Minä kun vein parista pyörästä kilvet konttorille niin sieltä sanottiin, että samalla tunnuksella olevat kilvet saa takaisin, mutta siinä saattaa menää hetki aikaa kun taas eri tunnuksella olevat kilvet saa heti mukaansa kun haluaa pyörän takaisin ajoon. Katsastusta ei tarvita, tämä kuusi vuotta sitten.
Otteessa lukee "liikennekäytöstä poisto, tavallinen poisto, kilvet palautettu". Joku hetki tämän jälkeen lähetti vakuutusyhtiö postia jossa kertoi kyseisen pyörän vakuutuksen lakanneen.
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Saattaa tulla ruuhkaa Oulun konttorille, jos on ainut missä voi poistaa rekisteristä ilman lopullista poistoa tai purku/romutustodistusta![]()
Herää tää sama kysymys, mutta kukaan ei osaa vastaa siihen. Eli pyörä on poistettu kilvistä 3 vuotta sitten, mutta jos tuo uusi laki pitää paikkansa mitä tässäkin jutussa
http://www.bike.fi/uutiset/yleiset/e...kennehistoriaa
Eli eikö se rekisteristä poisto ole eri kuin kilvistä poistaminen, minun mielestä on sama..Eli nyt alkaa mietityttää, että käykö tässä niin että en saakkaan pyörään kilpiä takasinMoottoripyörän rekisteristä poisto edellyttää nykyisin ajoneuvon romuttamista tai todistusta sen tuhoutumisesta. Lakiesityksen mukaan kaavailtu moottoripyörävero ei kuitenkaan koske moottoripyöriä, jotka on koko verokauden poistettu liikenteestä. Moottoripyörän liikenteestä poisto on täysin eri asia kuin moottoripyörän poistaminen rekisteristä.
Liikenteestä poisto on hieman sama kuin aiemmin oli niin sanottu seisontavakuutus. Nyt se vaan pitää ilmoittaa Trafiin. Rekisteristä poisto on peruuttamaton toimenpide. Sen jälkeen moottoripyörää ei enää koskaan saa rekisteröityä Suomeen. Siksi kannattaa harkita kahteen kertaan, ennen kuin säntää poistamaan esimerkiksi entisöintiä odottavan moottoripyörän rekisteristä.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Kakkosessa tulee uudet kilvet uudella rekisterinumerolla? Maksaa enemmän? Hyöty nolla. Siksipä sitä ei Trafi ohjeistakaan tekemään, vaikkakin on mahdollista.
Trafin asiakaspalveluchatissa sain myös tiedon, että voi palauttaa kilvet. Luulisi onnistuvan muuallakin. Siinä ei vain ole mitään järkeä.
Kyllä saa vielä rekisteröityä takaisin liikennekäyttöön, ellei lopullista poistoa rekisteristä ole tehty.
Kilpien palauttaminen ei ole sama kuin kokonaan ja lopullisesti rekisteristä poistaminen. Lopullinen poisto tehdään ihan syystä täysin korjauskelvottomaksi romuttuneelle pyörälle, jota ei enää pitäisi ymmärtääkseni olla mahdollista rekisteröidä tieliikennekäyttöön.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
R.I.P Jaska - Motoristi
Jos mun pyörästä olisi kilpi viety, niin menisin oitis Trafin omille sivuilleni ja katsoisin, mikä on pyöräni tämänhetkinen status.
Mikäli se sieltä löytyy, niin se on joko liikennekäytössä, tai tilapäisesti liikennekäytöstä poistettu. Mikäli sitä ei löydy ollenkaan ajoneuvoluettelosta, niin olisin erityisen huolestunut.
BMW R 35
BMW R 1100RS
makehut voisi käydä Trafin verkkopalvelun kautta tarkistamassa, millaisen poiston ne siellä Oulussa tekevät, kun palautat kilven.
Ja kakka roiskusi.
Jossitellaas hiukan..
-jos laki tulee voimaan, ja
-jos menee rankimman mukaan, eli kun kilpi irtoaa moposta (oli se poiston nimi nyt sitten mikä hyvänsä), niin sitä ei enään saa takas rekisteriin, ja
-jos poliisi tien päällä pysäyttäessä toteaa mopossa niin suuren vian (esim. jarruvika tai jotain), että päättää repiä kilven irti, niin
-oliko sen mopon elämä siinä (vaikka sen ilmenneen vian korjaisitkin)??
![]()
![]()
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
R.I.P Jaska - Motoristi
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Nuon vaihtoehdot koskee henkilö- ja pakettiautoja!
Moottoripyörillä (ja eräillä muilla ryhmillä) on ollut mahdollisuus palautta kilvet konttorille, jolloin loppuu vakuutusmaksut! Kas kun jollain vakuutusyhtiöillä on ollut mahdollisuus rahastaa jokunen euro siitä että mopo on poistettuna liikennekäytöstä, mutta vakuutusmaksu ei silti mene "nollille" kutenautolla liikennekäytöstäpoistossa! Asioita kun ei ole harmonisoitu tässä maassa tähän asti.......
R.I.P Jaska - Motoristi
Ifillä on harmonisoitu ainakin jollain tasolla.
https://www.if.fi/web/fi/henkiloasia...s/default.aspx
Ja kakka roiskusi.
PopVakuutus laski samantien uuden hinnan vakuutukselle, kun ilmoitin liikennekäytöstäpoistoon eli ottavat myös huomioon tämän. Oliko termi "tavallinen liikennekäytöstäpoisto" eli ei liity kilpeen mitenkään.
Rekisteristä poisto on sitten asia erikseen ja siihen ei passaa lähteä jos vielä ajella meinaa, samalla laitteella.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86