Eli f3 cbr.ssä ei toimi koneen lämmetessä vapaan merkkivalo. Koneen kun laitat käyntiin niin toimii mutta kun alkaa lämmetä niin valo alkaa vilkkua ensin ja sitten sammuu. Eli onko tuossa nyt se anturi rikki? Ja millä periaatteella se toimii? Valo myös sammuu nopeammin pyörän ollessa pystyssä kuin jalalla. Ja toisinaan vapaalla ollessa syttyy kun kytkimen painaa pohjaan.
Se toimii niin että vaihderummun päässä on jonkinlainen maakontakti "nasta", kuula, tms. mikä vaihderummun pyörähtäessä vapaan asentoon ottaa kiinni vapaan anturin kontaktinastaan. Eli se vapaan merkkivalo maadoittuu vaihderummun kautta kun vahde on vapaalla.
Yhdessä oli vastaavaa vikaa, mutta myös sammuili kun laittoi vaihdetta päälle satunnaisesti.
Vika löytyi akkukotelon vierestä oikealta puolelta vihreästä (muistaakseni vihreä) liittimestä, joka oli hapettunut. Kannattaa tsekata.
Ei ollut liittimessä vikaa. Tarkemmin kun tutkin asiaa niin suurin vaikutus vikaan on pyörän asennolla. Vasemmalle kallistaa niin valo palaa ja kun oikealle kallistaa niin sammuu. Tosin siis tekee sen lämpimällä koneella vain.