Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 65:sta
  1. #31
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Vai kilvet ja kilvet. Mitä ne nyt muutenkaan niillä kilvillä siellä tekee jos pyörän tiedot jää kuitenkin rekisteriin. Jos ei jää niin en tajua miten eri tunnukset saa käyttöön ilman rekisteröintikatsastusta. Autoista oli mahdollista aikoinaan viedä kilvet konttorille, mutta tunnusta ei laiteta jakoon vaan saa saman tunnuksen takaisin.
    Minä kun vein parista pyörästä kilvet konttorille niin sieltä sanottiin, että samalla tunnuksella olevat kilvet saa takaisin, mutta siinä saattaa menää hetki aikaa kun taas eri tunnuksella olevat kilvet saa heti mukaansa kun haluaa pyörän takaisin ajoon. Katsastusta ei tarvita, tämä kuusi vuotta sitten.

    Otteessa lukee "liikennekäytöstä poisto, tavallinen poisto, kilvet palautettu". Joku hetki tämän jälkeen lähetti vakuutusyhtiö postia jossa kertoi kyseisen pyörän vakuutuksen lakanneen.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  2. #32
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Trafin asiakaspalvelija kertoili, jotta kilvet voi kyllä palauttaa, minkä jälkeen ajoneuvon voi ottaa uudelleen liikennekäyttöön, kunhan hankkii uudet kilvet.

    Liikennekäytöstä poiston yhteydessä kilpiä ei kuitenkaan tarvitse palauttaa.

    Vain romutetun tai tuhoutuneen auton lopullisen poiston jälkeen liikennekäyttöönotto ei ole enää mahdollista.
    Kilpien palauttaminen ei nykyohjeistuksen mukaan tarkoita lopullista poistoa.

    Eli, pelko pois!
    Eli en nyt ihan pahasti ollut hakoteillä.......
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  3. #33
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Trafin asiakaspalvelija kertoili, jotta kilvet voi kyllä palauttaa, minkä jälkeen ajoneuvon voi ottaa uudelleen liikennekäyttöön, kunhan hankkii uudet kilvet.

    Liikennekäytöstä poiston yhteydessä kilpiä ei kuitenkaan tarvitse palauttaa.

    Vain romutetun tai tuhoutuneen auton lopullisen poiston jälkeen liikennekäyttöönotto ei ole enää mahdollista.
    Kilpien palauttaminen ei nykyohjeistuksen mukaan tarkoita lopullista poistoa.

    Eli, pelko pois!
    Miksi pitää olla kolme eri tapaa
    1. Liikennekäytöstä poisto
    2. Liikennekäytöstä poisto ja kilpien vienti.
    3. Lopullinen poisto

    Miten kohdat yksi ja kaksi eroaa toisistaan lakiteknisesti? ? ?
  4. #34
    Saattaa tulla ruuhkaa Oulun konttorille, jos on ainut missä voi poistaa rekisteristä ilman lopullista poistoa tai purku/romutustodistusta
  5. #35
    Herää tää sama kysymys, mutta kukaan ei osaa vastaa siihen. Eli pyörä on poistettu kilvistä 3 vuotta sitten, mutta jos tuo uusi laki pitää paikkansa mitä tässäkin jutussa
    http://www.bike.fi/uutiset/yleiset/e...kennehistoriaa

    Moottoripyörän rekisteristä poisto edellyttää nykyisin ajoneuvon romuttamista tai todistusta sen tuhoutumisesta. Lakiesityksen mukaan kaavailtu moottoripyörävero ei kuitenkaan koske moottoripyöriä, jotka on koko verokauden poistettu liikenteestä. Moottoripyörän liikenteestä poisto on täysin eri asia kuin moottoripyörän poistaminen rekisteristä.
    Liikenteestä poisto on hieman sama kuin aiemmin oli niin sanottu seisontavakuutus. Nyt se vaan pitää ilmoittaa Trafiin. Rekisteristä poisto on peruuttamaton toimenpide. Sen jälkeen moottoripyörää ei enää koskaan saa rekisteröityä Suomeen. Siksi kannattaa harkita kahteen kertaan, ennen kuin säntää poistamaan esimerkiksi entisöintiä odottavan moottoripyörän rekisteristä.
    Eli eikö se rekisteristä poisto ole eri kuin kilvistä poistaminen, minun mielestä on sama..Eli nyt alkaa mietityttää, että käykö tässä niin että en saakkaan pyörään kilpiä takasin
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  6. #36
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Miksi pitää olla kolme eri tapaa
    1. Liikennekäytöstä poisto
    2. Liikennekäytöstä poisto ja kilpien vienti.
    3. Lopullinen poisto

    Miten kohdat yksi ja kaksi eroaa toisistaan lakiteknisesti? ? ?
    Kakkosessa tulee uudet kilvet uudella rekisterinumerolla? Maksaa enemmän? Hyöty nolla. Siksipä sitä ei Trafi ohjeistakaan tekemään, vaikkakin on mahdollista.

    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Saattaa tulla ruuhkaa Oulun konttorille, jos on ainut missä voi poistaa rekisteristä ilman lopullista poistoa tai purku/romutustodistusta
    Trafin asiakaspalveluchatissa sain myös tiedon, että voi palauttaa kilvet. Luulisi onnistuvan muuallakin. Siinä ei vain ole mitään järkeä.

    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Herää tää sama kysymys, mutta kukaan ei osaa vastaa siihen. Eli pyörä on poistettu kilvistä 3 vuotta sitten, mutta jos tuo uusi laki pitää paikkansa mitä tässäkin jutussa
    http://www.bike.fi/uutiset/yleiset/e...kennehistoriaa


    Eli eikö se rekisteristä poisto ole eri kuin kilvistä poistaminen, minun mielestä on sama..Eli nyt alkaa mietityttää, että käykö tässä niin että en saakkaan pyörään kilpiä takasin
    Kyllä saa vielä rekisteröityä takaisin liikennekäyttöön, ellei lopullista poistoa rekisteristä ole tehty.
    Kilpien palauttaminen ei ole sama kuin kokonaan ja lopullisesti rekisteristä poistaminen. Lopullinen poisto tehdään ihan syystä täysin korjauskelvottomaksi romuttuneelle pyörälle, jota ei enää pitäisi ymmärtääkseni olla mahdollista rekisteröidä tieliikennekäyttöön.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  7. #37
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Kakkosessa tulee uudet kilvet uudella rekisterinumerolla?
    Ei taida tulla. Sama kuin hukkaisi kilven ja tilaisi uuden. Ja puhutaan nyt kuitenkin yksikössä, kun on vain se yksi kilpi. Toistaiseksi.
  8. #38
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Ei taida tulla. Sama kuin hukkaisi kilven ja tilaisi uuden. Ja puhutaan nyt kuitenkin yksikössä, kun on vain se yksi kilpi. Toistaiseksi.
    Riippuen siitä haluatko mopon heti kilpiin.. eli silloin tulee uusi kilpi, mutta jos sulla on aikaa odottaa 2-4 viikkoa niin saat toki vanhan kilven takaisinki.....
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  9. #39
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Kyllä saa vielä rekisteröityä takaisin liikennekäyttöön, ellei lopullista poistoa rekisteristä ole tehty. Kilpien palauttaminen ei ole sama kuin kokonaan ja lopullisesti rekisteristä poistaminen. Lopullinen poisto tehdään ihan syystä täysin korjauskelvottomaksi romuttuneelle pyörälle, jota ei enää pitäisi ymmärtääkseni olla mahdollista rekisteröidä tieliikennekäyttöön.
    Eli kilvet saa takaisin, kun käyn vaan konttorilla tilaamassa uudet tai sen vanhan kilven takaisin.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  10. #40
    Lainaa Pave. kirjoitti Katso viesti
    Riippuen siitä haluatko mopon heti kilpiin.. eli silloin tulee uusi kilpi, mutta jos sulla on aikaa odottaa 2-4 viikkoa niin saat toki vanhan kilven takaisinki.....
    Tuskin se niin kauaa kestää. Hukkuneen/turmeltuneen tilalle uusi. Koska kilven palautus ei ole rekisteristä poisto. Paitsi ehkä Oulun konttorilla?
  11. #41
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Eli kilvet saa takaisin, kun käyn vaan konttorilla tilaamassa uudet tai sen vanhan kilven takaisin.
    Muistaakseni tuon voi tehdä trafin sivulla.
    Edut: Eipäs voikkaan. Kai se on odoteltava muutama viikko, vaikka olisi kilpi tippunut...
  12. #42
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Tuskin se niin kauaa kestää. Hukkuneen/turmeltuneen tilalle uusi. Koska kilven palautus ei ole rekisteristä poisto. Paitsi ehkä Oulun konttorilla?
    No jossen rekisterikilven vie pois, niin eikö se ole silloin pois rekisteristä Vai meneekö se pelkästään seisontaan?

    Voitaisi opetella niitä nykyisiä termejä käyttelemään - jopa Oulussa?
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  13. #43
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    No jossen rekisterikilven vie pois, niin eikö se ole silloin pois rekisteristä Vai meneekö se pelkästään seisontaan?
    Taitaa ihan vaan seisokissa olla
  14. #44
    Jos mun pyörästä olisi kilpi viety, niin menisin oitis Trafin omille sivuilleni ja katsoisin, mikä on pyöräni tämänhetkinen status.
    Mikäli se sieltä löytyy, niin se on joko liikennekäytössä, tai tilapäisesti liikennekäytöstä poistettu. Mikäli sitä ei löydy ollenkaan ajoneuvoluettelosta, niin olisin erityisen huolestunut.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  15. #45
    makehut voisi käydä Trafin verkkopalvelun kautta tarkistamassa, millaisen poiston ne siellä Oulussa tekevät, kun palautat kilven.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  16. #46
    Jossitellaas hiukan..

    -jos laki tulee voimaan, ja

    -jos menee rankimman mukaan, eli kun kilpi irtoaa moposta (oli se poiston nimi nyt sitten mikä hyvänsä), niin sitä ei enään saa takas rekisteriin, ja

    -jos poliisi tien päällä pysäyttäessä toteaa mopossa niin suuren vian (esim. jarruvika tai jotain), että päättää repiä kilven irti, niin

    -oliko sen mopon elämä siinä (vaikka sen ilmenneen vian korjaisitkin)??

    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  17. #47
    Lainaa Ropaaja kirjoitti Katso viesti
    Jossitellaas hiukan..

    -jos laki tulee voimaan, ja

    -jos menee rankimman mukaan, eli kun kilpi irtoaa moposta (oli se poiston nimi nyt sitten mikä hyvänsä), niin sitä ei enään saa takas rekisteriin, ja

    -jos poliisi tien päällä pysäyttäessä toteaa mopossa niin suuren vian (esim. jarruvika tai jotain), että päättää repiä kilven irti, niin

    -oliko sen mopon elämä siinä (vaikka sen ilmenneen vian korjaisitkin)??

    Mopon elämä ei ole siinä.. kas kun poliisisetä kertoo sinulle samalla, että katsastumies katsoo, että mopo on jälleen laillisessa kunnossa, että voit ajella sillä ja sitten sinä saat kilven takaisin... toki se katsastus maksaa..........
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  18. #48
    Lainaa Pave. kirjoitti Katso viesti
    Mopon elämä ei ole siinä.. kas kun poliisisetä kertoo sinulle samalla, että katsastumies katsoo, että mopo on jälleen laillisessa kunnossa, että voit ajella sillä ja sitten sinä saat kilven takaisin... toki se katsastus maksaa..........
    Tai sitten jos sinulla on varakilpi niin voit asentaa sen kotona paikalleen. Uusi kilpihän ei paljoa maksa.
  19. #49
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    makehut voisi käydä Trafin verkkopalvelun kautta tarkistamassa, millaisen poiston ne siellä Oulussa tekevät, kun palautat kilven.
    Olisi tosiaan mielenkiintoista tietää, missä tilassa se mopo on Trafin rekisterissä.
    Käy ihmeessä tsekkaamassa ja laita infoa tänne. Kuulostaa käsittämättömältä...? Eihän nykyään pitänyt olla muita mahdollisuuksia kuin liikenteestä poisto, tai lopullinen rekisteristä poisto.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  20. #50
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Olisi tosiaan mielenkiintoista tietää, missä tilassa se mopo on Trafin rekisterissä.
    Käy ihmeessä tsekkaamassa ja laita infoa tänne. Kuulostaa käsittämättömältä...? Eihän nykyään pitänyt olla muita mahdollisuuksia kuin liikenteestä poisto, tai lopullinen rekisteristä poisto.
    Nuon vaihtoehdot koskee henkilö- ja pakettiautoja!
    Moottoripyörillä (ja eräillä muilla ryhmillä) on ollut mahdollisuus palautta kilvet konttorille, jolloin loppuu vakuutusmaksut! Kas kun jollain vakuutusyhtiöillä on ollut mahdollisuus rahastaa jokunen euro siitä että mopo on poistettuna liikennekäytöstä, mutta vakuutusmaksu ei silti mene "nollille" kutenautolla liikennekäytöstäpoistossa! Asioita kun ei ole harmonisoitu tässä maassa tähän asti.......
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  21. #51
    Lainaa Pave. kirjoitti Katso viesti
    Nuon vaihtoehdot koskee henkilö- ja pakettiautoja!
    Moottoripyörillä (ja eräillä muilla ryhmillä) on ollut mahdollisuus palautta kilvet konttorille, jolloin loppuu vakuutusmaksut! Kas kun jollain vakuutusyhtiöillä on ollut mahdollisuus rahastaa jokunen euro siitä että mopo on poistettuna liikennekäytöstä, mutta vakuutusmaksu ei silti mene "nollille" kutenautolla liikennekäytöstäpoistossa! Asioita kun ei ole harmonisoitu tässä maassa tähän asti.......
    Ifillä on harmonisoitu ainakin jollain tasolla.

    https://www.if.fi/web/fi/henkiloasia...s/default.aspx
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  22. #52
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Ifillä on harmonisoitu ainakin jollain tasolla.

    https://www.if.fi/web/fi/henkiloasia...s/default.aspx
    PopVakuutus laski samantien uuden hinnan vakuutukselle, kun ilmoitin liikennekäytöstäpoistoon eli ottavat myös huomioon tämän. Oliko termi "tavallinen liikennekäytöstäpoisto" eli ei liity kilpeen mitenkään.

    Rekisteristä poisto on sitten asia erikseen ja siihen ei passaa lähteä jos vielä ajella meinaa, samalla laitteella.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  23. #53
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    PopVakuutus laski samantien uuden hinnan vakuutukselle, kun ilmoitin liikennekäytöstäpoistoon eli ottavat myös huomioon tämän. Oliko termi "tavallinen liikennekäytöstäpoisto" eli ei liity kilpeen mitenkään.

    Rekisteristä poisto on sitten asia erikseen ja siihen ei passaa lähteä jos vielä ajella meinaa, samalla laitteella.
    Itse siirsin POP vakuutukseen, koska hyvitys poiston ajalta alkaa välittömästi.
    Vakuutusyhtiö Turva edellyttää 30 päivän poistoa, jotta saa hyvityksen.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  24. #54
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    makehut voisi käydä Trafin verkkopalvelun kautta tarkistamassa, millaisen poiston ne siellä Oulussa tekevät, kun palautat kilven.
    Kävin katsomassa. Liikenteestä poisto(tavallinen poisto) sekä kilpien palautus. Siinäpä ne tiedot.
  25. #55
    Lainaa makehut kirjoitti Katso viesti
    Kävin katsomassa. Liikenteestä poisto(tavallinen poisto) sekä kilpien palautus. Siinäpä ne tiedot.
    Siis normaali liikennnekäytöstä poisto.
    Mikä pointti sitten tuossa kilven palauttamisessa on?
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  26. #56
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Siis normaali liikennnekäytöstä poisto.
    Mikä pointti sitten tuossa kilven palauttamisessa on?
    Sitä miekii oon yrittänyt miettiä, mutta en ole sitä vielä hokassut.
    Se ei kuulemma eroa juridiesti mitenkääm liikennekäytöstä poistosta.
  27. #57
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Siis normaali liikennnekäytöstä poisto.
    Mikä pointti sitten tuossa kilven palauttamisessa on?
    Harhakuvitelmiin perustuva ratkaisu kaiketi?
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  28. #58
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Sitä miekii oon yrittänyt miettiä, mutta en ole sitä vielä hokassut.
    Se ei kuulemma eroa juridiesti mitenkääm liikennekäytöstä poistosta.
    Mun tapauksessa kilpien palautus poisti laitteelta vakuutuksen.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  29. #59
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Mun tapauksessa kilpien palautus poisti laitteelta vakuutuksen.
    Sinänsä hyvä peruste, mutta mun tapauksessa katkesi vakuutusmaksut poiston ajalta ilman kilvenkin palautusta ja se riittää minulle.

    Jostain olin lukevinani, että poiston yhteydessä voi nykyisin vakuutuksenkin irtisanoa, jos niin haluaa.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  30.  
  31. #60
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Jostain olin lukevinani, että poiston yhteydessä voi nykyisin vakuutuksenkin irtisanoa, jos niin haluaa.
    Se lukee uudessa 1.1.2017 voimaantullessa liikennevakuutuslaissa.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen