Niin ei se vakuutus olekaan vaan tuo matkanjatkamispalvelu on ihan kiva feature lisäksi, itsellä, vaimolla ja tyttärellä on toi, isoin hyöty itselle on fennian vakuutusetu (alennus ja lisäturva), moottori -lehti ja nuo liva-alennukset joista jo pelkästään tulee hieman enemmän alennusta mitä vuosimaksu on
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Ensinnäkin en lainaile pyörääni. Toiseksi eihän tuo AL Plus mikään Kasko ole, vaan matkan jatkuvuusturva.
Minullakin on käytössä 5 harrasteajoneuvoa, joihin kaikkiin riittää tuo yksi henkilökohtainen AL Plus turva. Näitä vanhoja vehkeitä kun ei hinauta juuri mikään Kasko. Kasko sitten erikseen kalliimmille käyttökulkimille.
[Ite näen kaskon suurimman hyödyn vanhemman mopon kohdalla siinä, että se luo sillä tavalla melko turvallisia kilometrejä, että jos mopo jonnekin Jumalan selän taakse laukeaa, niin tietää, että saa itsensä sekä rakkaan moponsa kotiin helposti ja edullisesti, mikä ei taas pelkällä liikennevakuutuksella ole mahdollista. Ilman kaskoa joutuu maksamaan itsensä ja mopon kotiin itse. Lisäksi tosiaan jos mopo palaa yllättäen tulipalossa tms. niin ilman kaskoa mitään ei jää jäljelle, ei edes projektia. En ymmärrä miksi moni näkee kaskon rahaa syövänä hirviönä?[/QUOTE]
Mulla on crashpadit koneen suojana, vaikka on kasko siksi, että jos sattuu siistimpi kaato, niin sillä saattaa kyetä linkuttamaan kotio.
Nimim. kerran kaverin rattaita lohkon läpi katsellut.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Mulla on tuossa uudessa -94 mallisessa osakasko, jossa on palo- ja varkausvakuutus, mutta ei törmäysvakuutusta. Kummallista siinä on se, että siinä on kuitenkin vakuutus eläimeen törmäyksen varalta. Elikä, jos ajan päin autoa, tai ulos, niin ei korvaa. Jos osun vaikka peuraan, niin korvaa. Hinausvakuutus ulottuu vain alle 20 vuotiaaseen pyörään, joten tuo AL-Plussa täyttää sen aukon. Tämä osakasko maksaa hiukka reilu 100€ vuodessa, mutta kun on mahdollisuus katkaista liikennekäytöstä poiston ajaksi, niin aika mitätön kulu kuitenkin.
Crash padit on pyörässä, ne suojasi moottoria ihan mukavasti. Etuhaarukkaa, alakolmiota, rengasta ja vannetta ne ei pelastaneet.
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
EDITTIÄ omaan tekstiin. Vanha harrasteajoneuvo on suhteellinen käsite, mutta AL Plus - sopparissa matkanjatkuvuusturva on voimassa ulkomailla vain 15v ikäisille tai sitä nuoremmille ajoneuvoille. Suomessa kaikille. Kerran jäin Tanskassa vanhalla harrasteautolla tienpäälle kun rengas puhkesi. AL Plus ei korvannut hinausta, mutta olin kyllä silti hemmetin kiitollinen että Suomen palvelunumeroon rimpauttamalla järkkäsivät hinurin paikalle.
http://finnishcodriver.blogspot.fi/
Ketjun aloittajalle: Jos koet että kaatuminen ei ollut sinun vikasi, tee korvaushakemus. Siihen selitykset ja valokuvat mukaan. Voi olla ettei se mitään hyödytä, mutta eipä se mitään sinulle maksakaan.
Tuli tehtyä kyllä ja ihme kyllä lopulta tielaitoksen joku virallisempi henkilö kävi tapahtuma paikalla toteamassa että aikaisemman kolarin jäljiltä on jälki siivous hoidettu huonosti. Sain sähköposti osoitteen mihin voin tapahtumasta tehdä selostuksen. Nyt odotellaan vastausta... en todellakaan odota saavani mitään korvausta josko edes vastausta tuohon s-postiin.
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
ELY:lle toi selostus tehtiin ja liikennevirastohan se on eikä tielaitos.
Onkos tämä edennyt mihinkään?
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
Ei asiasta sen ihmeempää saanut aikaseksi ja tuohan ei yllätys ollut.. solisluu on parantunut yllättävän pian siihen nähden että kyynärluun poikkimentyä kesti lopulta paraneminen 2v. ei muutama kuukausi tunnu edes sairastamiselta. Vituttaako? No ei sitten yhtään näin jälkikäteen kun asiaa miettinyt oli tämän kokemuksen oppiminen halpaa ja erittäin opettavaista!