Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Kun ennakkotiedoista poiketen, talvi yllätti ja tien pinnat jäätyivät, heräsi kysymys!

Onko tietoa ja kokemusta 17" "talvirenkaista"? Koska nuo "ratalailliset" ovat vähäkuvioisia, olen katsellut karkeampaa. Näitä on kovasti vähän tarjolla 170/60-180/55 ja 120/70 kokoina.

Markkinoilla on Pirellin 60 ja 90 malleja, Continentalin TKC 70 ja 80 malleja sekä Golden Tyre GT201. Onko näistä kokemusta? Onko Kiinankumi liukkaampi?

Entä voiko näitä nastoittaa? Valmiiksi nastoitettuna ei tätä kokoa saa. Vai onko varmin tapa hankkia vaikka Pilot Road neloset ja välttää jäisiä teitä?
    Oppija.
    Sachs50, Moto Guzzi SP1000, Ducati ST4, 1098S, 1098S, ST3
    Turvallisesti kahdella pyörällä. Ajoissa ruokapöydässä ja viimeisenä valmis.
    En nyt muista mikä renkaat marko.fzs:llä on talvisin sdr:n alla mutta ruuvattavilla nastoilla on kuitenkin mennyt.
    Olisko ollut just tkc 70 mutten varmaksi osaa sanoa ja takasen leveydestäkin oli tinkinyt eli 180/55-17 tais olla takasen kokona.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Sil oli TKC80 ruuvattavilla nastoilla.

Kun nastat alkoivat tulla kudoksista läpi lisättiin sisäkumi, ja nastoja otettiin ulos***. Paroni tietää kertoa paremmin.

*** Syy: nappuloita oli kulutettu valmiiksi soralla.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Suosittelen soittamaan www.satapiikki.fi ja kysymään vaihtoehtoja. Siellä onnistuu minkä tahansa gummin nastoitus ja monilla eri nastavariaatioilla.
    Historia opettaa vain sen, ettei historiasta koskaan opita mitään.
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Sdr:ssä oli TKC 80 ja bestgrib nastat. Toimii hyvin mutta kannattaa laittaa vaikka satapiikissä liima nastat. Parempi pito ja kestävät paremmin. Jos laittaa nuo ruuvattavat niin tarkkana sen syvyyden kanssa.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Mulla on LC4 supermotossa TKC 80 edessä 120/70 ja takana 150/70, nastoina Bestgripit. Nastat keskellä on BG1200, eli 1,9mm ulkonemalla, mä tosin jätin ne aavistuksen ulos, joku kolmisen milliä on todellista ulkonemaa. Reunoille päin sitten on 1300- ja 1350-sarjalaisia nastoja ja ulkonema kasvaa johonkin viiden millin korville. Noi renkaat on hyvät jäisellä asfaltilla, toki kantatessa alkaa muljuamaan kun nasta pitenee, eli joutuu roikkumaan kohtalaisen paljon että saa pidettyä mopon mahdollisimman pystyssä. Kaikenlaisella ohkaisella suolapaskalla tuntuvat liukkaammilta kuin ihan jäisellä asfaltilla tuntuvat, ei kuitenkaan vielä aiheudu suurempia toimenpiteitä.

Pehmeällä lumella ja paksummassa sohjossa noi on aika huonot, tuntuu että eturengas varsinkin nousee siihen muhjun päälle ja sitten mennään. Ei se takafillarikaan sen kummemmin pidä silloin, mutta sen kanssa tulee paremmin toimeen. Lumiselta parkkikselta liikkeelle lähteminen on kyllä ollut vähän työn ja tuskan takana, eli kovin lumisiin olosuhteisiin ei välttämättä se paras fillari. Tamppaantuneella lumella tuntuu aika samalta kuin Supercorsa soralla, eli ajamaan pystyy hyvin, mutta sankaritekoihin ei oikein ole aineksia.

Noita Bestgrippejä ei oikein hinnan puolesta voi suositella, pelkät nastat maksavat jo saman kuin valmiit nastarenkaat. Mulla noita vähän niin kuin oli olemassa, niin sillä päädyin tuohon ratkaisuun. Noin kokonaisuutena ihan ok renkaat noi on olleet pääasiassa työmatka-ajossa Korsosta Stadin keskustaan. Kaikkein kovimpina lumisadepäivinä oon mennyt suosiolla autolla, kun auraamisen sijaan tunnutaan teitä suolattavana kahta kauheammin, siellä sohjomuhjussa ajaminen ei oo ihan oikeasti kivaa. Lumisissa oloissa jos paljon ajelee, niin sitten kannattaa katsella avarammalla kuviolla olevia renkaita, vaikkakin tuo takarenkaan leveys aika heikoksi valikoiman vetää
    1835
    Lainaa suntsa kirjoitti Katso viesti
    Suosittelen soittamaan www.satapiikki.fi ja kysymään vaihtoehtoja. Siellä onnistuu minkä tahansa gummin nastoitus ja monilla eri nastavariaatioilla.
    Taitaa satapiikissä olla ruuhkaa tai loma, kun ei ole viikonloppuna laitettuun emailiin tullut vastausta.
    Oon kans miettiny että minkähän patentin sitä väsäis. Siis en oo löytäny nastakumeja omilla koilla.
    Ajelu talvella tapahtuu mulla max 60kmh nopeuksilla lähinnä kaupunkialueella ja mietin pysyiskö jopa jotkut ohuet ketjut päällä.?!? Ois muutenkin kätsyä, kun sais pois sillon, kun on sula katu ,niinku vaikka joka joulu;)
    Oisko mitään diy vinkkiä kellään?
  9.  
    Lainaa suntsa kirjoitti Katso viesti
    Suosittelen myös kyseistä liikettä.
    Ostin Gessuun sieltä viime talveksi nastoitetut Heidenau Scout 60:set ja hyvin toimi. Ajoin n 3000km reissun ja vain yksi nasta irtosi.
    Talveksi voi laittaa kapeammat renkaat, jos ne vain korkeutensa puolesta mahtuvat ja kantavuus riittää. Pito on silloin parempi.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT