Käytiin just ostamassa kaverille Suomeen 5800 km ajettu RC30 vm. 88, jossa uudella moottorilla oli ajettu vain 1000 km. Aivan kuin pakasta vedetty, alkuperäinen takarengaskin vielä. Omistaja oli ollut vm. 36 ja laittanut pyörän seisomaan 1991 vierashuoneeseen. Omistaja oli kuollut 10 vuotta sitten ja nyt pyörä oli lesken olohuoneessa pitsiliinan alla. Varmasti oli pyyhkinyt pölyt kerran viikossa.
Tippa silmässä hyvästeli meidät...
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Siinä todella hieno pyörä! V4:sen saundi todella komeaa kuultavaa!Saako kysyä että paljonko tuollainen harvinaisuus kustansi?
Kateeksi käy, toinen joka sytyttää samalla tavalla on NR honda mutta sen hinnat ovat edelleen tähtitieteellisiä!
Käynkö mä usein täällä?
Nykyiset mopot:
KTM Super Duke -07
KTM 520 EXC -02
Kawasaki ZX-12R -00
Onnea valitsemallanne tiellä(Pahaluutnantti @ Maalis. 24 2007,19:14) kirjoitti
Mitä ääniin tulee, niin
T: RC36![]()
Yamaha YZF 750 R -93
Honda CB 750 -82
Suzuki Intruder 1400 *-02
Yamaha R1 -04
Honda VFR 750 - 96
Suzuki GSX-R 750 -90
Omistaja ei anna kertoa hintaa, mutta sanotaanko että 1098 on halpa verrattuna siihen. Minä en moista ymmärrä...
Ei se muuten ollut niin kyykky kuin lehdissä 80-luvulla kirjoiteltiin. Kuulin myös, että Nordschleifen ennätys on edelleen vuodelta -93 Helmut Dähnen nimissä viritetyllä RC30:lla. Mitä jos se ajaisi uudella gixxerillä, R1:llä tai 1098:lla, eikö niistä muka ole tuon "vanhanaikaisen" pyörän kepittäjäksi??
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Ihan mielenkiinnosta, oliko kyseinen yksilö mobile.de:ssä kaupan? Sieltä on näköjään yksi RC30 tämän päivän aikana hävinnyt. Ei näitä perinteisiä valko-sini-punaisia vaan vähän eri värityksellä.
"Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
Ei se ollut se pyörä. Tämä ehti olla 10h mobilessa pari viikkoa sitten.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Niin se vaan on, että ei se pyörä sitä ratkaise.(mikkoyli @ Maalis. 24 2007,21:40) kirjoitti
On vaan mies ollut sen verran hullu ja osannut radan ulkoa.
Videolta kun katsoo mitä vauhtia se kierros on vedetty, niin näyttää kyllä pahalta.
Mikäli ei ole kyseistä rataa koskaan kiertänyt ei voi ymmärtääkään kuinka monimuotoinen se on. Ja ne korkeuserot!
Normaali henkilöauto ei jaksa kolmosvaihteella hyytymättä vetää ylös radan puolen välin "suoraa" (videolla ei näytä pahaltakaan nousulta).
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
Onkos se tämä pätkä? Aika pahan näköistä menoa..![]()
R1300Gs, Te300i, 748r, 990 Adv ,Hp2 Sport, S1000rr
Ex
Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, HDSgs, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r, Zx10r, exc450, Superduke r x2, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
Kannattaa tsekata (vaikka sieltä juutuubista) myös Markus Barth:in veto K1200S:llä. Tilannenopeuksista näkee, miten käsittämättömän hyvä tuntemus miehellä on rataan.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Kyllä näky K1200S saavan melkoista kyytiä tuossa. Hittolainen...
Edit: niin tässä siis.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Perhana, Bemarin sivuilla oli toi video aiemmin huomattavasti paremmalla resolla, nyt ei enää löytynyt..![]()
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Ohhoh, RC30 kelpailisi itsellenikin..
On muutes viimeisimmässä pörssissäkin eräs RC30 myynnissä, perinteisellä värityksellä. Semmonen kelpailisi, paha vaan että samaan hintaan saa jo ylivuotisen bläkkärin....
Sääli, ettei Honda enää tee samaan tapaan spesiaalipyöriä kuten ennen, eivät etes SP-sarjan VeTuReita. Ennen oli sentäs VF®-R sarjalaiset.
Honda CB 125 TDE=>Honda MTX 125R=>Honda CX 500
CX:n mittarissa kaudella 2007 | 9000km |
Nostanpa vanhan ketjun kun tutkailin Trafin avointa dataa ja syksyn 2015 tiedoissa (juuri ennen liikennekäytöstäpoiston mahdollisuutta, sen jälkeen paljon pyöriä puuttuu tilastoista koska ne on poistettu liikenteestä) on kaikkiaan 13kpl RC30:siä
Ajattelin, että niitä ois muutamia mutta että noin paljon. Näistä peräti 8kpl on ilmeisesti uutena myyty Suomeen tai ainakin rekisteröity vuosina 1988 ja 1989. 5kpl tuotu maahan 2000-luvun alussa.
Pyöriä paikkakunnilla:
Jämsä
Nokia
Helsinki 3kpl
Valkeakoski
Hyvinkää
Turku
Espoo
Kuopio
Ruokolahti
Sipoo
Raisio
Takatalolla oli Salossa tollanen uutena, se oli hieno![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Uutena tuollaista eräässä näyttelyssä kuolasin. Sen jälkeen olen monta kertaa joulupukille kirjoitellu... Ei oo tainnu kirjeet mennä perille
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.