Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
    Moottoripyöräilijät hoi!
    Kaveri ajelee moottoripyörällä ja itse olen ollut kanssa kyydissä. Muutaman kerran kaveri sanonut että olisi kiva jos kypärässä olisi kamera jolla kuvata hienoja maisemia.
    Ajattelin tälle ostaa kypäräkameran (http://m.motonet.fi/fi/tuote/3834591...nkamerapaketti ) lahjaksi.
    Onko kenelläkään kokemuksia ylipäätänsä kypäräkameroista? Onko hyviä? Olisitteko iloisia jos tuollaisen saisitte lahjaksi?
    Eniten minua mietityttää pysyykö tuollainen kapistus kypärässä vai pitääkö ostaa vielä joitain kiinnityssettejä? Onko kenelläkään tippunut matkan varrelle?

Kiitos vastauksista
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kaisa123 kirjoitti Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemuksia ylipäätänsä kypäräkameroista? Onko hyviä? Olisitteko iloisia jos tuollaisen saisitte lahjaksi?
    Eniten minua mietityttää pysyykö tuollainen kapistus kypärässä vai pitääkö ostaa vielä joitain kiinnityssettejä? Onko kenelläkään tippunut matkan varrelle?

Kiitos vastauksista
    Kypäräkamerat on hyviä. Itse oisin erittäin iloinen, jos vaikka joulupukki toisi linkin mukaisen kameran lahjaksi.

Itselläni vastaava kamera on kiinni moottoripyörässä ja pysyy kiinni. Olen toki varmistanut radalla, ettei pudetessaankaan pääse maahan asti, nippusiteillä tai narulla. Vauhtia on ollut yli 200km/h eikä ole irronnut.

Pojilla ao kamera on ollut laskettelukypärässä ja siinäkin on hyvin pysynyt kiinni noilla peruspaketin mukana tulevilla kiinnitysalustoilla vaikka välillä onkin ottanut oksiin kiinni metsässä laskettaessa.

Mikäli haluaa kiinnittää tuon kameran kypärän sivulle, niin siihen tarvitaan erillinen Side Mount -kiinnityssetti, joka muistaakseni maksaa noin 25€. Mutta jos tuollaisen saa lahjaksi, niin perussetilläkin sen saa kiinni ja muistot talteen.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

Oukei kiitos paljon vastauksesta
    Yksi vaihtoehto on myös puolet pienempi fyysiseltä kooltaan, ominaisuuksiltaan varsin hyvä ja lähellä tuota kaisan linkkaamaa Hero4:sta, puolet halvempana, olisi GoPro Hero Session -kamera.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
    kamerat on menneet eteenpäin niin paljon, että motonetin valikoimasta ne 99? euron denver yms vastaa gopro:n halvempia malleja. Joskus hyvään laatuun tarvitsi ostaa gopro, mutta alkaa olla nykyään tarpeetonta sijoittaa 500euroa kameraan.

gopron se pieni sessions on kyllä varmaan hyvä, nuo isot ottaa vähän ilmanvastusta, eli jos on kypärän päällä, niin ottaa vähän vastusta niskaan motarivauhdeissa.

http://m.motonet.fi/fi/tuote/3835421...n-Actionkamera
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Itselläni on nyt Contour 2, jonka sai Anttilasta 55€ hintaan. Yksi kiinnike on chraspadissä, mutta tosiasiallisesti ei niitä videoita jaksa oikeastaan katsoa. Ratapäivillä tai Norjassa sitä voisi ehkä käyttää, mutta pysyköön nyt toistaiseksi kalastushatussa.Kypärään en sitä kyllä asentaisi, sillä ainakin jo tuo tiiliskiven aerodynamiikan omaava Scalarider aiheuttaa kypärämelua.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Mulla oli pari vuotta Contour ja kuvasin sillä pari Euroopn reissua. Se oli kiinni kypärän sivulla jolloin tärinät olivat edes jotenkin siedettäviä. Paras piirre siinä oli liukukytkin, joka kytkee virrat ja aloittaa kuvauksen. Goprossa pitää kuunnella piipityksiä ja päätellä niistä kytkeytyikö se päälle vai pois. Kauko-ohjain olis poikaa mopokäytössä.

Nyt noita jo vanhoja videoita on mukava katsella. Harmittaa vaan toi contourin huono laatu, jos lähtökohta on huono niin eipä sille ihmeitä pysty vieoeditorilla tekemään. Gopro 2 ja Sony as100 tekevät paljon parempaa jälkeä. Siksi sanoisin että laatuun kannattaa satsata ja kuvata monipuolisesti muutakin kuin maisemia ja ajoa.

Reissut on ainutkertaisia, ei niitä videoita pysty enää myöhemmin tekemään. Laatuun kannattaa satsata. Ja videoiden koostamiseen ääniraitoineen.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Mulla oli pari vuotta Contour ja kuvasin sillä pari Euroopn reissua. Se oli kiinni kypärän sivulla jolloin tärinät olivat edes jotenkin siedettäviä. Paras piirre siinä oli liukukytkin, joka kytkee virrat ja aloittaa kuvauksen. Goprossa pitää kuunnella piipityksiä ja päätellä niistä kytkeytyikö se päälle vai pois. Kauko-ohjain olis poikaa mopokäytössä.

Nyt noita jo vanhoja videoita on mukava katsella. Harmittaa vaan toi contourin huono laatu, jos lähtökohta on huono niin eipä sille ihmeitä pysty vieoeditorilla tekemään. Gopro 2 ja Sony as100 tekevät paljon parempaa jälkeä. Siksi sanoisin että laatuun kannattaa satsata ja kuvata monipuolisesti muutakin kuin maisemia ja ajoa.

Reissut on ainutkertaisia, ei niitä videoita pysty enää myöhemmin tekemään. Laatuun kannattaa satsata. Ja videoiden koostamiseen ääniraitoineen.
    https://www.youtube.com/watch?v=e650...ature=youtu.be

Tuossa Contour 2, kuski joku tuntematon.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Mulla yhellä kaverilla on toi hero4 session (eli http://m.motonet.fi/fi/tuote/3835421...n-Actionkamera) ja hää on sitä kovasti kehunut. Kuvanlaatu on semmosta tasoa (olen siis nähnyt pari viteota), että minä ainakaan en osaisi paremaa edes toivoa. Halvempi hinta + pienemmästä koosta seuraava pienempi ilmanvastus = en edes harkitsisi sitä isompaa goprota. Jos hinta on kynnyskysymys, niin osta kaks noita.
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti

Kyllähän Contourillakin (Contour 2 Roam tms. itsellä) hyvälaatuista kuvaa saa jos vain pistää bitraten niin suureksi kuin laite antaa. Kunhan ei lankea siihen ansaan että luulee pelkän resoluution merkitsevän kaiken. Ja Youtubeen kai saa ladatakin kohtuu isoja tiedostoja? Vimeossa ilmaiskäytössä on 500mb raja mikä omasta mielestä riittävä lyhyempiin pätkiin:

Contourin otin kun sai paljon edullisemmin kuin GoProta oli silloin saatavilla ja pienempi tuo kameran profiili kun kypärässä kiinni. Ja käyttö tarpeeksi yksinkertaista kuten Kotarikuskikin sanoi, liukukytkimellä on/off eikä mitään ihmettelyä. Mutta makuasioitahan nämä on.

Tuo miten jaksaa katsoa reissuvideoita on jännä, pari vuotta matkan jälkeen maistuu paljon paremmin..
    R 1200R '08. ex R 1100RS '93
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mnojoo, Sessio muuten pähee mut kiinteä akku, kuvaa se tyhjäksi ja loppupäivä ihmetellään.
    Pikkusurautuksille riittää mut useamman päivän reissulla jää just ne kohdat kuvaamatta.

Contouri mullakin oli aiemmin, nyt on Hero Black.
    Tossa Contouria jonkun kuvaamana
    https://www.youtube.com/watch?v=TD4xBaHhX58
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
    Jos tää olis äänestys niin sanoisin että gopro hero session ekana (hinta, koko, vesitiivis ilman koteloa), hero4 silver tokana ja hero4 black kolmannelle sijalle. Silver ja black vaihtaa paikkaa jos kuvaa 4k videoita. Itse antaisin enemmän arvoa näytölle joka löytyy silveristä.

Ehdottoman tyytyväinen olisin linkin laitteeseen jos lahjaksi saisin
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
    Minä ostaisin tällä hetkellä tämän: https://www.rajalacamera.fi/sony-fdr...deokamera.html
    Pesee kuvanlaadussa gopron sikahintaiset lippulaivat..
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Minä ostaisin tällä hetkellä tämän: https://www.rajalacamera.fi/sony-fdr...deokamera.html
    Toi on kyllä hyvä, ainoa heikkous että video vaatii tilaa ja editointia ei kannata markettikoneella harrastella.

As200vr:kin on pieni ja tallentaa hyvää kuvaa
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Lainaa suopo kirjoitti Katso viesti
    Mnojoo, Sessio muuten pähee mut kiinteä akku, kuvaa se tyhjäksi ja loppupäivä ihmetellään.
    Pikkusurautuksille riittää mut useamman päivän reissulla jää just ne kohdat kuvaamatta.
    Kuinkakohan hidas tai nopea tuo lienee ladata? Speksien mukaan sessionissa on 3.8v 1000mAh akku. Jos tuo ottaisi usbista latausvirtaa edes tuon 1000mA, se olisi alle tunnissa täyteen ladattu. Ei toki sekään tuntikausien yhtämittaisia ajorupeamia tietty ratkaise, mutta esim ruokatauoilla tuohon olisi jo helppo powerbankista tuupata kohtuullinen määrä lisäkäyttöaikaa JOS latausnopeus on järjellinen. Vertailukohtana uuden pikaladattavan kännykän akkuun uppoaa suuruusluokkaa 3000mAh tunnissa.
    SJCAM on myös hyvä vaihtoehto niin laadultaan kuin hinnaltaankin, huomattavasti edullisempi kuin GoPro.
    Tuolta http://sjcamhd.com/ lisätietoa.
    Sitä en tiedä löytyykö näitä kivijalkakaupoista, itse tilasin netistä.
    Kawasaki ZXR 750R K1
    Honda VF 500F
    Honda VFR 750F
    Honda CBR 1000F
    Honda CBR 1000F
    Honda VF 1000F II
    Honda CB 750K
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Tuo vanhempi malli as-15 meni kesällä paskaksi, kun tippui puolimetriä lattialle, vaikka oli kotelossaan Hajosi vielä siten, että se näytti vielä kuvaavan, mutta kortille ei mennyt mitään.
    Kouluttaja, emeritusylläpitäjä massajaska:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2013
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Tuo vanhempi malli as-15 meni kesällä paskaksi, kun tippui puolimetriä lattialle, vaikka oli kotelossaan Hajosi vielä siten, että se näytti vielä kuvaavan, mutta kortille ei mennyt mitään.
    Minulla ei AZ1 hajonnut vaikka kaatui karvan korkeammalta. Kotelo kärsi vähän.

Näköjään aina nenällään...
    KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> )
    ex. Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 - 2024)
    ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
    ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Toi on kyllä hyvä, ainoa heikkous että video vaatii tilaa ja editointia ei kannata markettikoneella harrastella.

As200vr:kin on pieni ja tallentaa hyvää kuvaa
    Mikään pakkohan ei ole kuvata neljäkoona.
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
    Lainaa massajaska kirjoitti Katso viesti
    Minulla ei AZ1 hajonnut vaikka kaatui karvan korkeammalta. Kotelo kärsi vähän.

Jarrutit etusen lukkoon? No minulla ei tullut materiaali vahinkoja, mutta se että hivutin itseni korkeanpaikan kammoisena Cliff of moherin reunalle turhaan ja keksiä kädestäni syövä joutsen ei jäänyt kortille harmittaa kyllä tarpeeksi
    Hei kiitti vastauksista! Täytyy verrata vielä noita kameroita
    Lainaa jarhe kirjoitti Katso viesti
    SJCAM on myös hyvä vaihtoehto niin laadultaan kuin hinnaltaankin, huomattavasti edullisempi kuin GoPro.
    Tuolta http://sjcamhd.com/ lisätietoa.
    Sitä en tiedä löytyykö näitä kivijalkakaupoista, itse tilasin netistä.
    Oman valveutuneen mielipiteeni mukaan SJ5000+ ainakin terävöittää kuvaa aivan liikaa, mikä aiheuttaa yhdessä alhaisen bittivirran kanssa järisyttävän pakkausartifaktien räjähdyksen.
    Valkotasapainopresetit ovat aivan epäloogiset ja ääni aivan yhtä huono kuin kilpailijoissakin. Muuten ei juuri valittamista.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
    4k-kameraa en ole vielä hankkinut mutta se antaa mahdollisuuden hieman elävöittää tilanteita joissa kamera jätetään painalleen kuvaamaan. Tällöin videota voi jälkikäteen rajata ja esimerkiksi seurata kohdetta. Onnistuu tietysti jossain määrin fullhd:lläkin, yleensä silmällä ei liikkuvassa kuvassa kovin suurta eroa huomaa vaikka vähän huijaa. Ajovideoon mielestäni riittää fullhd, bitratekin riittää paremmin. Jos katsoo liikkuvan kohteen yksittäisiä ruutuja niin suttuisia ovat, vaikka videona ihan jees.

Toimiva 4k-ominaisuus edellyttää tehokkaampaa.streamin käsittelyä, joten sivutuotteena pitäisi 1080-videon olla sujuvampi. Lopputuotteeksi 4k on vielä aika haastava, videoista tulee helposti kymmeniä gigatavuja. Nähdäkseni ainakin tossa mun as100:ssa optiikan piirtokyky ei vastaa kennoa. 4k-kamerassa on oletettavasti jo linsseivknkin vähän satsattu.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
    haluaisko kaisa olla munkin kaveri? ku noin kivoja lahjo jakelee
    zzr1400
    Lainaa hulkster kirjoitti Katso viesti
    haluaisko kaisa olla munkin kaveri? ku noin kivoja lahjo jakelee
    Mietin ihan samaa... kyllä mä voin lähtee kyytsäilee!

Mutta asiaakin. Mulla ollut aikoinaan gopro2 hero ja on pysynyt aina kyydissä. On ollut imukupilla katteissa, kaarevalla kiinnikkeellä kypärässä yms ja on pysynyt 250 vauhdeissakin hyvin.
    Tällä hetkellä löytyy sjcam kamera ja hyvin on pysyny sekin kyydissä...
    Kawa Z1000SX
    Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
    Mulla on jonkun vuoden käytössä ollut Contour ja olen ollut tyytyväinen varsinkin sen käyttöön, mutta myös kuvanlaatuun.
    Kuten muutkin jo kommentoivat, niin itsekin olen huomannut seuraavat seikat:
    - muodoltaan parempi kuin GoPro
    - kiinnittyy helposti MP-kypärään esim takiaisnauhoilla + laskettelulasikiinnikkeellä, joka tuli mukana
    - ollut kiinni myös imukupilla 300km/h vauhdissa
    - kiinnittyy helposti jääkiekko-kypärään
    - kiinnitty helposti laskettelu-kypärään tai laseihin
    - kiinnittyy helposti kiipeily-kypärään
    - liukukytkin ylivoimainen käytössä verrattuna gopron nappi
    - oikean kuvakulman suuntaaminen lasereiden avulla helppo
    - kameran kuvan voi kääntää vaaka-asentoon pelkästän kiertämällä linssiä, itse kamera voi olla vinossa
    - ladattavat ja irrotettavat akut "must", kun ollaan matkalla

GoProssa on mun mielestä parempi kuvanlaatu, mutta käytössä Contour helpompi

jussi

Vanhempi video malliksi:
    https://www.youtube.com/watch?v=_S9vtKXjPQA
    En ole noita treadissa mainittuja koettanut, mitä mieltä raati on tuosta itselläni käytössä olevasta Panasonic A1 kamerasta?
    748 02, 748R 02
    Alkaa tää actionkameroiden maailma olla ihan samanlainen viidakko kuin moottoripyörien maailma! Löytyy eri valmistajien, eri mallien, eri muotoisten, eri ominaisuuksien ja eri hintaisten kameroiden vaihtoehtoja niin paljon ettei niissä enää pysy perässä!
    4K kuvaa pääsee tallentamaan GoPro-näköisellä vehkeellä muutamalla kympillä ja samaan aikaan Sonyn uusin FDR-X3000 maksaa yli 600€ (Pahasti pieleen mennyt hinnoittelu kun GoPro Hero 5 maksaa vähän yli 400€!)
    Kuva alkaa olemaan halvimmista kameroista alkaen sellainen että sitä viitsii katsoa.
    Myös 360-kameroita alkaa löytymään kaupoista, mutta vielä on epävarmaa tuleeko sellaisella kuvaaminen yleistymään?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Ihan hyvin on kestänyt
    https://youtu.be/IssoboTRgpc
    https://youtu.be/DPN7OvBfx2k
    KTM 690SM
  30.  
    Kouluttaja, emeritusylläpitäjä massajaska:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2013
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Jarrutit etusen lukkoon?
    Joo.
    Näköjään aina nenällään...
    KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> )
    ex. Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 - 2024)
    ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
    ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen