...tai ei vatkaa, mutta etujarru nytkyttää niin, ettei meinaa kypärä pysyä päässä. Eikä pelillä ole ajettu vielä 15 tonniakaan.
Onko vastaavia kokemuksia? Pelkkä jarrulevyjen hinta masentaa niin, ettei jaksa alkaa miettiä remppaa. Pitäiskö rasvata levyt![]()
Pärinäpoika
Kannattaa kuitenkin kokeilla vielä tuota seppo02:n vinkkiä. Omassa pyörässä ainakin ravistaminen lakkasi täysin levyjen niitit herkistelemällä ja vaihtamalla jarrupalat. Tämän videon tyylillä onnistuu.
Honda CBR 954 RR '02
Mulla meni etulevyt kieroiksi vm 13 1000 Versyksellä 11 tkm kohdalla. Ihan samanlaiset oireet oli nypytyksineen.
Takuun piikkiin tuli uudet levyt ja on kuulemma tunnettu vika noissa alkuperäisissä osissa. Nyt 19 tkm taulussa ja ei vielä ravista vaihdetuilla osilla.
En ole uskaltanut kokeilla, mutta onko jollain kokemusta.
Jos vetää kovassa vauhdista etujarrun pohjaan, niin nouseeko takapää ilmaan.
ABS:hän pitäisi toimia niin että periaatteessa pyörä on "hallittavissa" .
Työnteko on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä!
kannattaa aloittaa testaukset hiljaisemmalla vauhdilla ja pikkuhiljaa enemmän jarrutehoa. Ja varmista vielä henkivakuutuksen tiedot ensin. Kuluvat levyt ei mee automaattisesti takuuseen.
Ducati Multistrada 1200S
Ktm 990 SMT 2011
Street Triple R 2013 ex
Street Triple R 2011 ex
Voisi ajatella että abseissa olisi keulimisenestoa vastaava toiminto. En ole sellaisesta kylläkään kuullut, ja ainakin toi multi nousee etuselle tiukassa jarrutuksessa. Kotarissa on asento-absit mutten ole kokeillut onnistuuko stoppie.
Arvelen että jos sopivasti pumppaa jarrulla ja sitten vetää vivun pohjaan niin takis nousee. Tarvinnee kuivan ja lämpimän asvaltin, sekä yritystä. Jarrutusta kyllä kannattaa harjoitella ja tiukentaa vähän kerrallaan. Ei kannata kylmiltään kiskaista jarruja pohjaan ja katsoa mitä tapahtuu, todennäköisesti siinä päätyy nurin. On nähty kurssilla myös etukautta ympäri-tapaus. Siinä pyörässä ei tosin ollut abseja.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 22.09.2016 klo 19:44.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Noita apsi pemareita muutama ollut.. Ohjekirja varoittaa mahdollisesta takapään nousemisesta, mutta..
Yhdelläkään bemulla en ole onnistunut keulimaan perspuolella, vaikka testausmielessä täysjarrutuksia on tullut tehtyä (paljon) 40 - 150 nopeuksista.
Olen kyllä lukenut, että jollain olisi abs-puimurinkin takapää kohonnut täysjarrutuksessa. Millaisessa tilanteessa sitten, sitä en tiedä..
Niin ja siis kyllä ainakin noiden omistamieni bemujen kahvan voi vetää pohjaan missä vauhdissa vaan ja mopo pysyy hallinnassa ihan täysin. Absillinenkin pyörä pysähtyy kuitenkin nopeammin sellaisella oikeaoppisella jarruttamisella, joka ei tarkoita kahva pohjaan runttaamista.
Viimeksi muokannut: J@ck; 22.09.2016 klo 22:24.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Takapään nousuun vaikuttaa tietty sekin onko jarrupaikka esim alamäkeen ja että rengas grippaa hyvin.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ktm smt (ei abs) perä nousee kahdella sormella jarruttaen. Edeltävän triumphin (abs) perä ei noussut, mutta tietty matala pyörä.
Ducati Multistrada 1200S
Ktm 990 SMT 2011
Street Triple R 2013 ex
Street Triple R 2011 ex
Kyllä Trumpassakin nousee perä.
20160922_232815_Richtone(HDR).jpg
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
2015 1000 ABS Versys nostaa kyllä perän reippaasti ilmaan teho jarrutuksessa. Paino sanalla teho, eli kahvaa todella reilusti pohjaan. Suosittelen kokeilemaan oman pyörän rajoja vaikka isolla p-paikalla ja kuivalla hyvällä asfaltilla, missä ei hiekkaa ole, näin oppii ja eihän sitä heti tarvi aloittaa 100:n nopeudesta kokeilemaan.
Yamaha T700