Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 75:sta
    Tänään loppui ajokautei täysin arvaamatta kesken kotiin paluu matkani tampereen suunnasta tulevalle ideaparkin rampin mutkaan. Noin kello 9.30-9.15 poistuin tampereeltapäin tultaessani hakkarin ramppiin josta jatkoin ideaparkillejohtavaan kurviin nopeuteni oli 60km/h max. Puolessa välissä kurvia pyoräni lähti tasaisella kaasulla kaksipyöräluisuun ulkokaarretta kohden jossa kohtaa jo itse luisuin kyljelläni ojaa kohden myös. Tiellä oli selvästi polttoöljyä tai muuta öljypitoista nestettä, paikalle pysähtynyt pikup kuski joka toimitti minut ensiapuun totesi liikkeelle lähtiessä että hänen autonsa alla olevilla renkailla ei olisi pitäny lyödä tyhjää siinä kohtaa. Nyt vakuutus yhtiö, poliisi tai saamamme tiehallinnon numero ota asiasta mitään vastuuta!!! Pitääkö jonkun kuolla enenkö jotain asioille tehdään?? Minun menetykseni oli rahallisesti 6000e sekä poikkinainen solisluu.

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
    Ymmärsinkö oikein, sinulla ei ollut kaskoa ja mopo meni entiseksi ?

Onhan tuo öljyn lirahtaminen tielle jonkun menopelistä ja siitä aiheutunut onnettomuus sarjasta hankalimpia vahingonkärsijän kannalta. Öljyn valuttajasta tuskin kellään on tietoakaan ja tien pitäjääkin on hankala vetää vastuuseen ellei pysty osoittamaan että tie ei ollut "liikennöitävässä kunnossa" siten että hoito oli laiminlyöty. Ellei öljystä kukaan ollut ilmoittanut tielaitokselle ja/tai pysty osoittamaan sen olleen muuten härskisti pidemmän aikaa öljyinen (milläs sellaista osoitat...), lorun loppu. Omaan piikkiin ja vakuutukseen jos on.
    Viimeksi muokannut: AyrtonO; 19.08.2016 klo 20:07.
    Vantaa-Vyborg
    Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
    Näinhän se menee. Vahinkoja sattuu ja välillä on löpöä tiellä. Ei saisi olla, mutta minkäs teet.
    Olen pari kertaa soittanut häkeen kun olen jossain risteyksessä huomannut auton sutivan kolmosella kesäkelissä (reilu sata heppaa). Aika nopeasti tulee palokunta imeytyskamojen kanssa.
    Pyörällä ei ole vielä osunut.
    Ei se minkään instanssin vika ole, eivätkä näin ollen siitä vastuuta ota.
    Tiedän että pännii ja tiedän miltä pänniminen tuntuu, mutta syyllinen on dieselautonsa kanssa jossain eikä luultavasti edes tiedä mitä kävi.
    Jos sitä ei tavoiteta, niin ei se oikeus toteudu syyttömiltä oikeutta vaatimalla.
    Tämä ei varmaan helpota, mutta vakuutan ettei ollut tarkoitus provosoida.
    Käsittääkseni kyseisellä paikalla oli joitain päiviä aiemmin ollut jokin onnettomuus josta oli polttoöjlyä tielle valjnut ja jälkipyykkäys jäänyt puolitiehen.

Jos tuo todella on tilanne, että tie on puhdistettu huonosti, niin siinä voisi teoriassa olla pieni aasinsilta vaatia korvauksia. Pieni siksi, että lähtökohtaisesti Suomen laissa vahingonkorvausvastuu tulee vasta tahallisesta teosta tai jossain tapauksessa törkeästä huolimattomuudesta. Silloinkin vähimmillään olisi tarvittu paikalle virkavalta toteamaan tien kunto puolueettomasti heti onnettomuuden jälkeen.

Ikäviä juttuja, ja tämänkaltaisten tilanteiden vuoksi itsellä ainakin on henkisesti hyvin suuri kynnys edes harkita kaskosta luopumista. Muutenkin noihin "sokkona kaartuviin" ramppeihin tulee ajeltua korostetun varovaisesti samasta syystä, kun koskaan ei voi olla varma mitä siihen tielle on joltain kulkijalta päässyt lorahtamaan. Pahimmillaan tie on epänormaalin liukas viikkokausia ainakin märkänä, vaikka sitä olisi jostain kohtalon oikusta puhdistettukin.
    Edulliset pyörät on mielläkin vaimon kanssa. Mun pyörästä maksettiin 5300 ja vaimon pyörästä tonni vähäemmän. Kalliilta tuntuu pitää kaskoja noihin ja omavastuu on nakupyörässä pistetty 500 euroon. Laskettiin että kun nuo kaatuu, ei niistä mene rikki keskimäärin kuin satasen osia, ei siis kannata maksattaa vakuutusyhtiöillä. Sitten jos kolhtaa ja menee enemmän rikki niin sitten tarvii kaskoa ja se 500 on pikkuraha.

Nyt sitten reissulla sattui ja vaikka pusu kiveen näytti aika pieneltä ja kohtuu harmittomalta, nousi pelkän pyörän vahingot noin 2500 euroon töineen. Siihen pyörän siirto korjausliikkeeseen ja uusi kypärä. Aluksi näytti ettei kypärään tullut naarmua kummempaa, mutta myyjän ja shuberthin edustajan tuomio oli tyly. Sitä ei korjata ilman tarkistamista ja tarkistus maksaa enemmän kuin uusi kypärä. Hajalle meni (silmämääräisesti) joku pieni nippeli, jota ei saa varaosana. Vakuutusyhtiö korjasi sentilleen hankintahinnan, kypärä oli maaliskuun lopussa hankittu.

Kaiken kaikkiaan nyt tuntuu että vakuutusmaksuja on kannatanut maksaa. Olis ollut meidän tuloilla tiukkaa pitää pyörä jos ei olis kaskoa ollut. Vaikka oltais pystytty se Norjassa korjaamaan ja kotiin ajamaan, olis pitänty lähteä pankkiin jotta oltais selvitty kaikista kuluista, joita tästä muuten tuli. Nyt voidaan pitää pyörät ja jatkaa kautta.

Sen verran tuo onnettomuus nyt vaikutti asenteeseen että taidan ottaa myös pyöräilykypärän käyttöön. Tuo tapahtui huomattavasti pienemmästä vaudista kuin mitä pyörällä ajellaan ja näin aika hyvin vierestä miten pää kopsahti asfalttiin. Se kypärä on hintansa arvoinen ollut.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
    Ja jos pidempiä reissuja ajelee, etenkin kaskottomana, autoliiton plus-jäsenyys satasella vuodessa on kova sana, katkesi matka mistä syystä tahansa. Oma solisluuni opetti maksamaan sen muutaman kympin vuodessa jatkuvasta matkavakuutuksesta niin koti- kuin ulkomaillakin. Ei käynyt sillä kertaa pahasti, mutta lähelltä liippasi isompikin lasku.

Kaksipyöräisten kanssa on kyllä vähän sellainen juttu, että jokainen kaataa nämä jossain vaiheessa, itsestä riippumattomista syistäkin. Pärrässä on syytä olla vakuutus ao. tilanteeseen tai oman lompakon kestää itkuvirsittä ellei ole. Siperia opettaa.
    Viimeksi muokannut: AyrtonO; 20.08.2016 klo 00:13.
    Vantaa-Vyborg
    Lainaa AyrtonO kirjoitti Katso viesti
    Ja jos pidempiä reissuja ajelee, etenkin kaskottomana, autoliiton plus-jäsenyys satasella vuodessa on kova sana, katkesi matka mistä syystä tahansa. Oma solisluuni opetti maksamaan sen muutaman kympin vuodessa jatkuvasta matkavakuutuksesta niin koti- kuin ulkomaillakin. Ei käynyt sillä kertaa pahasti, mutta lähelltä liippasi isompikin lasku.

Kaksipyöräisten kanssa on kyllä vähän sellainen juttu, että jokainen kaataa nämä jossain vaiheessa, itsestä riippumattomista syistäkin. Pärrässä on syytä olla vakuutus ao. tilanteeseen tai oman lompakon kestää itkuvirsittä ellei ole. Siperia opettaa.
    Jep, näin se menee, kasko sinällään on melko edullinekin ellei siihen hiero kaikkia mahdollisia keskeytyksiä jne jotka tuo autoliiton plussa käytännössä hoitaa.
    Tai no edullinen ja edullinen, omassa taloudessa 3 prätkää ja 3 autoa+mönkkäri...kaskot äkisti katsoen yhteensä 1400e/v. Viimeksi tosin tällä viikolla tarvittu noin kolmen - kolmen ja puolen tonnin edestä, edelliseen kertaan olikin siten jokusia vuosia.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Nyt on soitettu kaikki viranomaiset läpi joille vain numero löytyi! Hitti vastaus oli jokaisen kohdalla "ei kuulu meille". Osakaskon omistan mutta siitä apua ei tällä kertaa ole ja kustannukset jäävät itselle maksettavaksi joten ei muuta kun ootella että saa luut kasaan ja sitten kattella miten gixxeristä sais vielä modattua katukelposen rassin ensi kevääksi.

Nyt on soitettu kaikki viranomaiset läpi joille vain numero löytyi! Hitti vastaus oli jokaisen kohdalla "ei kuulu meille". Osakaskon omistan mutta siitä apua ei tällä kertaa ole ja kustannukset jäävät itselle maksettavaksi joten ei muuta kun ootella että saa luut kasaan ja sitten kattella miten gixxeristä sais vielä modattua katukelposen rassin ensi kevääksi.

Lainaa horsmalahti kirjoitti Katso viesti

Tee asiasta rikosilmoitus niin silloin on ainakin viranomaisilla velvollisuus tutkia asia. Tuossa vähän vastaavasta aiheesta; http://www.hs.fi/kaupunki/a1305987247775
    Näin kävi mielessä kanssa että ilmo on mentävä seriffille tekeen kun ei ketään tunnu asia muutoin kiinnostavan. Asiasta on itse otetut kuvat jossa näkyy selvästi että sisäkurvi on ihan vaalea ja ulkokurvi on mönjässä tasaisesti, kaatuma jäljet näkyvät myös juuri kun tumma kaistale alkaa... kurviin ajoin erittäin varovaisesti ja jos nyt en väärin muista on siinä 80km rajoitus ja itselläni vauhtia oli tosiaan vain 60km.. jos tuota kurvia ei pitsata asiallisesti pian on siinä varmasti tänä syksynä vielä useampi kaato tai likipiti tilanne!! Pistää vihaksi tällänen kun ei mitään tehdä mutta jos olis verottajaa kussu 100e silmään jo löytys asiantuntijaa ja muita helvetin astronautteja toimittamassa laskua kotiovelle!! Anteeksi purkaus, vituttaa 10v unelmien säästökohde romuttaa jonkun kusipään laiminlyönnin takia. Olis oman koheltamisen takia edes paskana niin tietäs ketä syyttää.

Varoitusmerkin puuttuminen voisi olla joku laiminlyönti johon voisi vedota.
    Honda VFR 750F -93
    EX: Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

Ei eksyvä tietä kysy
    Totta.

Nyt annat adrenaliinin laskeutua tunnin verran ja soitat tienkäyttäjän linjalle ja ilmoitat tästä liukkaudesta. Sen jälkeen otat selvää, milloin mainitsemasi aiempi onnettomuus on tapahtunut.
    Sitten teet asiallisen rikosilmoituksen netissä kaikkine mahdollisine tietoineen.
    Kun poliisi soittaa, käyttäydyt asiallisesti, niin sinulla on mahdollisuuksia, että tämä asia jossain vaiheessa päätyy pisteeseen, että voit asiaa sovitella jonkun tahon kanssa.
    kurviin ajoin erittäin varovaisesti ja jos nyt en väärin muista on siinä 80km rajoitus ja itselläni vauhtia oli tosiaan vain 60km..
    Tähän on nyt pakko puuttua... Vallitseva nopeusrajoitus ei todellakaan lainsäädännössä tarkoita sitä, että kyseistä tieosuutta voi turvallisesti ajaa kyseistä nopeutta ainakaan kaikissa keliolosuhteissa. Sen mukaan mikä mielikuva minulla tuosta kyseisestä rampista on, niin kurvi on erittäin tiukka, koska se kiertää 3/4 ympyrän, eikä 60 välttämättä ole turvallinen nopeus tuohon.

Maantieolosuhteissa toisinaan laitetaan liikennemerkkejä joissa on ilmoitettu suositeltu nopeus johonkin kaarteeseen (sininen neliskulmainen merkki jossa on nopeus ja kaarteen suunta), mutta enpä muista liittymärampeilla sellaisia koskaan nähneeni. Epäilemättä siinä on kuitenkin jyrkkää mutkaa osoittava rivi nuolimerkkejä, joten se osaltaan asettaa kuskille varovaisuusvaatimuksia.

Se mitä halusin sanoa, on että harkitsisin kahdesti, kannattaako tuohon nopeusrajoitusasiaan vedota lainkaan, vai tuleeko siinä vaan leimattua itsensä kaahariksi joka ei tunne käsitettä tilannenopeus.
    Nopeus asiaan en tässä haluakkaan puuttua sen enempää ja tuo kurvi on enemmän kuin tuttu jo ennestään itselle joten en siihen ylipäänsä suurella nopeudella ajaisikaan kelin ollessa mikä tahansa. Eilen tapahtumapaikalta pyöräni noutaneet henkilöt olivat todenneet tien olevan lähes yhtä liukas kuin talvikelillä... minun mielestä silloin tuo tie osuus ei vaan ole siinä kunnossa kun sen pitäisi olla!

Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Nyt annat adrenaliinin laskeutua tunnin verran ja soitat tienkäyttäjän linjalle ja ilmoitat tästä liukkaudesta. Sen jälkeen otat selvää, milloin mainitsemasi aiempi onnettomuus on tapahtunut.
    Sitten teet asiallisen rikosilmoituksen netissä kaikkine mahdollisine tietoineen.
    Kun poliisi soittaa, käyttäydyt asiallisesti, niin sinulla on mahdollisuuksia, että tämä asia jossain vaiheessa päätyy pisteeseen, että voit asiaa sovitella jonkun tahon kanssa.
    Parhaillaan odotellaan tiehallinnon setää että soittais... aikaisempaa tapahtumaa yritänkin selvittää sillä välin jotta voin esittää asialle jotain perusteita. Taitaa vaan näin viikonloppusin virkarattaat käydä hitaammin kuin arkena.

Veikkaanpa, että paikkaa pestään nyt vaikka viikonloppuna.
    Yleensä näin tienpitäjä tuppaa tekemään, vaikka samalla kiistää mitään virhettä olleenkaan.
    Pyörä olikin säästynyt yllättävän pienin kolhuin... takavanne näytää menevän vaihtoon.

6K€ my ass. Seiskapuolkki wesigiksu ei maksa sitten millään 6k€ tai sitten jotain on kusetettu ja kunnolla.
    1,5k€ arvoisessa pyörässä 300€ vauriot näyttäis olevan.
    Jep. Ostat tonnilla paskan tollaisen ja vaihdat siitä nuo kosmeettiset muoviosat. Vanne nyt on pikkujuttu. Eihän tuo ole edes kunnolla rikki Ei todellakaan mikään 6k-ongelma.
    Vantaa-Vyborg
    Ihme vitun itkemistä pienestä lipasta mutta eihän tuo korjaaminen tule maksamaan penniäkään.
    Rekyylivasaralla vanne suoraksi, katteiden naarmut lisää katu-uskottavuutta "Esson-baarissa" ja pönttöä lyhentämällä saa uskottavuutta siihen että on kunnon vetomies.

Mikään ajokausi ole loppunut mihinkään...

Vaijeria kireemmälle vaan.
    6t on laskettu ansionmenetykset ym.. kukaan niin ääliö voi olla että maksais 6k ikälopusta 750 90tkm nielleestä gixxeristä mikä on edelliset vuodet säilytetty enemmän kuin huonosti. Käytettyjen osien hinnat pikaisella netti selauksella ei hirveissä hinnoissa ole ja tuon 300e arvio oli omastakin mielessä lähellä totuutta.. toki pyörä oli muutenkin tarkoitus talven aikana käydä läpi niin aikaistuu tämäkin projekti.

6t on laskettu ansionmenetykset ym.. kukaan niin ääliö voi olla että maksais 6k ikälopusta 750 90tkm nielleestä gixxeristä mikä on edelliset vuodet säilytetty enemmän kuin huonosti. Käytettyjen osien hinnat pikaisella netti selauksella ei hirveissä hinnoissa ole ja tuon 300e arvio oli omastakin mielessä lähellä totuutta.. toki pyörä oli muutenkin tarkoitus talven aikana käydä läpi niin aikaistuu tämäkin projekti.

Liikennevakuutus korvaa ansionmenetykset sairausloman ajalta. Harmi homma tuo kaato, tienpito on jo pidempään ollut huonolla tolalla. Asenne on usein juuri "Ei kuulu meille" tai "Voit sä laittaa korvausvaatimuksen, mutta tuskin mitään saat". Näyttötaakka aina vahingon kärsineellä osapuolella.
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
    Aivan totta juu muuten toi vakuutuksen ansionmenetys

Syyllinen kippaamiseen näkyy kun vilkuilet peiliin.

Ajoit liukkaaseen kohtaan tiellä, ja ajotaitosi eivät riittäneet pyörän pystyssä pitämiseen. Ei kait tuossa kannata vastuunkantajia hakea poliisita tai tien ylläpitäjistä.

Luultavasti ko. kohdasta on ajanut muitakin moottoripyöriä kuin sinä, ja luulisin että kaikki eivät ole olleet tuossa kohdassa kärsällään. Muut kuskit ovat osanneet välttää liukkaan kohdan, tai ajotaito on riittänyt tilanteen hanskaamiseen. Muuten mopoja olisi ko kohdassa useampi pötköllään ojassa.

Hyvä ettei käynyt pahemmin.
    Viimeksi muokannut: vma; 21.08.2016 klo 01:33.
    .
    Kyllä olen myös itse ajanut kyseisestä kohdasta viimeisen reilu kuukauden ajan noin 20 kertaa kelin vaihdellessa kuivasta märkään. En väitä että ajotaitoni olisi ensiluokkaista ja paljon on myös opittavaa. Sen tiedän mikä ero on asfaltin pitävyydellä kun se on sateen kastelema tai öljyn ja sateen kastelema. Eniten tässä vituttaa se ettei yhtäkään viranomaista kiinnostanut ilmoitus asiasta useamman henkilön tekemänäkään että tuossa tien osuuden kohdassa on öljyä tai muuta saman kaltaista nestettä joka mahdollisesti ajotaidoista riippuen aiheuttaa onnettomuus riskin.

Eniten tässä vituttaa se ettei yhtäkään viranomaista kiinnostanut ilmoitus asiasta useamman henkilön tekemänäkään
    Ehkä tämä vaan kertoo sen faktan, että olet ainut (muutamasta sadasta/tuhannesta kulkijasta) joka tuossa kohdassa on onnistunut konttaamaan. Tästä johtuen paikka on katsottu normi ajotaidoin selvitettäväksi, ja viranomaiset eivät ole syöksyneet kurvaa saippualla kuuraamaan. Sattaa myös olla tienpinnan liukkauden tuntemisessa vielä runsaasti opittavaa, vaikka toisin väitätkin.

Anyway, peilistä se vastuullinen löytyy. Ei muualta.
    .
  30.  
    Vettä myllyyn...

Tänään raaseporissa ajellessa huomasin, että hemmo surutta heitteli nurmikon perkuujätteet tonttinsa puoleiselle kaistalle asfaltille(yleisrajoitus)....että onnea sille joka siihen lottovoittoon osuu. Semmoista jeesusta tuskin löytyy joka oikeasti v-mäisestä luistelumiinasta selviää muuta kuin tuurilla (2 kertaa poistumisrampissa etunen mennyt lukkoon ja tuuria oli).

Eli järjellä kun ajaa niin kaikki yli 20km/h on omalla hengellä leikkimistä(mikäli ei vastaan tulevaa liikennettä), muuten eletään vain siinä uskossa että asfalttii hohtaa kumin.

ko. rampista ei mitään käryä...hiekka, paikkaukset ja öljy tiellä tullut tosin tutuiksi ja varmasti monta kynttilää syttyy sellaisille kavereille joiden taito menee omasta ohi helposti.
    Sprint RS
    ex.VFR750F (lunastettu)
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen