Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Olis huokeahko LoTja tyrkyllä täällä Kalivoornijassa ja siitäpä pullahti itia mieleen nootta kannattasko moista kampetta roudata sinne Koto-Suomeen myyntiin?

    33 000 mailia eli bauttiarallaa 53 kkm mittarissa ja kutakuinnii kaikki pelit ja pessaarit Motorraad-gepsiä myöten löytyy.

    Pientä kosmeettista häimää (kaatanu paikaltaan/pienestä vauhdista molemmille kyljilleen), siitä normia huokeempi hintapyyntö (alle $6000).

    Pikaseen kun Nettimotoo mulkasin niin näyttäs reilua kymppiä (EUR) pyynnit vastaavista olevan eli sen puoleen tuonnissa vois olla jopa pikkusen järkee, rahti paperitöineen jää alle tonnin.

    Jos tuon ny ostan kuleksimasta niin pläni olis sipistellä se kaikinpuolin iskuun talven aikana ja sitten alkukevväästä laivaan jos asiakas löytyy.

    Eli varsinainen kyvymys lienee että saako tuota Suomessa kilpiin ilman järkyttävää jumppaa ja älyttömiä tulleja & ALVeja?

    Muoks: enpäs tajunnu ajoissa että täällähän on tuo tuontipalstakin erikseen, pukkaan siis sinnekkin.
    Viimeksi muokannut: JaL3; 11.08.2016 klo 20:42. Syy: Postattu myös tuontipalstalle
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  2. #2
    Miten mahtaa olla noiden EU vastaavuus, voi joutua hankkimaan EU tyyppihyväksynnän mukaisia varusteita?
  3. #3
    Lainaa HPi kirjoitti Katso viesti
    Miten mahtaa olla noiden EU vastaavuus, voi joutua hankkimaan EU tyyppihyväksynnän mukaisia varusteita?
    Ainakin lampun joutunee vaihtamaan, mahdollisesti vilkut, uskoisin (joku voi tietää varmaksi , minä en ole 100% varma ) . Takavalo , onkohan siinä e-merkintöjä ?
    Nopeusmittarissa näkyy kilometrit ?

    Radio ei sitten toimine kunnolla täällä, jenkkien taajuusjako on erilainen, osa asemista jää toimimatta ( ainakin autoissa ollut tuota ongelmaa kun kaverit niitä joskus tuotti itselleen). Saattaapi tuo toimiakin mutta potentiaalinen ongelmapaikka. Voihan sen radionkin vaihtaa jos haluaa.

    Pakoputki lienee samoilla leimoilla kummassakin .

    Voi onnistua mutta kannattavuutta syö rahti, tullit ja verot . Muuttopyöränä olisi ok, muuten en itse näkisi järkeväksi hakea tuolta asti. Tee tarkat laskelmat ja sitten mieti minkälaisen säästön saat. Vertaat säästöä mahdollisiin riskeihin (kone onkin loppu, kardaani paukkuu jne) ja teet päätöksen.
  4. #4
    Aika vaikeaksi menee ja kalliiksi.

    Rekisteröinti ei ole mitenkään varmaa ja osia joutuu vaihtamaan.

    Auto(moottoripyörä)veron lisäksi noista pitää maksaa myös arvonlisävero. 24%
    Siis jos tuo EU:n ulkopuolelta.
    Moottoripyörävero on kai jotain 20 % kauppa-arvosta tuon ikäisellä.
    Tullin sivuilla lukee "Tullausarvona käytetään lähtökohtaisesti ajoneuvon kauppa-arvoa"
    Tuo tarkoittanee kauppa-arvoa Suomessa.
    Aika kalliiksi tulee. Ja veroja menee maksuun paljon.

    Jos tuo vaikka Saksasta, niin liikevaihtoveroa ei tarvitse maksaa.
    Ja rekisteröinti Suomeen onnistuu helposti.
    Ja rahtikin on halvempi.
    Pekka
  5. #5
    Lainaa JaL3 kirjoitti Katso viesti
    Olis huokeahko LoTja tyrkyllä täällä Kalivoornijassa ja siitäpä pullahti itia mieleen nootta kannattasko moista kampetta roudata sinne Koto-Suomeen myyntiin?

    33 000 mailia eli bauttiarallaa 53 kkm mittarissa ja kutakuinnii kaikki pelit ja pessaarit Motorraad-gepsiä myöten löytyy.

    Pientä kosmeettista häimää (kaatanu paikaltaan/pienestä vauhdista molemmille kyljilleen), siitä normia huokeempi hintapyyntö (alle $6000).

    Pikaseen kun Nettimotoo mulkasin niin näyttäs reilua kymppiä (EUR) pyynnit vastaavista olevan eli sen puoleen tuonnissa vois olla jopa pikkusen järkee, rahti paperitöineen jää alle tonnin.

    Jos tuon ny ostan kuleksimasta niin pläni olis sipistellä se kaikinpuolin iskuun talven aikana ja sitten alkukevväästä laivaan jos asiakas löytyy.


    Eli varsinainen kyvymys lienee että saako tuota Suomessa kilpiin ilman järkyttävää jumppaa ja älyttömiä tulleja & ALVeja?

    Muoks: enpäs tajunnu ajoissa että täällähän on tuo tuontipalstakin erikseen, pukkaan siis sinnekkin.
    Jokainen tietenkin tekee niinkuin tykkää, mutta mitään äkkirikastumista tuolla projektilla tuskin tulee. Lotjaa(kin) kun on tällä hetkellä tarjolla yli kysynnän.
  6. #6
    Unohda.
    <p>2002-2014</p>
  7. #7
    Lainaa R a u t a p e r s e kirjoitti Katso viesti
    Jokainen tietenkin tekee niinkuin tykkää, mutta mitään äkkirikastumista tuolla projektilla tuskin tulee. Lotjaa(kin) kun on tällä hetkellä tarjolla yli kysynnän.
    Taitaa olla Lotjat alennusmyynnissä, kun K1600GT ja GTL täyttivät aukon, joka oli muutama vuosi, kun LT valmistus lopetettiin.
    Pekka
  8. #8
    Tullin sivuilla on luetteloita toteutuneista verotuspäätöksistä, joista aika hyvin pystyy arvioimaan vastaavan kulkineen verot. Noin 20v vanhasta pyörästä vero ei ole enää kovin iso, mutta merkittävä silti. Tuossa tapauksessa rahti tulee mukaan.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  9. #9
    Lainaa AXP kirjoitti Katso viesti
    Tullin sivuilla on luetteloita toteutuneista verotuspäätöksistä, joista aika hyvin pystyy arvioimaan vastaavan kulkineen verot. Noin 20v vanhasta pyörästä vero ei ole enää kovin iso, mutta merkittävä silti. Tuossa tapauksessa rahti tulee mukaan.
    Tuohan on vasta 10 vuotta vanha eli vuodelta 2006.
    Turha homma joka tapauksessa.
    Pekka
  10. #10
    Joskus taannoin katselin jenkkien tarjontaa, käytetty wingikin oli jotain 6000 taalaa. Vaikka tulisi kontissa suomeen, niin hinta silti olisi varmaankin maltillinen. Ja periaatteessa kestävä pyörä, jos ei sitä todella ole kaltoin kohdeltu. Veroista en tiedä, mitä olisi mut vastaavan ikäiset oli suomessa tuolloin jotain 15te tai ylikin.

    En sen kummemmin laskenut kuinka kannattavaa tuo olisi, kunhan ajatusta pyöritin aikani kuluksi.

    Toki sellaisen suhteellisen viattoman pyörämallin valitsisin, jos sieltä asti tuo.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  11. #11
    Kiitoksia vastanneille.

    Ei tässä tiliä tekemässä olla, kuhan aikani kuluks rojektia meinasin ja kokeilla että joko sitä ois niin vanhaks tullu että homosohvalla ajelu alkas kiinnostella. Jollei niin sitten myyntiin. Kymmenkunta rätkää sinne on tullu roudattua vuosien varrella mutta tää ois eka Buimuri. Silläpä utsin kokeneemmilta.

    Viime talvena ostin samaan tapaan H-D Road Kingin mutta se ei oikein sytyttäny eli meni myyntiin.

    Pyynnit näkys melko huimia siellä olevan tänne verrattuna (tää ois alle 4kEUR [$4,5k]) eli jos lamppujen vaihdolla (takavilkut ainakin kuten edellä oli todettu, ne kun on punaset) saa rekkariin niin vielä kannattas. Tod näk.

    Meen huomenna sen tsekkaileen, pitää pällistellä lamppujen lasit tarkasti.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  12. #12
    Kaupat tuli, oli sevvarran Sulo Vilénmäinen diili ettei voinu olla ostamattakaan.

    Katotaan miten loppupeleissä käy eli pidänkö itellä vai pukkaanko konttiin ja paattiin.

    01515_aLiixewCXPm_1200x900.jpg

    Tuommonen se nyssi o.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  13. #13
    Lainaa JaL3 kirjoitti Katso viesti
    Kiitoksia vastanneille.

    Ei tässä tiliä tekemässä olla, kuhan aikani kuluks rojektia meinasin ja kokeilla että joko sitä ois niin vanhaks tullu että homosohvalla ajelu alkas kiinnostella. Jollei niin sitten myyntiin. Kymmenkunta rätkää sinne on tullu roudattua vuosien varrella mutta tää ois eka Buimuri. Silläpä utsin kokeneemmilta.

    Viime talvena ostin samaan tapaan H-D Road Kingin mutta se ei oikein sytyttäny eli meni myyntiin.

    Pyynnit näkys melko huimia siellä olevan tänne verrattuna (tää ois alle 4kEUR [$4,5k]) eli jos lamppujen vaihdolla (takavilkut ainakin kuten edellä oli todettu, ne kun on punaset) saa rekkariin niin vielä kannattas. Tod näk.

    Meen huomenna sen tsekkaileen, pitää pällistellä lamppujen lasit tarkasti.
    Se takalamppujen heijastinpakettihan on yhtä puuta, eli joudut hankkimaan koko takavalo-satsin. valon hinta Jenkeissä maltilliset 207 taalaa. Tämä luntattuna sikäläisestä (paljon käytetystä) BMW-nettikaupasta http://www.maxbmwmotorcycles.com/fic...7&rnd=07012015
    <p>2002-2014</p>
  14. #14
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Se takalamppujen heijastinpakettihan on yhtä puuta, eli joudut hankkimaan koko takavalo-satsin. valon hinta Jenkeissä maltilliset 207 taalaa. Tämä luntattuna sikäläisestä (paljon käytetystä) BMW-nettikaupasta http://www.maxbmwmotorcycles.com/fic...7&rnd=07012015
    Tuskinpa sitä kannattas täältä ostaakkaan jos Euromallia halajaa. Rompparilta aidot Suomi-vilikut halavalla

    Nykkun sillä on pikkusen päristelly niin tuntus että ainakin vetarin nivelissä/perässä on väljää. Takarenkaasta käänneltynä ei perässä kyllä sivuttaisväljyyttä tunnu eli liekkö sitten ristikkonivel ottanu siipeensä.

    Huolto sihin pitää heti tehä jokatapauksessa, kattelenpa tuon vetarin ja perän samalla. Beemer Boneyardilta saakin kätsästi koko paketin. Huoltotarpeet siis (Filsut, tivarit, tulpat)
    Buimurimopoja ei ole juuri tullu ruuvailtua mutta onnes Juupista löytyy opetusvidioita..

    Helevatan mukava se kyllä on, saattaapi olla että jää ommaan talliin ainakin toistases.

    Tuossa se on ny ihan omassa kotona.
    Viimeksi muokannut: JaL3; 19.08.2016 klo 22:57. Syy: Kuva lisätty.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  15. #15
    Kun ei oo pyörää nähnyt tai muuten koetellut, niin aika mahdoton ottaa kantaa, mutta onhan tuossa perässä "väljää" jo rakenteellisesti. Eli et tuosta mitään "umpipuuta", jossa ei lotaa saa edes remontilla. Koeta löytää joku LT:n tunteva koeajamaan ja kertomaan onko tuo välys normaalia vai ei. K1200LT-foorumilta moisen luulisi nopeasti löytyvän. 99% noista jenkkejä.
    <p>2002-2014</p>
  16.  
  17. #16
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Kun ei oo pyörää nähnyt tai muuten koetellut, niin aika mahdoton ottaa kantaa, mutta onhan tuossa perässä "väljää" jo rakenteellisesti. Eli et tuosta mitään "umpipuuta", jossa ei lotaa saa edes remontilla. Koeta löytää joku LT:n tunteva koeajamaan ja kertomaan onko tuo välys normaalia vai ei. K1200LT-foorumilta moisen luulisi nopeasti löytyvän. 99% noista jenkkejä.
    Kuvailin oireet puuttellisesti, eli se "nytkyy" pienissä nopeuksissa samalla tapaa kun jos autosta on vetari menossa. Toi drivelinen väljyys muuten on jo tiedossa. Pistin sen pukille, tarttee tehä huolto ihan alkuun. Joku venttiilikin kuulostas pikkusen kalkattelevan.

    Jaa muutes ja takavilkut vilkkuu keltasena, tarttee vielä niitä e-merkkejä killistellä.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14