Miten voi ihmiset ajatella samoihin aikoihin samalla tapaa
Itse kanssa pari viikkoa selaillut dronevideoita ja varsinkin tuon Mavicin. Sinällään outo päähänpinttymä, koska järkkärikin on kohta ollut vuoden kaapissa pölyttymässäMiettinyt sen myyntiäkin jollekkin joka hyödyntäisi sitä..
Onneksi lompakko sanoo vastaan varsinkin nyt kun vaihtoi työelämän opiskeluun![]()
Triumph Bonneville Bobber Black
Juu hintahaitari on iso ja tuote on kuitenkin aivan sama, yleensä verkkokauppa.com on ollut sieltä halvimmasta päästä, mutta ei tässä tuotteessa (1399€). Sinä päivänä kun tilasin, niin suht tunnetuista verkkokauppoista Suomessa antoi hinnan lisäksi mielestäni parhaat toimitusehdot (nopeus/varmuus) Prisma.fi verkkokauppa 1199€ jossain oli muutaman kympin halvemmalla silloin, mutta oli mulle täysin tuntematon kauppa, joten jätin väliin. Tuo 1060€ on kyllä halpa, jos siihen hintaan saat tänään jostain, niin tilaus sisään.
Yamaha T700
Täytyy käydä kaupoilla.
https://www.superkuva.fi/dji-phantom-4.html
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Täytynee tutkia, Gigantissa hinta oli 1599,- , muualla vakiintunut 1199,-
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ro-nelikopteri
Kiitos vinkistä.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
En tiedä, onko asiasta ollut aikaisemmin täällä, mutta Trafi säännöstelee myös nämä kuvauskopterit.
Voimassaoleva Trafin määräys OPS M1-32 kauko-ohjatuista ilma-aluksista ja lennokeista astui voimaan 1.1.2017.
Trafin sivustolla on myös ihan kansantajuisia tekstejä asiasta, mutta ei tuo OPS vaikeaa tekstiä ole. On siis rajat, miten noita kuvauskoptereita voi lennätellä. Ja niitä määräyksiä on muuten syytä noudattaa, muuten loppuu tämäkin hupi kaikilta. Erityisesti lentokieltoalueet ovat tärkeitä, sekä asutut alueet ja ihmisjoukot. Ruotsissa tämä kuvauskoptereiden lennätys on jo kielletty tavalliselta tallaajalta, kuvauskopteri rinnastetaan valvontakameraan.
Koska tiedän asiasta paljon, olen huomannut näitä määräyksiä rikottavan tuon tuosta. Esim. pari vuotta sitten oli Kuopion mp-messuilla joku esitysporukka jossa prätkillä tehtiin huimia temppuja. Tätä toimintaa kuvattiin juuri Phantomilla vast. ja kopu oli jatkuvasti mm. yleisön päällä eri korkeuksissa. Tuo mötikkä painaa 1.5 kilon paikkeilla, ja jos siitä loppuu roottorien voima, se tulee alas kuin kivi. Lentokieltoalueilla vedellään jatkuvasti, esim. Jyväskylän kentän 0m:n korkeusraja, ns. CTR-alue on tosi iso, ulottuen reilusti kaupungin yli.
Homma on siis Suomessa sallittua, mutta säänneltyä. Ja ainoastaan harrastajien toimet jatkossa määrittelee, miten harrastus jatkuu. Phantomillakin voi vedellä näköetäisyyden ulkopuolelle tai sitten sellaisille korkeuksille, missä muuta liikennettä on, että toiminta on onnettomuusherkkää puuhaa. Ja nykyisen määräyspohjan mukaisesti vahingon aiheuttajalla on ns. ankara vastuu.
Tässä vielä asiasta lisätietoa nopeasti:
http://www.trafi.fi/tietopalvelut/us...et_ja_lennokit
Sent from my iPad using Tapatalk
-juha-
noissa kannattaa myös muistaa vakuutusasiat. mahtaako yhtiöt juuri korvata mitään, jos kone menee naapurin ikkunasta läpi taikka jonkun auton kylkeen. ilmailuliiton jäsenillä ilmeisesti on vakuutus noillekin voimassa, jos oikein olen käsittänyt..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Paljonkohan tuommoiseen perushyvään kopteriin voi laittaa painoa kuljetettavaksi tuon kameran lisäksi?
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Tässä suora lainaus kotimaiselta kauppiaalta :
DJI Mavic ei suoraan kilpaile Phantom sarjan kanssa, vaan tarjoaa kokonaan uudet kopteri- / drone-tyypin ilmakuvauksen harrastajille. DJI Phantom 4 ja ehkä myös DJI Phantom 3 Professional voivat olla hieman terävämpiä 4K videossa. Eli jos terävä 4K video on kaikista tärkein kriteeri niin silloin kannattaa ostaa toinen noista. Mavic kuitenkin tarjoaa joustavuutta ja tukun ominaisuuksi mitä ei löyty edes Phantom 4 mallista
Erot DJI Mavic vs. DJI Phantom 4:
- menee yli 4x pienempään tilaan kuljetusasennossa
- lentovalmiina Mavic on hieman leveämpi ja Phantom 4 hieman pitempi ja korkeampi
- lentovalmis kopteri vara-akulla ja laukulla on noin 1,5kg kevyempi Mavic setissä
- Mavicin propelleja ei tarvitse irroittaa
- Phantom 4 kuvaa hieman laajemmalle (28mm vs. 20mm) kumpikaan ei ole ns. fisheye kuten Gopro
- Mavicissa propellit ei näy kuvassa täydessä vauhdissa (kova etukeno)
- Phantom 4 kopterissa optiona propellisuojat (Mavic kopteriin tulossa myöhemmin)
- Mavic kopterin ohjain on 3 x pienempi, mutta silti siinä on informatiivinen näyttö
- Phantom 4 on hieman nopeampi (65 vs. 72 km/h)
- Mavicin ohjaimen isompi kantama (5 vs. 7 km) lisää turvallisuutta
- Mavic kopterin hyötysuhde on parempi (parempi kierrosnopeuden / propellin profiilin / virrankulutuksen optimointi)
- Mavicin vara-akut puolet pienempiä ja edullisempia
- Mavic tottelee visuaalisia käsimerkkejä (gesture-control)
- Mavic tukee vakiona DJI tulevia 1080p FPV-lentolaseja, Phantomin ohjain vaatii jonkun lisäosan
- Mavic kopteria voi lentää Wifin kautta suoraan tabletilta / puhelimelta
Mavic menee siis kuljetusasennossa noin 4 x pienempään tilaan, mutta lentotilassa se on suunnilleen saman kokoinen. Jotkut ominaisuudet ovat paremmat kuin Phantom 4 -mallissa. Ohjain on 3 x pienempi ja kevyempi ja siinä on LCD-näyttö.
Mulla on p4 ja mielestäni parempaa siinä on, mm voit käyttää vaikka 10" tablettia näyttönä. Mitään erikois-osia ei tarvitse fpv lentoon. Kännykkä ja 20€ vr lasit riittää. Potkurit kiinnittää alta minuutissa vs ajankanssa hankautuvat johdot varsilla. Koko paketti mahtuu gs:n takalaukkuun.
Lähetetty minun SM-T705 laitteesta Tapatalkilla
gs lc
BMW, askel kohti aikuisuutta..
Hyvältä näyttää!! Kannattaa tehdä vielä gimbal calibration ennen kun lähdet seuraavalle lennolle, nyt on horisontti vähän vinossa =) Tuo kun on tyyppivika P4:ssä, että on vähän vinksallaan ellei kalibroi ennen lentoa.
Eli kopteri ja ohjain päälle, compass calibration ja sitten gimbal calibration. Hyvää ja turvallista lentelyä! =)
Viimeksi muokannut: TiJuKo; 24.01.2017 klo 15:45.
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Mun WLToys kokeilu päättyi nyt sitten hyvin. Saan Gearbestiltä kaikki rahat takaisin. Kannatti ainakin valittaa... parin viikon päästä sitten Phantomin hankintaan.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Tänään olisi edukasta tarjolla.
DJI Phantom 4 + ohjain (valkoinen) - Dronet ja viihdelaitteet
899,-
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Löytyy muuten myös Droneja, joilla on "Suomi-yhteyttä": PowerVision
http://www.tekniikkatalous.fi/talous...itysta-6591508
https://tampereenseudunvetovoima.fi/...n-unelmapaikka
Näppärä heittää muna reppuun, ja on nopeasti myös kuvauskunnossa![]()
~: *Honda VFR800 VTEC 2008 *:~
DJI Mavic saapui eilen n. kuukauden odottelun jälkeen, ja tänään käytiin sekä kopterin että lentäjän ensilennolla.
Lentäjä sössi asetusten kanssa (unohdin fokusoida kameran alussa), mutta Mavic lensi siististi tuulesta huolimatta. Kylmät näpit ja jänskätys tekivät liikkeistä vähän kulmikkaita, mutta tästä lähdetään treenaamaan
GSF 1250 SA -10
FZ6 S2 -07 (ex)
Viidennen lentopäivän harjoittelua.
Linkki.
GSF 1250 SA -10
FZ6 S2 -07 (ex)
"Tottakai mä ryyppään, mä oon lentäjä ! "
Todella makean näköistä kuvaa. Noin taidokkaasti tehty video sai lyhyeksi hetkeksi itselle ajatuksen, että oisko toi helposti opeteltavissa ja pitäiskö... No, aika ei millään riitä, eikä todennäköisesti kärsivällisyyskään, joten ihan hyvä idea.
Taidokasta. Lisää videoita jakoon, ja vehkeet mukaan ens kesänä Imatralle.![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Oli taitavaa jälkeä kuvauksessa ja leikkauksessa.¨Oliko ohjaajalla cameo-roolia tässä videossa?
Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
Kiitoksia! Nämä nykyhärvelit ovat niin hyviä automatiikaltaan, että peruslentämisen oppii hetkessä ja voi alkaa keskittymään kamera-ajojen suunnitteluun ja toteutuksen harjoitteluun.Kotarikuski kirjoitti
Laite tulee jatkossa ehdottomasti pakattua reissuihin mukaan, ja kuvausta voisi tulla harrastamaan myös ratapäiville ja letkoille.
Tässä kohtaa kaupan hyllyille ilmestyvistä Maviceista on lastentauditkin korjattu, joten ei muuta kuin kaikki halukkaat harrastamaan![]()
GSF 1250 SA -10
FZ6 S2 -07 (ex)
Kiitos! Ohjaaja vilahtaa parissa otoksessa mustana hahmona meren jäällä, Villeaun kanssa seisoskelemassa vähän erillään saareen kävelevästä ihmisvirrasta.
Dronepörräily selvästi kiinnostaa ihmisiä, kun päivän aikana useampikin ohikulkija uskaltautui juttusille. Mukavaa on myös, että kukaan ei pahoittanut mieltään, missä toki laitteen pieni koko ja hiljainen ääni auttaa paljon.
GSF 1250 SA -10
FZ6 S2 -07 (ex)
Mites on voisko mavicia käyttää kuvaamiseen käsivaralta tai pyörään kiinnitettynä siten että hyödyntäis kameraa ja gimbaalia?
Olis yks lisäfunktio perustella itselleen laitteen hankintaa.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Väistämättä tulee mieleen, että kuinka helppoa on epärehellisellä mielellä varustetun ihmisen skannata isokin alue suhteellisen nopeasti. Pääseehän tuolla aitojen yli näkemään, mitä ihmisillä on sisäpihoillaan, taikka korkeammalla olevien ikkunoiden takana.