Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
    Onko kenelläkään käytössä Skene Desingnin lisävaloja? Kyseessä on jenkkifirma, joka valmistaa erilaisia huomiovaloja moottoripyöriin.

Ohessa linkki valmistajan sivuille:

http://www.skenedesign.com/lights/

Ohessa yksi arvostelu tuotteesta:

http://www.webbikeworld.com/lights/s...laster-review/

Nyt kiinnostaisi tietääkö onko jollain näitä käytössä? Mielestäni näin kerran yhden gessun jarruvaloissa jotain tähän viittaavaa.

Itseä kiinnostaa erityisesti tuo Photon Booster, eli keulalle tuleva valkoinen huomioledi. Tarjolla on myös Blaster, joka on enemmän joulukuusiosastoa. Osaatteko sanoa miten tieliikennelaki/ -säädökset suhtautuvat esim. tuollaiseen eteen asennettavaan "välkkyvään" lediin? Sehän ei ilmeisesti varsinaisesti välky vaan paremminkin "särisee". Parantaa huomattavasti näkyvyyttä, mutta onko nämä Suomessa laillisia?
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Ja kannattaa sitten huomioida, että vilkkuva valo on omiaan laukaisemaan erilaisia sairaskohtauksia (migreeni,epilepsia etc.) joillain ihmisillä.
    Superbike #7
    Poistettu
    Euroopassa on paljon maita joissa ei ole valoisaan aikaan lainkaan ajovalopakkoa. Ja silti risteyskolarit eivät tunnu olevan ongelma sen kummemmin. Tästä lähtökohdasta uskon että eteenajot on enemmän kiinni meilläkin huonosta katsomisesta kuin havaintomahdollisuuden puutteesta.

Ainakin itse koen että minun on vaikeampi arvioida lähestyvän ajoneuvon nopeutta sekä etäisyyttä jos lähestyjällä on pitkät päällä. On näin tosi vaikea arvioida omalla kohdalla auttaisiko tuo yhtään havainnointiin, huonontaisiko vai parantaisi etäisyyden ja nopeuden arviointia.

En tiedä, hiukka hirvipilliosastolta vaikuttaa.
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti
    Onko kenelläkään käytössä Skene Desingnin lisävaloja? Kyseessä on jenkkifirma, joka valmistaa erilaisia huomiovaloja moottoripyöriin.

Ohessa linkki valmistajan sivuille:

http://www.skenedesign.com/lights/

Ohessa yksi arvostelu tuotteesta:

http://www.webbikeworld.com/lights/s...laster-review/

Nyt kiinnostaisi tietääkö onko jollain näitä käytössä? Mielestäni näin kerran yhden gessun jarruvaloissa jotain tähän viittaavaa.

Itseä kiinnostaa erityisesti tuo Photon Booster, eli keulalle tuleva valkoinen huomioledi. Tarjolla on myös Blaster, joka on enemmän joulukuusiosastoa. Osaatteko sanoa miten tieliikennelaki/ -säädökset suhtautuvat esim. tuollaiseen eteen asennettavaan "välkkyvään" lediin? Sehän ei ilmeisesti varsinaisesti välky vaan paremminkin "särisee". Parantaa huomattavasti näkyvyyttä, mutta onko nämä Suomessa laillisia?
    Näissä tavoissa ratkaista huomioiduksi tuleminen on varsin vahvasti sisäänrakennettuna
    jotain niin herkästi "itse itseään vastaan kääntyvää".

Eli lyhyesti: Alkaa äkkiä vituttamaan sen verran muita liikkujia, että alkaa tehdä mieli "jyrätä yli".

Siis ihan vakavasti tällä kertaa!

Huomioiduksi tulemisen hinta ei voi olla monen muun tielläliikkujan häiritseminen!

Raaseri tuossa otti esiin yhden niin usein jo lähtötelineissä ojaan lempatun, varsin merkittävän asian.

Ihan esimerkkinä tuo pitkien käyttö!!!!!!

Vaikka se ei ketään vituttaisikaan.... se johtaa väistämättä esim kotilossa siihen, että sitä peiliä ei vaan
    sitten juuri viitsi/voi katsella..... päivälläkään.

Samoin kovin moni kokee pitkien päiväkäytön hankaloittavan selkeästi juuri etäisyyden/nopeuden arviointia.

Tuossa nyt vaan pari-kolme perusjuttua, joilla esim "päiväpitkien" koko idea valuu omaan punttiin/muroihin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Pelkkä pitkät päällä ajelu on itsekästä liikenteenhäirintää, strobomopoilijat varmaan saisi toivomaan että olisin väkivaltaan taipuvainen.
    Siis pliis, älä. Aja mieluummin ennakoiden, opettele jarruttamaan ja väistämään. Laita vaikka sellainen hassu liivi päälle.
    15v aktiivisen mopoilun aikana olen kaksi kertaa joutunut tekemään toimenpiteen siksi että autoilija ei minua ole huomannut. Molemmilla kerroilla on ollut kaistanvaihto kaupungissa kyseessä. Sivuvalot tai huutoputket olisi varmaan auttaneet, tyydyin väistämään.
    Myönnettäköön että väläytin jälkeenpäin pitkiä.
    Mua suoraansanoen vituttaa kaikki turvallisuusvouhkaaminen, mikä tähänkin lajiin nykyään liitetään. Harrastakaa saatana jotain muuta, jos niin paljon pelottaa.

Ja ei. Ei varmasti ole lailliset. Kaikki yhtään tuoreempien (en nyt hatusta vuotta muista) pyörien valot pitää olla E-hyväksyttyjä.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    Euroopassa pitää olla E-hyväksyntä valolaitteissa, jenkeillä harvoin on noita hyväksyntöjä.

Edit: näköjään tuo tieto tulikin tuohon sillä aikaa kun kirjoitin.
    P.S todella tylsää ajella kaupungissa jonossa auton kanssa kun takan tulee moottoripyörä pitkät päällä. Sitäkin tapahtuu.
    Viimeksi muokannut: Tinde; 24.11.2016 klo 11:38.
    FJR -17
    Laillisuudesta tai laittomuudesta ei mitään tietoa...
    täälläpäin yksi fillaristi tuli aamulla ja illalla vastaan työmatkalla ja kaverilla oli vilkkuva valo eteenpäin polkupyörässä ja kypärässä. Aika v****mainen katottava, aloin sitten parin muun kanssa vilkuttaa kaverille pitkiä valoja jos vain oli mahdollista. No aika nopeaan vaihtoi tavalliseen valoon. Huhu kertooetää virkavalta oli ojentanut maksullisen muistuksen muodossa
    Taivas saa odottaa
    Tuohon PoS:in kommenttiin: Juu, sellaista tympeää moraalimasturbaatiota esiintyy valitettavasti mopopiireissäkin. Onhan sillä paasauksella toki joskus viihdearvoa. Tulee mieleen se juttu siitä että mistä tiedät että seurassasi oleva henkilö on vegaani, crossfittaaja tai sitten joku kolmas jota en juuri nyt muista.
    Ja turvallisuushan on hyvä juttu, sitä en tässä väitä. Turvallisuuspyrkimykselliseltä näyttävän toiminnan todelliset motiivit vaan joskus askarruttavat.
    Keittiösosiologian tutkintoni on valitettavasti vielä vahvistamatta, joten en uskalla arvailla enempää.
    No niin rauhaa vaan kaikille

En tiedä kuinka moni tänne kommentoineista luki alkuperäisen viestin ja vielä ymmärsi lukemansa. Olen potentiaalisesti kiinnostunut Photon Booster tuotteesta, joka rinnastuu led-sumuvaloihin. Kyse ei ole pitkistä valoista, stroboista tai muun liikenteen häiritsemisestä.

Se toinen tuote, johon viittasin "joulukuusiosastolla" on juuri tätä välkkyvää ja häiriköivää mallia. Tarkoitus ei ole hankkia tätä ja kuten arvelinkin tämä tuskin on laillinen meillä.
    Ei ole laillinen, ellei ole E-hyväksytty. Paitsi jos kyseessä on tyyliin museoikäinen pyörä.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti
    No niin rauhaa vaan kaikille

En tiedä kuinka moni tänne kommentoineista luki alkuperäisen viestin ja vielä ymmärsi lukemansa. Olen potentiaalisesti kiinnostunut Photon Booster tuotteesta, joka rinnastuu led-sumuvaloihin. Kyse ei ole pitkistä valoista, stroboista tai muun liikenteen häiritsemisestä.

Se toinen tuote, johon viittasin "joulukuusiosastolla" on juuri tätä välkkyvää ja häiriköivää mallia. Tarkoitus ei ole hankkia tätä ja kuten arvelinkin tämä tuskin on laillinen meillä.
    Well..... You came in peace.... But you will leave in pieces .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Wilhelmille kiitokset, minussa oli näköjään patoutunutta liikenneraivoa. Tarjosit oivan purkureitin.
    Menikin kotimatka poikkeuksellisen matalalla sykkeellä
    [QUOTE=skuikka;6492336 Aja mieluummin ennakoiden, opettele jarruttamaan ja väistämään.[/QUOTE]
    Minä teen juuri näin. Silloinkin kun pappa kiihdytti kolmion takaa eteeni pari kesää sitten. Polven proteesileikkaus edessä. Tällä kokemuksella en alkaisi vinoilla kaikille, jotka edes yrittävät tehdä jotain turvallisuuden vuoksi. Totta, turvaliivi on varmasti helpoin, ja varmasti tehokkaimpia huomiovälineitä, mutta miksei sitä voisi kehitellä muitakin.
    Moto Morini 9 1/2
    Kawasaki zx12r (lunariin x2)
    Kawasaki ZRX 1100 (löytyy vielä tallista)
    Honda cbx 650 Nighthawk
    Poistettu
    Lainaa MrWilson kirjoitti Katso viesti
    Minä teen juuri näin. Silloinkin kun pappa kiihdytti kolmion takaa eteeni pari kesää sitten. Polven proteesileikkaus edessä. Tällä kokemuksella en alkaisi vinoilla kaikille, jotka edes yrittävät tehdä jotain turvallisuuden vuoksi. Totta, turvaliivi on varmasti helpoin, ja varmasti tehokkaimpia huomiovälineitä, mutta miksei sitä voisi kehitellä muitakin.
    Tietämättä tilannetta ja olematta näsäviisas. Toi sun tilanne kuulostaa juuri siltä tyypilliseltä, jossa en usko minkään valtakunnan tuikun tai heijastimen kykyyn muuttaa lopputulosta. Toki jos se tuo mielenrauhaa itselle niin antaa mennä.
    Menee sivuun aiheesta, mutta jonkunlainen päivävalo on siitä hyvä, että kun minä olen parannellut Hondan surkeita valoja sellaisilla +130%:lla, mutta ne ovat herkkiä kärähtämään, joten on hyvä olla lisävalo sen varalta, että lyhyet on menneet huomaamatta. Sinänsä olen sitä mieltä, että se on vaan opittava tarpeeksi vainoharhaiseksi, eikä luotettava muiden huomaamiseen. Pakko mainita myös, että kannattaa opetella sellainen älykäs sijoittuminen, jolloin jäykkäniskaisinkin vanha painija huomaa mopon väkisinkin. Niin tosiaan, en tiedä vastausta varsinaiseen kysymykseen
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  17.  
    Tommoset lisä/huomiovalot rakentelin itse 2W kotitalous ledeistä ja autotallista löytyneistä muoveista.

emmä tiedä onko noista hyötyä mutta itse tekemisen ilo.
    ai niin... En kaivertanut E3 hyväksyntää noihin
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--