuossa K9 mallissa on pykälää uudemmat Tocikon satulat kuin K7-8:ssa, mutta eivät ne paljoa paremmat ole. Jos jarrusatuloita lähtee vaihtamaan niin aika edullinen (150-250€) vaihtoehto on hankkia R6R:n jarrusatulat. Istuvat paikoilleen kun tekee pienen spacerin satulan ja iskarin nilkan väliin. Isompi parannus tulee kuitenkin pääsylkän vaihdolla, esim. tuo Brembo maksaa n. 250€.
    Uudemman Gixxerin käytettyä M4 "halppisversiota (M4.32)" saa kanssa edullisesti. Tämän version laadusta on sitten ihan eri vääntö käynnissä, Brembon suoraan myymä M4 on M4.34 (eli 34mm männällä). Kannattaa pysyä erossa joiltakin löytyvistä kiinakopioista. Palathan on samat kuin esim. isoimmassa Panokallessa.......
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Hiipumisongelma korostuu jos paloissa on alle 60% pintaa jäljellä.

Tuntumaongelma ja jarruvoiman tarve johtunee pääasiassa huonosta vakiosta jarrupääsylkästä, koska sen pystyy korjaamaan helposti esim. Brembon RCS19-pääsylkällä (itselläni käytössä).

Hiipumisongelma liittynee siihen, että Tocikon jarrusatulat eivät johda lämpöä pois riittävän tehokkaasti ja/tai satuloiden jäähdytyksen suunnittelussa ei olla onnistuttu, joten ajoviima ei jäähdytä niitä riittävästi.
    Eikös jossain vuosimalleissa ollut myös jostain vääränlaisesta matskusta valmistetut jarrumännät, jotka korosti mainittuja ongelmia, kun satula ja mäntä laajenivat lämmetessään eri määrät tai jotain sinne päin? Ja siihen liittyen oli myös muissa suosittu Motulin RBF "kiellettyjen" jarrunesteiden listalla.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Eikös jossain vuosimalleissa ollut myös jostain vääränlaisesta matskusta valmistetut jarrumännät, jotka korosti mainittuja ongelmia, kun satula ja mäntä laajenivat lämmetessään eri määrät tai jotain sinne päin? Ja siihen liittyen oli myös muissa suosittu Motulin RBF "kiellettyjen" jarrunesteiden listalla.
    Saatto olla, en oo sen syvemmin perehtyny aiheeseen. Ainakin K9 tuntuu toimivan RBF-nesteelläkin.
    Superbike #7
    Mun K6:ssa suurempi vaikutus oli satuloiden vaihdolla kuin puristimen vaihdolla.
    Pistin 2012 vuoden ZX-10R:stä irroitetut satulat (Tokico) ja tuntuma sekä teho oli ihan eri luokkaa.
    Pyörässä Recallina vaihdettu pääjarrusylinteri.

Testasin myös Brembon puristimella+vakiosatulat ja muutos oli paljon maltillisempi.

Lopuksi Brembo+päivitetyt satulat niin alkoi olla jarrua omaan makuun liikaa
    Suzuki GSXR 600 L1
    Lainaa ex-naked kirjoitti Katso viesti
    Eiköhän noi sukisukin vakijarrut ole melko tehottomat. Tuli joskus vaihdettua kilvettömään K5 tilalle brembot.
    Ei maksanut ihan maltaita ja jarruteho / tuntuma parantui dramaattisesti.

jaa, nitro ehtikin jo
    Jarruissa on monta osaa, joten siksi kysyin mitä vikaa juuri satuloissa on. Siihen ei selvää vastausta tullut. En ole ajanut koko vakiojarruilla, joten itse en tiedä. Vain nuo satulat ovat vakiot, sylinteri on Brembo RCS19, letkut teräspunosta ja kilpapalat. Jaa, levyt on myös vakiot. Tehoa on ollut varsin hyvin, tuntumakin ok, ei ole kokemusta paremmasta, radalla. Onhan noita Brembo-jarrullisia muuten tullut kokeiltua.

Kahva alkaa kyllä vaatia säätöä ehkä 20-30 kierroksen jälkeen, siis ainakin pari settiä. Pikkasen Brembon ruuvia tiukemmalle ja se on siinä. Palojen kuluneisuus korostaa ehkä asiaa.

Meinasin kyllä Motulin RBF:n tyrkätä sisään, nyt on jotain muuta.
    Viimeksi muokannut: hidas57; 27.01.2017 klo 17:19.
    Tää keskustelu on tainut lipsahtaa aika kauas aloittajan kysymyksestä rata-ajoon keskittyväksi. Yksi pointi tuohon alkuperäiseen on, että itselle valintaa perustelin myös Gixxerin yleisyydellä ja hyvien käytettyjen osakokonaisuuksien saatavuudella ja hintatasolla (jos ja kun poksahtaa esim. mylly).........tai siis tällä perustelin hankinnan kokonaistaloudellista pakottavuutta vaimolla
    Jarruissa on monta osaa, joten siksi kysyin mitä vikaa juuri satuloissa on. Siihen ei selvää vastausta tullut.
    Tässä on BSB tallipäällikön mietteet Gixxun jarruista.

"Actually the 2009 calipers are more than good enough to win in top level SuperStock racing. The earlier calipers are junk but if I was on a budget I would run the 2009 calipers on a SuperBike and they wouldn't be the weakest point on the bike.

Pre-2009 calipers flex badly under load and master cylinders were of variable quality. We had some awesome ones and some that were useless from new.

For racing we'd replace the calipers half way through each season."

Mulla oli ennen R6R satulat ja vaihdoin ne K9 1000 satuloihin. Jarrut ei mennyt ainakaan huonommaksi ja parempi tuntuma aavistuksen isompien mäntien takia (19x18 Brembo pääsylkkä).
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
    Lainaa Bartti kirjoitti Katso viesti

No en tiedä eroista tai Suizaan vertailusta, mutta neljällä eri sukupolven 10R:llä oon menny yli 100tkm ilman probleemia.
    Gen 3 vakuutukset oli tuossa kun katsoin vuodenaikahinnoiteltuna vantaalaiselle tänä vuonna 57-v miehelle -65 % bonuksilla 577...603,00 €/a. Huollot paitsi venttiilintarkistukset ja ruiskun synkat yms. on tehny itse. Huoltoliikeenä olen käyttänyt Sumekoa kun se on tossa kodin lähellä ja minusta tosi hyvä palvelu ja ok hinnat. Viripalikat on sitten säätänyt Viaber ja Vittamäki.
    Renkaita on mennyt 1..2 settiä per kausi, netistä tilattu aina. KymppiÄrrät on mulla olleet myös matkapyörinä, mun hanuri ainakin on hyvin kestänyt vetää jopa > 1200 km yhdeltä istumalta. Euroopassa siihen ei mene kuin tovi. Bensaa menee melkein sama ajoiko iisiti tai vaikka radalla, 6,5...7,0 l/100 km.
    En tunnista mitään vikuroivaa käytöstä tms., ainahan nuo motolehdistä apinoidut kommentit jää lähes kaupunkilegendoiksi elämään. Nykyinen 4 Gen malli ei omaan käteen istu radalla niin hyvin, geometriako sen tekee, vanhat oli lyhyempiä ja korkeempia painopisteeltään, sujuvampi käytös. Matka- ja yleisajossa sitten Gen 4 on ajo-asennoltaan tilavampi ainakin mulle. (186 cm/80 kg)
    Mitään vikaa ei koskaan ole ollut. Voimaa on riittävästi joka tilanteeseen, autobaanallakaan ei mene kukaan ohi Palikkaa saa jos tykkää rakennella ja ratapyöränä yleinen. Eli sanoisin että normaalit käyttökulut, huomattavan luotettavia jos huolletaan. Varmaan ihan kuten kaikki japanilaiset!

No olihan sentään yksi vika: Nykylaitteeseeni (Gen 4) oli myyjäliike (Motokeidas Tampere) vaihtanut vanhan akun uudenkarheaan pyörään tilalle ja se jätti mut Italiassa hotellin pihaan ja kytkin viallinen (edit: kytkin oli huollettu väärillä osilla ja kasattu väärin) eivätkä korvanneet korjausta vaikka reklamoin 2 päivän kuluessa kaupasta ja yritin hyvin asiallisesti hommaa saada soviteltua. Sumeko sen korjasi tuossa tuokiossa kun pyysi. Sieltä Motokeitaasta älkää vaan menkö ostamaan koskaan mitään! En ookaan muistanut avautua täällä tosta saamastani todella paskasta palvelusta.......
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Tässä on BSB tallipäällikön mietteet Gixxun jarruista.

"Actually the 2009 calipers are more than good enough to win in top level SuperStock racing. The earlier calipers are junk but if I was on a budget I would run the 2009 calipers on a SuperBike and they wouldn't be the weakest point on the bike.

Pre-2009 calipers flex badly under load and master cylinders were of variable quality. We had some awesome ones and some that were useless from new.

For racing we'd replace the calipers half way through each season."

Mulla oli ennen R6R satulat ja vaihdoin ne K9 1000 satuloihin. Jarrut ei mennyt ainakaan huonommaksi ja parempi tuntuma aavistuksen isompien mäntien takia (19x18 Brembo pääsylkkä).
    Joo, no en taida ihan heti huomata tuota ongelmaa. Ehkä nyt ensin kokeilen RCS19:n herkempää välitystä (18), josko tuntumassa olisi eroa viime kesän perusasetukseen (20). Tehoa en jarruihin varsinaisesti kaivannut lisää, kun laite pyrki välillä katon kautta yli jo muutenkin melko pienellä effortilla. Brembon M4 satulat näytti olevan rapiat 600€ setti Carpimotossa. Sen verran otin selvää.
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    Bensaa menee melkein sama ajoiko iisiti tai vaikka radalla, 6,5...7,0 l/100 km.
    En tunnista mitään vikuroivaa käytöstä tms., ainahan nuo motolehdistä apinoidut kommentit jää lähes kaupunkilegendoiksi elämään.
    No jos et tunnista vikuroivaa käytöstä tai takaiskunvaimennuksen puutteita kympissä niin kyllähän se kertoo vaan sen, että vertailukohdat puuttuu tai ajaminen on tyyliltään sellaista ettei se pyörä joudu koskaan töihin.

Uskaltaisin myös väittää että aika moni noista motolehtien kommenteistakin johtuu ihan siitä, että niitä testataan ihan oikeassa käytössä eikä pelkästään poseeraavien puuperseiden toimesta. Eli osahan voi pitää ihan kutinsa.
    Supermoto
    itse päädyin gixxeriin...
    Ihan sama, vaikka olisi wikakasassa paremmat jarrut...
    mulle on jarrut riittäneet, ja on muutamat wikakasat ohitettu radallakin.
    kannattaa jättää heti pyörä ostamatta, kun täällä joku kertoo etujarrun olevan heikko

käy ajamassa molempia, eiköhän se siitä selvene
    Drz
    Lainaa Deeptone kirjoitti Katso viesti
    itse päädyin gixxeriin...
    Ihan sama, vaikka olisi wikakasassa paremmat jarrut...
    mulle on jarrut riittäneet, ja on muutamat wikakasat ohitettu radallakin.
    kannattaa jättää heti pyörä ostamatta, kun täällä joku kertoo etujarrun olevan heikko

käy ajamassa molempia, eiköhän se siitä selvene
    Niinpä. Itsellä harmittaa kun tuli ohitettua muutama gixxeri viimekesänä kemorassa eikä tarvinut edes niitä parempia jarruja.
    Supermoto
    Vielä noista aloittajan pyytämistä käyttökokemuksita/kustannuksista:

-Gen 3 ns. iso huolto (24tkm, 48 tkm jne.) Sumekolla 2016 keväällä oli 635,00 €.
    -Ohjelman mukainen + takuuseen (vaikka se oli jo rauennut 3-4 vuotta aiemmin) vaihdettu samalla, ilmeisesti
    takaisinkutsukampanjaan kuulunut lämmönsäädin (mulla oli 2011 rekisteröity 2010 mallivuoden Gen 3)
    -Power Commaderia, shifteriä ja virtaavampia i-suodattimia sekä titaaniputkisettiä tietysti isketty paikoilleen,
    kaikkiin sukupolviin,paitsi nykyisestä otin commanderin pois.

Kuten aiemmin jo totesin, vertailua Suizaan ei mulla ole, viimeksi on Suiza ollut 1982 Siihen ei varmaan kannnata vertailla....Ja pyörät on mulla olleet ja on monipuolisessa ja hyvinkin siistissä ajossa. Näillä vuosilla saa mun puolesta nuoremmat mennä äärirajoille.
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Niinpä. Itsellä harmittaa kun tuli ohitettua muutama gixxeri viimekesänä kemorassa eikä tarvinut edes niitä parempia jarruja.
    Motoparkissa tais olla park fermessä sprinttikisan jälkeen 4 Suzukia, yks kawa ja yks Yamaha.

Edit. Tosin ainakin mulla oli parannetut jarrut ja niitä tarvis ihan joka mutkassa.
    Superbike #7
  23.  
    Itselläni on tuollainen Gen 2 kymppiärrä ollut. Ostin aikoinaan uutena ja samanvuotinen gikseri oli myös listalla. Päädyin kuitenkin kawaan eikä tarvinnut katua, oli upea pyörä.
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa