Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
  1. #1
    Tänään ajaessani ajoin pieneen töyssyyn vauhtia oli ehkä n. 60km/h. Tämän jälkeen pyörä välittömästi sammui. Pyörää yritin käynnistellä tämän jälkeen mutta ei enää startannut. Pyörä kuulosti siltä kuin ei olisi saanut enää kunnolla bensaa mutta en ainakaan pikaisella katsomisella löytänyt mitään letkua mikä valuttaisi yhtään. Mikähän ongelma Pyörässä on
  2. #2
    Tsekkaa alkuunsa kahvan tappokykin, rämpyttele sitä asennosta toiseen, samoin tsekkaa sivujalan kytkin
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  3. #3
    Tappokytkimen ja sivujalan kytkimet on käyty jo läpi eikä ongelma ainakaan niistä ole minun mielestäni kiinni, sillä käynnistäessä startti kyllä pyörii mutta ei vain tunnu kone saavan bensaa ainakin näin omasta mielestä mutta mitään vikaa en ole löytänyt
  4. #4
    Onks ceebeessä alipaine bensahana? Oisko sieltä letku irti?

    Tosin jos heti sammui viittais kyl sähköpuolelle.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  5. #5
    Pitää katsoa huomenna tuo alipaine letku jos siellä olisi ongelma. Pyörän sammuessa huomasin myös että oli bensahana jäänyt off asentoon ja tästä syystä oli varmaan sammunut. Onkohan tuosta voinut tulla jokin vaurio kun ei enää millään suostu käynnistymään ei edes työntäen.
  6. #6
    Alipaine letkustakaan en mitään huomannut ja vaihdoin sen vielä varmuuden vuoksi mutta ei auttanut mitenkään
    Honda cb 600f hornet -99
  7. #7
    Saako sieltä hanasta bensaa ulos millään konstilla?
  8. #8
    Latasin tänään akun täyteen ja tyhjensin kaasarit bensasta kohokammion kauuta, mutta ei vieläkään käynnistynyt. Katsoin kaikki sulakkeet ja kaikki oli kunnossa. Kaasareihin kyllä tulee bensaa mutta ei vain käynnisty. Hetken aikaa pysyy käynnissä jos antaa start spray bensaa ilmanputsariin. Heti kun tämän lopettaa pyörä sammuu. Mikä on vialla???
    Honda cb 600f hornet -99
  9. #9
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kaasareissa tukosta, koska ei saa bensaa (käy starttisprayllä). Auki vaan ja asianmukainen putsaus mielelään ultraäänipesurilla tai huolelisesti carb cleanerillä. Tai sitten joku tiiviste antautunut siten että bensansaanti ei ole kohdallaan, mutta kai epätodennäköstä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #10
    Kuinkas helppo työ tuo kaasarien putsaus on kun aika aloittelija vasta näissä jutuissa. Olisiko järkevämpää vain viedä pyörä jonnekin jossa sitten putsaavat ne kaasarit.
    Honda cb 600f hornet -99
  11. #11
    Ei se rakettitiedettä ole, mutta huollinen pitää olla. Eri kaasareissa voi olla eri kokoisia suuttimia tms. täytyy pitää tarkasti huoli ettei osat vaihdu eikä mikään mene sekaisin. Kaasuttimien synkkaukseen tarvii sitten työkaluja, joko kaupallisia tai diy-pohjaisia.

    En ole purkanut useammalla kaasareilla olevia, yksi pyttyisen kaasaria sai rassata sitten enemmänkin. Sinällään se ei eroa siitä, niitä vaan on enemmän. Siinä on sitten myös enemmän työtä ja sekoilun mahdolisuuksia.

    Ennen kuin alkaa purkamaan niin räjäytyskuvat kannattaa ehdottomasti hankkia, muuten pitää olla ihan tolkuton muisti ja kuvata joka vaihe todella tarkkaan. En edes yrittäis kokemattomana ilman räjäytyskuvia.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  12. #12
    Ei kaasarit 4kpl tukkiinnu töyssyyn ajamalla. Vika lienee muualla.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  13. #13
    Tarviitseeko kaasarit synkronoida putsauksen jälkeen?
    Honda cb 600f hornet -99
  14. #14
    Lainaa sefo kirjoitti Katso viesti
    Ei kaasarit 4kpl tukkiinnu töyssyyn ajamalla. Vika lienee muualla.
    Tätä minäkin olen ajatellut, mutta en ole vielä mitään vikaa löytänyt.
    Honda cb 600f hornet -99
  15. #15
    Lainaa FunkyErdi kirjoitti Katso viesti
    Tarviitseeko kaasarit synkronoida putsauksen jälkeen?
    Ei ole varma tieto, mutta uskoisin että jos ne puretaan, putsataan ja rassataan niin tarvii synkata.

    Tuosta olen kyllä samaa mieltä ettei töyssyyn ajaminen tee tuota tai jos tekee niin aika ihmeelliseltä kuulostaa. Sähköjä epäilin ennemminkin. Se ei sammu laakista jos bensan kanssa tulee ongelmia.

    Tosin tuo että se käy sprayn avulla ei viittaa sähköön. Jos se olis joku tappokytkin niin se ei käynnisty millään aineella edes vähäksi aikaa.

    Oletko ihan varma ettei pyörä ole oikutelut aikaisemmin jo. Käykö pyörä kaikilla pytyilla tuon sprayn avulla vai lähteekö vain osa pytyistä käyntiin. Se pitäisi selvitä kun kokeilee pakoputkia heti sylinteriltä lähtien. Jos ei ole lämmin, kyseinen pytty ei käy.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  16. #16
    Lainaa sefo kirjoitti Katso viesti
    Ei kaasarit 4kpl tukkiinnu töyssyyn ajamalla. Vika lienee muualla.
    Äärimmäisen epätodennäköistähän tuo on, ja tosiaan jos bensahanakin oli kiinni tapahtumahetkellä.

    Hondan rakennetta tuntematta voisiko tuollainen tärsky repäistä ennestään haurastuneet kumikurkut rikki? Kun bensansaantiin ongelma melko ilmiselvästi kuitenkin liittyy, jos kerran starttisumutteella kone suostuu käymään hetken.
  17. #17
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Voisko olla joku kaatumasensori, mikä katkaisee virransyötön bensapumpulta. Pyörää tuntemaata niin jos siinä on tuollaisia..?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  18. #18
    Lainaa FunkyErdi kirjoitti Katso viesti
    Tarviitseeko kaasarit synkronoida putsauksen jälkeen?
    Ei, jos ei niitä irrota toisistaan. Tosin tuo kannattaa tarkistaa kyllä aina kun sieläpäin ronklaa vaikkei niitä säätää tarttiskaan. Missäpäin vaikutat? Eiköhän jollakulla ole synkkamittari siinä lähistöllä, eikä semmonen ole huono ostos jos noitten kanssa meinaa jatkossakin pulaa.

    Ei oo kaasareiden putsaus mikään mahdoton temppu. Onnistuu tietyin hankaluuksin myös pyörässä osittain kiinni mutta helpompi on ottaa vaijerit irti ja patteri pöydälle, ylösalasin, irrotella suuttimet ja ronklaa ne esim sähköjohdon kuparisäikeellä auki. Mitään neulaa en käyttäis ettei raavi sitä suutinta. Kantsii sit purkaa kaasarit yks kerrallaan sillä varsinkin joissain Hondissa on keskimmäisten kaasareiden pääsuutin isompi kun laidoilla ja jos alakupit laittaa väärään järjestykseen näyttää tyhjennysruuvit sisäänpäin.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  19. #19
    Tänään kun yritin taas käynnistellä hondaa eikä käynnistynyt. Tämän jälkeen Katsoin onko kaasareiden kohokammioihin tullut bensaa mutta aivan tyhjät olivat. Viittakohan tämä siihen suuntaan että itse bensahanassa on jokin ongelma??
    Honda cb 600f hornet -99
  20. #20
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa FunkyErdi kirjoitti Katso viesti
    Tänään kun yritin taas käynnistellä hondaa eikä käynnistynyt. Tämän jälkeen Katsoin onko kaasareiden kohokammioihin tullut bensaa mutta aivan tyhjät olivat. Viittakohan tämä siihen suuntaan että itse bensahanassa on jokin ongelma??
    Vika voi oilla bensapumpussa, jos tuossa mallissa sellainen löytyy.

    Tai sitten alipainehanassa on vikaa.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  21. #21
    Lainaa FunkyErdi kirjoitti Katso viesti
    Tänään kun yritin taas käynnistellä hondaa eikä käynnistynyt. Tämän jälkeen Katsoin onko kaasareiden kohokammioihin tullut bensaa mutta aivan tyhjät olivat. Viittakohan tämä siihen suuntaan että itse bensahanassa on jokin ongelma??
    Jos kaikki kohokammiot oli tyhjät niin hanaan/bensalinjaan/suodattimiin tuo viittaa - tai jos siinä on bensapumppu niin siinäkin voi olla vika.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  22. #22
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Sillai vertailukohdaksi, niin mun kahdessa pyörässä jos kaasarit on päässy tyhjäksi, niin xj:n alipaineella toimiva pumpun kanssa alkoi akku jo vähän väsyä startatessa ennen kuin alkoi pikkuhiljaa käymään. Nykyiselläkin saa startata melko kauan että kaasarit täyttyy, keväälläkään ei lähteny ekalla sahaamisella.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  23. #23
    Pensapumppuahan tuossa ei ole.
    Ja hanakin taitaa olla käsikäyttöinen tuossa vanhassa mallissa. (2005+2006 oli ainakin alipaineella toimiva hana)

    Anna kaasareille pensaa suoraan jostakin letku/pulloviritelmästä, nii seleviää jotakin...
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  24. #24
    Kyl vanhassakin alipainehana on
    KTM 690SM
  25. #25
    Just kattelin -99 shop manuskaa, nii näytti mekaaniselta... on, off, RES.
    Jospa vaikka muuttunut -00 tai jotakin??
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  26. #26
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Just kattelin -99 shop manuskaa, nii näytti mekaaniselta... on, off, RES.
    Jospa vaikka muuttunut -00 tai jotakin??
    Mun -97 magnassa luki nuo samat, on, off ja res. Silti siellä oli alipaineella toimiva hana. Se otti letkulla kaasarin kurkulta alipaineen hanaan.

    Tuossa ei taida olla sellaista pri asento, kuten joissain vanhoissa on. Siinä asennossa bensa tulee hansta läpi vaikka pyörä ei kävisikään. Noissa on ja res asennoissa ei tule bensaa pyörä sammuneena. Tai ei pitäisi tulla jos kaikki on kunnossa.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  27. #27
    Jep jep, tää oli uutta mullekin!
    2005 mallissa ei ollu käsikäyttöä ollenkaan, pelkkä alipaine avas hanan.
    Mut oli pensamittari, digidigi. Kerran jäin tielle kun loppu... oma syy
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  28. #28
    Joo, Hana on, mutta alipaineen vaatii. Varatankkiasento, kun ei ollu bensamittaria/valoa.
    KTM 690SM
  29. #29
    Tänään irrottelin tankin ja Katsoin tarkasti kaikki letkut ja huomasin, että asentaessani uutta alipaineletkua olin vähän väännelyt letkua siten ettei painetta synny eikä bensaakaan näin tule.
    Korjasin sen ja bensa alkoi tulemaan taas hanasta ja kaasareiden kohokammiotkin täyttyivät bensasta. Samalla Olin kuitenkin liikutellut vähän bensahanassa olevaa bensaletkua ja vuotaan nyt jonkun verran bensaa.

    Yritin kuitenkin käynnistää pyörää jotta näkisin käynnistyisikö se mutta ei vieläkään käynnistynyt. Eihän tuo vähän vuotavan bensaletkua pitäis tätä aiheuttaa.

    Katselin samalla akkua ja huomasin sen olevan ostettu 2003. Voisiko olla että akku ei jaksa antaa kipinää vaikka starttimoottoria jaksaa pyörittää.
    Honda cb 600f hornet -99
  30.  
  31. #30
    Äskön tuli vielä testattua startti spraylla eikä lähtenyt hetkeksikään käyntiin. Eikös tuo kerro että tulpissa voisi olla ongelmaa
    Honda cb 600f hornet -99
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen