Sivu: 8 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910 ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 289:sta
    Sitä stasiboxia en kyllä osta. Ajan ilman tai en aja ollenkaan.
    Tässäkin voi vetää ihan maalaisjärjellä johtopäätöksiä, eli mp-vero on omistuksesta ja sitten tuo seurantalaiteella kerätään km-pohjainen verotus. Ei mee varmaan kauaan jos tuo seurantalaite tulee autoihin, että on myös pyörissä.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
    Lainaa BOMBARIDER kirjoitti Katso viesti
    Sitä stasiboxia en kyllä osta. Ajan ilman tai en aja ollenkaan.
    Jos stasiboxi tulee, tulee myös gps ja 2/3/4G jammerit
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
    Lieniskö tuo ny nii kauhiaa, tietää ne jo nykyäänki mihnä mä meen ja minkä merkkisiä herneitä ostan jne.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
    Miten? Jos pidät mobiilin lentokonetilassa ja maksat kaiken käteisellä.
    <p>.</p>
    ei kai se laite kauhia .... ole vaan se tieto ja sen käytääjät.... tie maksu 0.1€/km..... postin tuomat ylinopeus sakot
    [QUOTE=Qwerty750;6499142]Mitäpä jos asian veisi eu-tuomio istuimeen, aiheettomana omistus verona.[/QUOTE
    alkasko joku hoitaa.... maksetaan porukalla kulut]
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Lieniskö tuo ny nii kauhiaa, tietää ne jo nykyäänki mihnä mä meen ja minkä merkkisiä herneitä ostan jne.
    Jos olisin 101 % varma, että gps-seurantaa käytettäisiin vain ja ainoastaan laskutusperusteena siihen missä, milloin ja kuinka paljon olen ajanut..... Olisiko se niin kamalaa?
    Tiedän - lupauksista ja vakuutteluista huolimatta totuus olisi muutaman vuoden päästä jotain ihan muuta..
    1300 Gessu
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Jos olisin 101 % varma, että gps-seurantaa käytettäisiin vain ja ainoastaan laskutusperusteena siihen missä, milloin ja kuinka paljon olen ajanut..... Olisiko se niin kamalaa?
    Tiedän - lupauksista ja vakuutteluista huolimatta totuus olisi muutaman vuoden päästä jotain ihan muuta..
    Saadaanko veron laskutusperusteena olevat seurantatiedot tarkistettavaksi? Jos ei niin millä oikaiset virheellisen verotuksen? Jos saat, niin samalla joudut tekemään selvää puolisolle/lapsille/sukulaisille/seurakunnalle kaikesta kulkemisistasi.
    Toki suomen kansa ehkä haluaa seurannan?
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
    Tuollaisella kerätyllä tiedolla on kaksi perustavan laatuista ongelmaa:
    1. Kerättyä tietoa ei varmuudella saa millään pois.
    2. Ensimmäinen ja houkuttelevin käyttö on väärinkäyttö.

Vaikka data nyt kuinka hyvin salattaisiin ja pidettäisiin piilossa niin kukaan meistä ei voi ennustaa mitä 3 seuraavaa hallitusta päättää sillä datalla tehdä. Lisäksi kannattaa muistaa edes sen verran historiasta että mistä Hollanti oli tunnettu vuonna 1936, vastaus on uudesta tehokkaasta väestörekisteristä johon kirjattiin nimen ja osoitteen lisäksi myös rotu.
    Suzuki GSF1250SA Bandit
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Saadaanko veron laskutusperusteena olevat seurantatiedot tarkistettavaksi? Jos ei niin millä oikaiset virheellisen verotuksen? Jos saat, niin samalla joudut tekemään selvää puolisolle/lapsille/sukulaisille/seurakunnalle kaikesta kulkemisistasi.
    Toki suomen kansa ehkä haluaa seurannan?
    Niin, tuo juttunen oli vain ajatusleikkiä. Mutta mietitään lisää.. Miksei seurantatietojaan saisi tarkistettavaksi ja yksityisyys olisi suojattavissa ihan samoin kuin pankkiasioita hoidellessa. Ihan en saa kiinni siitä, miksi kukaan joutuisi tekemään kulkemisistaan selvää puolisolle tms - sikäli jos ei niin itse halua.
    1300 Gessu
    Ihan en saa kiinni siitä, miksi kukaan joutuisi tekemään kulkemisistaan selvää puolisolle tms - sikäli jos ei niin itse halua.
    Mun autolla ajaa minun ja puolison lisäksi puoli sukua... eritysesti kesäisin
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
    Niin, tuo juttunen oli vain ajatusleikkiä. Mutta mietitään lisää.. Miksei seurantatietojaan saisi tarkistettavaksi ja yksityisyys olisi suojattavissa ihan samoin kuin pankkiasioita hoidellessa. Ihan en saa kiinni siitä, miksi kukaan joutuisi tekemään kulkemisistaan selvää puolisolle tms - sikäli jos ei niin itse halua.
    Nyt aikuisten oikeesti tarkkana...aivot narikasta, silmät auki ja valot päälle.... vain yksi sana!

PORTTITEORIA!
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Totuushan tulee olemaan toinen.. sen me kaikki kyllä tiedetään, mutta voiko se boxi antaa sataprosenttisen varmuuden, että valtio ei rahasta siitä, että satutkin ajamaan OMAA yksityistietä, mutta silti valtio ottaa siitä maksun? Väittäisin, että tulee sellaisia tilanteita, jotta raha kerätään, vaikka ei olla ajettu millään tieverkon tiellä........... Ei jatkoon tuo boxi ajattelu!
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
    Niin ja mietitään noita kuluja, kuka maksaa sen asentaminsen, huollot jne.
    Tuosta voidaan periä vaikka mitä maksuja, kun oli puhe siitä että seurantalaitteessa olisi esim sim-kortti, niin äkkiäkös siitä peritään maksua, perusvero voidaan jättää suunnilleen samaa summaan, mutta muut nouseen laitteen kulut tms. Voisi ottaa helposti realiaikaisen ylinopeussakotuksen, miksi ei niin kuin autoissa se obd kytkemisen, niin moottoripyörässä, eli jos on joku vika, pyörä ei käynnisty. Siitä voitaisiin tehdä asiat, niin että vain tietyssä huollossa saada käydä jne...Miksi ei kytketä alkolukkoa siihen, näitä on monia juttuja.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
    Tänään taas oli kauppalehdessä juttua asiasta..,käykääpä lukaisemassa.
    Bernerin mukaan yksilönsuoja seikat on otettu huomioon,itse voit päättää kuuluuko palvelupakettiin paikannuspalveluita tai ei....,tosin ilman paikannusta palvelu on kalliimpi...
    Menisköhän silloin kaikki ajelut korkeimman vyöhykkeen mukaan?
    Vähäpäästöisellä autolla olisi alhaisempi kilometri taksa....
    Juuri ennen veromuutosta ostetut autot vapautettaisiin määräajaksi maksuista....,ettei auto kauppa sakkaa.
    Ja kaikki tämä jo ensi vuonna......p.s.edellinkin olen sitä mieltä ettei moottoripyöriin tule näitä seurantalaitteita....
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
    Tuo musta laatikko on jo ajatuksena täysin mahdoton ainakin mulle hyväksyä. Tuo on yksi selkeä askel siihen suuntaan, että valtio alkaa kontrolloimaan ihmisten tekemisiä. Vaikka mustat laatikot tulisivat, niin tuskinpa vielä vuoden päästä Suomi olisi kuin Pohjois-Korea. Mutta ainakin mun mielestä kaikki joka on edes askel kyttäämisen suuntaan, on lähtökohtaisesti väärin ja sitä tulisi vastustaa kaikin keinoin.

Ja sitten kun tuo kyttäyslaite suorastaan huutaa viranomaisia ottamaan käyttöön reaaliaikaisen sakotuksen, niin johan siinä sirkus syntyy. Nyt kun joku sanoo että miksi pitäisi saada ajaa ylinopeutta, niin mielestäni yksilönvapauden uhraaminen pienten liikennerikkomusten selvittämiseksi on aika lailla yliampuvaa. Ylinopeuden takia kuolee vuosittain muutama ihminen, niin mielestäni on täysin suhteetonta alkaa ylinopeutta kitkemään noin voimakkaasti ihmisiä kontrolloivalla tavalla. Laittakoot poliisit pusikkoon tutkaamaan niin kuin ennen on tehty.

Ainakin minä olen sitä mieltä että vapaus on tärkein asia mikä Suomella on kansalaisilleen tarjota, niin pidettäisiin siitä kiinni.
    1835
    Mistä ne meinaa vajaassa vuodessa saada tarvittavan määrän noita laatikoita eri automerkeille ja -malleille? Entäs sertifioidut asentajat jotka ehtisi asentaa ne autoihin, vai mietinkö nyt ihan hupijuttuja
    -00 Yamaha FZS 600
    -93 Honda VT600 Shadow
    Lainaa Krikri kirjoitti Katso viesti
    Mistä ne meinaa vajaassa vuodessa saada tarvittavan määrän noita laatikoita eri automerkeille ja -malleille? Entäs sertifioidut asentajat jotka ehtisi asentaa ne autoihin, vai mietinkö nyt ihan hupijuttuja
    Tarkoitus on, että liikenneverkkoyhtiö aloittaa 2018 alussa. Seurantajärjestelmä otetaan käyttöön myöhemmin.
    "Lopunajan meininkiä" sanoisin nämä nykyhallituksen toimet.
    https://www.mjn-wintertech.com/
    https://www.youtube.com/@mjn-wintertech2544
    Lainaa BOMBARIDER kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitus on, että liikenneverkkoyhtiö aloittaa 2018 alussa. Seurantajärjestelmä otetaan käyttöön myöhemmin.
    Bernerin mukaan käyttömaksut otettaisiin käyttöön jo ensi vuonna..,elikkä ensivuoden aikana.
    Voisi täten olettaa että boksit myöskin silloin asennetaan...
    Tosin...,ei kai kukaan tarkkaa ajankohtaa vielä tiedä,mutta tavoite kuitenkin on että ensi vuoden aikana..
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Mun autolla ajaa minun ja puolison lisäksi puoli sukua... eritysesti kesäisin
    Niin, mutta ei se loota mikään näytölle jälkilokia piirtävä navigaattori olisi. Omat jäljet saisi varmaan netistä pankkitunnuksilla tms. tunnistautumisella.

No joo, kävisi kai jotenkin näin:
    - yhtään pahemmassa onnettomuustapauksessa viranomainen pääsisi käsiksi tietoihin. Ehkä hyväkin asia?
    - tarpeeksi vakava rikos, niin tiedostot avautuisivat. Ei ainakaan minua haittaisi..
    - rekisteröimättömällä / vakuuttamattomalla ajonevolla ajaminen. Mitä mieltä, minulla vähän siinä ja siinä?
    - ajoneuvoverot ja polttoainevero. Jos autoverot poistuisivat ja polttoainevero kohtuullistettaisiin, niin paikannuksella sama summa voitaisiin kerätä oikeudenmukaisemmin? Äkkiä ajatellen ehkä kyllä.
    - vakuutusmaksujen hinnoittelu. Vähän ajavia tuskin haittaisi, paljon ajavia varmaan haittaisi.
    - entä ajo-oikeudetta ajaminen? Otettaisiinko 20 kertaisen rattijuopon / huumehörhön auto valvontaan. Oikein vai väärin? Minä istuttaisin gps-pannan sellaisen jalkaan.
    - nopeusvalvonta, ajotyyli, punaisia päin ajaminen, väärin pysäköinti, tyhjäkäynti jne. No ei helvetissä, tämä minua hirvittää ja siihen se lopulta menisi. Muuten voisin EHKÄ ajatella myönteisemmin.

Älkääkä nyt hermostuko. Meinaan vaan höpinöilläni, että asioita kannattaa miettiä monelta kantilta. Sitä Bernerin yhtiöittämismallin ihanuutta en käsitä ollenkaan - vaikka kuinka mietin.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 10.01.2017 klo 02:13.
    1300 Gessu
    - ajoneuvoverot ja polttoainevero. Jos autoverot poistuisivat ja polttoainevero kohtuullistettaisiin, niin paikannuksella sama summa voitaisiin kerätä oikeudenmukaisemmin? Äkkiä ajatellen ehkä kyllä.

Älkääkä nyt hermostuko. Meinaan vaan höpinöilläni, että asioita kannattaa miettiä monelta kantilta. Sitä Bernerin yhtiöittämismallin ihanuutta en käsitä ollenkaan - vaikka kuinka mietin.
    Mutta mitä hyötyä on vanhan ajoneuvon omistajalle, jos uusista poistuu vero vaikka kokonaan? Suurimmalla osalla suomen kansaa EI ole varaa osataa uutta autoa!
    Et sinäkään osta Mäkkäriltä sitä euron tarjoushampparia, jos sulla ei ole sitä euroa !
    Tuon Bersereiän tarkoitushan on vaan entisestään kurjistaa niiden asemaa, joilla ei ole siihen uuteen varaa!
    Jos nyt vaikka saataisiin ne kaikki 60 vuoden aikana kerätyt auto- ja polttoaineverot tuon uuden yhtiön alkupääomaksi, niin pärjättäisiin seiraavat sata vuotta ilman mitää veroja ja maksuja tuolla saralla!
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Niin, mutta ei se loota mikään näytölle jälkilokia piirtävä navigaattori olisi. Omat jäljet saisi varmaan netistä pankkitunnuksilla tms. tunnistautumisella.

No joo, kävisi kai jotenkin näin:
    - yhtään pahemmassa onnettomuustapauksessa viranomainen pääsisi käsiksi tietoihin.
    ...
    Passien sormenjälkirekisteri ehti olla 14 kuukautta käytössä kun Paatero alkoi vaatia sitä poliisin käyttöön, muualla maailmassa jäljet hävitetään biotunnisteen teon jälkeen. Tästä voi vetää johtopäätöksen että noin vuoden sisällä uuden ihanan paikannusrekisterin tiedot annettaisiin poliisin käyttöön "Tietyissä vakavissa rikoksissa". Seurauksella että kun löysit sen ainoan perhanan parkkipaikan se sattuikin olemaan enkeli/bandiitti kerhotalon vieressä, pääset siis EPRI:in kyseisen jengin tukijana. Vaikka näin.

Tämän jälkeen voitkin sitten varmaan poiketa laitokselle tuomaan luvalliset ampuma-aseesi pois ja samalla luovuttaa sen järjestysmieskortin jolla olet yrittänyt leipäsi tienata. Perusteluna perinteiset yleiset syyt ja mahdolliset rikolliset ambitiot. Sitten menet illalla kapakkaan ja paikallinen vapaalla oleva rivikonstu käy kettuilemaan avio-ongelmista kun autosi seisoo liki viikottain paikallisen thai-hieronnan edessä. Tässä vaiheessa tajuat että niin perhana onhan siinä talon alakerrassa, jossa käyt tapaamassa kaveria ja solmimassa perhoja ensi kesän lapin retkeä varten, jokin hierontapaikka.

Jostain kummasta syystä suomessa kuvitellaan että ns. virkavastuu poistaa kaikki inhimilliset piirteet kuten uteliaisuuden tai kettuilun halun.
    Suzuki GSF1250SA Bandit
    Lainaa Siili kirjoitti Katso viesti
    Passien sormenjälkirekisteri ehti olla 14 kuukautta käytössä kun Paatero alkoi vaatia sitä poliisin käyttöön, muualla maailmassa jäljet hävitetään biotunnisteen teon jälkeen. Tästä voi vetää johtopäätöksen että noin vuoden sisällä uuden ihanan paikannusrekisterin tiedot annettaisiin poliisin käyttöön "Tietyissä vakavissa rikoksissa". Seurauksella että kun löysit sen ainoan perhanan parkkipaikan se sattuikin olemaan enkeli/bandiitti kerhotalon vieressä, pääset siis EPRI:in kyseisen jengin tukijana. Vaikka näin.

Tämän jälkeen voitkin sitten varmaan poiketa laitokselle tuomaan luvalliset ampuma-aseesi pois ja samalla luovuttaa sen järjestysmieskortin jolla olet yrittänyt leipäsi tienata. Perusteluna perinteiset yleiset syyt ja mahdolliset rikolliset ambitiot. Sitten menet illalla kapakkaan ja paikallinen vapaalla oleva rivikonstu käy kettuilemaan avio-ongelmista kun autosi seisoo liki viikottain paikallisen thai-hieronnan edessä. Tässä vaiheessa tajuat että niin perhana onhan siinä talon alakerrassa, jossa käyt tapaamassa kaveria ja solmimassa perhoja ensi kesän lapin retkeä varten, jokin hierontapaikka.

Jostain kummasta syystä suomessa kuvitellaan että ns. virkavastuu poistaa kaikki inhimilliset piirteet kuten uteliaisuuden tai kettuilun halun.
    Jösses sentäs.... ETTÄ VOI IHMINEN OLLA VAINOHARHAINEN!

sarkasmia.... ihan vaan sarkasmia
    (piti varmuuden vuoksi)
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    noihanha se tässä maas menee,,,,et ole yleisön silmissä se miten toimit... vaan miltä se saadaan näyttämään..
    six esim moottoripyöräilijät on rikollisia....
    Mites kun jo vuosia on ollut erilaisissa autoissa ikkunassa laite, jonka avulla voidaan rekisteröidä jonkun tietyn tieosuuden käyttö ja veloittaa sen mukaan autoilijaa. Tämä siis Ruotsissa ja useissa Euroopan maissa. Eikös sekin ole seurantalaite, ja siihen liity samankaltaisia tietoturvaan kohdistuvia uhkia. Eihän tuo mainitsemani seurantalaite ole toki niin pystyvä kuin gps-pohjainen, mutta periaatteelliselta kannalta kuitenkin. Ja en minä ainakaan ole kuullut kansan muissa maissa kovin vastustavan asiaa.

Sent from my iPad using Tapatalk
    -juha-
    Lainaa yoohah kirjoitti Katso viesti
    Mites kun jo vuosia on ollut erilaisissa autoissa ikkunassa laite, jonka avulla voidaan rekisteröidä jonkun tietyn tieosuuden käyttö ja veloittaa sen mukaan autoilijaa. Tämä siis Ruotsissa ja useissa Euroopan maissa. Eikös sekin ole seurantalaite, ja siihen liity samankaltaisia tietoturvaan kohdistuvia uhkia. Eihän tuo mainitsemani seurantalaite ole toki niin pystyvä kuin gps-pohjainen, mutta periaatteelliselta kannalta kuitenkin. Ja en minä ainakaan ole kuullut kansan muissa maissa kovin vastustavan asiaa.

ainakin saksan läpiajossa raskaalla se helpottaa kuljettajaa.......
    mutta suomen stasilaiset viranomaiset keksii sata varmasti kokoajan vain lisää maksettavaa autoista....
    silti mulla on itellä alle 95g joten maksu pitäs olla pienemmästäpäästä...mut periaate... pistäs vaikka 10senttiä
    polttoaineeseen...............
    Lainaa yoohah kirjoitti Katso viesti

Hieman eri juttu kuin nyt suunniteltu GPS seuranta, jos maksetaan tietyltä moottoritienpätkältä maksu. Jos tuo maksu aletaan suomessa ottaa jo valmiiksi verovaroilla maksetulta, huonokuntoiselta tienpätkältä, niin väärinhän sekin olisi.
    Jos rakennetaan ihan uusi tie ja rahoitetaan se sitten tiemaksulla niin mikäs siinä, kunhan on sitten olemassa joku vaihtoehtoinenkin reitti jota voidaan ajaa verovaroin kustannettua tietä pitkin.

Eikös tuolla keskieuroopassa osteta jotakin tarroja ikkunaan tienkäyttömaksua todentamaan?
    Ja nuo tarrat on ostettava myös ulkomaalaisten. GPS systeemissä ulkomaalaiset ei varmaan maksa edelleenkään suomen teiden käytöstä mitään?

Ei, minulle tämä gps seuranta ei vaan mitenkään istu ajatusmaailmaan. Jos on pakko alkaa jotakin yhtiöittämisen jälkeistä maksua maksamaan, niin laittakoot tuollaisen tarrasysteemin. Hanurista sekin kyllä olisi, mutta kaikki näkisivät että kyseessä on kuuliainen, ajolupansa tunnollisesti maksava kansalainen.
    Eikä tuo kyllä eroaisi mitenkään -70 luvun tilapäisestä autoverosta.

Autovero nollaan heti ja joku lisävero vain uusille, ilman autoveroa ostetuille autoille, vanhoille ei sitten ko. maksua. Mutta eihän se sellainen käy. Uusien autojen myyntihän sakkaisi, kun ajettaisiin ensin ne vanhat, jo verotetut autot loppuun. Suomessa tuollainen kyllä toteutettaisiin niin, että tuo maksu tulisi KAIKILLE autoille/mottoripyörille ikään katsomatta

On tämä kyllä kaikenkaikkiaan vaikea juttu. Valtion on nyt vaan saatava nyhdettyä verotuottoja uusilla jekuilla kun EU painaa päälle autoveron takia.
    -upi-
    Nyt ilman pyörää.
    Myyty 12.7.2016. Suzuki GSX-R1100W -94
  30.  
    Lainaa ukormi kirjoitti Katso viesti
    Autovero nollaan heti ja joku lisävero vain uusille, ilman autoveroa ostetuille autoille, vanhoille ei sitten ko. maksua. Mutta eihän se sellainen käy. Uusien autojen myyntihän sakkaisi, kun ajettaisiin ensin ne vanhat, jo verotetut autot loppuun. Suomessa tuollainen kyllä toteutettaisiin niin, että tuo maksu tulisi KAIKILLE autoille/mottoripyörille ikään katsomatta
    Tuskin se uusien autojen myynti sakkaisi, mutta kun sattuu kaikki päättäjät ja muut "isokenkäiset" ajavan pääsääntöisesti niillä uusilla, niin eihän se sellainen käy päinsä.......
    R.I.P Jaska - Motoristi
Sivu: 8 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910 ViimeinenViimeinen