Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Moi!

    Olen taas vaihteeksi aloittamassa tätä hienoa harrastusta, ja haluaisin nyt kokeilla nakupyörää.
    Kysynkin nyt neuvoja arvon raadilta.

    Olen 188cm pitkä, painoa 95kg, budjettia n.5000e

    Nakuista kiehtoo lähinnä V-koneelliset, mutta ei rivikoneetkaan ole täysin poissuljettuja.
    Tonninen olisi hakusessa, mutta kai sillä seiskapätkälläkin pärjää?

    Omia vaihtoehtoja tähän asti:

    MV agusta brutale(750?), Aprilia tuono 1000r, Aprilia shiver (750), Moto morini corsaro 1200???, Ducati monster.

    Ompas muuten italialaispainotteinen lista..
    Ehkä haenkin nyt vähän erilaista pyörää aiempiin verrattuna.

    Kiitos neuvoista jo etukäteen!
    KTM 1090 Adventure R '17

    Exät:
    - Aprilia Tuono 1000R '07
    - Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
    - Yamaha FZ1-S '07
    - Yamaha YZF600R Thundercat
    - KTM 640 LC4 (palveluksessa)
    - Yamaha DT 125
    - Tunturi Start

  2. #2
    Suurinpiirtein saman kokoisena voin sen verran sanoa että Tuonoon sopii isompikin mies hyvin ja taas Monsteri (ainakin 900) on tuskaisen ahdas, vaikka muuten mukava onkin.
  3. #3
    Oletko käynnyt kokeilemassa Triumph Speed Tripleä?
    Triumph Speed Triple 04 - Honda CB 500 -03
  4. #4
    En ole ikinä ajanut mitään näistä listaamistani pyöristä...
    Sillä vähän kyselisinkin alustavia neuvoja, itsehän se pitää lopuksi ajamalla todeta sopiiko vai eikö.. triple voisi myös olla..
    KTM 1090 Adventure R '17

    Exät:
    - Aprilia Tuono 1000R '07
    - Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
    - Yamaha FZ1-S '07
    - Yamaha YZF600R Thundercat
    - KTM 640 LC4 (palveluksessa)
    - Yamaha DT 125
    - Tunturi Start

  5. #5
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Brutalea voin suositella mutta osta 910, älä sitä 750. Ja todellakin sitten R malli: paremmat vanteet, alusta, jarrut ja ~10hp enemmän paukkuja.

    Itse olen 192cm ja 105kg, hyvin mahduin Brutalella ajamaan. Ja alustakin mitoitettu sopivaksi, ei tartte vaihtaa jäykempää jousta tai mitään.

    Todella luonteikas pyörä, lyhyt akseliväli ja sopivan räväkkä kaasunvaste pitää huolen että hymy on aina korvissa.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  6. #6
    Lainaa JONiE kirjoitti Katso viesti
    En ole ikinä ajanut mitään näistä listaamistani pyöristä...
    Sillä vähän kyselisinkin alustavia neuvoja, itsehän se pitää lopuksi ajamalla todeta sopiiko vai eikö.. triple voisi myös olla..
    http://cycle-ergo.com
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  7. #7
    Mites SuperDuke??


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  8. #8
    Lainaa aixcracker kirjoitti Katso viesti
    Oletko käynnyt kokeilemassa Triumph Speed Tripleä?
    Triple tulee mieleen yli 10v kokemuksella. 5000:lla alkaa juuri saada 1050-mallia. Oli hyvä vehjes kertakaikkiaan.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  9. #9
    Triumph Speed Triple 1050.
    Paras naku hintaluokassaan omasta mielestäni. Valitsin Triplen ja Super Duken väliltä, kahdesti.
    Triumph Speed Triple -05
    ex: Suzuki GSX-R 1000 K6, Triumph Speed Triple -05, Suzuki GSX-R 1000 K3, Honda CB600F Hornet -99, Honda CBR125R -07
  10. #10
    Brutale on erittäin hieno laite, mutta pitkälle kaverille liian ahdas. Suosittelen tilavampaa pyörää.
    Ducati Monster
  11. #11
    Jos olet aiemmin ajellut 'tehokkaalla' 600cc tai isommalla kyykyllä ja etsit vaihtelua perinteiseen rivineloseen ilman, että haluat tehdä suurempia kompromisseja kulkupuolen suhteen, niin Aprilia Tuonoa voin kyllä suositella. Potkua ja ruttua riittää alhaalta asti ja kone rynnii eteenpäin raivokkaasti ärjyen kuin steroideilla pumpattu hopeaselkäinen gorilla. Alustakin on aivan eri luokkaa mitä saman hinta/ikäluokan japseissa, yli 250km/h jälkeenkin etenee vakaasti kuin juna.
    Tuono on nakumaailman parhaiten pidetty salaisuus ja aliarvostettu peli varsinkin täällä pohjoisessa, vaikka laatu ja luotettavuus on todellisuudessa koneen osalta 'huippuluokkaa'. Tällä pyörällä on myös luonnetta ja sielua, eikä tarvi pelätä että joka kulmalla tulee samanlainen vastaan.
    Omalla 2007 Tuonolla olen ajellut vuodesta 2012 asti ja edelleen nousee sarvet päähän kun selkään kapuaa. Väitän, että samassa hintaluokassa ei ole mitään vastaavaa peliä hinta/laatua vertaillessa. Tuolla 5000e budjetilla on jo Tuonoa saatavilla ainakin nettimotossa.

    Huonoja puoliakin on: 2008 aikaisemmat mallit kärsivät vauhtipyörän liian voimakkaista magneeteista, joka todennäköisesti johtaa staattorin kärähtämiseen noin 30tkm kohdalla. Iso homma ei ole eikä kalliskaan (~120e) kun itse tekee, mutta v-mäisiä hommia joka tapauksessa

    Pitkälle kuskille voi ajoasento olla haastava, mutta tätä saa korjailtua jalkatappisarjalla. Jos läheltä vaan löytyy Tuono, käy vähintään koeajamassa.
  12. #12
    690 Duke?
    Suzuki GSF 650A 2007 => KTM 690 Duke 2013 => Yamaha FZ6-S 2005


    Fazerin sininen FZ6-S
  13. #13
    Kyllä tuo tuono nyt jostain syystä vetää puoleensa, brutale on hienompi ja muutenkin karismaattisempi, mutta haluan sen V-koneen

    Katselin aiemmin jonkun arvostelun jossa juuri sanottiin että tuono on todella aliarvostettu pyörä, katsotaan kunhan pääsen sellaista testaamaan.. :P
    KTM 1090 Adventure R '17

    Exät:
    - Aprilia Tuono 1000R '07
    - Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
    - Yamaha FZ1-S '07
    - Yamaha YZF600R Thundercat
    - KTM 640 LC4 (palveluksessa)
    - Yamaha DT 125
    - Tunturi Start

  14. #14
    Miksi V? Entäpä kaksi pyttyä rinnakkain?
  15. #15
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JONiE kirjoitti Katso viesti
    Kyllä tuo tuono nyt jostain syystä vetää puoleensa, brutale on hienompi ja muutenkin karismaattisempi, mutta haluan sen V-koneen

    Katselin aiemmin jonkun arvostelun jossa juuri sanottiin että tuono on todella aliarvostettu pyörä, katsotaan kunhan pääsen sellaista testaamaan.. :P
    Tää irtoaa aika varmaan alta kolmen tonnin. Posia se, että on ollut samalla kaverilla pitkään, niin vaivat ja huollot ovat tiedossa.

    https://www.nettimoto.com/aprilia/tuono/2069047

    Tietty ymmärrän, jos on uudempi kiikarissa. Mul on perversio noihin. Sit siel on se V4 Tuono á 6400 €. MitVit!?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #16
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Tietty ymmärrän, jos on uudempi kiikarissa. Mul on perversio noihin. Sit siel on se V4 Tuono á 6400 €. MitVit!?
    On muute vissiin SGN mekaanikon oma, että varmaan pidetty hyvää huolta vaikka kilsoja onkin.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  17. #17
    Suosittelen kyllä koeajamaan Tuonon. Itsellänikin yksi
    (V4)ollut ja parempaa nakua en toistaiseksi tiedä.
    HP4
  18. #18
    Tuono pihassa..
    Kiitokset kaikille vinkeistä!
    KTM 1090 Adventure R '17

    Exät:
    - Aprilia Tuono 1000R '07
    - Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
    - Yamaha FZ1-S '07
    - Yamaha YZF600R Thundercat
    - KTM 640 LC4 (palveluksessa)
    - Yamaha DT 125
    - Tunturi Start

  19.  
  20. #19
    Onnittelut hankinnasta ja turvallisia ensimetrejä Tuonon selässä!
    Apriliaforumiin kannattaa käydä tutustumassa, siellä on käytännössä kaikki tarpeelliset infot ja vinkit mitä Tuonosta on hyvä tietää.
    Laitahan vielä ensifiiliksiä ja viestiä mikä johti ostopäätökseen.