Tämä on näköjään jäänyt vastaamatta. Kyllä siinä pitäis tietää kuinka suuri joukko kuhunkin ryhmään kuuluu.Jos on uskominen että miljoona on köyhyysrajalla on se niin iso kulttaja ettei sitä porukkaa rikkaista löydy. Mut lyö lukuja pöytään muutenhan tässä on sana sanaa vastaan eikä päästä eteenpäin.
Minä tyhmänäkin tiedän: Tehdään yrittäminen, vienti ja työnteko kannattavaksi. Lasketaan vaikka aluksi alvia, niin nettiostokset ovat pian historiaa. Monikohan saksalainen tilaa jotain Suomesta - entä päin vastoin..?
Tiedän senkin, ettei kannattaisi tahallaan tehdä harmia valtiontaloudelle, mutta teen kuitenkin - muuta keinoa kun minulla ei oman talouteni ylläpitämiseksi ole. Eikä näytä olevan valtiollakaan, tilattiinhan 100 v juhlajuomatkin Virosta. Kiitokset vaan kannustavasta esimerkistä.
Muut tavat jäävät vaan kirjoitteluksi ja pään hakkaamiseksi seinään - ei kiitos.
Tappiot..? - ei enää vähempää voisi kiinnostaa.
Ps. Syyt ei todellakaan ole vain nykyisessä hallituksessa.
Viimeksi muokannut: J@ck; 07.01.2017 klo 21:49.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Pakko tähän todeta, että käsittääkseni Alkonkin on noudatettava julkisia hankintoja koskevaa lainsäädäntöä, ja kotimaisuus ei valitettavasti ole eu-säädöstenkään mukaan laillinen valintakriteeri.
Sinänsä hauska yksityiskohta, että täällä yksi jos toinenkin vaahtoaa herrojen hyvä veli -puuhista, mutta Brysselin näkökulmastahan tässä olisi kyse ihan samasta asiasta, jos valtio suosisi suomalaista firmaa...
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Kyllä Alkon on sitä noudatettava, ongelma vaan on siinä että suomalaiset eivät osaa käyttää noita säädöksiä hyväkseen. Olisi voitu esim. velvoitaa tavara tuotavaksi Nuorgamin tulliaseman kautta ja pitää huoli siitä että ko. asema on auki yhtenä päivänä viikossa vain tunnin, jos ei siinä ajassa saanut lastia läpi niin tervetuloa viikon kuluttua uudelleen. Tälläiseen törmännyt ihan omakohtaisesti tietyissä Ranskan valtion tarjouspyynnöissä, ennakolta ilmoitettu minkä tulliaseman kautta tuotava maahan. Tuollaisella saadaan oikein mukavasti pykälät täyttymään ja kotimaiselle firmalle kilpailuetua.
Suzuki GSF1250SA Bandit
sin'ns' hauska ykstyiskohta ,ett' suomalainen valmistaja oli kahden viimeisen joukossa ,mutta ryssi homman ihan itte l'hett'm'll' liian vahvan n'ytteen tavarastaan ja kun alko luuli ett' se on tullut erehdyksess' ja pyydettiin viel' uusi n'yte ,siin'kin oli liikaa prosentteja joten kukaan ei voi sanoa ett' ei ois annettu mahdollisuutta![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
vain idiootti tekee sopimuksia mistä itse kärsii... ja jos vahinko niin yrittää purkaa sen kun huomaa,,
suomen poliitikot ovat myyneet oman maansa .... saadakseen hyvä palkkaisia eu virkoja itselleen.....
Heidi Hautalan virka oli huippu suoritus tutki ministerinä pimeää työtä.... jäi siitä ite kiinni---
normi maassa olisi hommat loppuneet ... suomessa hoidettiin sille eu virka .... tietty tiesi muiden lehmänkaupoista
niin paljon että oli pakko hoitaa hiljasex.....
perustakaa joku nuori sellanen uus rehellinen puolue .... vanhoja sellasia ei ole...
ei auta maan asioita palstoilla näpyttely.... vaatii oikeita hommia....jos meinaatte viel tässä maassa olemiseta nauttia..... ainakin minusta suomen veroaste on törkeä... kuin myös rahojen käyttö.... kukaan ei uskalla leikata
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kymmenen vuotta ollaan menty alamäkeä, eikä valoa näy edelleenkään tunnelin päässä. Säästöistä puhutaan ja päätetään, mutta varsinainen toteutus jää tekemättä.
Suomen valtion budjetointi voidaan verrata pullopalautus talouteen. Mitä enemmän juodaan, sitä enemmän saadaan veroja tyhjistä hylsyistä. Kun veronmaksajien maksat ( lue selkänahka ) ei enää kestä lisäverotusta, niin päädytään lainanottoon. Lainan otto takaa sen, että hylsyjä palautuu entiseen nousevaan tahtiin!
Inflaatiota ollaan keinotekoisesti pidetty yllä veroja korottamalla. Lopputulos on kilpailukyvyn rapautuminen, eikä suomalainen työ mene kaupaksi.......
Omalta osaltani kiristän vyötä ja maksan mahdollisimman vähän veroja, jotta päättäjien on pakko muuttaa suomen suuntaa. Voi vain toivoa, että nykyinen hallitus onnistuu aikomuksissaan. Mp veron kaltaiset fiskaaliset verot ei isossa kuvassa ratkaise yhtään mitään.
Voisihan valtio esim. verottaa kirkollisverotuottoja. Koko ikäni olen maksanut kirkollisveroa, mutta.....
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
minun ratkaisu on se että vaimon eläköitymistä odotellessa maksan veroja ja pikku hiljaa vaihdan kaiken omaisuuden
sellaseen muotoon että sopii muutokuoramaan hänen ensinmäisenä eläkepäivänään....
en usko että suomen meno järkevöityy ennen kuin käy samat kuin kreikalle...
niin toi kirkollisvero kannataa kyl lopetta jos ei halua tukeä laittomien maassa oleilijoiden toimia.. meillä on omiakin rikollisia
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Vero ei välttämättä ole aiheellinen tai tarpeellinen, 150e vuodessa.
Monellako tuo menee baarissa illassa, kauppapalstoilla turhiin vaateostoksiin, kakaroiden vaippoihin yms.
En väitä että ollaan oikealla tiellä että veroa kuuluisi edes kaksipyöräisitä yleensäkkään panna mutta
kuinka monella MP:llä ajelu ei ole "hupiajelua"? Tai veneellä tai mönkijällä tai...?
1300cc Suzuki
No ei lopu ajelut tuohon veroon vielä.
Moni myös uhosi myyvänsä prätkän pois tuon veron myötä.
Eipä ole näkyny ylimääräisiä ainakaan vielä olevan myynnissä..
Viimeksi muokannut: vanha; 07.01.2017 klo 03:40.
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Eräänä kauniina syyspäivänä aloin laskemaan mitä erillaisia veroja erimuodoissa ja maksuja maksan suomen valtiolle. Kuinka paljon ovat maksut nousseet muutaman vuoden aikana.
Ymmärrän toki että ilman veronkantoa ei ole palveluja, mutta nykyverotus on jo sairasta.
Itselläni kun on raskaasti verotetut harrastukset, niin eurosta ei paljoa jäänyt käteen.
Muutin lahden toiselle puolelle viroon asumaan.
On minulla suomessa vielä asunto ja työpaikka. Käyn täällä vain työkomennuksilla.
Eestin kilpisiä liikuntavälineitä saan käyttää suomessa, koska asun ulkomailla.
Eestissä ei ole käyttömaksuja eikä kateusveroja kikottimiin.
Säästän pelkästään vakuutusmaksuissa 3500€ vuodessa. 2 autoa, 2 moottoripyörää ja uisteluvene.
Romuista sain veronpalautuksia kun muutin eestiin.
Ei saisi ääneen sanoa, mutta viimeinen sammuttaa valot suomesta.
Esimerkkinä
Bmw 530 hinta eestissä 27000€ suomessa samanlainen yli 50000€
Vakuutus täyskasko lasivakuutuksella eestissä 780€ suomessa 3100€
Mitä tulee moottoripyörän käyttömaksuun esim. Espanjassa se on n.60€ vuosi. Siellä voit ajaa läpivuoden.
Mitä äänestämiseen tulee valtapuolueet ei tule saamaan minun ääntäni. Menköön se pienpuolueelle.
Harrastustani en siis lopettanut, tein siitä vain edullisempaa.
Kannattaa nauttia niin kauan kun voi.
Eesti on kovaa vauhtia velkaantumassa. Se tarkoittaa, että on mentävä verotuksen tielle. EU tuet ei enää riitä, joten elämä muuttuu.
Autovero oli jo tulollaan ja vuoden päästä se lienee varmaa. Myös kaikkea muuta on pakosti alettava verottaa.
Valta on vaihtunut pakon edessä ja muutokset alkavat. Suomipoikien etsikkoaika on nyt, tai paluu kotiin.
BMW R 35
BMW R 1100RS
täs olis lainaus mtv sivilta donnerista
Donner nostaa kirjassaan esiin myös vertauksen muinaisen Kreikan koston jumalattarista, joista käytettiin hänen mukaansa kiertoilmaisua hyväntahtoiset tai hyvää tarkoittavat.
– Joskus mietin, onko hallituksemme rangaistus jostain mitä olemme tehneet. Ja pitäähän se paikkansa. Olemme äänestäneet väärin. Rangaistus on tämä.
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Tuo ei nyt ollut Huurteelta mikään veronpuolustuspuhe, vaan keino vähentää sen vaikutuksia henkilökohtaisella tasolla. Ja toisaalta, myös keino tukea kotimaisia(kin) yrityksiä ja yhteiskuntaa. Kuten joku järjen ääni jo aikaisemminkin on tässä ketjussa todennut, ei kai tämä homma parane kostamalla tai "mitä isot edellä, sitä pienet perässä" -ajattelulla.
Sent from my iPad using Tapatalk
-juha-
Munamankeli kaurapuuromoottorilla
Ex. Suzuki GSF650SA -07
Kuvapeli 2019 seurantaexcel
Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
Minusta paljon kesässä ajavalle ei tuo mahdollinen vero tule olemaan ylitsepääsemätön kynnys.
Itse kuitenkin kuulun siihen ehkä suureenkin porukkaan, joiden elämänmeno ei kauheasti järky, vaikka lopettaisikin ajot.
Jollakin tavalla verotkin aina ohjaavat kulutustottumuksia. Niin minunkin kohdalla. Kesä on rajallinen ja todennäköisesti siitä ajasta paljon isompi osa menee nyt matkailuautoillessa ulkomailla.
Kukin tekee mitä haluaa ja on valmis maksamaan enemmän tai vähemmän harrastuksistaan.
Pyörät saavat olla tallissani, kun eivät mahdottomasti tilaakaan vie. Ajan myötä joko poistuvat, tai sitten voisi ajaa vaikka loppukesän verolla ja sitten seraavana vuonna alkukesän aikana. Sillä se vero jo puolittuisi, kun aikakin on rajallista.
BMW R 35
BMW R 1100RS