Moro !
GS:sää pitkän aikaa kattellu jo, mieleen tulee väkisinkin huoltohinnat. Millaisia on BMW:n huolthinnat olleet esim. kytkimen korjaus tms ?
Mites tuo lauri tähkä pyörä, f800 ? Olisko tuolle käyttöä viikkojen matkoilla ?
Mitä vuosimallia ei kannata harkita ja mitä olisi syytä pyörissä tarkastella ennen päätöstä ?
Näitä on varmaan kyseltyy satoja kertoja, mutta kun ei tuota hakua oikein osaa käyttää ..
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Laitoin sulle yv:tä
Perheessämme 10-mallinen moinen
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
Minkä ikäisestä ja mallisesta Gessusta puhutaan? Malleja kun on monta (F650GS, F700/800GS, R1100/1150GS, R1200GS [LC]) ja kussakin erilaisia huoltokohteita.
Entä onko kiinnostusta tai mahdollisuuksia tehdä huoltoja itse?
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Mites tuo lauri tähkä pyörä, f800 ? Olisko tuolle käyttöä viikkojen matkoilla ?
Eikös se tuosta käy selville,että kysyjä on kasigessusta kiinnostunut.
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
Eix lauritähkä ole 1150GS
Joo itellä oli f800gs sen aikaa ettei edes ekaa huoltoa ehtiny teettää kun vaihdoin takasin boxerigessuun.
Ja ei ollu pitempien matkojen kaveriksi. Huomasin sen heti kun ajelin Tampereelta kotia kohti - kun vaihdoin 1150 gsa.n f800gs.ään - n. 300 km yhteensä. Ekax meni vaihtoon tuulilasi sitten se lankku jota penkiksi kutsutaan. Comfort penkki oli kyllä huomattava parannus.
Tehoja ei ollut (olisi kyllä luullu siinä olevan) ainakaan tuntumaltaan niin hyvin kuin tavallisessa 1200 Gs.ssä. Huomasin sen kun kävin kokeilemassa -05 liikkeestä. Sitä en saanut keulimaan kaasusta (GSA keulii heti kaasusta)
Ja vielä vaimo ei tykännyt yhtään istua kyydissä, oli tottunut boxerigessun takapenkkiin. Joka reissun jälkeen muuten kiittää kyydistä nykyäänJa lopuksi en tosiaankaan ymmärrä niiden ketjujen rasvauksen ja kiristämisien päälle yhtään mitään..
...mutta täähän on mun mielipide...
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
ite en ole edes miettinyt mitä kytkin tulee joskus tulevaisuudessa maksamaan.. jotkut tekee itse, jos meisseli pysyy kädessä. siis muukin kuin oma meisseli. osat tuskin hirveitä maksaa, työtä enemmänkin..
jos ite huoltaa 1200 gessua, niin -09 asti venttiilit ruuvisäädöllä, -10 lähtien palasäätö. ite en paloista välitä, niin -09 on ollut sopiva.
muutaman kerran olen käyttänyt virallisessa huollossa 136e oli jarrunesteen vaihto ja venttiilien säätö joku vuosi sitten. polttoaineenliuskan vaihto osineen päivineen vajaa 500e. kovat on hinnat, vaikkei tiski edes ole marmorista tehty. ite tehdään mitä pystytään ja loput sitten muualla. sen verran tullu järkeä päähän, että oppinut sen, että parempi jotkut hommat jättää niille, jotka tosiaan osaa ne hommat..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)