Onkos kellään tietoa mikä merkki valmistaisi mahdollisimman piukkoja pukuja?
Omat mitat ~80/189.
Tilauksessa nyt IXS:n yksi tall-puku, mutta ainakin kokeiltuani siitä isompaa kokoa vaikutti toivottoman isolta.
Ainahan voi tehdä mittoihin Eurobikersillä, mutta katotaan jos pääsisi halvemmalla.
ex R6R -12
ex XSR900 -16
Valtavirrasta poikkeavalle ruumiinrakenteelle on aika vaikea löytää täysin sopivaa nahkapukua suoraan hyllystä. Monesti joutuu ostamaan sen lähimmäksi passelin ja muokkaamaan sen itselle sopivaksi.
Louisin omalta merkiltä Vanuccilta löytyy esim. VAN ART XVI joka on aika hoikalla mitoituksella. Vanucci on vähän harvinaisempi merkki Suomessa mutta todella yleinen Keski-Euroopassa. Hinta/laatu-suhde on hyvä.
Toinen hyvä vaihtoehto hoikalle on japanilainen RS Taichi joiden puvut on mitoitettu hoikille jaappanin pojille eli keskiverto suomalainen joutuu ostamaan puvun koossa XXXXL.Puvut on todella laadukkaita mutta hintavia, maksavat halvimmillaan about saman verran kuin mittatilauspuku Eurobikerilta. Laadusta ja hinta/laatu-suhteesta voi sitten väitellä varikolla hämärtyvässä kesäyössä.
Jälleenmyyjiä on aika harvassa Euroopassa.
Sanoisin että jos haluat täysin istuvan puvun ilman että mikään osa-alue lepattaa ja puku on mukava pitää päällä, investoi suosiolla mittatilauspukuun. Vähän kovempi hinta kirpaisee vain kerran mutta tyytyväisyys hyvin istuvaan pukuun kestää pitkään. Paitsi jos satut ottamaan seuraavalle kaudelle 20kg lisää ballastia.![]()
...
No en nyt sanois että on pahanhintainen tuo mittatilauspuku kun pikkusen päältä tuhanteen euroon sen saa. (Jos liityt jäseneksi vinkvink).
Kuiteski saat päättää väritki itse.![]()
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Käytätkö mitä suojia alla? Niillä saa jonkin verran istuvuutta lisää. Mulla antoi suojaliivi ja -shortsit sopivasti täytettä Astarin nahkoihin. Ompelija teki 5 cm lahkeisiin jatkoa tarrakiristyksellä. Nyt ei lepata missään vauhdissa.
KL Service kx250x -23
Mittatilauspuvulle ääni täältä. Itse päädyin italialaiseen Gimotoon. Napakka puku tuli, ei lepata. Hinta kaiken kaikkiaan about 1200 €.
Ducati Monster 1000 S.i.e