Pitäisi käyttää konetta ilman bensatankkia, joten jonkinlainen aputankki olisi tarpeen. Sen pitäisi olla sellainen, että siihen kävisi tankin banjoliitin.Onkos kenenkään silmiin sattunut moista?Saa olla edullinenkin, koska käyttö on olematonta.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Öö, mitenkäs ajattelit ratkaista sen, että bensapumppu tuppaa olemaan siellä alkuperäisessä tankissa...?![]()
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Ei taida riittää painovoima ruiskuille. Usiampi baari kai painetta tarvitaan - ja korkeus eroa nostamalla tulee luokkaa 1 bar/10m (vedellä), bensalle taita olla 13m lähellä.
Jos pumppu on tankissa niin helpoin on varmaan hommata jatkoletkut ja jatkojohto punpulle, että saa tankin vaikka pöydälle/penkille pyörän viereen?
Edit: kaasareille tollane lisäsäiliö varmaan riittää esim synkkaukseen, niissä yleensä on vaan "siirtopumppu". Dynovedoissa voi bensan tarve olla liian iso ilman pumppua.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
3 bar on normaali suihkutuspaine. Ei taida onnistua kuin pumpulla ja paineensäätimellä.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Tuo Stormin malli ei sitten käy, vaikka sitä ruiskuvehkeille myydäänkin. Tarve olisi vain käyttää konetta, kun sieltä kuuluu sellainen jännä äänirautamainen soundi, joka on välillä kovempi ja joskus hiljaisempi.En ole aivan varma voisiko se olla kuitenkin ilmavuoto jossain, kun se kuuluu selkeimmin pyörän päällä istuen.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
saako tankkiin pidempää letkua kiinni
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Ehkä sille on syy miksi se on poistomyynnissä...Tosin en tiedä, onko sitten olemassa myös joitain ruiskupyöriä, joissa pumppu onkin tankin ulkopuolella, koska kyllähän autoistakin tuollaisia jonkin verran löytyy 90-luvulta. Mutta tosiaan tyypillisesti se noin 3bar paine sinne ruiskuun pitäisi tavalla tai toisella taikoa jotta kone käy.
...no tuota, mitens ois ihan vaan "jokin" bensasäiliö lattialle, siihen motonetistä/biltsusta/fiksukselta tavan ruiskupumppu ja letkuilla bensatukkiin kiinni? Ja ruiskupumppu jatkopiuhoilla bensatankin liittimeen kiinni?
...ei kovin hankalaa, vai missaanko mä nyt jotain...?
E: miksi siinä muuten täytyy olla tankin banjoliitin? Ja minkäs näköinen se on?
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Sulla on siis letkussa banjoliitin, jonka oot valmis aukaisemaan?
Sittenhän tuo on helppo homma - käyt hydrauliikkaliikkeessä teettämässä jatkoletkun (bensan kestävä).
kun otat pultin mukaan niin ne varmaan osaa tehä semmosen jossa on toine pää niin että se pyörän letku menee suoraan pultilla siiten tai sit kaks banjoa ja kaksoinbanjopultilla+mutterilla pistät ne yhteen.
Sähkölle jatkojohto voi olla hankalampi jos on joku erikoisliitin, mut yleensä ratkasu löytyy, vaikka abikoista.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
[QUOTE=specka;6474443]Sulla on siis letkussa banjoliitin, jonka oot valmis aukaisemaan?
Joo, on se ollut auki.Ei sieltä valunut bensaa oikeastaan yhtään. Se banjon pultti tulee kai suoraan pumpun runkoon.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Joo, kyllä mä tiedän minkä näköinen banjo on vaan lähinnä sitä tankkia meinasin. Mikä mopo sulla on?
Onkos bensatukin päässä minkälainen liitin? Oisko helpompi ottaa sieltä irti?
Tai siis en vaan ymmärrä miksi pitäisi olla liitin siinä väliaikaisessa bensa"tankissa" - mulla on ihan vaan tavan bensakannu lattialla korkki auki, ylimääräinen bensapumppu jesarilla/nipparilla "jossain" kiinni ja pumpusta letku bensatukkiin ja sekin nipparilla kiinni. Ja bensapumpusta miinus jollei muualle niin suoraan akkuun, ja pienellä abikolla siihen bensapumpun liittimen yksittäiseen plus-pinniin.
Ei kovin hankalaa...?
http://addertuning.tumblr.com/image/148502946373
![]()
Viimeksi muokannut: MustaSurma; 05.08.2016 klo 21:31.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
ihan uteliaisuudesta.. eikö mopojen ruiskuvehkeissä ole paluulinjaa?
NORMAALISTI: tankki-pumppu-putki-painelinja(ruisku/ruiskut)-paineensäädin-paluulinja tankkiin
Joissain on regu tankissa, eli se vuotaa suoraan takasin tankkiin ja suuttimelle/suuttimille menee vaan yksi letku.
Alkaa olemaan vissiin vähän vanhentunutta tekniikkaa nuo paluulinjat mopoissa, samoin nuo banjot. Ei oo sattunut meinaan yhtään vastaa vielä toistaiseksi.
Tuossa tuo musta kompleksi on se "paluulinja" eli se regu taikka bensapaineen säädin. Virivehkeissä jos meinaa suutinten aukioloajat ja sitä kautta kakku loppua kesken niin tuolta renaamalla voi saada pikkaisen lisää mutta...
![]()
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Hyvin onnistu koekäyttö kun leikkas vaan vitosen lekkeristä kyljen veke ja pulttas pumpun kiinni siihen
955 Triumpheissa on ainakin kahdella pikaliittimellä bensaputket, toinen sitten varmaankin syöttö ja toinen paluu, menevät vastakkaisiin päihin ruiskutukkia. Regu on mallia täysin hukkaava, ts huohottaa suoraan tielle. Tosin en ole itse vielä huomannut että sieltä olis tullu mitään ulos, on vissiin joku ylipainesuoja tms...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91