Otetaas seuraavan kauden höpötykset jo tänne, turha testienkään spekulointia on tonne edellisen kauden threadiin laittaa.
First thing first, hyvin on uudistunut Videopass, samaan 100€ hintaan nyt off season ja kisat ja myös multiscreen mukana. Vain full live timing oman maksun takana enää.
Testeistä olisi kiva nähdä kierrosaikoja eri kombinaatioilla, millä pyörillä ajettiin kovimmat kierrokset. Onkohan tuollaista listaa jossain?
Sellaisen kuulin myös kun testejä seurasin että KTM:llä Smith ja Pol Espargaro olivat vähän mutisseet ettei Kallio aja MotoGP vauhteja ja siksi pyörän kehitystä on viety vähän väärään suuntaan. Tuolta http://www.autosport.com/news/report.php/id/127125 lukemalla kyse oli enempi ajotyylien erosta, mutta pitäisikö Kallion opetella uusi tyyli jos vielä MotoGP:hen mielii, vai voiko Kallion tyylillä vielä pärjätä?
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07
Pieniä muutoksia sääntöihin:
http://www.motogp.com/en/news/2016/1...alencia/216586
Jos näin on, niin kiva että vanhalta tilaajalta kuten multa veloitettiin automaattisesti 139,95e ensi kaudesta.
Lähettivät ainakin mulle meiliä:
As next season only one type of VideoPass subscription is available, we are maintaining the 2016 Season prices and adding new features!
New 2017 subscription features:
Full Off-Season access
Free Multiscreen: View up to 4 camera feeds simultaneously, with 4 onboard cameras to choose from
Live Timing Lite*: Access to LiveTiming Lite, showing the most crucial information about the riders during the race, qualifying and practice.
HD video quality: Upgraded video quality to improve your VideoPass viewing experience.
Käytössä ollut 99€ peruspassi.
Olis kiva myös kuulla, että mistä ja miksi tuo ajotyyliero johtuu. Lähinnä siksi, että renkaiden ja alustan kehitys tulee pienellä viiveellä myös alempiin sarjoihin ja nykyäänhän esim. Superbikessa ja supersportissa ajetaan aika stop-and-go -tyylillä. Tosin noille ukoille se rullailu mutkassa tarkottanee jotain ihan muuta kuin meille kuolevaisille.
Superbike #7
Tän kauden ollu nyt satkulla ja ainakin sähköpostin perusteella ovat velottaneet saman.
Testi
No mut olihan tuo Kallion QP2 aika kuitenkin kisakuskien testiaikoja parempi, et kai sillä tyylillä voi ihan hyvin mennä? Olosuhteissa varmaan osasyy, mutta eikös -36° ollut melkein puol sekkaa nopeempi toista kilpakuljettajaa, toinen vähän Mikaa edellä. Ja kisakuskit sai koittaa 2 kokonaista päivää....
Ninja H2 2020
CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
ZZR 1400 2008
Aikoja eri päivien välillä ei kannata hirveesti tuijottaa vaan sitä eroa kärkeen. Tais molemmat ukot olla Mikaa lähempänä kärkeä. Voi hyvinkin olla, että ero tulee tuosta ajotyylistä ja pyörää pitää viedä uuden tyylin suuntaan. Toki hienoo työtä Mika on tehny tuon pyörän kehittämisessä, pari sekkaa kärkeen vuoden kehitystyöllä ei ole ollenkaan paha suoritus. Vuosi lisää hieromista ja veikkaan, että ajotyylistä riippumatta se sekunti lähtis erosta pois.
Superbike #7
Jees, lähetin mailia aspaan. Katotaan mitä vastaavat jos vastaavat.
Mulla kun oli passi+multiskriini 139.99e, niin tuli tommonen ennakkoilmo:
New 2017 subscription features:
Full Off-Season access
Live Timing, Live Tracking & Audio in the App: Enjoy for free the full LiveTiming, LiveTracking & Audio in the MotoGP app for free during the whole season
HD video quality: Upgraded video quality to improve your VideoPass viewing experience.
Vittu mitä kusetusta.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Tossa sen taas näkee. Jos pyörä säädetään nopeeks, ja kuski opettelee ajamaan sillä, niin paketti on niin nopee kun voi olla. Jos taas pyörää säädetään kuskille, niin paketti hidastuu verrattuna edelliseen.
Kotarin kierrosajasta vois hyvinkin tippua sekuntti nyt heti pois, jos se säädettäis nopeeks, ja selkään pistettäis kuski joka osais sitä ajaa.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Hieno tää 2017👍
Viva la figa & Panigale V4R
tupla
Eikö tuo ole joku 2002-2003 kausien Ducati? Aika old schoolia mm. keulan osat, swingi, yleinen "stance" jne... Ilmanottoaukko myös paljastaa, samoin renkaat.
Nii tais olla vanha malli, mut silti hieno😄
Viva la figa & Panigale V4R
Ja kuten arvata saattaa, niin MotoGP videopassi-aspasta tulee perus diipadaapaa "ei voida tehä mitään".
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Aika tiukoja väitteitä tuli:
1) KTM:ää ei ole säädetty nopeaksi vaan kuskille (Kalliolle).
2) KTM:n kuskit ei osaa ajaa (Kallio, Smith ja Espargaro)
3) KTM:n kuskit ei osaa säätää pyörää.
Suhteellisen hyvät insinöörit vaikuttas olevan Kotarilla töissä kun kädettömät kuskit väärin säädetyllä pyörällä eivät jää kuin pari sekkaa kärjelle.
Onko sulla muuten olemassa tietoa, että mikä on se universaali ajotyyli ja pyörän säätöfilosofia, jolla laite kuin laite on niin nopea kuin mahdollista?
Superbike #7
En osaa sanoa, et miten esim valenciassa vaikuttaa pitoon ilman mukana kulkeutuva hiekka ja muut kuun asennosta riippuvat asiat, mutta asfaltilla ja asfaltilla voi äkkiä olla puoli sekuntia sekunti eroa. Samaan aikaan radalla ajettuja tuloksia kannattaa verrata keskenään.
Ja kyllä noita mutkia, mihin rullataan sisään tai jopa ollaan kaasulla sisään menossa, löytyy nopeiltakin kuskeilla. Paperilla homma voi toki olla toisin, mutta yhtään paperin palaa ei ole toistaiseksi ollut kouhuvaa suihkuttelemassa.
---
Pisti silmään (tai oikeestaan korvaan), kun Valencian aika-ajossa paalupaikka kiekan onboardissa Lorenzo meni selkeesti kaasulle keskimutkassa, jossa sit rullattiin tasakaasulla jonkun matkaa. Ja sama toistu useemmassa mutkassa. Eli ehkäpä se point'n'shoot ei välttämättä olekaan se nopein tapa. Vrt. Rea vs. Sykes WSBK:ssa.
http://www.motogp.com/en/videos/2016...ing-lap/215907
Superbike #7
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07
Tuossa käy varmaan muuten Videopassin kausimaksun kanssa niin että sitten 2018 kaudelle hinta taas nousee, multiscreenillä ja ilman omat hintansa ja tietenkin pitää erikseen ostaa jos ei halua kalliimpaa pakettia. Pitää olla kauden päättyessä hereillä...
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07
MotoGP:n FB-sivulla mainostavat että kohta saa off-seasonin 1 eurolla. Ilmeisesti black friday-tarjous.
-11 BMW F800GS
ex:
-11 KTM 990SMT
-04 Suzuki SV1000S
-94 Suzuki GSX750F
-98 Honda CB Sevenfifty
-84 Yamaha RD125
-86 Helkama Raisu
-84 Honda Monkey Dax 73cc
Jep, Black Friday -tarjous ja tuli tilattua. Samainen 1 euro sisältää myös -10% alennuksen tulevan kauden hinnasta, maaliskuulta alkaen. Pakkaspäiville sopivaa hommaa noita vahdata, siellähän on arkistossa kaikki videot sarjan alusta asti käytettävissä + monelaista muuta pätkää, haastattelua yms. Sopiva hinta oli!
Ninja H2 2020
CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
ZZR 1400 2008
Eiköhän ensimmäinen looginen vertailukohta ole nimenomaan absoluuttiset kierrosajat jos halutaan nopeutta katsoa. Noiden samoilla pyörillä 2017 jatkavien huippujamppojen aikojen perusteella rata oli vähintään yhtä nopeassa kunnossa testien aikaan mitä se oli kisaviikonloppuna aika-ajoissa (samalla pyörällä jatkavista lähinnä Marcilla heikompaa aikaa listalla kun käytti ajan 2017 pyörän ja etenkin big bangin testaukseen). Toisaalta useille kuskeille (kuten Polille) kyseessä kauden vika testi ennen taukoa ja kyl tuolta kaikki kuskit veti käytännössä testiohjelman puitteissa myös useampia aika-ajovetoja.
Aikaisemmissa viesteissä todetun mukaisesti toi vanha tech 3 "Beavis and Buthead kaksikko" Pol ja Bradley on keväästä asti paukuttanu leukoja haastatteluissa et KTM todellinen suorituskyky katsotaan heti kun kisakuskit pääsee remmiin ja sekka pitäis lähteä pois jo sillä.
No mites sitten kävi. Valenciassa kaverit joiden pitäis olla pitkän kauden jäljiltä täydessä kisaterässä ei ollutkaan sitä sekuntia nopeampia. Pol tais yhdellä kiekalla olla pari kymppää Kallion nopeimman alle, radalla joka on Espargarolle yksi parhaista suosikkiradoista. Bradley sen puol sekkaa hitaampi. Ja sit kun mennään siihen et testit on testejä jne. niin hyvä muistaa et Kalliota kohtaan vkl ensimmäinen prioriteetti oli pitää pyörä koko vkl pystyssä ja sen myös teki, eli yliyrittämisen rajamaille ei menty. Sit toisaalta tää kisakuskikaksikko kävi testien aikana kummatkin nutullaan, et kyl siellä yritettiin syöttää enemmän kuin mihin kyvyt antoi myöten.
Ite olen Kallion ajotaitoja ja lahjoja erittäin korkealla arvostavana hyvin onnellinen Mikan suoritustasosta ton KTM puikoissa. Kun ottaa huomioon miten puuduttavaa tuollaisen vuoden testiohjelman läpivienti on valtaosin yksin radalla ajaessa. Tuon pohjalta mulle oli todella suuri yllätys miten nopea Mika todellisuudessa oli vuoden kilpailutauonkin jälkeen, kun omaa ja KTM suoritustasoa ei ole päässyt hieromaan 100% huippuiskuun muita kisakuskeja/pyöriä referensseinä käyttämällä saati sitten kisaviikonloppujen täyden ulosmittaamisen ilmapiirissä (osien ja pyörän muutosten jatkuvan edestakaisen testaamisen sijaan).
Mikalla on edelleen vuoden kisatauosta huolimatta perusnopeus aivan jäätävän hyvällä tasolla ja kaveri pystyisi vakkarikuskina aivan varmasti vielä todella koviin suorituksiin myös MotoGP kisakuskina oikean pyörän sarvissa.
Ja Bradley/Pol akselilta tuli tosiaan alkuun kommentteja siitä, että ajotyyli ja sitä kautta pyörän elektroniikkasäädöt on Kalliolla hyvin erilaiset ja ne pitää muuttaa. Tässä yhteydessä on kuitenkin hyvä muistaa, että se piste mihin tähän mennessä on päästy on tehty ilman muiden pyörien referenssejä, jotka jeesaa sekä pyörän säätämisessä että ajolinjojen hiomisessa muita vastaan.
Toisaalta Pol ja Bradley on istuneet edelliset 3/4 vuotta huippuiskussa olevien Yamahan M1 päällä ja yrittäneet koko ajan opetella/kopioida sitä Yamahalle sopivaa Lorenzon huippunopeaa ajotyyliä..
Kokemusta on siis paketissa josta on tehdasvoimin hiottu elektroniikka ihan huippuunsa, mutta toisaalta referenssejä mistään muusta Motogp pyörästä EI OLE eikä myöskään hirveän suuria meriittejä ton Yamahan kehitykseen vaikuttamisessa. Aika näyttää pystyykö KTM hyödyntämään miten paljon ton kisakaksikonnkokemusta pyörän kehittämisessä. Ensitestien perusteella kommentit on siihen suuntaan, että se huippuhelposti ajettava Yamppu ois kiva saada alle tai saada Kotarista kehitettyä se Yamaha mutta nopewmpana.
Jäädään seurailemaan miten Kotarin suorituskyky kehittyy ja toisaalta miten Mikan testivauhti suhtautuu kisakuskien vauhtiin ensi kauden testeissä, mitä ne ilmeisesti ajavat 3 kuskin voimin
Se jäi vielä maitsematta, et ton Valencian testin jälkeen MotoGP pyöriä oli radalla viime viikolla Jerezissä SBK pyörien kanssa. Noissa testeissä näki hyvin, että Jerezin tyyppisellä radalla ja Pirellin pehmeämmällä rengastuksella SBK kyyti on aika jäätävän kova motogp protopyöriinkin suhteutettuna.
Toisaalta tuolla oli myös KTM kaksikko Bradley ja Mika testaamassa (Pol ei saanut testata Yamahan takia kuin Valenciassa).. Noissa Jerezin testeissä Kallio yli sekunnin nopeampi kuin Bradley ja toi britti jälleen nutullaan (haastatteluissa keskittyy pelkkään raakaan back to bakc testaukseen ilman kierrosaikoihin keskittymistä, mut konttaamisesta ja rivien välistä luettavissa et Kallion todellinen nopeus on tullut sekä Kisakuskeille että KTM johtoportaalle yllätyksenä...)
Mut joo katellaan miten ens vuoden testit lähtee käyntiin. Silloin bradleynkin vielä,toipumisvaiheessa oleva polvi on täydessä terässä niin ei jää homma siitäkään kiinni.