Nuo minun ostamani levyt eivät ole nekään aivan ruostumattomia.
Kromia on vain 14 %.
Nikkeliä noissa ei ole juuri yhtään.
Ne ovat kyllä terästä eivätkä valurautaa.
Joten niihinkin varmasti ilmestyy ruostetta, jos en jarruttele.
Toisaalta pyöräni on käytösssä joka päivä ja etujarrulla kyllä jarruttelen joka päivä.
Sintteripalat eivät kai ole noihinkaan oikein hyvät.
Pekka
Nuo jarrupalat ovat varmaan noihin mun uusiin levyihin sopivat orgaaniset palat.
Noita olen käyttänyt ennenkin ja hyvin ovat toimineet.
Siis noi, klik
Pekka
Brembon levyt kai tehdään nykyään Tsekeissä.
Lainaus tuolta:
"Brembo's activities in Eastern Europe were further consolidated in 2010 with an investment of over 35 million Euros in the Czech Republic for a new automobile braking system plant.
This move brought the company for the first time into the mid premium segment, working with clients such as Land Rover, BMW, GM and Audi."
Pekka
Piti käydä pihalla katsomassa. Mopolla ajettu viimeks jouluaattona eli seisonut nyt vähä reilu kuukauden. Niin että ruostuu ne bemarinki jarrulevyt.![]()
Honda VTR -97
BMW R1200GSA -09
BMW R1200GS -08
BMW R1100S -99
BMW K100 -86
Suzuki GSX1100 -81
Kawasaki Z650 -77
Honda SL125 -75
Tunturi Start -82
Solifer SM -79
Tässäpä meillä hyvä uusi vääntöketju!![]()
NiiIIIIIINnnn... Ei minunkaan levyt tallissa ruostunut, mutta kadunvarressa viikko-pari sateessa yms niin jo on kiekot ruskeena.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tsekeissä on autolinja.
"All of the Brembo products for U.S. and European motorcycles are made in Italy and Brembo even owns its own foundries as well as machining facilities. "
http://www.sportrider.com/sportbikes...tory-full-stop
Vantaa-Vyborg
Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
Kasvipohjaiset liuotinpesuaineet ruostuttaa, PineLine esimerkiksi.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Varmaan jo 10 vuotta pessyt ainoastaan Pinelinellä, niin pyörät kuin autotkin. Mikään paikka ei ole ruostunut.
Pinelinen ohjeessa kehotetaan käyttämään kylmää vettä, siis myös huuhtelu kylmällä vedellä.
Joissain Bemarien ohjekirjoissa varoitetaan pesemästä maantiesuolaista pyörää kuumalla vedellä. Sen mukaan yhdistelmä suola-kuuma vesi aiheuttaa ruostumista / syöpymistä. Sillain outo juttu, etten ole mistään muualta moisesta lukenut, enkä kuullut..
Pitäis varmaan mennä nukkumaan. Se, mitä ei olisi pitänyt tehdä, on kolmen tunnin päiväunet
Tässä vielä lyhennelmä Bemun hoito-ohjeesta:
Kiinnitä etenkin talvikuukausien aikana huomiota siihen, että peset moottoripyörän useasti.
Maantiesuolan poistamiseksi puhdista moottoripyörä heti ajon jälkeen kylmällä vedellä. Lämmin vesi tehostaa suo-
lan vaikutusta. Käytä maantiesuolan poistamiseen aina vain kylmää vettä.
Viimeksi muokannut: J@ck; 30.01.2017 klo 09:52.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Täällä kun jo valmiiksi väännetään jarrulevyistä...
Mistäs halvimmalla saisin toisiin vanteisiini levyt? Carpimotolla etulevyt vajaa 200e/kpl ja takanen 100e. Kun bikeworldin laskelmassa jarrulevyt olisivat yhteensä yli tonnin, tuoCarpimoto kuulostaa jo ihan sopuhinnalta.
Ja mopona CRF1000l africa twin.
Toni
Historia opettaa vain sen, ettei historiasta koskaan opita mitään.
Joo, ei ole halpoja levyjä Hondaan. Äkkiä saksan ebaytä selatessa Hondan originaali levyt eteen 290€ kpl + pk. Takalevyä ei löydy (vielä).
Levyt löytyi tuolta:
http://stores.ebay.de/AundB-motopart...nkw=CRF+1000+L
tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S
Hep,
jarrut hakkasi isommalla paineella vastaan, toinen etulevy näytti olevan kiero. Vaihdoin vanhat pyöreät levyt piparimalleiksi, uusissa 9 kiinnikettä vanhan 7 sijaan.
Mitähän eroa näissä on käytössä?
CBR1000RR/C1800R - SS2000
ex CBR1100XX/Versys650/ZR-7S/GSF1250SA/Versys1000/V-Strom650/TunturiSuperSport
En myöskään asiantuntija, mutta voin vilkaista.
Se, että uudessa on enemmän levyn ja rungon välisiä kiinnityspisteitä voi johtua siitä, että tekniikka on kehittynyt.
Tai piparilevyn valmistajan mielestä on paljon makeempaa (myyvempää) laittaa pari kiinnityspistettä lisää.
Käytössä ei pitäisi olla mitään eroa. Kiinnikepisteiden määrä on levyn suunnittelijan/valmistajan päätös jostain syystä x. Olen nähnyt levyjä joissa kiinnitys pisteitä jotain 5 - 12 väliltä. Levyn keskiön materiaali ja se onko levy kelluva, semikelluva vai kiinteä vaikuttanee asiaan.Mitähän eroa näissä on käytössä?
-- Brake later and open the gas earlier --