Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 88:sta
  1. #31
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    K9:ssä on samat suuttimet kuin K8:ssa ja omissa K8 suuttimissa tuotto oli 2xx. Täytyy kaivaa testilappu jostain.
    Nyt löyty Finjectorin lappu, keskiarvo oli noin 280 ml/min 3bar paineella.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  2. #32
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Täyttä varmuutta mulla ei oo mitä tuo kone on syöny ennen kuin sen palastelee tässä talvella. Samallahan sen sitten näkee, että mitä siellä on, mutta samoilla kilkkeillä se kasataankin, joten sinänsä ei ole merkitystä mikä se teholukema siellä tällä hetkellä on. Tosin voishan ton mielenkiinnosta käydä pöräyttämässä, että mitä siellä on kotona ennen koneen levittelyä.
    Käytä penkissä ja vertaa sitten tehoja käytettyihin viinaseoksiin. Oma kutina on, että viina vaatii turbon/kompressorin, jotta teho/vääntö hyötyä tulisi. Viina kun palaa hiitaammin, niin siitä sitä vääntöä tulee. Sytytystä aikaistamalla jne. Jos hyviä tuloksia vapaahengittäville, niin muutan mielelläni viinalle.

    Kokeilin aikoinaan 2-tahti perätuuppareissa bensa/petrooli seosta ja palaminen oli tehokkaimmillaan seoksella about 50/50%. Tällä seoksella laitteen sai jopa käyntiin kesällä. Kahdella tankilla, käyntiin bensalla ja sen jälkeen vaihto seokselle. Piti vain muistaa vaihtaa bensalle kun saapui satamaan.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  3. #33
    Lainaa ArttuH kirjoitti Katso viesti
    Joo, ainakin gen2-Busassa molemmat suutinsetit on saman kokoiset ja suunnilleen samaa kokoluokkaa kuin gen1:n ainoat suuttimet. Eli ylimääräistä kapasiteettia on aika reilusti. Ja voisin kuvitella, että tuossa tonnisessa on aika saman suuntainen ratkaisu.

    Kysyin tuosta lämmitysrikastuksesta sillä, että ainakaan Busan vakio-eculla ja Ecueditorilla ei pystynyt tuota säätämään. Mutta tietenkin tuo kittiecu voi olla ihan eri tapaus. Ja vaikka rikastusta ei pystyisikään säätämään, niin eiköhän tuo silti toimi. Siis jos ei haittaa, että saattaa joutua starttailemaan vähän pidempään ja pitämään konetta kaasulla käynnissä lämmityksen ajan. Onneksi E85 tuntuu toimivan huomattavasti laajemmalla seosalueella kuin normaali bensa, eli sillä saa vähän enemmän asioita anteeksi
    Mitenkäköhän tossa toimis semmonen viri viri ett sopivalla potikkavirittelyllä (liitettynä lämpötila-anturointiin) huijais ecun luulemaan että on kylmempi keli kuin on? Ts potikasta vois vääntää lisää soppaa kylmälle koneelle.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  4. #34
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Näköjään servicemanuskan mukaan pumppu katsotaan toimivaksi kunhan se tuottaa >222ml/10s, elikkäs ihmisten yksiköinä 22,2ml/s tahikka 1,332l/min. Eri asia on tietty, että mitä se tuottaa painetta vasten.

    Tällä hetkellä soppaa palaa n. 0,7l/kierros. Elikkäs esim. Motoparkissa toi tarkottaa 7,77ml/s tahikka 467ml/min. Mut tuohan ei kerro mitään siitä paljonko sinne menee torvi auki soppaa...kyl tää nyt tais mennä laskemiseksi joka tapauksessa...

    Bensassa on jotain 43MJ/kg elikkäs reilu 32MJ/l energiaa ja moottorin hyötysuhde täydellä kaasulla ehkä 30-35% elikkäs litrasta saa irti n. 10MJ. Jos maksimiteho on n. 150kW niin sillon koneeseen tarttee työntää sekunnissa n. 15ml polttoainetta. Viinaa siis menis tilavuutena n. 30% enempi, elikkäs n. 20ml/s. Aika rajoille menee näin äkkiseltään.

    Tosin jos nyt tarttis tankata esim. 16 kierroksen kisaan 16x0,7l = reilu 11l + pari litraa ylimäärästä niin viinaa tartteis 15l+varmuus...menee tankin koon puolestakin aika tiukille.

    Elikkäs palataan alkuperäseen kysymykseen: Onko kukaan ikinä ihan itse kokeillut ko. pyörään.
    Lisää mutua.
    Olet kaasulla vain puolet kierroksesta, eli keskimäärin 944 ml/min, eli maksimi lähempänä 1868 ml/min kuin 944 ml/min.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #35
    Hieno projekti. Nostan hattua. Ei muuta kun kokeilemaan, vaikka E85:n riemu yleensä on ahtamisessa parhaimmillaan.

    Hatusta heittelen seuraavia, vaikka laitetulla viina-autolla (Saab 9-3, tai siis viina-bensa-flex vapaavalintaisella suhteella) olenkin kolmisen vuotta ajellut.

    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Lisää mutua.
    Olet kaasulla vain puolet kierroksesta, eli keskimäärin 944 ml/min, eli maksimi lähempänä 1868 ml/min kuin 944 ml/min.
    Niin, maksimituottohan se ratkaisee. Jos veivaat korkeilla kierroksilla torvi auki, niin tuottoa tarvitaan. Jos se joskus loppuu kesken, niin tässä tilanteessa. Mitäs sitten, kun tuotto ei riitä. Varmaankin paineet järjestelmässä laskevat. Vissiin injektorista menee vähemmän soppaa pyttyyn. Taitaapa mennä laihalle. Ei hyvä homma punarajalla torvi auki.

    Sitten superhypermutuun. Paineen nostaminen ei auta pumpun tuottoon sitten mitään, ehkä jopa päinvastoin. Miten lie pumpun jännitteen nosto jollakin konstilla, mahtaisiko olla speksissä varaa kestävyydessä jos ei tuotot riitä? Näyttävät nimittäin myyjät antavan noille viripumpuille nimellistuoton tehokapasiteetin esim eräälle Walbro 450lph:lle 12v = 800hp, 13,5V = 950hp.

    Giksun pumpun tuotosta. "Luotettavia" lähteitä ei sitten löytynyt yhtään. Joku muukin maassamme (vai oletko sinä) on samaa asiaa pohtinut ja kit car-miehet noita pumppujaan mittailevat maailmalla. Ehkä näistä lukemisen tynkää saa. Ja mielessä on vahvasti että pakkohan noiden tuottojen on olla @3bar.

    http://www.gixxer.com/forums/33-gene...85-1000cc.html
    http://www.locostbuilders.co.uk/view...php?tid=138775

    Niin, ja eräänä ajatuksena vielä: Jos polttoainetta ei ole erikseen määritetty säännöissä, eikä tuotto riitä, niin kenties voit lantrata etanolia bensalla siihen saakka, että saat numerot kohdalleen? Eri asia saatko sitten mitään hyötyä koko harjoituksesta.

    Innostuin aiheesta, pahoittelen höpinää ja seuraan mielenkiinnolla.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  6. #36
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäköhän tossa toimis semmonen viri viri ett sopivalla potikkavirittelyllä (liitettynä lämpötila-anturointiin) huijais ecun luulemaan että on kylmempi keli kuin on? Ts potikasta vois vääntää lisää soppaa kylmälle koneelle.
    Pitäisi toimia ihan ok, vaatii vaan vähän harjaannusta hakea sopivat potikan asennot eri lämpötiloille.
    Arttu
  7. #37
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Sitten superhypermutuun. Paineen nostaminen ei auta pumpun tuottoon sitten mitään, ehkä jopa päinvastoin. Miten lie pumpun jännitteen nosto jollakin konstilla, mahtaisiko olla speksissä varaa kestävyydessä jos ei tuotot riitä? Näyttävät nimittäin myyjät antavan noille viripumpuille nimellistuoton tehokapasiteetin esim eräälle Walbro 450lph:lle 12v = 800hp, 13,5V = 950hp.
    Jep, juurikin näin. Paineen noustessa pumpun tuotto laskee. Tuosta esimerkkinä joku ensimmäinen googlella löytynyt käppyrä tuoton ja paineen suhteesta:
    391-FLOW.jpg
    Eli tässä tapauksessa kun suuttimissa riittää tuottoa, niin kannattaisi jopa laskea painetta. Silloin suuttimista tulisi tietty vähemmän tavaraa läpi, mutta tämän voisi kompensoida säädöillä ja sen jälkeen pumppu pystyisi pitämään paineen vakiona aiempaa isommalle virtaukselle. Tosin jos säännöt kieltävät polttoainesysteemin muokkauksen, niin paineensäätimen peukalointi taitaa kuulua myös tähän kategoriaan.

    Pumpun jännitteen nosto auttaa kyllä kohtuullisen kivasti tuottoon, kuten tuosta käppyrästäkin käy ilmi. Tuo voisi olla jopa kohtuullisen järkevästi tehtävissä kun vakiopumppu tuskin ottaa kauheasti virtaa. Pikaratkaisuna voisi mennä vaikka sopiva läppärin autolaturi tai perusteellisempana ratkaisuna askartelee juuri tuohon sopivan hakkuriregulaattorin. Joku 16V olisi varmaan vielä siedettävä jännite pumpun kannalta.
    Arttu
  8. #38
    Lainaa ArttuH kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi toimia ihan ok, vaatii vaan vähän harjaannusta hakea sopivat potikan asennot eri lämpötiloille.
    No joku nohevahan voi tuon kertaalleen viritellä kohdilleen ja sit antaa automaagin hoitaa homma. Joku arduino vois toimii tommosessa?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #39
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Käytä penkissä ja vertaa sitten tehoja käytettyihin viinaseoksiin. Oma kutina on, että viina vaatii turbon/kompressorin, jotta teho/vääntö hyötyä tulisi. Viina kun palaa hiitaammin, niin siitä sitä vääntöä tulee. Sytytystä aikaistamalla jne. Jos hyviä tuloksia vapaahengittäville, niin muutan mielelläni viinalle.
    Kaksi tekijää parantaa moottorista saatavaa vääntöä kun ajetaan viinalla.

    1) Etanoli kestää korkeampaa painetta ilman vaaraa itsesyttymisestä kuin bensa -> voidaan siirtää sytytystä vähän aiemmalle kuin bensalla -> saavutetaan palamisessa korkeampi maksimisylinteripaine -> enempi voimaa männän päällä -> enempi tehoa ulos. Viinalla voi päästä jopa tulokseen, jossa ilman nakutusta sylinteripaineen huippu on ennen yläkuolokohtaa ilman, että kone nakuttaa. Toki teho laskee tuossa kohtaa aika radikaalisti kun palaminen alkaa jarruttaa moottorin pyörimistä.

    2) Viina sitoo enempi lämpöä höyrystyessään -> koneeseen imettävä ilma on viileämpää -> ilman tiheys suurempi -> parempi täytös. (Tämän merkitys tosin on aika marginaalinen ilman ahdinta.).

    Tuosta palamisen nopeudesta en sano mitään muuta kuin sen, että kovin merkittävää eroa palonopeudella ei tuollaisessa voimakkaasti turbulenttisessa virtauskentässä ymmärtääkseni ole.
    Superbike #7
  10. #40
    Poistettu
    Tää keskustelu ja potikkavirittely kuulostaa sellaselta että Nitron kannattaa lähteä ihan orgin ratapäiviä kiertämään myös ensi kesänä. Kilpaurheiluun toki kuuluu tuotekehitys. Mutta jos oma aika ja raha on rajallinen, ei SM-sarjaa todellakaan kannata lähteä pellepelottomana kiertämään. Ei ainakaan jos haluaa menestyä.

    Tuonkin ajat kun käytät talven aikana sponssien hakuun, on kesän lopuksi sillä rahalla ostetuilla uusilla renkailla saavutettu pistepotti takuulla isompi kuin viinapolttoaineella. Jos sitten haluaa maksaa lisenssit, kisamaksut ja muut sekä uhrata kisakausi kaikenlaiseen kokeiluun, niin antaa mennä vaan.
  11. #41
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Lisää mutua.
    Olet kaasulla vain puolet kierroksesta, eli keskimäärin 944 ml/min, eli maksimi lähempänä 1868 ml/min kuin 944 ml/min.
    Nyt en kyllä ymmärtäny mitä laskit. Totesin tuossa, että se mitä kone kuluttaa kierroksella, ei kerro mitään siitä paljonko sinne hetkellisesti syötetään soppaa. Toi 15ml/s oli laskettu karkeesti 150kW konetehon mukaan. Tuo 1868ml/min tarkottas polttoaineen määrän perusteella jotain n. 300kW tehoa jos koneen hyötysuhde on pyöreesti 0,3.
    Superbike #7
  12. #42
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    Tää keskustelu ja potikkavirittely kuulostaa sellaselta että Nitron kannattaa lähteä ihan orgin ratapäiviä kiertämään myös ensi kesänä. Kilpaurheiluun toki kuuluu tuotekehitys. Mutta jos oma aika ja raha on rajallinen, ei SM-sarjaa todellakaan kannata lähteä pellepelottomana kiertämään. Ei ainakaan jos haluaa menestyä.

    Tuonkin ajat kun käytät talven aikana sponssien hakuun, on kesän lopuksi sillä rahalla ostetuilla uusilla renkailla saavutettu pistepotti takuulla isompi kuin viinapolttoaineella. Jos sitten haluaa maksaa lisenssit, kisamaksut ja muut sekä uhrata kisakausi kaikenlaiseen kokeiluun, niin antaa mennä vaan.
    Tässä nyt tuntuu kaikkilta keskusteluun osallistuvilta unohtuvan se alkuperänen kysymys, joka oli:
    Riittääkö GSX-R1000 K9:n polttoainepumpun ja suutinten tuotto RE85 polttoaineella ajamiseen?

    Jos vastaus kysymykseen on ei, jatketaan ajamista bensalla.

    Jos vastaus kysymykseen on kyllä, on projekti laajuudeltaan niinkin suuri, että normaali polttoainesuotimen putsauksen yhteydessä tyhjennetään tankki bensasta, kaadetaan tilalle RE85:ttä ja mennään ajamaan penkkiin kartat kohdalleen. Penkissä tuon joutuu joka tapauksessa käyttämään keväällä kun pata käy talvella auki. Jos viinalla ajetaan niin penkissä tarvinnee vähän enempi aikaa kun pitää sytkä hieroa kohdallaan. Kokonaisuudessaan tähän palaa ylimäärästä aikaa siis foorumilänkytyksen verran ja tääkin hoituu siinä ohessa kun donitsi pyörii ruudulla töitä tehdessä.

    Jos joku muu tahtoo ruveta arduinojen tai potikoiden kanssa askartelemaan niin ihan rauhassa mun puolesta.
    Superbike #7
  13. #43
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kaksi tekijää parantaa moottorista saatavaa vääntöä kun ajetaan viinalla.

    1) Etanoli kestää korkeampaa painetta ilman vaaraa itsesyttymisestä kuin bensa -> voidaan siirtää sytytystä vähän aiemmalle kuin bensalla -> saavutetaan palamisessa korkeampi maksimisylinteripaine -> enempi voimaa männän päällä -> enempi tehoa ulos. Viinalla voi päästä jopa tulokseen, jossa ilman nakutusta sylinteripaineen huippu on ennen yläkuolokohtaa ilman, että kone nakuttaa. Toki teho laskee tuossa kohtaa aika radikaalisti kun palaminen alkaa jarruttaa moottorin pyörimistä.

    2) Viina sitoo enempi lämpöä höyrystyessään -> koneeseen imettävä ilma on viileämpää -> ilman tiheys suurempi -> parempi täytös. (Tämän merkitys tosin on aika marginaalinen ilman ahdinta.).

    Tuosta palamisen nopeudesta en sano mitään muuta kuin sen, että kovin merkittävää eroa palonopeudella ei tuollaisessa voimakkaasti turbulenttisessa virtauskentässä ymmärtääkseni ole.
    Saksassa oli eräs Kawafoorumeille kirjottanu säätänyt viinalle 12r-kawasakin, niin tehonlisäys keskikierroksilla täyskaasulla oli yli 10hp ja rajoittimen tuntumassakin vielä 7hp. Ja tämä vakiopuristuksilla; vain säädetyillä bensa- ja sytkäkartoilla. Eli sinänsä jos tuonkin verran lisää paukkua onnistuu saamaan, niin hyvin halpoja hevosvoimia vapariin.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  14. #44
    Bomberin Powerking Challenge 2013:n perusteella löysin erään viinalla käyvän K7:n ja seuraavassa referaattia viestittelyistä. Kiitos ao. henkilölle, mikäli itsensä tunnistaa.

    "185,2hv/12676 ja116,9Nm/10412rpm Suzuki GSX-R 1000cc re85 k7

    - Vaihdoin pumpun tuottoisampaan, eli busan pumpun runko ja siihen tehokkaampi bocsh:in pumppu motonetistä
    - Kannesta on otettu pois pieni siivu aiemmin, ja viimetalvena sitä piti vähän oikaista. Siihen vielä cometic .018" pahvi. Puristukset nyt n.14,1:1. Männät on vakiot.
    - Nokat (yoshi type-r) vaihtui samalla kun kansi madallettiin + portattiin, että en kyllä tiedä miten käy jos meinaa vakiot pitää."

    Eräässä toisessa projektissahan nostettiin K5:n vakiopumpun tuottoa lisäämällä prikka / vaihtamalla jousi vakiopumppuun.

    Pientä peukalointia tarjolla, kestääkö päivänvaloa sääntöjen puitteissa?
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  15. #45
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Joo tuplasuuttimet siellä on. Gixereihin tais tulla -07 tuplat ja molemmat suuttimet on tietääkseni samanlaiset. En ole ihan varma pääseekö käynnistysrikastusta sorkkimaan, mutta kyllä ton riittävän paksulle saa käymään tyhjää kun lämmittää konetta. Itseasiassa tällä hetkellä taitaa olla jopa pikkasen liian paksulla lämmityskäytössä kun ekan kerran kaasua avatessa tulee raakaa soppaa putkesta pihalle. Tosin tuohon saattaa vaikuttaa osaltaa moottorijarrun takia rikastettu 0-kaasu. Sen verta sieltä tosiaan moottorijarrulla tulee soppaa läpi, että polttaa kunnon ketunhäntää perässään. Pitäs perehtyä vähän enempi tohon ecun sielun elämään, että osais sanoo mikä kaikki vaikuttaa ristiin. Mutta tota kylmäkäynnistystä en pidä kovin isona ongelmana koneessa, jossa puristussuhde on lähtökohtaisesti jo aika korkea.
    Tarvitsetko sen ECU:n räpläyksen ohjelmisto CD:n? Voin kaivaa varastosta pöytäkoneen ja ajaa image-copyn levystä.
  16. #46
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Tossa vähän selvittelin puhelimitse asiaa ja kyl se pumppu on se, jonka kans mennään rajoille. Elikkäs kunhan tossa pääsee tallille purkailemaan mopon niin pitää samalla mitata tuo pumpun tuotto. Jos se on riittävä ~90l/min niin sitten käytän mopon penkissä, että se vertailulukeman. Jos pumppu jää tuottonsa puolesta ns. rajoille niin sit jatketaan bensalla.

    Suuttimet on kuulema samat kuin busassa ja niiden puolesta vois ottaa vaikka sen 300 kaakkia irti.
    Superbike #7
  17. #47
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sradder kirjoitti Katso viesti
    Pientä peukalointia tarjolla, kestääkö päivänvaloa sääntöjen puitteissa?
    Ei ole ajankäytön ja hyödyn puolesta mitään järkeä lähteä kikkailemaan sääntöjen harmaalla alueella.
    Superbike #7
  18. #48
    joissain pyörissä pumpun jännite tulee aika pitkän reitin, eli se menee tappokatkaisijan, virtalukon yms läpi ja samaa linjaa kuormittaa muutkin laitteet. Joten laittamalla suoran piuhan akulta pumpulle ja releen, jonka ohjaukseen käyttää sitä vanhaa syöttöpiuhaa, voi saada tuollaisen 12->13.5 voltin eron aikaiseksi.

    Tämä tietysti riippuu siitä, että mikä se reitti on alunperin.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  19. #49
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    joissain pyörissä pumpun jännite tulee aika pitkän reitin, eli se menee tappokatkaisijan, virtalukon yms läpi ja samaa linjaa kuormittaa muutkin laitteet. Joten laittamalla suoran piuhan akulta pumpulle ja releen, jonka ohjaukseen käyttää sitä vanhaa syöttöpiuhaa, voi saada tuollaisen 12->13.5 voltin eron aikaiseksi.

    Tämä tietysti riippuu siitä, että mikä se reitti on alunperin.
    Ainakin virtalukko puuttuu tuosta välistä. Kittisähköthän siellä on, pitäs kaivella sähkökaavio jostain ja tarkistaa.
    Superbike #7
  20. #50
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Mjoo, bensapumpun jännite vaikuttaa suoraan paineeseen. Jännite on kyllä käytännössä kikserissä sama akulla ja pumpulla, kovasti tekee sähköt hommia kun kaasu on tönöllään. Tai ainakin se tuotto on tuossa jo aika rajoilla kun paine pääsee laskemaan kun suuttimet töhöttää täysillä. Epäilen että lisäjohdotuksista on nollahyöty. Tossa kuvassa siis bensapumpun jännite on 13,6-14,6V. Pienimmillään silloin kun kaasu on 100%.

    Kuvassa jännite harmaa, bensapaine sininen.

    vihreä kaasunasento, punainen rpm.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: wbaum; 28.09.2016 klo 14:05.
  21. #51
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Saako jännitteensäädintä muokata Joo tiedän, ettei tällaseen ole järkee lähteä, mutta kunhan maalailen… eli jännitteensäätimestä ulos joku 15+ volttia niin saa bensapumppu jenkaa… sit joku sopiva diodi rajoittamaan akun latausjännitettä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  22. #52
    yhdessä autoviritys kirjassa nostivat bensanpainetta niin, että kun siellä on monesti bensalinjassa se painekello, joka rajoittaa maksimipainetta, niin puristaa sitä kelloa kasaan ruuvipenkissä sopivalla muotilla. tällöin jousipaine kellossa kasvaa ja paine nousee. joissain hondissa(954) on painekello ruiskurungoissa, ja paluuletku tankkiin ylimäärälle. Uudemmissa on monesti se kello siellä tankin sisällä, joten ruiskurunkoon menee vain yksi letku ja ylimäärä/paine vuotaa takaisin tankin sisälle.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  23. #53
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Kiva kun tulee kaikenlaisia ehdotuksia, mutta tässä on kyllä tarkotus pitää kiinni as homologated -säännöstä. Ei oo jotenkin itua lähtee ajamaan harrastetasolla kilpaa jos ei pysty pitämään laitteita sääntöjen mukasina.

    Ja tuo bensanpaineen nostaminen auttaisi vain jos suuttimet olisivat se rajoittava tekijä. Nyt suuttimista kuitenkin menis jo tolla paineella n. 50% enempi soppaa läpi jos pumppu vain tuottaisi. Eli se pumpun tuotto on se mahdollinen kynnys tässä hommassa ja kuten todettua jo aiemmin, tippuu pumpun tuotto paineen noustessa.
    Superbike #7
  24. #54
    Joissakin superbiken säännöissä on myös maininta, että polttoaineen paineen on oltava "as homologated", joten menee kaikinpuolin ohi säännöistä. Myös samoissa säännöissä sähköstä näin:
    1.8.2 Generator, alternator, electric starter
    a. No modifications are allowed

    Eipä tuossa tosiaan ole vaihtoehtoja kuin putsailla kaikki sihdit ja suodattimet mitä löytää ja testata paljonko orkkis sähköillä soppaa tulee ulos.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  25. #55
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa juu-zo kirjoitti Katso viesti

    Eipä tuossa tosiaan ole vaihtoehtoja kuin putsailla kaikki sihdit ja suodattimet mitä löytää ja testata paljonko orkkis sähköillä soppaa tulee ulos.
    Juurikin näin, elikkäs palataan taas siihen alkuperäseen kysymykseen. Mut joo, laittelen testituloksia pumpun tuotosta jahka tallille tässä ehdin. (En suosittele pidättämään hengitystä tällä välillä).
    Superbike #7
  26. #56
    Ota ja tee oma "kisabensa" eli vaikkapa E85/98 fiftififti sekoituksen kanssa kokeilet aluksi saatko pidettyä seokset alueella. Silläkin saat jo puristuskestävyyttä reilusti lisää, eikä tarvitse enää ritinää pelätä niin herkästi kun hierot sytkäkarttaa kohdallen.

    Myös kylmäkäynnistykset onnistuu sitten viileämmässäkin, vaikket pääsisikään lisärikastuksia niille erikseen muuttamaan.
    Supermoto
  27. #57
    Autokäyttöönhän on saatavilla boxeja joilla nostetaan bensapumpulle menevää jännitettä. Semmoisellahan saisi hieman enemmän tuottoa irti vakiopumpusta.
  28. #58
    Paras hinta-laatu-hyötysuhde varmaan löytyy.... aina vaan... "Siukolan teeseistä"... + ahkerasta ajamisesta.

    Mutta ihan ot:nä....

    Mitenkäs käytännössä, viimeaikoina/nykyisin noita peleja konkreettisesti on ratsattu kansallisella tasolla
    RR-puolella.... ja kuinka tarkasti ???

    Montako protestia on tehty vehkeistä ???

    Ei sillä, että nyt haettais jotain vilunkikerhon yhtäköyttä- yhdistystä, tai yllytettäisi mihinkään.

    Oli säännöt mitä on, niiden noudattamisen tason suhteen ollaan joko autuaan tietämättömiä
    niiltä osin mitä ei jää suoraan katsurin syliin.... tai sitten tuolla "puretaan" eri tavoin vehkejä aika runsaasti.
    Näinhän tuo menee.... ja on aina mennyt.

    Crossihommissa, erityisesti pienissä luokissa, oli aikanaan "pelin henki" se, että kuponkien mukaisilla
    vehkeillä ajettiin kiusallisen vähän. Jokainen koitti "parhaansa" ja kenenkään mielikuvituksen/satsauksen
    määrään ei vaan haluttu puuttua .

    Taidettiin viiskymppisissä ajella välillä vehkeillä, joilla ei olis oikeen saannu edes kasikympeissä .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  29. #59
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Ota ja tee oma "kisabensa" eli vaikkapa E85/98 fiftififti sekoituksen kanssa kokeilet aluksi saatko pidettyä seokset alueella. Silläkin saat jo puristuskestävyyttä reilusti lisää, eikä tarvitse enää ritinää pelätä niin herkästi kun hierot sytkäkarttaa kohdallen.

    Myös kylmäkäynnistykset onnistuu sitten viileämmässäkin, vaikket pääsisikään lisärikastuksia niille erikseen muuttamaan.
    Tuokin on käyny mielessä, mutta ei kyllä omat hermot kestä jos pitää sekotella bensoja ja viinoja keskenään. Viimestään kolmantena päivänä on totaalisen sekasin, että missä kanisterissa oli mitäkin ja kuinka paljon.
    Superbike #7
  30.  
  31. #60
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tuokin on käyny mielessä, mutta ei kyllä omat hermot kestä jos pitää sekotella bensoja ja viinoja keskenään. Viimestään kolmantena päivänä on totaalisen sekasin, että missä kanisterissa oli mitäkin ja kuinka paljon.
    Joo, kannattaa pitää vakiona. Bensan sekoittaminen kanisteriin on jo pirun haastavaa touhua varikolla, eikä sitä voi tehdä edes läppärillä.
    Supermoto
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen