Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Hei!

    Teen Lahden Ammattikorkeakoululle opinnäytetyötä mm. moottoripyörän suojapeitteistä.

    Te moottoripyörän omistajat olette paras mahdollinen joukko vastaamaan pieneen kyselyyni, jolla voitte vaikuttaa suojapeitteiden tuotekehitykseen ja täten tarjontaan Suomessa.
    Kyselyyn vastaaminen vie 5 minuuttia ja avautuu tästä linkistä:

    https://goo.gl/forms/XzRfijhPdpKRamJ22

    Kiitos paljon ajastanne! Voitte jättää myös mahdollisia kommentteja tähän viestiketjuun.

    Turvallisia kilometrejä,
    Jenni K
    Opinnäytetyötä tekevä vaatetus- ja tekstiilitekniikan AMK-opiskelija.
  2. #2
    Jos ei käytä suojapeitettä, on kaikki loput kysymykset silti pakollisia. Vähän huono vastata niihin, jos suojapeitteistä ei kokemusta ole... Tajuan kyllä, että halutaan juuri noihin kysymyksiin vastauksia, mutta sitten ei ehkä alussa kannata kysyä suojapeitteen käytöstä vaan tehdä kysely suoraan vain suojapeitteitä käyttäville. Toisaalta mielipiteitä joihinkin kohtiin saattaisi olla myös heillä, joilla ei suojapeitekokemuksia vielä ole.

    Hienoa, että jotkut jaksaa tätäkin asiaan ajatella ja tutkia
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  3. #3
    vastasin kaikkiin vaikken käytä. yhden kesän oli peite joskus käytössä. huono puoli noissa on se, että jos likaa peiton ja maalin välissä, tuulessa liehuva peite hankaa naarmuja katteisiin.

    sitten siitä tuli grillin suojapeite. yhtä huonosti toimi siinäkin. viime kesänä lensi kaatikselle.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  4. #4
    Tuo peitteen käyttö ei ole kovin yksioikoinen asia.
    Ei hyvine, eikä huonoine puolineen.

    Missä ja miksi? Tuostahan se lähtee ja hyvin erilaisin
    painottumin hyvässä ja pahassa.

    Tuulessa/viimassa liikkuva peite hinkkaa aina jotain osaa jossain.
    Jos säilytyspaikassa ei "tuule", nou ropleemi.
    Tällaisessa paikassa voi kuitenkin olla monta hyvää syytä
    suojata peli peitteellä.

    Jos ollaan suoraan sään armoilla, yhtenä merkittävä asiana voisi
    pitää "maakosteuden" nousua peitteen alle ja peitteen "tuulettumiskykyä".
    Lähes poikkeuksetta esim. peitteiden helmaosissa on keskitytty vain
    peitteen paikoillaan pysymisen ratkaisemiseen. (kuminauhat edessä/takana)

    "HYVÄ PEITE" pitäisi olla kurottavissa kiinni pyörän alta juuri maakosteuden
    nousun estämiseksi peitteen alle/sisään.
    Jo märkä asvaltti on ihan selkeä "ongelma". Ei tarvitse olla minkään leton keskellä.

    Toisissa on tuuletus koitettu ratkaista parilla yäosiin jollain tapaa sijoitetulla/ratkaistulla
    "korvalla", mutta tosiasiallinen toimivuus ei yleensä ole riittävä......
    ja suurin ongelmahan johtuu siitä, ettei varsinaisen ongelman (kosteuden nousu) suhteen
    ole mitään ratkaisua valmiina

    Suomen kesä(kin) huomioiden, tuossa lienee suurin "ongelma" peitteiden kanssa taivasalla mentäessä.

    Sateen jälkeen, auringon hetken paistettua, peitteen raottaminen on kuin avaisi juuri
    pysähtyneen tiskikoneen luukun..... paitsi ettei siinä kohtaa naurata yhtään.

    Paloturvallisuus on tietty myös merkittävä kysymys.
    Asiaan vaikuttaa materiaalin ohella merkittävästi myös "käyttäjä".... eli ajon jälkeen kuumat osat jne.
    Mahdollinen bensiinin höyrystyminenkään ei ole ihan huomiotta ohitettava asia.... Eli se "tuulettuminen" taas.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #5
    Kuinka pitkään kysely on auki?
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  6. #6
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Hyvä peite ei syty palamaan helposti. En tuota seikkaa kyselystä kyennyt näkemään
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #7
    Lainaa Woozie kirjoitti Katso viesti
    Kuinka pitkään kysely on auki?
    Hei!

    Pidän kyselyn auki siihen asti, kun saan riittävästi vastauksia. Suljen sen kuitenkin viimeistään 19.2.2017.

    Jenni K
    Opinnäytetyötä tekevä vaatetus- ja tekstiilitekniikan AMK-opiskelija.
  8. #8
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Hyvä peite ei syty palamaan helposti. En tuota seikkaa kyselystä kyennyt näkemään
    Hei!

    Totta, en ymmärtänyt ottaa huomioon kaikkia asioita kyselyä tehdessäni. Kiitos kommentista!

    Jenni K
    Opinnäytetyötä tekevä vaatetus- ja tekstiilitekniikan AMK-opiskelija.
  9. #9
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Jos ei käytä suojapeitettä, on kaikki loput kysymykset silti pakollisia. Vähän huono vastata niihin, jos suojapeitteistä ei kokemusta ole... Tajuan kyllä, että halutaan juuri noihin kysymyksiin vastauksia, mutta sitten ei ehkä alussa kannata kysyä suojapeitteen käytöstä vaan tehdä kysely suoraan vain suojapeitteitä käyttäville. Toisaalta mielipiteitä joihinkin kohtiin saattaisi olla myös heillä, joilla ei suojapeitekokemuksia vielä ole.

    Hienoa, että jotkut jaksaa tätäkin asiaan ajatella ja tutkia
    Hei!

    Tein näin juurikin tarkoituksella, että saisin kohderyhmäksi moottoripyörien omistajat - en pelkästään suojapeitteiden käyttäjät. Onhan teilläkin mielipiteitä, jotka auttavat minua eteenpäin työni kanssa! Kiitos!

    Jenni K
    Opinnäytetyötä tekevä vaatetus- ja tekstiilitekniikan AMK-opiskelija.
  10. #10
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Tuo peitteen käyttö ei ole kovin yksioikoinen asia.
    Ei hyvine, eikä huonoine puolineen.

    Missä ja miksi? Tuostahan se lähtee ja hyvin erilaisin
    painottumin hyvässä ja pahassa.

    Tuulessa/viimassa liikkuva peite hinkkaa aina jotain osaa jossain.
    Jos säilytyspaikassa ei "tuule", nou ropleemi.
    Tällaisessa paikassa voi kuitenkin olla monta hyvää syytä
    suojata peli peitteellä.

    Jos ollaan suoraan sään armoilla, yhtenä merkittävä asiana voisi
    pitää "maakosteuden" nousua peitteen alle ja peitteen "tuulettumiskykyä".
    Lähes poikkeuksetta esim. peitteiden helmaosissa on keskitytty vain
    peitteen paikoillaan pysymisen ratkaisemiseen. (kuminauhat edessä/takana)

    "HYVÄ PEITE" pitäisi olla kurottavissa kiinni pyörän alta juuri maakosteuden
    nousun estämiseksi peitteen alle/sisään.
    Jo märkä asvaltti on ihan selkeä "ongelma". Ei tarvitse olla minkään leton keskellä.

    Toisissa on tuuletus koitettu ratkaista parilla yäosiin jollain tapaa sijoitetulla/ratkaistulla
    "korvalla", mutta tosiasiallinen toimivuus ei yleensä ole riittävä......
    ja suurin ongelmahan johtuu siitä, ettei varsinaisen ongelman (kosteuden nousu) suhteen
    ole mitään ratkaisua valmiina

    Suomen kesä(kin) huomioiden, tuossa lienee suurin "ongelma" peitteiden kanssa taivasalla mentäessä.

    Sateen jälkeen, auringon hetken paistettua, peitteen raottaminen on kuin avaisi juuri
    pysähtyneen tiskikoneen luukun..... paitsi ettei siinä kohtaa naurata yhtään.

    Paloturvallisuus on tietty myös merkittävä kysymys.
    Asiaan vaikuttaa materiaalin ohella merkittävästi myös "käyttäjä".... eli ajon jälkeen kuumat osat jne.
    Mahdollinen bensiinin höyrystyminenkään ei ole ihan huomiotta ohitettava asia.... Eli se "tuulettuminen" taas.

    Moi!
    Kiitos erittäin paljon kattavasta lisävastauksesta!

    Jenni K
    Opinnäytetyötä tekevä vaatetus- ja tekstiilitekniikan AMK-opiskelija.
  11. #11
    Rasti seinään. Bone sai kiitosta kattavasta vastauksestaan.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  12. #12
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Rasti seinään. Bone sai kiitosta kattavasta vastauksestaan.
    Harjoitus tekee mestarin.
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  13. #13
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Rasti seinään. Bone sai kiitosta kattavasta vastauksestaan.
    Ja ilmeisesti ensikerran joku ymmärsi täysin kirjoitetun tekstin
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  14. #14
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Ja ilmeisesti ensikerran joku ymmärsi täysin kirjoitetun tekstin
    LOL

    Miksi käytätte peitteitä? Ettei pyörä kastuisi? Vai siksi että pyörä pysyisi kuivana? Minusta peitteestä on enemmän haittaa kuin hyötyä

    Ilman peitettä pyörä kastuu päältä kun sataa ja kuivuu kun sade loppuu.

    Märkä pyörä pysyy märkänä ja kastuu sisältäkin peitteen kanssa eikä kuivu sateen lakattua.


    Suunnittele varastoinnissa käytettävä pölyltä suojaava kevyt peite.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  15. #15
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    LOL

    Miksi käytätte peitteitä? Ettei pyörä kastuisi? Vai siksi että pyörä pysyisi kuivana? Minusta peitteestä on enemmän haittaa kuin hyötyä

    Ilman peitettä pyörä kastuu päältä kun sataa ja kuivuu kun sade loppuu.

    Märkä pyörä pysyy märkänä ja kastuu sisältäkin peitteen kanssa eikä kuivu sateen lakattua.


    Suunnittele varastoinnissa käytettävä pölyltä suojaava kevyt peite.
    Kerrostaloalueen parkkipaikalla estää hyvin lintuja paskomasta pyörän päälle, suojaa maalipeitettä UV-valolta ja estää ujoimpia kakaroita kiipeilemästä pyörän päälle ja naksuttelemasta vipstaakeja.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #16
    Mulla on myös tuntuma, että huputettua pyörää ei ääliöt jaksa naarmuttaa niin usein.
  17. #17
    Suojaa uteliailta tehokkaasti, kun pyörä on peitettynä. Väittäisin, että ilkivaltaa/varkauksia tapahtuu vähemmän niitä pyöriä kohtaan, jotka on kunnollisella peitteellä peitetty. Tätä ajatusmaailmaa vasten jaksoin käydä peittämässä pyöräni joka ikinen ilta tai suoraan ajosta ja rauhassa sai olla.

    Nyt on onneksi lämmin talli...
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  18. #18
    Omat pyöränpeitteet vain sisäkäyttöä varten, ulkokäytössä on ongelmina V2 koneiden sivulla olevien pakoputkien kuumankesto, peite pitää saada juuri ajetun pyörän päälle, jolloin peite makaa tulikuumia putkia vasten. Lisäksi peite pitäisi saada lukittua vaijerilla ja riippulukolla moottorin alta, jossa rivinelkuissa on taas kuumat putket koneen alla ja takasivuilla. Peitteen sisäpinta pitäisi olla naarmuttamaton, pyörän päällä on aina ajon jäljiltä hiekkaa ja rapaa. Peite voisi sisältää itsessään kantokassin, eli viikkaantuisi vetoketju kassiksi, niin olisi helppo pakata ja kuljettaa pyörässä mukana, rullamuoto voisi olla paras tapa kuljettaa ja veisi vähiten tilaa. Heijastin raita voisi kiertää peitteen, jos joutuu pimeällä paikalla tai liikenteen läheisyydessä pitämään.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  19. #19
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Ja ilmeisesti ensikerran joku ymmärsi täysin kirjoitetun tekstin
    Bonen kirjoitukset on vähän kuin kvantimekaniikka.

    "If you think you understand quantum mechanics, you don't understand quantum mechanics." -Richard Feynman
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
  20. #20
    Tuulisella säällä ja otollisella paikalla peitteestä tulee helposti pallopurje. Spinnu kaataa jopa ison veneen, joten painavakin pyörä menee helposti kyljelleen.
    Peitteen tulisi olla pyörään sopivan kokoinen ja siinä pitäisi olla sellainen helppo sidontasysteemi, ettei tuuli pääse sisään tekemään pussia. Peite pitäisi myös kiinnittää ajatuksella, mutta ne kuumat putket ja ehkä joskus saamattomuuskin?

    Peite löytyy minultakin, mutta eipä sillä ole vuosiin ollut käyttöä. Pyörä yöpyy tallissa ja reissussa en viitsi raahata mukana. Jos jos joutuisin pitämään pyörää taivasalla, niin käyttäisin. Käyttäisin myös pölyisessä autohallissa tms. Suojaa sateelta, paahteelta, lialta ja katseilta.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  21. #21
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Rasti seinään. Bone sai kiitosta kattavasta vastauksestaan.
    Saattoi se olla ihan vaan sarkasmiakin
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  22. #22
    Täältä tukikohdasta käsin vastattu, mutta sitten vielä ihan lisänä:

    Olen käyttänyt, tavannut ja ostanut useampiakin suojapeitteitä, mutta yhden ainoan "kunnollisen" ole tavannut markkinoilta. Sekin tosin on jo wanhaa mallia, että en ole edes varma, vieläkö sitä tehdään, tai on mistään saatavilla, mutta sen ominaisuudet ovat tässä lyhyesti:

    -Valmistaja BMW
    -Materiaali, mitä lie, mutta paksua
    -Pitää veden
    -Muotoiltu, eli tarkasti muotoiltu GS 1100-varten, (varmaan on / oli saatavilla myäs muille malleille?)
    -Peilejä varten "mikkihiiren korvat". Istuu taatusti paikoillaan, ohjauslukko-on-asennossaan!
    -On sidottavissa, eli kiristettävissä alahelmoistaan, eli vähentää huomattavasti sen tuulessa lepattamista, toisekseen jo tuo materiaalipaksuus, pitää asiasta huolen!
    -Rekkari näkyy peiton päällä ollessa, (muovi ikkuna)
    -Etuhelmassa läpilenkki, eli ketjulukolla mahdollisuus lukita peitto pyörään kiinni
    -Sivulaukkujen kohdilla, tarrateipatut läpiviennit, jolloin sivulaukut voidaan kiinnittää pyörään kiinni, suojapeitteestä huolimatta, (ei sivulaukut tarvitse olla peiton alla!).

    Hinnasta & valmistusvuodesta ei mitään tietoa, mutta arvio valmistusvuodesta 1996...? Mutta vielä toimii!

    Ja sitten se käyttö: JOS ei tilapäisesti halliin-/talliin sovi, tai kun haluan ettei lisäverme-namiskuukkeleita näpräillä!
  23. #23
    Mulla on Oxford Aquatex -merkkinen peite, joka toimi hienosti Heritage Harrikan kanssa, jossa siis kiinteät sivulaukut. Kestää riittävästi lämpöä, kun ei koskaan ottanut putkeen tms. kiinni ja alla oleva klipsukiinnitys piti peitteen paikallaan paria kovempaa myrskyä lukuunottamatta. Materiaali on vielä sellaista, ettei naarmuttanut pyörää. Mukana kantolaukku, johon sen voi viikata mukaan otettavaksi jos kärsivällisyys vaan riittää.

    Omani ostin Berliinistä, kun täältä on noita hankala löytää. Nyt se on kaverilla lainassa, kun ei tallissa peitettä tartte. Omasta mielestäni tuossa on juuri sellainen peite kun peitteen pitää olla ja hinta Berliinissä oli muistaakseni 29.90€ eli ei paha.

    P.S. Rockettiin en tuota ole koskaan edes yrittänyt saada sopimaan, kun on pyörässä jonkun verran tuota kokoa.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  24.  
  25. #24
    Tulipa muuten mieleen, että tämän -> https://www.cover-zone.com firman autopeitettä olen joskus käpistellyt. Stormforce tyypiltään, ja se on muuten vimpan päälle. Paras, mitä olen nähnyt. Tekevät näköjään mopoihinkin niitä nykyään.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *