Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Eli tänään se sitten näytti kulahtavan ihan silmissä, pitkäksi venyi renkaan vaihto ja nyt on jo kiire. Huomenna soittelemaan koska saan uutta kumia alle, tätä kautta ei ajeta enää tuolla renkaalla loppuun, meni niin hiihtoliiton malliksi.

    Nyt on siis Michelin pilot road 4 alla ja olen ollut siihen enemmän kuin todella tyytyväinen. Tuntuu kestävän paljon pidempään kuin uskalsin odottaa ja pitoa on vielä paremmin. Mun pokka ei riitä vetämään tuon renkaan pitokyvyn rajoille mutkassa.

    Eli siinä on siis 190/50 takana. Mitä saavutan ja mitä häviän jos vaihdan profiilin 55:ksi. Vähän kömpelöltä tuo tuntui etenkin aluksi ja vaatii selvästi erilaista ajamista kuin edellinen. Tosin kesän mittaan olen päässyt sinuiksi tuon kanssa ja se kyllä kääntyy tuollakin renkaalla kun vaan kääntää.

    Osaisko joku perustella miksi ottaisin 50 tai 55 profiilisen renkaan, jotain kai menettää jos jotain tulee lisää.

    En siis hae ratarengasta enkä ole hiomassa pois viimeisiä sekunnin kymmenyksiä. Pärjään tuon kömpelömmänkin kanssa ei siinä mitään, mutta jos on perustetta vaihtaa niin voisin ottaa myös toisen. Nyt voi hyvällä perustelulla vaikuttaa asiaan.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  2. #2
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Eli tänään se sitten näytti kulahtavan ihan silmissä, pitkäksi venyi renkaan vaihto ja nyt on jo kiire. Huomenna soittelemaan koska saan uutta kumia alle, tätä kautta ei ajeta enää tuolla renkaalla loppuun, meni niin hiihtoliiton malliksi.

    Nyt on siis Michelin pilot road 4 alla ja olen ollut siihen enemmän kuin todella tyytyväinen. Tuntuu kestävän paljon pidempään kuin uskalsin odottaa ja pitoa on vielä paremmin. Mun pokka ei riitä vetämään tuon renkaan pitokyvyn rajoille mutkassa.

    Eli siinä on siis 190/50 takana. Mitä saavutan ja mitä häviän jos vaihdan profiilin 55:ksi. Vähän kömpelöltä tuo tuntui etenkin aluksi ja vaatii selvästi erilaista ajamista kuin edellinen. Tosin kesän mittaan olen päässyt sinuiksi tuon kanssa ja se kyllä kääntyy tuollakin renkaalla kun vaan kääntää.

    Osaisko joku perustella miksi ottaisin 50 tai 55 profiilisen renkaan, jotain kai menettää jos jotain tulee lisää.

    En siis hae ratarengasta enkä ole hiomassa pois viimeisiä sekunnin kymmenyksiä. Pärjään tuon kömpelömmänkin kanssa ei siinä mitään, mutta jos on perustetta vaihtaa niin voisin ottaa myös toisen. Nyt voi hyvällä perustelulla vaikuttaa asiaan.
    karkeasti yleistäen - tuon pyörän kanssa touhunneet voinee tarkentaa:
    + kääntyy helpommin **
    + kulkee kallellaan luontevammin, ei kampea niin, pienempi ohjausvoiman tarve pitää kallellaan
    + radalla parempi kaarrepito, ainakin teoriassa. Kadulla ei yleensä mennä niin rajalla.

    - voi olla epävakaampi **
    - kulunee hieman/marginaalisesti nopeammin (pienempi kosketuspinta suoraan ajaessa)

    ** näihin voi vaikuttaa alustan säädöllä, koska nuo tulee paljolti perän noususta (rungon asennon muutos) korkeamman profiilin takia.

    Oma Daytona 955i tykkäsi kovasti korkeamasta takarenkaasta, erityisesti mutka-ajossa tuntui positiivisesti tuo alustan ja renkaiden geometria muutos.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  3. #3
    Fz1 190/50 renkaalla kokeilleena liputan ehdottomasti melkeinpä minkä tahansa pyörästä epävakaamman tekevän muutoksen puolesta.

    Ilmammuuta alle 190/55. Ehkä jopa sporttisempaakin rengasta? Tietäjät tietää... ja kertojat kertoo
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  4. #4
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Eli tänään se sitten näytti kulahtavan ihan silmissä, pitkäksi venyi renkaan vaihto ja nyt on jo kiire.

    ... se oli kyllä lopussa moni ois varmaan vaihtanut ko. renkaan jo pari tonnia aiemmin....
    Suzuki Hayabusa
  5. #5
    Ok ja kiitoksia vastauksista. Sainkin hyvän tarjouksen ja huomenna vaihdetaan alle uudet pilot rad 4 sekä taakse että eteen. Profiiliin tulee tuo 55.

    Pakko myöntää että olis voinut vähän enemmän olla hereillä tuon kanssa. Nyt se suli alle hetkessä sitten kun se lähti kunnolla kulumaan. Ajo-ominaisuudet suorastaan romahti.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  6. #6
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Suosittelisin vielä kokeilemaan Pilot Power 3:sta
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  7. #7
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Suosittelisin vielä kokeilemaan Pilot Power 3:sta
    Minkäslainen se olis tuohon roadiin verrattuna.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  8. #8
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Minkäslainen se olis tuohon roadiin verrattuna.
    Kuluu nopeammin, terävämpi profiili. Tehty ns. sporttiseen ajoon, ja voi casuaalisti pyörähtää radallakin. Jos ajaa pelkkää katua, niin tuo hienoinen profiiliero voi jollekulle perustella vaihdon poweriin. Road on hyvä sporttouring kumi. Ollut sitä jo vuosia.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #9
    Nyt on uutta pintaa edessä ja takana. En mitään erityistä testiä tehnyt liukkaalla renkaalla, mutta ainakin urapaikkauksissa vetely loppui. On kuin uusi pyörä taas.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  10. #10
    Laitoitko ne PR4:set? Ja taakse 55:n
    Suzuki Hayabusa
  11. #11
    Lainaa JSK kirjoitti Katso viesti
    Laitoitko ne PR4:set? Ja taakse 55:n
    Juu, sellaiset tuli alle.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  12.  
  13. #12
    Eli siis mprengas Kemissä teki sellaisen tarjouksen että kannatti ajella oulusta sinne aseti. Tai eihän tuo pitkä matka ole, kelikin sattui mukavaksi. Pelkän takarenkaankin vaihto olis ollut jo kannattava, mutta kun sain vielä tarjouksen eteenkin niin eipä hommaa tarvinnut arvuutella sen enempää.

    Homma hoitui nätisti ja sovitulla tavalla, seuraavan kerran kun renkaita tarvin niin tuonne taidan soitella ekana. Aina haukutaan kaikkea, palvelua yms. mutta nyt sain sen verran hyvää palvelua että kehtaan mainostaa.

    Nyt se nuha iski sitten kunnolla, joten renkaan testaus jää vähäksi aikaa väkisinkin. Toivotaan että kausi jatkuu vielä sen verran että pääsen kunnolla kokeilemaan tuota. Kemistä ajelin kotiin vain rauhallisesti ja ohjetta noudattaen eli en kaahannut motarin rampeissa enkä liikenneympyröissä.

    Ainakaan siitä ei tullut liian epävakaa, kulkee edelleen matka-ajossa ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Kovassa tuulessa ravisteluun auttaa ohjausiskarin kiristys. Tuosta kamppeesta on ollut oikeastikin iloa.

    Vertailua nyt on vaikea tehdä kun edellinen oli loppuun ajettu, ei mun perstuntuma osaa muistaa miltä tuo edellinen rengas tuntui uutena, varsinkin kun alustan painaumat oli ihan poskellaan. Kuluneeseen renkaaseen verrattuna se ainakin ohjautuu nyt tosi keveästi. Rampille kääntyessä piti korjata takaisin keskelle kaistaa kun kääntyi yllättävän herkästi.

    Takaisin tullessa vielä kaasua hillitsi tullessa saatu pieni sormen heristely maijan etupenkiltä. Olis voineet sakottaakin, mutta pääsin tuolla.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)